Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.contributor.authorPrzybylak, Agnieszka
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T17:44:28Z
dc.date.available2022-02-03T17:44:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationZnajmiecka-Sikora M., Przybylak A., School Prophylactic Programmes – Analysis of Development and Implementation Stages on the Example Łódzkie Province Facilities, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 315-333, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.21pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40578
dc.descriptionThe aim of the undertaken study was to analyse prophylactic actions carried out in schools, with emphasis being placed on the ways of developing and implementing school prophylactic programmes.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectschool prophylactic programmespl_PL
dc.subjectLodzkiepl_PL
dc.subjectevaluation of prophylaxis effectivenesspl_PL
dc.subjectheadmasters responsibilitypl_PL
dc.titleSchool Prophylactic Programmes – Analysis of Development and Implementation Stages on the Example Łódzkie Province Facilitiespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number315-333pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Faculty of Educational Sciences, 91-433 Łódź, Smugowa 10/12 Polandpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationThe Maria Grzegorzewska Academy of Special Education in Warsawpl_PL
dc.referencesBruno F. (1996). Kompendium wiedzy o profilaktyce. Warsaw: Wydawnictwo UNICR.pl_PL
dc.referencesGaś Z. (2006). Profilaktyka w szkole. Warsaw: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesGaś Z. B. (2004). Szkolny program profilaktyki: istota, konstruowanie, ewaluacja. Lublin: Pracownia Wydawnicza Fundacji “Masz Szansę”.pl_PL
dc.referencesJastrun E. (2002). Profilaktyka w szkole “Świat Problemów”, 10 [online], available on the Internet http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-problemow/548-profilaktyka-w-szkole.html.[20.10.2012]pl_PL
dc.referencesKamiński A. (1974). Funkcje pedagogiki społecznej, Warsaw: Wydawnictwo PWN.pl_PL
dc.referencesKamiński A. (1975). Funkcje pedagogiki społecznej: praca socjalna i kulturalna. Warsaw: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (1996). Podręczny słownik wyrazów obcych. Warsaw: Wiedza Powszechna.pl_PL
dc.referencesKozaczuk F. (2004). Profilaktyka pedagogiczna wobec zagrożeń cywilizacyjnych [In:] Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży. Kozaczuk F., Urban B. (Eds.), Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, pp. 25–42.pl_PL
dc.referencesŁakomski M. (2007). Pomóż uzależnionym! Integralny program profilaktyczny w szkole: poradnik dla nauczycieli i wychowawców. Cracow: Oficyna Wydawnicza “Impuls”.pl_PL
dc.referencesMazur J. (2005). Przedsięwzięcia w szkolnej profilaktyce – w oglądzie studiujących nauczycieli [In:] Sołtysiak T. (Ed.), Zagrożenia w wychowaniu i socjalizacji młodzieży Cracow: Wydawnictwo “Impuls”.pl_PL
dc.referencesMiłkowska G. (2010). Działania profilaktyczne w pracy szkoły [In:] Jakość życia i jakość szkoły. Wprowadzenie w zagadnienia jakości i efektywności pracy szkoły. Nowosad I., Mortag I., Ondráková J. (Eds.), Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, pp. 227–247.pl_PL
dc.referencesObuchowska I. (2002). Adolescencja [In:] Harwas-Napierała B., Trempała J. (Eds.), Psychologia rozwoju człowieka – charakterystyka okresów życia człowieka, Warsaw: Wyd. Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesOkoń W. (1996). Nowy Słownik Pedagogiczny, Warsaw: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.pl_PL
dc.referencesOkulicz-Kozaryn K. (2011). Profilaktyka w społecznościach lokalnych – pytania o efektywność. Świat Problemów, 6 (221), pp. 30–39.pl_PL
dc.referencesPawluk-Skrzypek A. (2010). Profilaktyka agresji i przemocy w szkole – przykłady rozwiązań europejskich. [In:] Współczesne determinanty profilaktyki i resocjalizacji nieletnich. S. Bębas (Ed.), Radom: Wyższa Szkoła Handlowa, pp. 393–400.pl_PL
dc.referencesPiotrowski P., Zajączkowski K. (2003). Profilaktyka w gimnazjum. Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów. Cracow: Oficyna Wydawnicza “Impuls”.pl_PL
dc.referencesPrzybycień K. (2005). Z profilaktyki uzależnień [In:] Rodzina w szkolnej profilaktyce uzależnień, B. Kałdon, Z. Kwaśnik (Eds.), Stalowa Wola: WZNoS KUL, p. 119–144.pl_PL
dc.referencesPstrąg D. (2004). Elementy profilaktyki czynów karalnych nieletnich w działalności wychowawczej pedagoga szkolnego, [In:] Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży, F. Kozaczuk , B. Urban (Eds.), Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, pp. 43–57.pl_PL
dc.referencesPytka L., Zacharuk T. (1995). Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowania [In:] Pilch T., Lepalczyk I., (Eds.) Pedagogika Społeczna. Warsaw: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.pl_PL
dc.referencesRadlińska H. (1961). Pedagogika społeczna. Zakład Narodowy Ossolińskich Wrocław-Warszawa-Kraków.pl_PL
dc.referencesThe Regulation of the Minister of National Education and Sport of 26 February 2002 (Journal of Laws [Dz.U.] No. 51, item 458).pl_PL
dc.referencesSęk H. (2001). Wprowadzenie do psychologii klinicznej [Introduction to clinical psychology], Warsaw: Wydawnictwo SCHOLAR.pl_PL
dc.referencesSurzykiewicz J. (2004). Profilaktyka czy odkrycie na nowo funkcji wychowawczej szkoły? Rozwiązania modelowe w oparciu o badania własne i literaturę niemiecką [In:] Zanim w szkole będzie źle…, K. Ostrowska, J. Tatarowicz (Ed.), Warsaw: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej [Methodology Centre of Psychological and Pedagogical Assistance of the Ministry of National Education], pp. 147–195.pl_PL
dc.referencesZnajmiecka-Sikora, M. (2005). Wspieranie rozwoju obrazu siebie w okresie adolescencji. Badania efektywności zajęć warsztatowo-treningowych o charakterze psychoedukacyjnym. UŚ, Katowice. Unpublished doctoral dissertation.pl_PL
dc.references“Trzeci elementarz czyli Program siedmiu kroków” www.narkotyki.pl (1 Sep 2001).pl_PL
dc.references“Jestem OK”, “TAK czy NIE” www.prom.org.pl (24 Aug 2011).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.21
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe