dc.contributor.author | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.contributor.author | Przybylak, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T17:44:28Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T17:44:28Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Znajmiecka-Sikora M., Przybylak A., School Prophylactic Programmes – Analysis of Development and Implementation Stages on the Example Łódzkie Province Facilities, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 315-333, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.21 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40578 | |
dc.description | The aim of the undertaken study was to analyse prophylactic actions carried out in schools, with emphasis being placed on the ways of developing and implementing school prophylactic programmes. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | school prophylactic programmes | pl_PL |
dc.subject | Lodzkie | pl_PL |
dc.subject | evaluation of prophylaxis effectiveness | pl_PL |
dc.subject | headmasters responsibility | pl_PL |
dc.title | School Prophylactic Programmes – Analysis of Development and Implementation Stages on the Example Łódzkie Province Facilities | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 315-333 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz, Faculty of Educational Sciences, 91-433 Łódź, Smugowa 10/12 Poland | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education in Warsaw | pl_PL |
dc.references | Bruno F. (1996). Kompendium wiedzy o profilaktyce. Warsaw: Wydawnictwo UNICR. | pl_PL |
dc.references | Gaś Z. (2006). Profilaktyka w szkole. Warsaw: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl_PL |
dc.references | Gaś Z. B. (2004). Szkolny program profilaktyki: istota, konstruowanie, ewaluacja. Lublin: Pracownia Wydawnicza Fundacji “Masz Szansę”. | pl_PL |
dc.references | Jastrun E. (2002). Profilaktyka w szkole “Świat Problemów”, 10 [online], available on the Internet http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-problemow/548-profilaktyka-w-szkole.html.[20.10.2012] | pl_PL |
dc.references | Kamiński A. (1974). Funkcje pedagogiki społecznej, Warsaw: Wydawnictwo PWN. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A. (1975). Funkcje pedagogiki społecznej: praca socjalna i kulturalna. Warsaw: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. | pl_PL |
dc.references | Kopaliński W. (1996). Podręczny słownik wyrazów obcych. Warsaw: Wiedza Powszechna. | pl_PL |
dc.references | Kozaczuk F. (2004). Profilaktyka pedagogiczna wobec zagrożeń cywilizacyjnych [In:] Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży. Kozaczuk F., Urban B. (Eds.), Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, pp. 25–42. | pl_PL |
dc.references | Łakomski M. (2007). Pomóż uzależnionym! Integralny program profilaktyczny w szkole: poradnik dla nauczycieli i wychowawców. Cracow: Oficyna Wydawnicza “Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Mazur J. (2005). Przedsięwzięcia w szkolnej profilaktyce – w oglądzie studiujących nauczycieli [In:] Sołtysiak T. (Ed.), Zagrożenia w wychowaniu i socjalizacji młodzieży Cracow: Wydawnictwo “Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Miłkowska G. (2010). Działania profilaktyczne w pracy szkoły [In:] Jakość życia i jakość szkoły. Wprowadzenie w zagadnienia jakości i efektywności pracy szkoły. Nowosad I., Mortag I., Ondráková J. (Eds.), Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, pp. 227–247. | pl_PL |
dc.references | Obuchowska I. (2002). Adolescencja [In:] Harwas-Napierała B., Trempała J. (Eds.), Psychologia rozwoju człowieka – charakterystyka okresów życia człowieka, Warsaw: Wyd. Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (1996). Nowy Słownik Pedagogiczny, Warsaw: Wydawnictwo Akademickie ŻAK. | pl_PL |
dc.references | Okulicz-Kozaryn K. (2011). Profilaktyka w społecznościach lokalnych – pytania o efektywność. Świat Problemów, 6 (221), pp. 30–39. | pl_PL |
dc.references | Pawluk-Skrzypek A. (2010). Profilaktyka agresji i przemocy w szkole – przykłady rozwiązań europejskich. [In:] Współczesne determinanty profilaktyki i resocjalizacji nieletnich. S. Bębas (Ed.), Radom: Wyższa Szkoła Handlowa, pp. 393–400. | pl_PL |
dc.references | Piotrowski P., Zajączkowski K. (2003). Profilaktyka w gimnazjum. Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów. Cracow: Oficyna Wydawnicza “Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Przybycień K. (2005). Z profilaktyki uzależnień [In:] Rodzina w szkolnej profilaktyce uzależnień, B. Kałdon, Z. Kwaśnik (Eds.), Stalowa Wola: WZNoS KUL, p. 119–144. | pl_PL |
dc.references | Pstrąg D. (2004). Elementy profilaktyki czynów karalnych nieletnich w działalności wychowawczej pedagoga szkolnego, [In:] Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży, F. Kozaczuk , B. Urban (Eds.), Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, pp. 43–57. | pl_PL |
dc.references | Pytka L., Zacharuk T. (1995). Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowania [In:] Pilch T., Lepalczyk I., (Eds.) Pedagogika Społeczna. Warsaw: Wydawnictwo Akademickie ŻAK. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H. (1961). Pedagogika społeczna. Zakład Narodowy Ossolińskich Wrocław-Warszawa-Kraków. | pl_PL |
dc.references | The Regulation of the Minister of National Education and Sport of 26 February 2002 (Journal of Laws [Dz.U.] No. 51, item 458). | pl_PL |
dc.references | Sęk H. (2001). Wprowadzenie do psychologii klinicznej [Introduction to clinical psychology], Warsaw: Wydawnictwo SCHOLAR. | pl_PL |
dc.references | Surzykiewicz J. (2004). Profilaktyka czy odkrycie na nowo funkcji wychowawczej szkoły? Rozwiązania modelowe w oparciu o badania własne i literaturę niemiecką [In:] Zanim w szkole będzie źle…, K. Ostrowska, J. Tatarowicz (Ed.), Warsaw: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej [Methodology Centre of Psychological and Pedagogical Assistance of the Ministry of National Education], pp. 147–195. | pl_PL |
dc.references | Znajmiecka-Sikora, M. (2005). Wspieranie rozwoju obrazu siebie w okresie adolescencji. Badania efektywności zajęć warsztatowo-treningowych o charakterze psychoedukacyjnym. UŚ, Katowice. Unpublished doctoral dissertation. | pl_PL |
dc.references | “Trzeci elementarz czyli Program siedmiu kroków” www.narkotyki.pl (1 Sep 2001). | pl_PL |
dc.references | “Jestem OK”, “TAK czy NIE” www.prom.org.pl (24 Aug 2011). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.21 | |
dc.discipline | nauki o zarządzaniu i jakości | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |