dc.contributor.author | Bogdańska, Urszula | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T18:06:30Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T18:06:30Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Bogdańska U., The Level of Creative Thinking and the Sociometric Position in a Class of School Children in Middle Childhood, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 51-68, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40586 | |
dc.description | The main purpose of the study was to compare the functioning of children with a high and low level of creative competencies in the school milieu. The analysis included an evaluation of the social competencies by both teachers and peers. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | creative thinking | pl_PL |
dc.subject | school children | pl_PL |
dc.subject | middle childhood | pl_PL |
dc.subject | social competencies | pl_PL |
dc.subject | social interactions | pl_PL |
dc.subject | school class | pl_PL |
dc.title | The Level of Creative Thinking and the Sociometric Position in a Class of School Children in Middle Childhood | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 51-68 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Warsaw, Faculty of Psychology | pl_PL |
dc.references | Andrukowicz, W. (2000). Wokół fenomenu i istoty twórczości. Toruń: wyd. A. Marszałek. | pl_PL |
dc.references | Czerwińska-Jasiewicz, M. (1979). Inteligencja i zdolności twórcze jako specyficzne wymiary funkcjonowania intelektualnego. Psychologia Wychowawcza, 21 (3), p. 317–335. Warsaw: WSIP. | pl_PL |
dc.references | Czerwińska-Jasiewicz, M. (1984a). Postawy nauczycieli i rówieśników w stosunku do uczniów wyróżniających się inteligencją i zdolnościami twórczymi. Psychologia Wychowawcza, 27 (4), p. 421-431. Warsaw: WSIP. | pl_PL |
dc.references | Czerwińska-Jasiewicz, M. (1984b). Wpływ cech sytuacji rozwiązywania zadań problemowych na poziom myślenia dywergencyjnego uczniów. Psychologia Wychowawcza, 27 (1), p. 66-71. Warsaw: WSIP. | pl_PL |
dc.references | Dąbek, A. (1988). Psychologiczne podstawy twórczej aktywności dziecka. Zielona Góra: Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej. | pl_PL |
dc.references | Dobrołowicz, J. (2001). Rozwój twórczych dyspozycji uczniów w wieku 9–14 lat. In: J. Łaszczyk (Ed.), Uzdolnienia intelektualne i twórcze. Teoria. Diagnoza. Metodyki. (pp. 56–61). Warsaw: Universitas Rediviva. | pl_PL |
dc.references | Dobrołowicz, J. (2002). Kreatywność uczniów a ich osiągnięcia szkolne. Kielce: Wyd. Akademii Świętokrzyskiej. | pl_PL |
dc.references | Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warsaw: Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. | pl_PL |
dc.references | Formański, J. (2004). Psychologia środowiskowa. Warsaw: PZWL.Guilford, J.P. (1978). | pl_PL |
dc.references | Natura inteligencji człowieka. Warsaw: PWN. | pl_PL |
dc.references | Karwowski, M. (2002). Czy lubimy ludzi twórczych? In: W. Dobrołowicz, M. Karwowski (Ed.), W stronę kreatywności (pp. 79–85). Warsaw: Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej. | pl_PL |
dc.references | Kubicka, D. (2003). Twórcze działanie dziecka w sytuacji zabawowo-zadaniowej. Cracow Wyd. U. Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Matczak, A., Jaworowska, A., Stańczak, J. (2000). Test for Creative Thinking - Drawing Production K.K Urban & H.G. Jellen. Warsaw: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. | pl_PL |
dc.references | Nęcka, E. (1992). Struktura operacji intelektualnych a twórczość. [In:] M. Materska, T. Tyszka (Ed.), Psychologia i poznanie (pp. 179-196). Warsaw: PWN. | pl_PL |
dc.references | Nęcka, E. (2002). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP. | pl_PL |
dc.references | Olszewska, A. (1986). Zdolności twórcze jako determinanta pozycji socjometrycznej. Psychologia Wychowawcza, 27 (5), 532–539 Warsaw: WSIP. | pl_PL |
dc.references | Pietrasiński, Z. (1969). Myślenie twórcze. Warsaw: Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych. | pl_PL |
dc.references | Popek, S. (1988). Analiza psychologiczna twórczości dzieci i młodzieży. Warsaw: WSIP. | pl_PL |
dc.references | Popek, S. (2003). Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: Wyd. UMCS. | pl_PL |
dc.references | Reber, A. (2000). Słownik psychologiczny. Warsaw: SCHOLAR. | pl_PL |
dc.references | Schulz, R. (1990). Twórczość. Społeczne aspekty zjawiska. Warsaw: PWN. | pl_PL |
dc.references | Sękowski, E. (2003). (interview with Andrzejczyk, P.) Let's talk about able pupils. Charaktery, 3(1), 8–13. Warsaw: SII Sp. z o.o. | pl_PL |
dc.references | Sołowiej, J. (1997). Psychologia twórczości. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego. | pl_PL |
dc.references | Stasiakiewicz, M. (1999). Twórczość i integracja. Poznań: Wyd. Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. | pl_PL |
dc.references | Strzałecki, A. (1969). Wybrane zagadnienia psychologii twórczości. Warsaw: PWN. | pl_PL |
dc.references | Strzałecki, A. (1989). Twórczość a styl rozwiązywania problemów praktycznych. Ujęcie prakseologiczne. Wrocław: Wyd. Zakładu Narodowego im. Ossolińskich. | pl_PL |
dc.references | Strzałecki, A. (2003). Psychologia twórczości. Między tradycją a ponowoczesnością. Warsaw: Wyd. Uniwersytetu Kardynała S. Wyszyńskiego. | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz, W. (1976). Dzieje sześciu pojęć. Warsaw: PWN. | pl_PL |
dc.references | Trzebińska, E. (2008). Psychologia pozytywna. Warsaw: Wyd. Akademickie i Profesjonalne. | pl_PL |
dc.references | Żuk, T. (1986). Uzdolnienie twórcze a osobowość. Poznań: Wyd. Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.05 | |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |