Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRobinson, Grenville R.
dc.date.accessioned2022-12-14T17:51:13Z
dc.date.available2022-12-14T17:51:13Z
dc.date.issued1973
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44666
dc.description.abstractDama kameliowa okazuje się sztuką jedną z najbardziej romantycznych — z racji swej romansowej fabuły i z racji faktu, iż Aleksander Dumas-syn wcielił się w postać Armanda Duvala. Równocześnie autor rozprawy stwierdza, że Dama kameliowa jest jedną z pierwszych w literaturze francuskich piece-d-these, zawiera bowiem tezę społeczną, a mianowicie tezę, iż kurtyzana nigdy nie może aspirować do rehabilitacji. Ramy realistyczne, troska o dokładność szczegółów oraz fakt, że Dumas-syn zrzuca odpowiedzialność za kondycję swojej bohaterki na społeczeństwo i na dziedziczność — odpowiadają definicjom naturalizmu. Dumas- -syn nalega w swoich przedmowach i swoich wypowiedziach, często przez krytykę omijanych, na te aspekty reformistyczne i realistyczne. Niniejsza rozprawa wykazuje w sposób zwarty, że Dama kameliowa jest syntezą trzech prądów literackich i punktem zwrotnym w historii literatury francuskiej.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiupl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;2
dc.subjectThe Lady of the Camelliaspl_PL
dc.subjectAlexandre Dumaspl_PL
dc.subjectFrench literaturepl_PL
dc.title"La Dame aux Camélias". Le problème de sa place dans l'histoire de la littérature françaisepl_PL
dc.title.alternative"Dama Kameliowa". Problem jej miejsca w historii literatury francuskiejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number95-102pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume16pl_PL
dc.contributor.translatorSkwarczyńska, Stefania
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord