Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKociszewski, Piotr
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2022-02-15T16:20:27Z
dc.date.available2022-02-15T16:20:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-83-963906-1-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40637
dc.description.sponsorshipPublikację wydano w ramach dofinansowania zadania publicznego ze środków Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii zgodnie z zawartą Umową nr III/27/P/ 63003/2810/21/DT pomiędzy ww. ministerstwem a Fundacją Symbiozapl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherPolskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze Centralny Ośrodek Turystyki Górskiej PTTK Oficyna Wydawnicza „Wierchy”pl_PL
dc.relation.ispartofTurystyka społeczna w Polsce. Monografia naukowa. Przewodnik dobrych praktyk;
dc.subjectturystyka społecznapl_PL
dc.subjectseniorzy na rynku turystycznympl_PL
dc.subjectoferta turystycznapl_PL
dc.titleOferta dla seniorów w kontekście turystyki społecznej – istota i zróżnicowaniepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holderAuthors & COTG PTTK Kraków & Fundacja Symbiozapl_PL
dc.page.number137-163pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa VISTULA, Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnychpl_PL
dc.referencesBańko, M. (2009). Defaworyzowany. Pobrane z: https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/defaworyzowany; 10228.html (10.12.2021).pl_PL
dc.referencesBondos, I. (2013). Dlaczego seniorzy stanowią wyzwanie dla marketingu? Marketing i Rynek, 3, 31‒36.pl_PL
dc.referencesBudżety gospodarstw domowych w 2013 r. (2014). Warszawa: Główny Urząd Statystyczny. Pobrane z: https://stat.gov.pl/obszary- -tematyczne/warunki-zycia/dochody-wydatki-i-warunki-zycia- -ludnosci/budzety-gospodarstw-domowych-w-2013-r-,9,8.html (08.12.2021).pl_PL
dc.referencesBylok, F. (2013). Zachowania konsumpcyjne seniorów na rynku dóbr i usług. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 291, 139‒151.pl_PL
dc.referencesDiagnoza sytuacji osób defaworyzowanych na rynku pracy. Raport podsumowujący badania zrealizowane przez Pentor Research International Wrocław dla Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Wałbrzychu w ramach projektu pt. „Bariery i szanse wsparcia i obsługi tzw. trudnego klienta instytucji rynku pracy na terenie Dolnego Śląska” (2010). Pobrane z: http://www.silverteam.dobrekadry. pl/dokumenty/diagnoza-sytuacji.pdf (10.12.2021).pl_PL
dc.referencesGlobalny kodeks etyczny w turystyce (1999). Pobrano z: https://u.profitroom.com/2017.ighp.pl/uploads/UNWTO_GlobalnyKodeksEtykiwTurystyce.pdf (08.12.2021).pl_PL
dc.referencesGłąbiński, Z. (2018). Uwarunkowania aktywności turystycznej seniorów przyjeżdżających do Innsbrucka, Krakowa i Szczecina. Turystyka Kulturowa, 4, 46‒62.pl_PL
dc.referencesGłąbiński, Z. (2020). Czynniki wpływające na aktywność turystyczną polskich seniorów w świetle opinii słuchaczy uniwersytetów trzeciego wieku. Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesGrabowski, J. (2011). Europe Senior Tourism – turystyka społeczna czy turystyka grupy społecznej? W: A. Stasiak (red.), Perspektywy i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce. (s. 295‒308). Łódź: WSTH w Łodzi.pl_PL
dc.referencesGryszel, P., Jeremen, D., Rapacz, A. (2012). Turystyka społeczna – aktywność turystyczna wybranych grup docelowych w świetle badań ankietowych. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 259, 178‒192.pl_PL
dc.referencesGrzelak-Kostulska, E., Hołowiecka, B., Kwiatkowski, G. (2011). Problem aktywności turystycznej seniorów W: A. Stasiak (red.), Perspektywy i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce. (s. 265‒279). Łódź: WSTH w Łodzi.pl_PL
dc.referencesISTO (2021). Witryna internetowa International Social Tourism Organisation. Pobrane z: https://isto.international/themes/(29.12.2021).pl_PL
dc.referencesJaniszewska, A., (2017). Zróżnicowanie przestrzenne starzenia się ludności na świecie. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 5 (331), 91‒113.pl_PL
dc.referencesJarmołowicz, W., Knapińska, M. (2011), Współczesne teorie rynku pracy a mobilność i przepływy pracowników w dobie globalizacji. Zeszyty Naukowe /Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, 9, 123‒144.pl_PL
dc.referencesJurek, Ł. (2012). Ekonomia starzejącego się społeczeństwa. Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl_PL
dc.referencesKaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2010). Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl_PL
dc.referencesKociszewski, P. (2011a). Turystyka seniorów jako nowy (?) trend w turystyce, praca magisterska napisana pod kierunkiem dr M. Durydiwki. Warszawa: Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawski.pl_PL
dc.referencesKociszewski, P. (2011b). Seniorzy jako turyści. W: M. Kuczera (red.), Nowe trendy w naukach humanistycznych i społeczno-ekonomicznych (145‒161). Kraków: Creative Science.pl_PL
dc.referencesKociszewski, P. (2012). Turystyka seniorów w Europie. Wybrane problemy. Problemy Turystyki i Rekreacji, 17‒39.pl_PL
dc.referencesKociszewski, P. (2013). Turystyka seniorów jako nowy trend w turystyce – uwarunkowania oferty turystycznej dla seniorów. W: P. Piotrowski (red.), Trendy w turystyce, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i Wydawnictwo Proksenia.pl_PL
dc.referencesKociszewski, P. (2016). Oferta turystyczna dla seniorów i jej społeczno-geograficzne uwarunkowania, praca doktorska pod kierunkiem dr hab. M. Durydiwki. Warszawa: Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawski.pl_PL
dc.referencesKociszewski, P. (2020). Seniorzy jako istotny segment rynku usług turystycznych – założenia teoretyczne. W: T. Skalska (red.), Segmentacja rynku turystycznego: wybrane aspekty (s. 57‒82). Warszawa: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula.pl_PL
dc.referencesKotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl_PL
dc.referencesKowalczyk-Anioł, J. (2013). Różnice pokoleniowe w turystyce polskich seniorów – baby boomers versus pokolenie przedwojenne. W: R. Pawlusiński (red.), Współczesne uwarunkowania i problemy rozwoju turystyki, Kraków: Uniwersytet Jagielloński.pl_PL
dc.referencesKurek, S. (2008). Typologia starzenia się ludności Polski w ujęciu przestrzennym. Kraków: Wydawnictwo Naukowe AP.pl_PL
dc.referencesMarcjanik, M. (2014). Językowy obraz osoby starej. W: B. Szatur-Jaworska (red.), O sposobach mówienia o starości (s. 11‒17). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.pl_PL
dc.referencesMazurkiewicz, L. (2002). Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl_PL
dc.referencesMokras-Grabowska, J. (2011). Program „Europe Senior Tourism” – założenia, realizacja, efekty ekonomiczne. W: A. Stasiak (red.), Perspektywy i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce (s. 71‒88). Łódź: WSTH w Łodzi.pl_PL
dc.referencesNiemczyk, A. (2012). Zróżnicowanie zachowań konsumentów na rynku turystyki kulturowej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.pl_PL
dc.referencesNiezgoda, A., Jerzyk, E. (2013). Seniorzy w przyszłości na przykładzie rynku turystycznego. W: G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Konsument jako uczestnik procesów rynkowych i odbiorca komunikatów marketingowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 777. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 32, 475‒489.pl_PL
dc.referencesPanasiuk, A. (2014a). Rynek turystyczny. Studium strukturalne. Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl_PL
dc.referencesPanasiuk, A. (2014b). Wymiary oferty na rynku turystycznym, Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 46, 119‒128.pl_PL
dc.referencesPatterson, I., Balderas, A. (2020). Continuing and emerging trends of senior tourism: A review of the literature. Journal of Population Ageing, 13 (4), 1‒15. https://doi.org/10.1007/s12062‒018‒9228‒4pl_PL
dc.referencesRottermund, A., Knapik, A., Szyszka, M. (2015). Aktywność fizyczna a jakość życia osób starszych. Społeczeństwo i Rodzina, 42 (1), 78‒98.pl_PL
dc.referencesRunge, J. (2007). Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej – elementy metodologii, wybrane narzędzia badawcze. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesSeniorzy – nowy segment klientów na rynku mieszkaniowym. (2015). Pobrane z: http://www.reas.pl/komentarze/seniorzy-nowy-segmentklientow-na-rynku-mieszkaniowym# (29.12.2021).pl_PL
dc.referencesSkalska, T. (2020). Segmentacja rynku turystycznego: podstawy teoretyczne. W: T. Skalska (red.), Segmentacja rynku turystycznego: wybrane aspekty (s. 9‒40). Warszawa: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula.pl_PL
dc.referencesStasiak, A. (red.) (2010). Turystyka społeczna w regionie łódzkim. Łódź: WSTH w Łodzi.pl_PL
dc.referencesStasiak., A. (red.) (2011). Perspektywy i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce. Łódź: WSTH w Łodzi.pl_PL
dc.referencesStasiak, A., Włodarczyk, B. (2012), Turystyka społeczna – istota, determinanty, możliwości i kierunki rozwoju. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 259, 167‒179.pl_PL
dc.referencesSteuden, S. (2012), Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesSzarota, Z. (2004). Gerontologia społeczna i oświatowa. Zarys problematyki. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.pl_PL
dc.referencesSzukalski, P. (2006). Zagrożenie czy wyzwanie – proces starzenia się ludności. Polityka Społeczna, 9, 6‒10.pl_PL
dc.referencesŚniadek, J. (2007). Konsumpcja turystyczna polskich seniorów na tle globalnych tendencji w turystyce. Gerontologia Polska, 15 (1‒2), 21‒30.pl_PL
dc.referencesTygodnik Gospodarczy PIE (2019). 41. Pobrane z: http://pie.net.pl/wp- -content/uploads/2019/10/Tygodnik-Gospodarczy-PIE_41‒2019. pdf (01.12.2021).pl_PL
dc.referencesTucki, A., Skowronek, E. (2012). Analiza popytu na turystykę społeczną w Polsce na przykładzie projektu Europe Senior Tourism realizowanego w lubelskim biurze podróży. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 259, 35‒42.pl_PL
dc.referencesWolańska, W. (2013). Przestrzenne zróżnicowanie starzenia się ludności Polski w latach 1995‒2035. Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica, 291, 249‒263.pl_PL
dc.referencesWitkowski, K., Piepiora, P., Kowalska, I. (2018). Aktywność fizyczna seniorek – kobiet po 55 roku życia. Roczniki WSWFiT, 3 (25), 33‒43.pl_PL
dc.referencesWorld Population Ageing 2009 (2009). Nowy Jork: ONZ. Pobrane z: https://www.un.org/esa/population/publications/WPA2009/ WPA2009_WorkingPaper.pdf (01.12.2021).pl_PL
dc.referencesWorld Population Prospects 2019, Highlights (2019). Nowy Jork: ONZ. Pobrane z: https://population.un.org/wpp/Publications/Files/ WPP2019_Highlights.pdf (01.12.2021).pl_PL
dc.referencesWoszczyk, P. (2009). Rynek usług i dóbr konsumpcyjnych dla seniorów: stan obecny i perspektywy. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica., Przyszłość demograficzna Polski, 231, 403‒417pl_PL
dc.referencesZalega, T. (2015). Konsumpcja osób starszych w Polsce. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 42, 152‒173.pl_PL
dc.referencesZalega, T. (2016). Zachowania konsumenckie osób starszych w Polsce. Handel Wewnętrzny, 2 (361), 410‒422.pl_PL
dc.referencesZałożenia długofalowej polityki senioralnej w Polsce na lata 2014‒2020 (projekt) (2013). Pobrano z: http://senior.gov.pl/source/Zalozenia%20Dugofalowej%20Polityki%20Senioralnej.pdf (01.12.2021).pl_PL
dc.referencesZawistowska, H. (2012). Możliwości i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 259, 109‒122.pl_PL
dc.contributor.authorEmailp.kociszewski@vistula.edu.plpl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord