Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKarkowska, Magda
dc.contributor.editorModrzejewska-Świgulska, Monika
dc.date.accessioned2022-06-21T13:22:30Z
dc.date.available2022-06-21T13:22:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKarkowska M., Tożsamość twórców akademickich w perspektywie badań biograficznych, [w:] Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, „Twórczość i Edukacja”, t. 3, Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 71-86, https://doi.org/10.18778/8088-224-9.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-224-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42214
dc.description.abstractThe text is devoted to the analysis of techniques and conditions of constructing the identity of academic creators in the biographic perspective that includes the university culture transgression. The first part of deliberations concerns discussing the notion of an academic creator, his/her role, and the context of social activities. The other one concentrates on the process of constructing academic identity in the context of changes that university culture undergoes, and which primarily concern the consequences of appearance of the syndrome of corporation correctness. The text is a preview of further research into the problem of shaping academic creators’ identity.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofModrzejewska-Świgulska M. (red.), Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, „Twórczość i Edukacja”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.relation.ispartofseries„Twórczość i Edukacja”;3
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcreatorspl_PL
dc.subjectidentitypl_PL
dc.subjectbiographiespl_PL
dc.subjectuniversitypl_PL
dc.subjecttransformationspl_PL
dc.titleTożsamość twórców akademickich w perspektywie badań biograficznychpl_PL
dc.title.alternativeIdentity of academic creators in the perspective of biographic researchpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number71-86pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-225-6
dc.contributor.authorBiographicalnoteMagda Karkowska obecnie pracuje jako adiunkt w Katedrze Badań Edukacyjnych Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, pedagog, doktor nauk humanistycznych, pedagog, nauczyciel dyplomowany, badaczka edukacji i kultury. Zainteresowania naukowe: społeczne problemy edukacji, tożsamość młodzieży, kultura współczesna i jej przemiany, problematyka „gender” w edukacji i wychowaniu, jakościowe metody badań społecznych. Autorka pięciu książek i kilkunastu artykułów poświęconych wspomnianej problematyce.pl_PL
dc.referencesBauman Z., 2008, Zindywidualizowane społeczeństwo, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBeck U., 2002, Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej rzeczywistości, Wydawnictwo Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBokszański Z., 1989, Tożsamość, interakcja, grupa, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesBuber M., 1992, Ja i Ty: wybór pism filozoficznych, Wydawnictwo PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChmielińska A., 2016, Portret beyonders jako inspiracja do badań biograficznych [artykuł zamieszczony w niniejszym tomie].pl_PL
dc.referencesHessen S., 1997, O sprzecznościach i jedności wychowania. Zagadnienia pedagogiki personalistyczne, Wydawnictwo Żak, Warszawa (wybór i opracowanie W. Okoń).pl_PL
dc.referencesHessen S., 1973, Filozofia, kultura, wychowanie. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, Wydawnictwo PAN, Warszawa–Gdańsk–Kraków–Wrocław.pl_PL
dc.referencesKarkowska M., 2003, Literackie obrazy relacji uczeń – Mistrz w wychowaniu, [w:] S. Sztobryn, B. Śliwerski (red.), Idee pedagogiki filozoficznej, Wydawnictwo UŁ, Łódź, s. 139–146.pl_PL
dc.referencesKarkowska M., 2005, Nauczyciel i uczeń. Interakcje a wartości w klasie szkolnej. Analiza etnograficzna, Wydawnictwo Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesKunowski S., 1981, Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Łódź.pl_PL
dc.referencesKieniewicz J., 2007, Autonomia uniwersytetu. Jej przyjaciele i wrogowie, Pszczelarska Oficyna Wydawnicza Maciej Rysiewicz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMajczyna M., 2000, Podmiotowość a tożsamość, [w:] A. Gałdowa (red.), Tożsamość człowieka, Wydawnictwo UJ, Kraków, s. 35–50.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M., 2014, Twórczość codzienna w narracjach pedagogów, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPiekarski J., 2015, Korporacyjna poprawność w kulturze akademickiej. Uwagi o etyczności praktyki, [w:] M. Kafar, A.F. Kola, Etyczno-moralne aspekty „praktyk humanistycznych”, Międzynarodowe Centrum Zarządzania Informacją ICIMSSJ, Toruń–Łódź, s. 185–215.pl_PL
dc.referencesRogers C., 2002, O stawaniu się osobą. Poglądy terapeuty na psychoterapię, Wydawnictwo Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., 1996, Wykłady z podstaw socjologii, Wydawnictwo Omega-Praxis, Pabianice.pl_PL
dc.referencesWitkowski L., 1994, Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji, [w:] L. Witkowski, J. Brzeziński (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej, Wydawnictwo Edytor, Poznań.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-224-9.06
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL
dc.disciplinepsychologiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe