dc.contributor.author | Piwowarski, Radosław | |
dc.date.accessioned | 2022-08-10T10:47:39Z | |
dc.date.available | 2022-08-10T10:47:39Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Piwowarski R., Znaczenie przejrzystości w polityce fiskalnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, https://doi.org/10.18778/7525-656-7 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-656-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42744 | |
dc.description | Niniejsza książka jest poświęcona przejrzystości polityki fiskalnej, która wymusza racjonalne ekonomicznie zachowania na politykach, przez co umożliwia efektywniejsze funkcjonowanie instytucji sektora finansów publicznych.
Przejrzystość polityki fiskalnej wymusza racjonalne ekonomicznie zachowania na politykach, przez co umożliwia efektywniejsze funkcjonowanie instytucji sektora finansów publicznych. Sprzyja też podejmowaniu trudnych decyzji gospodarczych. Dlatego potrzebne są prace, których przedmiotem jest poprawa zdrowia finansów publicznych. Konieczne jest zrozumienie racjonalnie i długofalowo prowadzonej polityki fiskalnej nie tylko przez profesjonalistów, ale także przez polityków, którzy podejmują decyzje ją kształtujące. Upowszechnianie wiedzy o narzędziach służących poprawie stanu finansów publicznych i o doświadczeniach ich stosowania w innych krajach powinno temu sprzyjać. Istotna jest również szeroka edukacja ekonomiczna społeczeństwa, która pozwala obywatelom dokonywać trafnych wyborów politycznych. Wszystkim tym aspektom poświęcona jest w mniejszym lub większym stopniu niniejsza książka. Osią pracy jest przejrzystość polityki fiskalnej, która z jednej strony warunkuje prowadzenie efektywnej i racjonalnej polityki, a z drugiej pozwala też na trafniejszą jej ocenę. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | polityka fiskalna | pl_PL |
dc.subject | finanse publiczne | pl_PL |
dc.subject | podatki | pl_PL |
dc.subject | dług publiczny | pl_PL |
dc.title | Znaczenie przejrzystości w polityce fiskalnej | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 191 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-919-3 | |
dc.references | Al-husaini M., K.N. Gowda (2008), The Conceptual Framework of Accrual Accounting as Applicable to Government Activities, The Icfai University Journal of Accounting Research, Vol. 8, No. 3. | pl_PL |
dc.references | Alesina A., R. Hausman, R. Hommes, E. Stein (1999), Budget Institutions and Fiscal Performance in Latin America, Journal of Development Economics 59. | pl_PL |
dc.references | Alt J.E., D.D. Lassen (2003), Fiscal Transparency and Fiscal Policy Outcomes in OECD Countries, EPRU. | pl_PL |
dc.references | Alt J.E., D.D. Lassen (2003a), The Political Economy of Institutions and Corruption in American States, Journal of Theoretical Politics, SAGE Publications. | pl_PL |
dc.references | Alt J.E., D.D. Lassen (2006), Fiscal Transparency, Political Parties, and Debt in OECD Countries, European Economic Review, 50(2006). | pl_PL |
dc.references | Andrews M. (2005), Performance – Based Budgeting Reform. Progress, Problems and Pointer, [w:] red. A. Shah, Fiscal Management, World Bank, Washington. | pl_PL |
dc.references | Aucoin P. (1990), Administrative Reform in Public Management: Paradigms, Principles, Paradoxes, and Pendulums, Governance, Vol. 3. | pl_PL |
dc.references | Aucoin P., R. Heintzman (2000), The Dialectics of Accountability for Performance in Public Management Reform, International Review od Administration Sciences, Vol. 66. | pl_PL |
dc.references | Balls E., G. O’Donnell red. (2002), Reforming Britain’s Economic and Financial Policy. Towards Greater Economic Stability, HM Treasury, Palgrave. | pl_PL |
dc.references | Barberis P. (1998), The New Public Management and a New Accountability, Public Administration, Vol. 76. | pl_PL |
dc.references | Barzelay M. (1999), How to Argue about the New Public Management, International Public Management Journal, Vol. 2, No. 2. | pl_PL |
dc.references | Barzelay M. (2001), The New Public Management. Improving Research and Policy Dialogue, University of California Press. | pl_PL |
dc.references | Belka M. (2003), Co to są zdrowe finanse publiczne?, [w:] Polska transformacja – sukcesy i bariery. Refleksje z okazji jubileuszu Profesora Jana Mujżela, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Benecki R., J. Hölscher, M. Jarmużek (2006), Fiscal Transparency and Policy Rules in Poland, Economics Working Paper, No. 65, CSESCE, June. | pl_PL |
dc.references | Black D. (1948), On the Rationale of Group Decision-making, Journal of Political Economy, 56. | pl_PL |
dc.references | Bladen-Hovell R.C. (2004), Fiscal Policy and the Budget, in the UK Economy, 16th Ed., eds. Malcom Sawyer, Oxford University Press. | pl_PL |
dc.references | Blaug M. (2000), Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Buchanan J.M., R.A. Musgrave (2005), Finanse publiczne a wybór publiczny. Odmienne wizje państwa, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Buchanan J.M. (1997), Finanse publiczne w warunkach demokracji, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Buchanan J.M., G. Tullock (1962), The Calculus of Consent: Logical Foundation of Constitutional Democracy, University of Michigan Press, Ann Arbor. | pl_PL |
dc.references | Buiter W.H. (2003), Ten Commandments for a Fiscal Rules in the E(M)U, NBER, Cambridge Mass. | pl_PL |
dc.references | Burger P. (2003), Sustaiable Fiscal Policy and Economic Stability, Edward Elgar Publishing Ltd. | pl_PL |
dc.references | Christensen T., P. Laegreid (2002), New Public Managenent: Puzzles of Democracy and the Influence of Citizens, The Journal of Political Philosophy, No. 3. | pl_PL |
dc.references | Cook A-L. (2004), “Managing for Outcomes” in the New Zealand Management System, NZ Treasury Working Paper 04/15. | pl_PL |
dc.references | Coughlin P.J. (1992), Probabilistic Voting Theory, Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski M. red. (1993), Metody opracowywania budżetu państwa. Rozwiązania polskie a systemy innych państw demokratycznych, CASE – Fundacja im. Friedricha Eberta, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | de Crombrugghe A. (1995), Budżet państwa – jego stabilizacja i trwałość, CASE – PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Denek E., J. Sobiech, J. Wolniak (2001), Finanse publiczne, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Diamond J. (2002), Performance Budgeting – Is Accrual Accounting Required?, WP/02/240, IMF. | pl_PL |
dc.references | Diamond J. (2005), Establishing a Performance Management Framework for Government, IMF Working Paper, WP/05/50. | pl_PL |
dc.references | Dmochowska H., M. Jeznach, O. Leszczyńska-Luberek (2007), Rachunki narodowe a statystyka finansów publicznych, tekst prezentowany na Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metodologia i zastosowania rachunków narodowych”, 25–26 września, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Downs A. (1957), An Economic Theory of Democracy, Harper and Row, New York. | pl_PL |
dc.references | Drazen A. (2002), Fiscal Rules From a Political Economy Perspective, prepared for IMF – World Bank Conference on Rules – Based Fiscal Policy in Emerging Markets Economy, Meksyk. | pl_PL |
dc.references | Emmerson C., C. Frayne, S. Love (2004), Updating the UK’s Code for Fiscal Stability, IFS, WP04/29, Londyn. | pl_PL |
dc.references | Felts A.A., P.H. Jos (2000), Time nad Space: The Origins and Implications of the New Public Management, Administrative Theory & Praxis, Vol. 22, No. 3. | pl_PL |
dc.references | Finkelstain N.D. red. (2000), Transparency in Public Policy, Macmillan Press LTD, London. | pl_PL |
dc.references | Finkler S.A. (1991), Performance Budgeting, Nursing Economics, Vol. 9, No. 6. | pl_PL |
dc.references | Friedman M. (1968), The Role of Monetary Policy, American Economic Review 58 (March). | pl_PL |
dc.references | Gavazza A., A. Lizzeri (2005), Transparency and Economic Policy, http://www.kellogg.northwestern.edu/meds/papers/econ_lizzeri.pdf | pl_PL |
dc.references | Gavazza A., A. Lizzeri (2006), Transparency and Economic Policy, http://www.econ.nyu.edu/user/lizzeria/transpincumbentpost.pdf Gilowska Z., W. Misiąg (1999), Funkcjonowanie ustawy o finansach publicznych. Postulaty de lege ferenda, „Przegląd Sejmowy”, 5(34)/99, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gleich H. (2003), Budget Institutions and Fiscal Performance in Central and Eastern European Countries, European Central Bank Working Paper 215. | pl_PL |
dc.references | Gmytrasiewicz M., A. Karmańska (2002), Rachunkowość finansowa, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Goldfinch S., D. Malpass (2007), The Polish Shipyard: Myth, Economic History and Economic Policy Reform in New Zealand, Australian Journal of Politics and History, Vol. 53, No. 53. | pl_PL |
dc.references | Goodsell Ch. T. (2007), Six Normative Principles for the Contracting-Out Debate, Administration & Society, 38. | pl_PL |
dc.references | Góra M., M. Krzak, A. Szymecka (2008), Reforma finansów publicznych w Polsce, Zeszyty BRE Bank – CASE, nr 94, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gow J.I., C. Dufour (2000), Is the New Public Management a Paradigm? Does it Matter?, International Review of Administrative Sciences, Vol. 66. | pl_PL |
dc.references | Grabowski B. (2009), Kryzys może mieć swoje dobre strony, „Rzeczpospolita”, nr 109 (8314), z dn. 11 maja. | pl_PL |
dc.references | Gruen D., A. Sayegh (2005), The Evolution of Fiscal Policy in Australia, Treasury Working Paper 2005(04), November. | pl_PL |
dc.references | Gruening G. (2001), Orgin and Theoretical Basis of New Public Management, International Public Management Journal, Vol. 4, Elsevier. | pl_PL |
dc.references | Halligan J. (2007), Reintegrating Government in Third Generation Reforms of Australia and New Zealand, Public Policy and Administration, 22(2). | pl_PL |
dc.references | Hameed F. (2005), Fiscal Transparency and Economic Outcomes, IMF Working Paper, WP/05/05. | pl_PL |
dc.references | Herzog R.J. (2006), Performance Budgeting: Descriptive, Allegorical, Mythical, and Idealistic, International Journal of Organization Theory and Behavior, 9(1). | pl_PL |
dc.references | Hillman A.L. (2003), Public Finance and Public Policy. Responsibilities and Limitations of Government, Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Holmström B. (1982), Managerial Incentive Problems: A Dynamic Perspective, przedrukowane w Review of Economic Studies, 66 (1999). | pl_PL |
dc.references | Hood C. (1991), A Public Management for All Seasons?, Public Administration, No. 69. | pl_PL |
dc.references | Hotelling H. (1929), Stability in Competition, Economic Journal, 39. | pl_PL |
dc.references | http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_98/r-141.pdfJanssen J. (2001), New Zealand’s Fiscal Policy Framework: Experience and Evolution, Treasury Working Paper 01/25, Wellington. | pl_PL |
dc.references | Jarmużek M., E. Katalin Polgar, R. Matousek, J. Hölscher (2006), Fiscal Transparency in Transition Economies, CASE, lipiec, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Józefiak C., P. Krajewski, M. Mackiewicz (2006), Deficyt budżetowy. Przyczyny i metody ograniczania, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kennedy S., N. Luu, S. Morling, L. Yeaman (2004), Fiscal Policy in Australia: Discretionary Policy and Automatic Stabilizers, Paper prepared for the Treasury/ANU Macroeconomic Conference. Treasury (1999), Making Transparency Transparent. An Australian Assessment, March. | pl_PL |
dc.references | Kleer J. red. (2005), Sektor publiczny w Polsce i na świecie. Między upadkiem a rozkwitem, CeDeWu, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Komisja Europejska (2008), Nowy system rachunkowości UE. Skuteczniejsze zarządzanie, większa przejrzystość. Przewodnik po nowym systemie sprawozdawczości finansowej UE, Bruksela. | pl_PL |
dc.references | Kopits G., J. Craig (1998), Transparency in Government Operations, IMF Occasional Paper, No. 158, Washington. | pl_PL |
dc.references | Koptis G., S. Symansky (1998), Fiscal Policy Rules, IMF Occasional Paper, Washington. | pl_PL |
dc.references | Kostrzewa T. (2007), Uwarunkowania procesu harmonizacji rachunkowości sektora publicznego w gospodarce światowej, [w:] Aktualne problemy rachunkowości zarządczej i finansowej, red. W. Gabrusewicz, „Zeszyty Naukowe”, nr 83, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Krajewski P. (2006), Strukturalny i cykliczny komponent deficytu budżetowego w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kuniewicz K., W. Misiąg, R. Szporko, A. Wnęk (2005), Czas na rachunkowość memoriałową, „Gazeta Samorządu i Administracji”, nr 7, Infor. | pl_PL |
dc.references | Kydland F., C. Prescott (1977), Rules Rather than Discretion: The Inconsistency of Optimal Plans, Journal of Political Economy, Vol. 85, No. 3. | pl_PL |
dc.references | Lehning P.B. (1998), Towards Multicultural Civil Society: The Role of Social Capital and Democratic Citizenship, Government and Opposition, Vol. 33/1998. | pl_PL |
dc.references | Likierman A. (1998), Report: Recent Developments in Resource Accounting and Budgeting (RAB), Public Money and Management, October–November. | pl_PL |
dc.references | Lubińska T., T. Strąk, A. Lozano-Platonoff (2006), Budżet zadaniowy: racjonalność – przejrzystość – skuteczność, „Ekonomista” nr 5, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lubińska T., T. Strąk, A. Lozano-Platonoff, M. Będzieszak (2007), Metodologiczne i wdrożeniowe problemy zastosowania budżetu zadaniowego, „Ekonomista”, nr 5, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lucas R.E. Jr (1976), Econometric Policy Evaluation: A Critique, [w:] The Phillips Curve and Labor Markets, red. K. Brunner, A.H. Meltzer, North-Holland, Amsterdam. | pl_PL |
dc.references | Lynn L.E. Jr. (1998), A Critical Analysis of The New Public Management, International Public Management Journal, Vol. 1, No. 1. | pl_PL |
dc.references | Lyons S.M. red. (1997), Międzynarodowy słownik podatkowy, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mackiewicz M. (2006), Problem wyboru reguł polityki fiskalnej w warunkach gospodarki polskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Malinowska E., W. Misiąg (2002), Finanse publiczne w Polsce. Przewodnik 2002, ODDK, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Markiewicz M., J. Siwińska (2004), Reforma wydatków publicznych, CASE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mathiasen D.G. (1999), The New Public Management and Its Critics, International Public Management Journal, Vol. 2, No. 1, Elsevier. | pl_PL |
dc.references | McGee R.W. (2008), Taxation and Public Finances in Transition and Developing Economies, Springer. | pl_PL |
dc.references | McGrath R. (1997), Financial Planning and Control System, Public Administration and Development, Vol. 17. | pl_PL |
dc.references | Mikesell J.L. (2003), Fiscal Administration. Analysis and Applications for the Public Sector, Wadsworth Publishers, Sixth Edition. | pl_PL |
dc.references | Milesi-Ferretti G.M. (2001), Good, Bad or Ugly? On the Effects of Fiscal Rules with Creative Accounting, Discussion Paper, No. 2663, CEPR, London. | pl_PL |
dc.references | Misiąg W., A. Niedzielski (2001), Jawność i przejrzystość finansów publicznych w Polsce w świetle standardów Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Zeszyty IBnGR, nr 29, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Młynarska-Wichtowska A., Z. Springer, P. Zołoteńki (1998), Wstępne uwagi do projektu ustawy o finansach publicznych, Druk Sejmowy nr 342, Biuro Studiów i Ekspertyz, Raport nr 141, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Warszawa. Moździerz A. (2009), Nierównowaga finansów publicznych, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mueller D.C. (2003), Public Choice III, Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Musgrave R.A, P.B. Musgrave (1984), Public Finance in Theory and Practice, McGraw-Hill, New York. | pl_PL |
dc.references | Musgrave R.A. (1959), The Theory of Public Finance. A Study in Public Economy, McGraw-Hill, Tokyo. | pl_PL |
dc.references | Myles G.D. (1995), Public Economics, Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Nemec J., B. Meričková, L. Vitek (2005), Contracting-Out at Local Government Level. Theory and Selected Evidence from the Czech and Slovak Republics, Public Management Review, Vol. 7. | pl_PL |
dc.references | Neneman J., M. Sowa (2002), Miękkie ograniczenia budżetowe w Polsce, [w:] Wzrost gospodarczy, restrukturyzacja i bezrobocie w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne, red. S. Krajewski, Katedra Ekonomii UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Norman R. (2002), Managing through Measurement or Meaning? Lessons from Experience with New Zealand’s Public Sector Performance Management Systems, International Review of Administrative Sciences, Vol. 68. | pl_PL |
dc.references | Nowak W.A. (1998), Rachunkowość sektora publicznego. Koncepcje, metody, uwarunkowania, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | O’Quinn R., N. Ashford (1996), The Kiwi Effect. What Britain Can Learn from New Zealand, Adam Smith Institute, UK. | pl_PL |
dc.references | Olson M. (1965), The Logic of Collective Action: Public Goods and the Theory of Groups, Harvard University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Orłowski W.M. (2003), Opinia na temat ustawy budżetowej na rok 2004, BSiE, Ekspertyza nr 282 IP-103G, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Owsiak S. (2002), Finanse publiczne. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Owsiak S. (2003), Opinia o poselskim projekcie ustawy o finansach publicznych, Druk Sejmowy nr 1828, Ekspertyza nr 297 IP-104 P, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pallot J. (1998), New Public Management Reform in New Zealand: The Collective Strategy Phase, International Public Management Journal, 1(1). | pl_PL |
dc.references | Persson T., G. Tabellini (2000), Political Economics. Explaining Economic Policy, MIT Press. | pl_PL |
dc.references | Pietrewicz M. (1993), Polityka fiskalna, SGH. Studia Finansowo-Bankowe, Poltext, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pietrzak M. (2007), Gilowska chce zaoszczędzić 10 mld zł, „Dziennik” z dnia 4 kwietnia 2007 r. | pl_PL |
dc.references | Piotrowska-Marczak K., K. Kietlińska red. (2007), Harmonizacja finansów publicznych w skali narodowej i europejskiej, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Piotrowski S.J. (2007), Governmental Transparency in the Path of Administrative Reform, State University of New York Press, Albany. | pl_PL |
dc.references | Piwowarski R. (2006), Przejrzysta polityka podatkowa. Aspekt teoretyczny i praktyczny, Gospodarka w Praktyce i Teorii, Instytut Ekonomii UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Plucińska A., E. Pluciński (2000), Probabilistyka. Rachunek prawdopodobieństwa. Statystyka matematyczna. Procesy stochastyczne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Polarczyk K. (2005), Zakres długu publicznego. Definicje i statystyka, BSiE, Raport nr 234, kwiecień, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Postuła M. (2007), W tyglu naszych finansów. Transformacja i reformy finansów publicznych w Polsce w dwudziestoleciu 1989–2008, Wydawnictwo Wpisz, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Potter B. (2002), Fiscal Transparency, Fiscal Rules and Globalization: A Way Forward for Developing and Transition Economies, [w:] Globalization and New Challenges of Public Finance. Financial Management, Transparency and Accountability, Report of the Meeting of the Group of Experts, Rome, 28–30 November 2001, United Nations, New York. | pl_PL |
dc.references | Premchand A. (2001), Fiscal Transparency and Accountability. Idea and Reality, artykuł przygotowany na warsztaty Financial Management and Accountability, 28–30 listopada, Rzym. | pl_PL |
dc.references | Reichard C. (2002), The Impact of Performance Management on Transparency and Accountability in the Public Sector, [w:] Public Management Critical Perspectives, red. S.P. Osborne, Vol.V, Routledge, NY, London. | pl_PL |
dc.references | Riker W.H. (1962), The Theory of Political Coalitions, Yale University Press, New Haven, Conn. | pl_PL |
dc.references | Rondinelli D.A., G. Shabbir Cheema red. (2003), G. Shabbir Cheema, Reinventing Government for the Twenty-First Century. State Capacity in a Globalizing Society, Kumarian Press Inc. | pl_PL |
dc.references | Ruśkowski E. red. (2000), Finanse publiczne i prawo finansowe, t. I i II, KiK, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rzońca A. (2007), Czy Keynes się pomylił? Skutki redukcji deficytu w Europie Środkowej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Samojlik B. red. (2006), Kierunki zmian w sektorze finansów publicznych w Polsce po wejściu do Unii Europejskiej, Wydawnictwo SGH, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Schick A. (2007), Performance Budgeting and Accrual Budgeting: Decision Rules or Analytic Tools?, OECD Journal on Budgeting, Vol. 7, No. 2. | pl_PL |
dc.references | Shi M., J. Svensson (2006), Political Budget Cycles: Do They Differ Across Countries and Why?, Journal of Public Economics, 90(2006). | pl_PL |
dc.references | Stiglitz J.E. (2002), New Perspectives on Public Finance: Recent Achievements and Future Chellenges, Journal of Public Economics (86). | pl_PL |
dc.references | Stiglitz J.E. (2004), Ekonomia sektora publicznego, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Tanzi V. (1998), Government Role and the Efficiency of Policy Instruments, [w:] Public Finance in a Changing World, red. P.B. Sorensen, Macmillan Press Ltd., London. | pl_PL |
dc.references | Tanzi V. (2006), Fiscal Policy: When Theory Collides with Reality, CEPS Working Documents, No. 246/June. | pl_PL |
dc.references | The Commission on Taxation and Citizenship (2000), Paying for Progress. A New Politics of Tax for Public Spending, Fabian Society. | pl_PL |
dc.references | Ussher C., A. Kibblewhite (2001), Outcomes Focussed Management in New Zealand – A Background Paper, NZ Treasury Working Paper, 01/05. | pl_PL |
dc.references | van Johnson R., P. Seidenstat (2007), Contracting Out Government Services: Privatization at the Millenium, International Journal of Public Administration, 30. | pl_PL |
dc.references | von Hagen J. (1992), Budgeting Procedures and Fiscal Performance in the European Communities, Commission of the European Communities, Economic Papers, 96. | pl_PL |
dc.references | von Hagen J. (1998), Budgeting Institutions for Aggregate Fiscal Discipline, Center for European Integration Series, February. | pl_PL |
dc.references | von Hagen J. (2004), Fiscal Policy Challenges for EU Acceding Countries, tekst przygotowany na konferencję ECSA w Wiedniu, February. | pl_PL |
dc.references | von Hagen J. (2005), Political Economy of Fiscal Institutions, Governance and the Efficiency of Economic Systems, Discussion Paper, No. 149, November. | pl_PL |
dc.references | von Hagen, J., I. Harden (1996), Budget Processes and Commitment to Fiscal Discipline, WP/96/78, IMF. | pl_PL |
dc.references | Wardell Ch. (1999), High-Performance Budgeting, Harvard Management Update, Vol. 4, No.1. | pl_PL |
dc.references | Weber D. (2007), Wdrożenie budżetu zadaniowego w Polsce. Ocena postępu, osiągnięć oraz propozycje następnych kroków, tekst na konferencję „Międzynarodowa konferencja na temat budżetowania zadaniowego. Doświadczenia dla Polski” 7–9 listopada, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wernik A. (2003), Opinia o poselskim projekcie ustawy o finansach publicznych, Druk Sejmowy nr 1828, Ekspertyza nr 298 IP-104 P, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wernik A. (2007), Finanse publiczne. Cele, struktury, uwarunkowania, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wernik A. red (1994), Polityka finansowa, wzrost, dług publiczny, Instytut Finansów, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wieteska S., M. Wypych red. (2009), W poszukiwaniu efektywności finansów publicznych, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Wilson D., C. Game (2002), Local Government in the United Kingdom, Palgrave Macmillan. | pl_PL |
dc.references | World Competitiveness Report (1995), World Economic Forum, September. | pl_PL |
dc.references | Wyplosz Ch. (2005), Fiscal Policy: Institution Versus Rules, National Institute Economic Review, No. 19. | pl_PL |
dc.references | Wysocki S. (2002), Menedżerskie zarządzanie publiczne – europejskie wzorce, polskie doświadczenia, Projekt Umbrella, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | IMF (2001), Revised Code of Good Practice on Fiscal Transparency, 28 February, Washington. | pl_PL |
dc.references | IMF (1996), Guide to the Data Dissemination Standards, May. | pl_PL |
dc.references | IMF (2000), World Economics Outlook, Focus on Transition Economies, October 2000. | pl_PL |
dc.references | IMF (2001c), International Financial Statistics, Yearbook 2001, August 2008. | pl_PL |
dc.references | IMF (2001b), Manual on Fiscal Transparency, Washington. | pl_PL |
dc.references | IMF (2001a), Report on the Observance of Standards and Codes, Poland. Fiscal Transparency, 22 February. | pl_PL |
dc.references | IMF (2003), The General Data Dissemination System, 19 November. | pl_PL |
dc.references | IMF (2003a), Republic of Poland. Report on the Observance of Standards and Codes – Fiscal Transparency Module – Update, Juny. | pl_PL |
dc.references | IMF (2004), Republic of Poland. Report on the Observance of Standards and Codes – Fiscal Transparency Module – Update, Juny. | pl_PL |
dc.references | IMF (2007), World Economics Outlook „Spillovers and Cycles in the Global Economy”, April. | pl_PL |
dc.references | Ministerstwo Finansów (2008), Harmonogram prac nad budżetem zadaniowym na lata 2008–2015, Warszawa. http://www.mf.gov.pl/index.php?const=5&dzial=1822&wysw=4&sub=sub2Ministerstwo Finansów (2008a), Uzasadnienie do ustawy budżetowej na rok 2008 w układzie zadaniowym, Warszawa, http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_zadaniowy/akty_prawne/29._roz_xii_wydatki_w_ukladzie_zadaniowym.pdf i http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_zadaniowy/akty_prawne/29a.roz_xii_wydatki_w_ukzzadzie_zadaniowym_-_tablice.pdf Ministerstwo Finansów (2008b), Informacja dotycząca rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2007 rok, sierpień, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (2006), Strategia Rozwoju Kraju 2007–2015, listopad, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ministerstwo Skarbu Państwa (2008), Majątek Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych – sprawozdanie o stanie mienia Skarbu Państwa na 31 grudnia 2007 r., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | OECD (1996), Budgeting for results. Perspectives on Public Expenditure Management. | pl_PL |
dc.references | OECD (2000), OECD Economic Surveys, United Kingdom. Fiscal Framework and Policy. | pl_PL |
dc.references | OECD (2001), OECD Best Practices for Budget Transparency. | pl_PL |
dc.references | OECD (2002), Working Definitions. | pl_PL |
dc.references | The Global Competitiveness Report 2007–2008 (2007), World Economic Forum. | pl_PL |
dc.references | Treasury (1996), Putting it Together, New Zealand 1996. | pl_PL |
dc.references | Treasury (2000), Accrual Uniform Presentation Framework, April. | pl_PL |
dc.references | Treasury (2008), New Zealand Economic and Financial Overview 2008, August. | pl_PL |
dc.references | Sprawozdania z wykonania budżetu państwa za lata 2004–2008. | pl_PL |
dc.references | Analiza wykonania budżetu państwa i założeń polityki pieniężnej za lata 1997–2001. | pl_PL |
dc.references | Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. | pl_PL |
dc.references | Dz.U. z 1997 r., Nr 137, poz. 926, Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997, (tekst jednolity, Dz.U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60, ze zmianami). | pl_PL |
dc.references | Dz.U. z 1998 r., Nr 155, poz. 1014, Ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych. | pl_PL |
dc.references | Dz.U. z 2006 r., Nr 249, poz. 1832, Ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw. | pl_PL |
dc.references | Dz.U. z dnia 5 lutego 2008 r. Nr 19 poz. 117, Ustawa budżetowa na 2008 r. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-656-7 | |
dc.discipline | ekonomia i finanse | pl_PL |