Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBąbka, Jarosław
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T17:16:58Z
dc.date.available2022-02-03T17:16:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBąbka J., Role of Tasks in Developing Cooperative Behaviour In Disabled and Fit Students, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 237-256, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.16pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40571
dc.descriptionIn the article the author follows the approach of such researchers as, for example, Richard Arends, Robyn M.Gilles towards the values of heterogeneous groups in terms of pupils’ acquiring certain knowledge and in terms of developing certain social skills. Cooperation developed in the mixed groups between the fit pupils and those with special educational needs. It needs a better insight whether this cooperation could be more efficient.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcooperationpl_PL
dc.subjectdisabled studentpl_PL
dc.subjectfit studentpl_PL
dc.subjecttaskspl_PL
dc.subjectcompetitionpl_PL
dc.subjectcooperative learningpl_PL
dc.titleRole of Tasks in Developing Cooperative Behaviour In Disabled and Fit Studentspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number237-256pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Zielona Góra, Faculty of Education, Sociology and Health Sciencespl_PL
dc.referencesArends R.I.V. (1995). Uczymy się nauczać, translated by K. Kruszewski. Warszawa: WSiP.pl_PL
dc.referencesAronson E. (2001). Człowiek istota społeczna, translated by J. Radzicki. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesBąbka J.( 2007). Uczenie we współpracy – na przykładzie przedszkolnej grupy integracyjnej, [In:] A. Nowak-Łojewska, I. Kopaczyńska [Eds.]. Obszary wspólnego zaangażowania w edukacji dzieci. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, pp. 39-52.pl_PL
dc.referencesBorsch F.(2010). Kooperatives Lehren und Lernen im schulischen Unterricht. Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart.pl_PL
dc.referencesBrown R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, translated by J. Suchecki. Gdańsk: GWP.pl_PL
dc.referencesBrzeziński J. (2008). Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl_PL
dc.referencesDeutsch M. (2005). Współpraca i rywalizacja [In:] M. Deutsch, P.T. Coleman [Eds.]. Rozwiązywanie konfliktów, p. 21-40, translated by M. Kodura. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesElsner D. (1999). Jak organizować wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli? Chorzów: Mentor.pl_PL
dc.referencesGillies R.M. (2007). Cooperative Learning. Integrating Theory and Practice. Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Sage Publikations.pl_PL
dc.referencesGnitecki J. (1996). Teoria zintegrowanych zadań szkolnych. Poznań: UAM.pl_PL
dc.referencesGrochulska J. (1992). Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka. Wrocław, Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesGrzelak J. (2000). Współzależność społeczna [In:] J. Strelau [Ed.]: Psychologia. Podręcznik akademicki, tom 3. GWP, Gdańsk, pp. 125-144.pl_PL
dc.referencesHajnicz W. (1995). Dwupodmiotowość i dwuzadaniowość sytuacji edukacyjnych w świetle ogólnej teorii regulacyjnej Tadeusza Tomaszewskiego. Olsztyn: WSP.pl_PL
dc.referencesJohnson D.W., Johnson R.T. (1989). Cooperation and Competition: Theory and Research. Edina Minnesota: Interaction Book Company.pl_PL
dc.referencesJoyce B., Calhoun E., Hopkins D. (1999). Przykłady modeli uczenia się i nauczania, translated by K. Kruszewski. Warszawa: WSiP.pl_PL
dc.referencesKotarbiński T. (1999). Dzieła wszystkie. Prakseologia. Część I. Wrocław, Warszawa, Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich Wydawnictwo PAN.pl_PL
dc.referencesKonarzewski K. (1987). Podstawy teorii oddziaływań wychowawczych. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesŁobocki M. (2000). Metody badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesŁukaszewicz R. (1994). Edukacja z wyobraźnią, czyli jak podróżować bez map. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.referencesMusatti T. (1995). Wczesne relacje rówieśnicze według Piageta i Wygotskiego, translated by A. Kosnarewicz, [In:] A. Brzezińska, G. Lutomski, B. Smykowski [Eds.]: Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, p. 107-146. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesNowak-Łojewska A. (2004). Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesOyster C.K. (2000). Grupy Psychologia społeczna, tłum.: A. Bezwińska-Walerjan. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesPoplucz J. (1984). Zadaniowa i czynnościowa organizacja lekcji. Kwartalnik Pedagogiczny, 4, p. 39-51.pl_PL
dc.referencesReber A.S. (2002). Słownik psychologii [Eds.] I. Kurcz, K. Skarżyńska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl_PL
dc.referencesReykowski J. (1979). Osobowość jako centralny system regulacji i integracji czynności, p. 762-825. [In:] T. Tomaszewski [Ed.]. Psychologia. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesRzechowska E. (2004). Potencjalność w procesie rozwoju: mikroanaliza konstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych. Lublin: KUL.pl_PL
dc.referencesSobol E., [Ed.]. (1997). Mały słownik języka polskiego. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesSteiner I.D. (1972). Group process and productivity. New York, London: Academic Press.pl_PL
dc.referencesTomaszewski T. (1979). Podstawowe formy organizacji i regulacji zachowania [In:] T. Tomaszewski [Ed.]. Psychologia, pp. 491-534. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesTomaszewski T. (1979). Człowiek i otoczenie, [In:] T. Tomaszewski [Ed.]. Psychologia, pp. 13-36. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesTomaszewski T. (1884). Ślady i wzorce. Warszawa: WSiP.pl_PL
dc.referencesTyszkowa M. (1990). Aktywność i działalność dzieci i młodzieży. Warszawa: WSiP.pl_PL
dc.referencesWaloszek D. (1993). Przygotowanie dzieci sześcioletnich do zadań szkolnych. Zielona Góra: WSP.pl_PL
dc.referencesZwiernik J. (1996). Alternatywa w edukacji przedszkolnej. Studium teoretyczno-empiryczne. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.16
dc.disciplinenauki o zdrowiupl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL
dc.disciplinepsychologiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe