dc.contributor.author | Karkowska, Magda | |
dc.contributor.editor | Modrzejewska-Świgulska, Monika | |
dc.date.accessioned | 2022-06-21T13:22:30Z | |
dc.date.available | 2022-06-21T13:22:30Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Karkowska M., Tożsamość twórców akademickich w perspektywie badań biograficznych, [w:] Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, „Twórczość i Edukacja”, t. 3, Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 71-86, https://doi.org/10.18778/8088-224-9.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-224-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42214 | |
dc.description.abstract | The text is devoted to the analysis of techniques and conditions of constructing the identity of academic creators in the biographic perspective that includes the university culture transgression. The first part of deliberations concerns discussing the notion of an academic creator, his/her role, and the context of social activities. The other one concentrates on the process of constructing academic identity in the context of changes that university culture undergoes, and which primarily concern the consequences of appearance of the syndrome of corporation correctness. The text is a preview of further research into the problem of shaping academic creators’ identity. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, „Twórczość i Edukacja”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.relation.ispartofseries | „Twórczość i Edukacja”;3 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | creators | pl_PL |
dc.subject | identity | pl_PL |
dc.subject | biographies | pl_PL |
dc.subject | university | pl_PL |
dc.subject | transformations | pl_PL |
dc.title | Tożsamość twórców akademickich w perspektywie badań biograficznych | pl_PL |
dc.title.alternative | Identity of academic creators in the perspective of biographic research | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 71-86 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-225-6 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Magda Karkowska obecnie pracuje jako adiunkt w Katedrze Badań Edukacyjnych Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, pedagog, doktor nauk humanistycznych, pedagog, nauczyciel dyplomowany, badaczka edukacji i kultury. Zainteresowania naukowe: społeczne problemy edukacji, tożsamość młodzieży, kultura współczesna i jej przemiany, problematyka „gender” w edukacji i wychowaniu, jakościowe metody badań społecznych. Autorka pięciu książek i kilkunastu artykułów poświęconych wspomnianej problematyce. | pl_PL |
dc.references | Bauman Z., 2008, Zindywidualizowane społeczeństwo, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Beck U., 2002, Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej rzeczywistości, Wydawnictwo Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bokszański Z., 1989, Tożsamość, interakcja, grupa, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Buber M., 1992, Ja i Ty: wybór pism filozoficznych, Wydawnictwo PAX, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chmielińska A., 2016, Portret beyonders jako inspiracja do badań biograficznych [artykuł zamieszczony w niniejszym tomie]. | pl_PL |
dc.references | Hessen S., 1997, O sprzecznościach i jedności wychowania. Zagadnienia pedagogiki personalistyczne, Wydawnictwo Żak, Warszawa (wybór i opracowanie W. Okoń). | pl_PL |
dc.references | Hessen S., 1973, Filozofia, kultura, wychowanie. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, Wydawnictwo PAN, Warszawa–Gdańsk–Kraków–Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Karkowska M., 2003, Literackie obrazy relacji uczeń – Mistrz w wychowaniu, [w:] S. Sztobryn, B. Śliwerski (red.), Idee pedagogiki filozoficznej, Wydawnictwo UŁ, Łódź, s. 139–146. | pl_PL |
dc.references | Karkowska M., 2005, Nauczyciel i uczeń. Interakcje a wartości w klasie szkolnej. Analiza etnograficzna, Wydawnictwo Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kunowski S., 1981, Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kieniewicz J., 2007, Autonomia uniwersytetu. Jej przyjaciele i wrogowie, Pszczelarska Oficyna Wydawnicza Maciej Rysiewicz, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Majczyna M., 2000, Podmiotowość a tożsamość, [w:] A. Gałdowa (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo UJ, Kraków, s. 35–50. | pl_PL |
dc.references | Modrzejewska-Świgulska M., 2014, Twórczość codzienna w narracjach pedagogów, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Piekarski J., 2015, Korporacyjna poprawność w kulturze akademickiej. Uwagi o etyczności praktyki, [w:] M. Kafar, A.F. Kola, Etyczno-moralne aspekty „praktyk humanistycznych”, Międzynarodowe Centrum Zarządzania Informacją ICIMSSJ, Toruń–Łódź, s. 185–215. | pl_PL |
dc.references | Rogers C., 2002, O stawaniu się osobą. Poglądy terapeuty na psychoterapię, Wydawnictwo Rebis, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Walczak-Duraj D., 1996, Wykłady z podstaw socjologii, Wydawnictwo Omega-Praxis, Pabianice. | pl_PL |
dc.references | Witkowski L., 1994, Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji, [w:] L. Witkowski, J. Brzeziński (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej, Wydawnictwo Edytor, Poznań. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-224-9.06 | |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |
dc.discipline | psychologia | pl_PL |