Show simple item record

dc.contributor.authorWyszyńska, Marta
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T11:41:02Z
dc.date.available2022-02-25T11:41:02Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationWyszyńska M., Modele wychowania dziecka we współczesnym świecie – komunikat z badań, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 197-207, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.15pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40816
dc.description.abstractDuring mutual interactions, adults have specific images of children, they have different expectations towards children and influence them in an active way. According to Swiss educator Hans Saner, there are different types of relations between educators and children: based on subordination, equivalence and relative independence. On the basis of these relations, Hans Saner distinguishes three models of child’s upbringing in contemporary world: the model relying on something that a child ‘has not been yet’, the model of equivalence in relations between a child and an adult and the model of child’s self-upbringing. In the article I present the results of my own research about preferences of the teachers from early school education and from common rooms in the field of child’s upbringing models according to Hans Saner’s typology.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectHans Sanerpl_PL
dc.subjectchild rearing modelspl_PL
dc.subjectearly childhood education teacherspl_PL
dc.titleModele wychowania dziecka we współczesnym świecie – komunikat z badańpl_PL
dc.title.alternativeModels of child’s upbringing in contemporary world – report from the researchpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number197-207pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet w Białymstokupl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.15
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe