Show simple item record

dc.contributor.authorArciszewska, Ewa
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T10:06:43Z
dc.date.available2022-02-25T10:06:43Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationArciszewska E., Wczesna edukacja dziecka z perspektywy wybranych doświadczeń i badań studenckich, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 281-296, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.20pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40797
dc.description.abstractThis article is a report of individuating qualititative research on perception of early education by 55 senior students of the full-time and part-time BA programme of studies preparing for teaching kindergarten and early education. Quoted and interpreted are only some of the very diverse examples of events, descriptions of student observations and research conducted in the years 2008-2010 in Warsaw and its surroundings. They indicate that education on this level is a highly formalized process and focused on observable behavior of the child, leading to a measureable result. Additionally, both the teachers and the students participating in the study have shown a significant lack of psychopedagogical knowledge and low reflexivity. Unfortunately, these conclusions are consistent with the critical assessments formulated by the scientific community on the basis of research and analysis undertaken due to reforms of the education system in recent years.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectindividualizing qualitative researchpl_PL
dc.subjectearly childhood educationpl_PL
dc.subjectpsychological knowledgepl_PL
dc.subjectteacherspl_PL
dc.subjectchildrenpl_PL
dc.titleWczesna edukacja dziecka z perspektywy wybranych doświadczeń i badań studenckichpl_PL
dc.title.alternativeEarly education of child from the perspective of selected experiences and student researchpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number281-296pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Wyższa im. B. Jańskiego w Warszawiepl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.20
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe