Miejsce osób starszych w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów – refleksje z badań
Streszczenie
Autorka tekstu podkreśla niekwestionowaną wartość i znaczenie relacji międzypokoleniowych. Poddała analizie projekty biograficzne (Biograficzne mapy życia) studentek i studentów, by poszukiwać w doświadczeniach biograficznych młodego pokolenia śladów ich relacji z osobami w jesieni życia. Głównym celem artykułu jest ukazanie miejsca osób starszych właśnie w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów. Autorka w konkluzji podkreśla, iż należy łamać potocznie i zdroworozsądkowo budowane stwierdzenia i prawdy deprecjonujące osoby starsze, według których są one obciążeniem dla społeczeństwa. The author in his article emphasizes the unquestionable value and importance of intergenerational relationships. She analyzed the biographical projects (Biography maps of age) students to look at the experience of the younger generation biographical traces their relationships with people in the „autumn of life”. The main aim of this article is to show the biographical experience of students associated with the elderly. The author concludes that it is necessary to break commonly and common sense built the truth derogatory statements and the elderly, according to which they are a burden for society.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: