dc.contributor.author | Błaszczyk-Kowalska, Sylwia | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T17:47:19Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T17:47:19Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Błaszczyk-Kowalska S., An Early Support of Development – Between the Theory and Practice, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 103-114, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.08 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40580 | |
dc.description | The early support of development determined as institutionalized diagnostic and rehabilitation activity does not have too long tradition in Poland. It should be emphasized that those children have to be surrounded by possibly early, specialist care, and the objective of the undertaken intervention is to prevent the irreversibility of irregularities occurring in the development or to mitigate the results of irregularities that already occurred. The Author shows how it looks in practice. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | early development support | pl_PL |
dc.subject | government pilot program | pl_PL |
dc.subject | family | pl_PL |
dc.subject | disabled children | pl_PL |
dc.subject | institutionalized activity | pl_PL |
dc.subject | rehabilitation | pl_PL |
dc.title | An Early Support of Development – Between the Theory and Practice | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 103-114 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz, Faculty of Educational Sciences, Laboratory of Special Education, 91-433 Łódź, Smugowa 10/12 Poland | pl_PL |
dc.references | Błaszczyk S. (2008). Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze,3/2008, p.40-44. | pl_PL |
dc.references | Błaszczyk S., Kałużna- Czaplińska J. (2012). The level of arabinitol in autistic children after probiotic therapy. Nutrition.p. 124-126. Elsevier. | pl_PL |
dc.references | Cieszyńska J, Korendo M. (2008). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Wydawnictwo Edukacyjne. | pl_PL |
dc.references | Cytowska B. (2008). Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka. [In:] Cytowska B., Winczura B. (Eds.). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Wydawnictwo Impuls. | pl_PL |
dc.references | Firkowska-Mankiewicz A. (2004). Rola wczesnej interwencji. [In:] Materiały z Międzynarodowej konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Wielospecjalistyczna kompleksowa pomoc małemu dziecku z zaburzeniami rozwoju i jego rodzinie w ośrodku wczesnej interwencji”. | pl_PL |
dc.references | Gałkowski T. (1995). Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym. Warszawa: WSZiP. | pl_PL |
dc.references | Grochowska J. (2000). Życie w cieniu autyzmu. Rodzeństwo dzieci autystycznych. Dziecko Autystyczne, v. 8, 1, 35–57. | pl_PL |
dc.references | Konarska J. (2003). Niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa w rodzinie, W:Kubacka-Jasiecka D, Mudyń K. (Ed.). Kryzys,interwencja i pomoc psychologiczna.Nowe ujęcia i możliwości. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek p. 28-42. | pl_PL |
dc.references | Kosakowski C. (2000). Niepełnosprawność ludzka [In:] Kosakowski C, Zaorska, (Ed.). Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych.. Toruń: Wydawnictwa Akapit. | pl_PL |
dc.references | Kościelska M. (1998). Trudne macierzyństwo. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | McCandless J.(2007). Dzieci z głodującymi mózgami. przewodnik terapii medycznych dla chorób ze spektrum autyzmu. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. | pl_PL |
dc.references | Mrugalska K. (1999). Czy rodzice i profesjonaliści mogą być sojusznikami. [In:] Olechnowicz H. (Ed.). U źródeł rozwoju dziecka: o wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego. WSiP, p. 38-50. | pl_PL |
dc.references | Olechnowicz H. (1983). Wczesny autyzm dziecięcy. Symptomatogia, diagnostyka, etiologia i terapia. [In:] Czownicka E. (Ed.). Psychologiczne problemy wczesnego autyzmu dziecięcego. Warszawa: WSPS. | pl_PL |
dc.references | Pisula E. (1998). Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. | pl_PL |
dc.references | Piszczek M. (2007). Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa: CMPPP. | pl_PL |
dc.references | Randall P., Parker J. (2001). Autyzm: jak pomóc rodzinie? Gdańsk: GWP. | pl_PL |
dc.references | Ryde-Brandt B. (1990). Anxiety and Demence strategies in mothers of children with different disabilities. British Journal of Medical Psychology, 63, p. 183 - 192. | pl_PL |
dc.references | Ryde-Brandt B. (1991). Defence strategies and anxiety in mothers of disabled children. European Journal of Personality, 5, p. 367-377. | pl_PL |
dc.references | Serafin T. (2005). Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Poradnik dla organizatorów działań, dla terapeutów, oraz dla rodziców. Warszawa: MENiS. | pl_PL |
dc.references | Shaw W. (2002). Biological Treatments for Autism and PDD. Lenexa KS. | pl_PL |
dc.references | Tomkiewicz S. (1975). Więź rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo [In:] Gałkowski T. (Ed.). Wybrane zagadnienia z defektologii, 3, p. 7-46, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Twardowski A. (2005). Wspomaganie rozwoju dziecka ze złożonymi zespołami zaburzeń. Poznań. | pl_PL |
dc.references | Zabłocki K., Brejnak W. (2009). Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcjami. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Winczura B. (2012). Dzieci z zaburzeniami łączonymi. Trudne ścieżki rozwoju. Wydawnictwo Impuls. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.08 | |
dc.discipline | nauki o zdrowiu | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | psychologia | pl_PL |