dc.contributor.author | Deręgowska, Justyna | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T17:07:15Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T17:07:15Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Deręgowska J., Social Support and the Prospects of Sociopsychological Development of Children with Oncological Disease, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 155-172, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.12 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40567 | |
dc.description | Despite the disease which poses a real threat to the child’s psychological and physical development, the young patient still needs to develop. For that reason the treatment, care and education must be assisted by specialists – an interdisciplinary team of doctors, physiotherapists, psychologists and educators. The team’s cooperation with the child and its family could alleviate or at least limit the negative consequences of the disease. Unfortunately, as has been shown by the research, this postulate is not implemented. Although the study was carried out on concrete, individual cases, it may be generally concluded that the support offered to such children is not of universal character and that there are too few specialists who are motivated and competent enough to provide the children with professional psychological assistance. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | social support | pl_PL |
dc.subject | children with oncological disease | pl_PL |
dc.subject | sosiopsychological development | pl_PL |
dc.subject | treatment | pl_PL |
dc.subject | hospitalization | pl_PL |
dc.title | Social Support and the Prospects of Sociopsychological Development of Children with Oncological Disease | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 155-172 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | College of Humanities and Journalism | pl_PL |
dc.references | Adamczak M. (1998). Wybrane procesy poznawcze i emocjonalne u kobiet po mastektomii, p. 11. Poznań: Wyd.Naukowe UAM. | pl_PL |
dc.references | Binnebesel J. (2003). Opieka nad dziećmi i młodzieżą z chorobą nowotworową w doświadczeniu pacjentów. Toruń: Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. | pl_PL |
dc.references | Borysławska A. (2002). Psychoterapia z chorobami nowotworowymi krwi [In:] Sońta – Jakińczyk D. [Ed.]. Choroby krwi i układu krwiotwórczego u dzieci. Katowice: Śląska Akademia Medyczna. | pl_PL |
dc.references | Buczyński F. L. (1999). Rodzina z dzieckiem chorym na białaczk., Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski. | pl_PL |
dc.references | Chęcińska M. (2005). Realizacja obowiązku szkolnego przez dziecko przewlekle chore [In:] Kott T. [Ed]: Uczeń z przewlekłą chorobą i zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. | pl_PL |
dc.references | Gomułka W., Rawerski W. (1995). Encyklopedia zdrowia. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Kowalczyk J. (1998). Onkologia dziecięca w Polsce – osiągnięcia i wyzwania [In:] http://www.brpd.gov.pl/szczyt/prof.j.kowalczyk.htm [20.10.2012] | pl_PL |
dc.references | Kowalczyk J. R., Samardakiewicz M. Dziecko z chorobą nowotworową. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL. | pl_PL |
dc.references | Kulmatycki L. (2008). Zdrowie i dobrostan psychiczny [In:] Woynarowska B. [Ed.]: Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Maciarz A. (1996). Dziecko długotrwale chore. Zielona Góra: Wyd. Verbum. | pl_PL |
dc.references | Maciarz A. (2006). Dziecko przewlekle chore. Opieka i wsparcie, p. 34. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak. | pl_PL |
dc.references | Maciarz A. (2001). Pedagogika lecznicza i jej przemiany. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak. | pl_PL |
dc.references | Maciarz A. (1998). Psychoemocjonalne i wychowawcze problemy dzieci przewlekle chorych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl_PL |
dc.references | Nyka W., Dziewulska-Bokiniec A.(1997). Niepełnosprawność fizyczna jako skutek leczenia onkologicznego. Psychoonkologia, 1. | pl_PL |
dc.references | Obuchowska I., Krawczyński M. (1991). Chore dziecko. Warszawa: Wyd. Nasza Księgarnia. | pl_PL |
dc.references | Pietrzyk A. (2001). Diagnoza: nowotwór złośliwy – jak z tym żyć? Czy tak postawione pytanie może stać się pytaniem naukowym? [In:] Popiołek K. [Ed.]. Człowiek w sytuacji zagrożenia. Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura. | pl_PL |
dc.references | Pilecka W. (2011). Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży jako dyscyplina stosowana [In:] Pilecka W. [Ed.]. Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży. Perspektywa kliniczna. Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Samardakiewicz M. (2011). Wspomaganie rozwoju dzieci z chorobą nowotworową [In:] Antoszewska B. [Ed]. Dziecko przewlekle chore – problemy medyczne, psychologiczne i pedagogiczne. Toruń : Wyd. Edukacyjne AKAPIT. | pl_PL |
dc.references | Skorny Z. (1989). Rewalidacja dzieci chorych i niepełnosprawnych fizycznie a uczestnictwo w działaniu. Szkoła specjalna, 1. | pl_PL |
dc.references | Tobiasz-Adamczyk B. (2002). Wybrane elementy socjologii zdrowia i choroby. Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Tojza A. (2003). Opieka i wsparcie udzielane dziecku z chorobą nowotworową [In:] Marzec-Holka K. [Ed.]. Pomoc społeczna, praca socjalna. Bydgoszcz: Wyd. UKW. | pl_PL |
dc.references | Wrześniewski K., Włodarczyk D. (2006). Rola wsparcia społecznego w leczeniu i rehabilitacji osób po zawale serca [In:] Sęk H., Cieślak R. [Ed.]: Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Żółkowska T. (1994). Rodzina a funkcjonowanie w klasie szkolnej ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim. Szczecin: Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.12 | |
dc.discipline | nauki o zdrowiu | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | psychologia | pl_PL |