dc.contributor.author | Szwech, Agata | |
dc.contributor.editor | Dubas, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Stelmaszczyk, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T13:03:09Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T13:03:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Szwech A., Analiza dzienników Haliny Semenowicz próbą ukazania zakresów międzypokoleniowego uczenia się, [w:] Biografie i uczenie się, „Biografia i badanie biografii”, t. 4, Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 213-219, https://doi.org/10.18778/7969-451-8.16 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-451-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42308 | |
dc.description.abstract | Artykuł jest wynikiem przygotowanych przez studentki pedagogiki refleksji po przeczytaniu dzienników Haliny Semenowicz w ramach zajęć projektowych „Wymiary uczenia się przez całe życie w dziennikach Haliny Semenowicz”. Na zakończenie projektu każda z uczestniczek spisała własne refleksje wyniesione po lekturze i analizie dziennika, którym zajmowała się podczas zajęć. Uzyskany w ten sposób materiał badawczy miał na celu ukazanie, w jaki sposób uczestniczki zajęć ustosunkowały się do biografii innej osoby oraz umożliwić zbadanie edukacyjnego oddziaływania biografii H. Semenowicz na jej odbiorczynie. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article is the result produced by student pedagogy of reflection after reading logs Halina Semenowicz class called “Dimensions of learning throughout life in the diary Halina Semenowicz”. At the end of the course, each of the participants wrote down their own reflections learned after reading and analyzing log, which dealt with during the course. Obtained in this way the material was aimed at showing how participants responded to the activities of another person’s biography and allow examination of the educational impact biography H. Semenowicz her the address of. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Biografie i uczenie się, „Biografia i badanie biografii”, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.relation.ispartofseries | „Biografia i badanie biografii”;4 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | dziennik | pl_PL |
dc.subject | biografia Innego | pl_PL |
dc.subject | międzypokoleniowe uczenie się | pl_PL |
dc.subject | diary | pl_PL |
dc.subject | sobodys’s else biography | pl_PL |
dc.subject | intergenerational learning | pl_PL |
dc.title | Analiza dzienników Haliny Semenowicz próbą ukazania zakresów międzypokoleniowego uczenia się | pl_PL |
dc.title.alternative | Analysis of diary Halina Semenowicz attempt to show the range of intergenerational learning | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 213-219 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Wydział Nauk Pedagogicznych, 87-100 Toruń, ul. Gagarina 11 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-561-4 | |
dc.references | Dubas E., 2011, Życie zdeterminowane historią. Uczenie się z biografii Innego. Na przykładzie relacji Renee Villancher „Moje skradzione życie”, [w:] E. Dubas, W. Świtalski (red.), Uczenie się z biografii Innych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Fabiś A., 2011, Uczyć się z biografii Innego. Na przykładzie „Trzech Dzienników zestawionych przez Marię von Rosen i Ingamara Bergmana”, [w:] E. Dubas, W. Świtalski (red.), Uczenie się z biografii Innych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Lejeune Ph., 2010, „Drogi zeszycie…”, „drogi ekranie…” O dziennikach osobistych, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Malewski M., 2010, Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Rodak P., 2006, Dziennik osobisty: praktyka, materialność, tekst, „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 1, s. 71–85. | pl_PL |
dc.references | Solarczyk-Ambrozik E., 2009, Perspektywa biograficzna w badaniach andragogicznych, „Studia Edukacyjne”, nr 9, s. 19–30. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | agataszwech@wp.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-451-8.16 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |