dc.contributor.author | Bąbka, Jarosław | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T17:16:58Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T17:16:58Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Bąbka J., Role of Tasks in Developing Cooperative Behaviour In Disabled and Fit Students, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 237-256, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.16 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40571 | |
dc.description | In the article the author follows the approach of such researchers as, for example, Richard Arends, Robyn M.Gilles towards the values of heterogeneous groups in terms of pupils’ acquiring certain knowledge and in terms of developing certain social skills. Cooperation developed in the mixed groups between the fit pupils and those with special educational needs. It needs a better insight whether this cooperation could be more efficient. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | cooperation | pl_PL |
dc.subject | disabled student | pl_PL |
dc.subject | fit student | pl_PL |
dc.subject | tasks | pl_PL |
dc.subject | competition | pl_PL |
dc.subject | cooperative learning | pl_PL |
dc.title | Role of Tasks in Developing Cooperative Behaviour In Disabled and Fit Students | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 237-256 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Zielona Góra, Faculty of Education, Sociology and Health Sciences | pl_PL |
dc.references | Arends R.I.V. (1995). Uczymy się nauczać, translated by K. Kruszewski. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Aronson E. (2001). Człowiek istota społeczna, translated by J. Radzicki. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Bąbka J.( 2007). Uczenie we współpracy – na przykładzie przedszkolnej grupy integracyjnej, [In:] A. Nowak-Łojewska, I. Kopaczyńska [Eds.]. Obszary wspólnego zaangażowania w edukacji dzieci. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, pp. 39-52. | pl_PL |
dc.references | Borsch F.(2010). Kooperatives Lehren und Lernen im schulischen Unterricht. Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart. | pl_PL |
dc.references | Brown R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, translated by J. Suchecki. Gdańsk: GWP. | pl_PL |
dc.references | Brzeziński J. (2008). Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl_PL |
dc.references | Deutsch M. (2005). Współpraca i rywalizacja [In:] M. Deutsch, P.T. Coleman [Eds.]. Rozwiązywanie konfliktów, p. 21-40, translated by M. Kodura. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Elsner D. (1999). Jak organizować wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli? Chorzów: Mentor. | pl_PL |
dc.references | Gillies R.M. (2007). Cooperative Learning. Integrating Theory and Practice. Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Sage Publikations. | pl_PL |
dc.references | Gnitecki J. (1996). Teoria zintegrowanych zadań szkolnych. Poznań: UAM. | pl_PL |
dc.references | Grochulska J. (1992). Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka. Wrocław, Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | pl_PL |
dc.references | Grzelak J. (2000). Współzależność społeczna [In:] J. Strelau [Ed.]: Psychologia. Podręcznik akademicki, tom 3. GWP, Gdańsk, pp. 125-144. | pl_PL |
dc.references | Hajnicz W. (1995). Dwupodmiotowość i dwuzadaniowość sytuacji edukacyjnych w świetle ogólnej teorii regulacyjnej Tadeusza Tomaszewskiego. Olsztyn: WSP. | pl_PL |
dc.references | Johnson D.W., Johnson R.T. (1989). Cooperation and Competition: Theory and Research. Edina Minnesota: Interaction Book Company. | pl_PL |
dc.references | Joyce B., Calhoun E., Hopkins D. (1999). Przykłady modeli uczenia się i nauczania, translated by K. Kruszewski. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Kotarbiński T. (1999). Dzieła wszystkie. Prakseologia. Część I. Wrocław, Warszawa, Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich Wydawnictwo PAN. | pl_PL |
dc.references | Konarzewski K. (1987). Podstawy teorii oddziaływań wychowawczych. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Łobocki M. (2000). Metody badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl_PL |
dc.references | Łukaszewicz R. (1994). Edukacja z wyobraźnią, czyli jak podróżować bez map. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl_PL |
dc.references | Musatti T. (1995). Wczesne relacje rówieśnicze według Piageta i Wygotskiego, translated by A. Kosnarewicz, [In:] A. Brzezińska, G. Lutomski, B. Smykowski [Eds.]: Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, p. 107-146. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. | pl_PL |
dc.references | Nowak-Łojewska A. (2004). Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl_PL |
dc.references | Oyster C.K. (2000). Grupy Psychologia społeczna, tłum.: A. Bezwińska-Walerjan. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. | pl_PL |
dc.references | Poplucz J. (1984). Zadaniowa i czynnościowa organizacja lekcji. Kwartalnik Pedagogiczny, 4, p. 39-51. | pl_PL |
dc.references | Reber A.S. (2002). Słownik psychologii [Eds.] I. Kurcz, K. Skarżyńska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl_PL |
dc.references | Reykowski J. (1979). Osobowość jako centralny system regulacji i integracji czynności, p. 762-825. [In:] T. Tomaszewski [Ed.]. Psychologia. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Rzechowska E. (2004). Potencjalność w procesie rozwoju: mikroanaliza konstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych. Lublin: KUL. | pl_PL |
dc.references | Sobol E., [Ed.]. (1997). Mały słownik języka polskiego. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Steiner I.D. (1972). Group process and productivity. New York, London: Academic Press. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski T. (1979). Podstawowe formy organizacji i regulacji zachowania [In:] T. Tomaszewski [Ed.]. Psychologia, pp. 491-534. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski T. (1979). Człowiek i otoczenie, [In:] T. Tomaszewski [Ed.]. Psychologia, pp. 13-36. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski T. (1884). Ślady i wzorce. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Tyszkowa M. (1990). Aktywność i działalność dzieci i młodzieży. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Waloszek D. (1993). Przygotowanie dzieci sześcioletnich do zadań szkolnych. Zielona Góra: WSP. | pl_PL |
dc.references | Zwiernik J. (1996). Alternatywa w edukacji przedszkolnej. Studium teoretyczno-empiryczne. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.16 | |
dc.discipline | nauki o zdrowiu | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | psychologia | pl_PL |