Show simple item record

dc.contributor.authorBogdańska, Urszula
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T18:06:30Z
dc.date.available2022-02-03T18:06:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBogdańska U., The Level of Creative Thinking and the Sociometric Position in a Class of School Children in Middle Childhood, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 51-68, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40586
dc.descriptionThe main purpose of the study was to compare the functioning of children with a high and low level of creative competencies in the school milieu. The analysis included an evaluation of the social competencies by both teachers and peers.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcreative thinkingpl_PL
dc.subjectschool childrenpl_PL
dc.subjectmiddle childhoodpl_PL
dc.subjectsocial competenciespl_PL
dc.subjectsocial interactionspl_PL
dc.subjectschool classpl_PL
dc.titleThe Level of Creative Thinking and the Sociometric Position in a Class of School Children in Middle Childhoodpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number51-68pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Warsaw, Faculty of Psychologypl_PL
dc.referencesAndrukowicz, W. (2000). Wokół fenomenu i istoty twórczości. Toruń: wyd. A. Marszałek.pl_PL
dc.referencesCzerwińska-Jasiewicz, M. (1979). Inteligencja i zdolności twórcze jako specyficzne wymiary funkcjonowania intelektualnego. Psychologia Wychowawcza, 21 (3), p. 317–335. Warsaw: WSIP.pl_PL
dc.referencesCzerwińska-Jasiewicz, M. (1984a). Postawy nauczycieli i rówieśników w stosunku do uczniów wyróżniających się inteligencją i zdolnościami twórczymi. Psychologia Wychowawcza, 27 (4), p. 421-431. Warsaw: WSIP.pl_PL
dc.referencesCzerwińska-Jasiewicz, M. (1984b). Wpływ cech sytuacji rozwiązywania zadań problemowych na poziom myślenia dywergencyjnego uczniów. Psychologia Wychowawcza, 27 (1), p. 66-71. Warsaw: WSIP.pl_PL
dc.referencesDąbek, A. (1988). Psychologiczne podstawy twórczej aktywności dziecka. Zielona Góra: Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz, J. (2001). Rozwój twórczych dyspozycji uczniów w wieku 9–14 lat. In: J. Łaszczyk (Ed.), Uzdolnienia intelektualne i twórcze. Teoria. Diagnoza. Metodyki. (pp. 56–61). Warsaw: Universitas Rediviva.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz, J. (2002). Kreatywność uczniów a ich osiągnięcia szkolne. Kielce: Wyd. Akademii Świętokrzyskiej.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warsaw: Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej.pl_PL
dc.referencesFormański, J. (2004). Psychologia środowiskowa. Warsaw: PZWL.Guilford, J.P. (1978).pl_PL
dc.referencesNatura inteligencji człowieka. Warsaw: PWN.pl_PL
dc.referencesKarwowski, M. (2002). Czy lubimy ludzi twórczych? In: W. Dobrołowicz, M. Karwowski (Ed.), W stronę kreatywności (pp. 79–85). Warsaw: Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej.pl_PL
dc.referencesKubicka, D. (2003). Twórcze działanie dziecka w sytuacji zabawowo-zadaniowej. Cracow Wyd. U. Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesMatczak, A., Jaworowska, A., Stańczak, J. (2000). Test for Creative Thinking - Drawing Production K.K Urban & H.G. Jellen. Warsaw: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.pl_PL
dc.referencesNęcka, E. (1992). Struktura operacji intelektualnych a twórczość. [In:] M. Materska, T. Tyszka (Ed.), Psychologia i poznanie (pp. 179-196). Warsaw: PWN.pl_PL
dc.referencesNęcka, E. (2002). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP.pl_PL
dc.referencesOlszewska, A. (1986). Zdolności twórcze jako determinanta pozycji socjometrycznej. Psychologia Wychowawcza, 27 (5), 532–539 Warsaw: WSIP.pl_PL
dc.referencesPietrasiński, Z. (1969). Myślenie twórcze. Warsaw: Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych.pl_PL
dc.referencesPopek, S. (1988). Analiza psychologiczna twórczości dzieci i młodzieży. Warsaw: WSIP.pl_PL
dc.referencesPopek, S. (2003). Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: Wyd. UMCS.pl_PL
dc.referencesReber, A. (2000). Słownik psychologiczny. Warsaw: SCHOLAR.pl_PL
dc.referencesSchulz, R. (1990). Twórczość. Społeczne aspekty zjawiska. Warsaw: PWN.pl_PL
dc.referencesSękowski, E. (2003). (interview with Andrzejczyk, P.) Let's talk about able pupils. Charaktery, 3(1), 8–13. Warsaw: SII Sp. z o.o.pl_PL
dc.referencesSołowiej, J. (1997). Psychologia twórczości. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.pl_PL
dc.referencesStasiakiewicz, M. (1999). Twórczość i integracja. Poznań: Wyd. Uniwersytetu im. A. Mickiewicza.pl_PL
dc.referencesStrzałecki, A. (1969). Wybrane zagadnienia psychologii twórczości. Warsaw: PWN.pl_PL
dc.referencesStrzałecki, A. (1989). Twórczość a styl rozwiązywania problemów praktycznych. Ujęcie prakseologiczne. Wrocław: Wyd. Zakładu Narodowego im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesStrzałecki, A. (2003). Psychologia twórczości. Między tradycją a ponowoczesnością. Warsaw: Wyd. Uniwersytetu Kardynała S. Wyszyńskiego.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz, W. (1976). Dzieje sześciu pojęć. Warsaw: PWN.pl_PL
dc.referencesTrzebińska, E. (2008). Psychologia pozytywna. Warsaw: Wyd. Akademickie i Profesjonalne.pl_PL
dc.referencesŻuk, T. (1986). Uzdolnienie twórcze a osobowość. Poznań: Wyd. Uniwersytetu im. A. Mickiewicza.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.05
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe