Gatunek wymarły? Musical (naj)nowszy
Abstract
Niniejszy tekst jest próbą ukazania odnowionej formuły musicalu manifestującej się we współczesnym kinie. Autor przywołując konkretne filmy dokonuje analizy wewnątrzgatunkowej poszczególnych musicali z ostatniego dwudziestolecia. Przyjęta perspektywa daje możliwość zakwestionowania niegdysiejszych prognoz o wyczerpaniu gatunku. This text is an attempt to present the revised musical formula manifested in contemporary cinema. Author analyzes intraspecific structure of various musicals of the last two decades. Adopted perspective gives the opportunity to challenge the erstwhile predictions about the exhaustion of the genre.
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Co jest przedmiotem krytyki muzycznej? Pytania wokół pewnego pojedynku na argumenty w Chińskim fortepianie Étienne’a Bariliera
Zarych, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-03-28)This article deals with the topic of musical criticism, especially performance practice, asking a basic question about what is evaluated and what determines the value of the performance of a work. The reference point is a ... -
Charakterystyka muzycznych varsavianów wydanych w latach 1875–1918 przechowywanych w Bibliotece Głównej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Walkusz, Marta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)The Warsaw musical editing from the last quarter of the nineteenth century is a material that has not been touched up in bibliological and musicological researches. Basing on the methodology used in the publication of ... -
Kryminał muzyczny? Refleksje na marginesie powieści kryminalnych Jana Antoniego Homy
Berkan-Jabłońska, Maria (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-03-28)This article begins with addressing the 19th century relationships between the detective story and classical music, which were found, for example, in Charles Dickens’ or Arthur Conan Doyle’s works. Against this background, ...