Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDeręgowska, Justyna
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T17:07:15Z
dc.date.available2022-02-03T17:07:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationDeręgowska J., Social Support and the Prospects of Sociopsychological Development of Children with Oncological Disease, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 155-172, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40567
dc.descriptionDespite the disease which poses a real threat to the child’s psychological and physical development, the young patient still needs to develop. For that reason the treatment, care and education must be assisted by specialists – an interdisciplinary team of doctors, physiotherapists, psychologists and educators. The team’s cooperation with the child and its family could alleviate or at least limit the negative consequences of the disease. Unfortunately, as has been shown by the research, this postulate is not implemented. Although the study was carried out on concrete, individual cases, it may be generally concluded that the support offered to such children is not of universal character and that there are too few specialists who are motivated and competent enough to provide the children with professional psychological assistance.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectsocial supportpl_PL
dc.subjectchildren with oncological diseasepl_PL
dc.subjectsosiopsychological developmentpl_PL
dc.subjecttreatmentpl_PL
dc.subjecthospitalizationpl_PL
dc.titleSocial Support and the Prospects of Sociopsychological Development of Children with Oncological Diseasepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number155-172pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationCollege of Humanities and Journalismpl_PL
dc.referencesAdamczak M. (1998). Wybrane procesy poznawcze i emocjonalne u kobiet po mastektomii, p. 11. Poznań: Wyd.Naukowe UAM.pl_PL
dc.referencesBinnebesel J. (2003). Opieka nad dziećmi i młodzieżą z chorobą nowotworową w doświadczeniu pacjentów. Toruń: Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.pl_PL
dc.referencesBorysławska A. (2002). Psychoterapia z chorobami nowotworowymi krwi [In:] Sońta – Jakińczyk D. [Ed.]. Choroby krwi i układu krwiotwórczego u dzieci. Katowice: Śląska Akademia Medyczna.pl_PL
dc.referencesBuczyński F. L. (1999). Rodzina z dzieckiem chorym na białaczk., Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski.pl_PL
dc.referencesChęcińska M. (2005). Realizacja obowiązku szkolnego przez dziecko przewlekle chore [In:] Kott T. [Ed]: Uczeń z przewlekłą chorobą i zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.pl_PL
dc.referencesGomułka W., Rawerski W. (1995). Encyklopedia zdrowia. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesKowalczyk J. (1998). Onkologia dziecięca w Polsce – osiągnięcia i wyzwania [In:] http://www.brpd.gov.pl/szczyt/prof.j.kowalczyk.htm [20.10.2012]pl_PL
dc.referencesKowalczyk J. R., Samardakiewicz M. Dziecko z chorobą nowotworową. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.pl_PL
dc.referencesKulmatycki L. (2008). Zdrowie i dobrostan psychiczny [In:] Woynarowska B. [Ed.]: Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesMaciarz A. (1996). Dziecko długotrwale chore. Zielona Góra: Wyd. Verbum.pl_PL
dc.referencesMaciarz A. (2006). Dziecko przewlekle chore. Opieka i wsparcie, p. 34. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.pl_PL
dc.referencesMaciarz A. (2001). Pedagogika lecznicza i jej przemiany. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.pl_PL
dc.referencesMaciarz A. (1998). Psychoemocjonalne i wychowawcze problemy dzieci przewlekle chorych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesNyka W., Dziewulska-Bokiniec A.(1997). Niepełnosprawność fizyczna jako skutek leczenia onkologicznego. Psychoonkologia, 1.pl_PL
dc.referencesObuchowska I., Krawczyński M. (1991). Chore dziecko. Warszawa: Wyd. Nasza Księgarnia.pl_PL
dc.referencesPietrzyk A. (2001). Diagnoza: nowotwór złośliwy – jak z tym żyć? Czy tak postawione pytanie może stać się pytaniem naukowym? [In:] Popiołek K. [Ed.]. Człowiek w sytuacji zagrożenia. Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura.pl_PL
dc.referencesPilecka W. (2011). Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży jako dyscyplina stosowana [In:] Pilecka W. [Ed.]. Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży. Perspektywa kliniczna. Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesSamardakiewicz M. (2011). Wspomaganie rozwoju dzieci z chorobą nowotworową [In:] Antoszewska B. [Ed]. Dziecko przewlekle chore – problemy medyczne, psychologiczne i pedagogiczne. Toruń : Wyd. Edukacyjne AKAPIT.pl_PL
dc.referencesSkorny Z. (1989). Rewalidacja dzieci chorych i niepełnosprawnych fizycznie a uczestnictwo w działaniu. Szkoła specjalna, 1.pl_PL
dc.referencesTobiasz-Adamczyk B. (2002). Wybrane elementy socjologii zdrowia i choroby. Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesTojza A. (2003). Opieka i wsparcie udzielane dziecku z chorobą nowotworową [In:] Marzec-Holka K. [Ed.]. Pomoc społeczna, praca socjalna. Bydgoszcz: Wyd. UKW.pl_PL
dc.referencesWrześniewski K., Włodarczyk D. (2006). Rola wsparcia społecznego w leczeniu i rehabilitacji osób po zawale serca [In:] Sęk H., Cieślak R. [Ed.]: Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesŻółkowska T. (1994). Rodzina a funkcjonowanie w klasie szkolnej ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim. Szczecin: Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.12
dc.disciplinenauki o zdrowiupl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL
dc.disciplinepsychologiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe