dc.contributor.author | Modrzejewska-Świgulska, Monika | |
dc.contributor.editor | Modrzejewska-Świgulska, Monika | |
dc.date.accessioned | 2022-06-21T11:32:56Z | |
dc.date.available | 2022-06-21T11:32:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Modrzejewska-Świgulska M., Słowo wstępne, [w:] Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, „Twórczość i Edukacja”, t. 3, Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 7-11, https://doi.org/10.18778/8088-224-9.01 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-224-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42192 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, „Twórczość i Edukacja”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.relation.ispartofseries | „Twórczość i Edukacja”;3 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Słowo wstępne | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 7-11 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Pedagogiki Twórczości, 91–408 Łódź, ul. Pomorska 46/48 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-225-6 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Monika Modrzejewska-Świgulska obecnie pracuje jako adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Twórczości Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, pedagog, trener grupowy. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół pedagogiki twórczości, twórczości profesjonalnej oraz badań narracyjno-biograficznych, autorka książki: „Twórczość codzienna w narracjach pedagogów”; współredaktorka książek: „Psychopedagogika działań twórczych”; „Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej”; „Autobiography – Biography – Narration: Biographical Perspectives in ResearchPractice”. Współpracuje różnymi instytucjami kultury; uczestniczy w realizacji projektów artystycznych – jako recenzent projektów, trener. | pl_PL |
dc.references | Kafar M. (red.), 2011, Biografia naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), 2013, Autobiography – Biography – Narration. Research Practice for Biographical Perspectives, Wydawnictwo UŁ & Wydawnictwo UJ, Łódź–Kraków. | pl_PL |
dc.references | Modrzejewska-Świgulska M., 2014, Twórczość codzienna w narracjach pedagogów, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Szmidt J., 1999, Problem tworzenia nowej strategii badawczej w pedagogice społecznej na przykładzie studium życia wybitnych mieszkańców Zakopanego i Podhala, [w:] E. Górnikowska-Wolak, A. Radziewicz-Winnicki (red.), Pedagogika społeczna w Polsce – między stagnacją a zaangażowaniem, t. 2, Wydawnictwo UŚ, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K.J., 2006, Podejścia i metody w psychopedagogicznych badaniach twórczości. Podejście biograficzne, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K.J., 2013, Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K.J. (red.), 2009, Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo AHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając D., Kos E., 2013, Badania jakościowe w pedagogice, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając D., Piekarski J., 2003, Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-224-9.01 | |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | psychologia | pl_PL |