dc.contributor.author | Wyszyńska, Marta | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T11:41:02Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T11:41:02Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Wyszyńska M., Modele wychowania dziecka we współczesnym świecie – komunikat z badań, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 197-207, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.15 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-559-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40816 | |
dc.description.abstract | During mutual interactions, adults have specific images of children, they have different expectations towards children and influence them in an active way. According to Swiss educator Hans Saner, there are different types of relations between educators and children: based on subordination, equivalence and relative independence. On the basis of these relations, Hans Saner distinguishes three models of child’s upbringing in contemporary world: the model relying on something that a child ‘has not been yet’, the model of equivalence in relations between a child and an adult and the model of child’s self-upbringing. In the article I present the results of my own research about preferences of the teachers from early school education and from common rooms in the field of child’s upbringing models according to Hans Saner’s typology. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Hans Saner | pl_PL |
dc.subject | child rearing models | pl_PL |
dc.subject | early childhood education teachers | pl_PL |
dc.title | Modele wychowania dziecka we współczesnym świecie – komunikat z badań | pl_PL |
dc.title.alternative | Models of child’s upbringing in contemporary world – report from the research | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 197-207 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-559-1.15 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |