dc.contributor.author | Rogozińska-Pawełczyk, Anna | |
dc.contributor.author | Sitarska-Piwko, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Kozar, Łukasz Jarosław | |
dc.contributor.editor | Matuszewska-Kubicz, Agata | |
dc.date.accessioned | 2023-01-27T11:02:49Z | |
dc.date.available | 2023-01-27T11:02:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Rogozińska-Pawełczyk A., Sitarska-Piwko A., E-learning jako narzędzie wspomagające rozwój kompetencji miękkich pracowników przedsiębiorstw z branży TSL, [w:] Branża TSL wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty, Ł. J. Kozar, A. Matuszewska-Kubicz (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8331-039-8.04 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-039-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/45631 | |
dc.description.abstract | W związku z dynamicznym rozwojem usług TSL w przedsiębiorstwach konieczne jest zadbanie o aspekt nabywania przez pracowników wiedzy niezbędnej do wykonywania zadań. W teorii i praktyce wciąż poszukuje się najlepszych sposobów gromadzenia wiedzy, która ma charakter ukryty i jest wynikiem przetwarzania informacji oraz gromadzenia doświadczeń przez wykwalifikowaną kadrę przedsiębiorstwa. Aby wypełnić tę lukę, autorki rozdziału opierają się na analizie dostępnych narzędzi oraz ich potencjalnej możliwości aplikacji w przedsiębiorstwach z branży TSL. Przeprowadzona analiza wskazuje, że e-learning nie może być traktowany jedynie jako asynchroniczne narzędzie przekazywania wiedzy. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Branża TSL wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | e-learning | pl_PL |
dc.subject | kompetencje miękkie | pl_PL |
dc.subject | branża TSL | pl_PL |
dc.title | E-learning jako narzędzie wspomagające rozwój kompetencji miękkich pracowników przedsiębiorstw z branży TSL | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 59-74 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Pracy i Polityki Społecznej | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Pracy i Polityki Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-040-4 | |
dc.references | Bryson J.R., Andres L. (2020), Covid-19 and Rapid Adoption and Improvisation of Online Teaching: Curating Resources for Extensive versus Intensive Online Learning Experiences, „Journal of Geography in Higher Education”, 44(4), 608–623, https://doi.org/10.1080/03098265.2020.1807478 | pl_PL |
dc.references | Ejdys J., Gulc A. (2021), Akceptacja e-learningu na poziomie szkoły wyższej. Perspektywa studentów, „Przegląd Organizacji”, 7(978), 27–37, http://dx.doi.org/10.33141/po.2021.07.04 | pl_PL |
dc.references | Gajdzik B. (2016), Zastosowanie metody 70-20-10 w przedsiębiorstwie produkcyjnym, „Zarządzanie Przedsiębiorstwem”, 19(1), 8–12. | pl_PL |
dc.references | von Hilgers P. (2000), Eine Anleitung zur Anleitung. Das taktische Kriegsspiel 1812–1824, „International Journal for the Study of Board Games CNWS”, 3, 59–77. | pl_PL |
dc.references | Kozłowska J. (2017), E-learning jako forma doskonalenia studentów uczelni wyższych, „Rynek-Społeczeństwo-Kultura”, 1, 41–48. | pl_PL |
dc.references | Marques J. (2013), Understanding the Strength of Gentleness: Soft-skilled Leadership on the Rise, „Journal of Business Ethics”, 116(1), 163–171, https://doi.org/10.1007/s10551-012-1471-7 | pl_PL |
dc.references | Smidt A., Balandin S., Sigafoos J., Reed V.A. (2009), The Kirkpatrick Model: A Useful Tool for Evaluating Training Outcomes, „Journal of Intellectual and Developmental Disability”, 34(3), 266–274, https://doi.org/10.1080/13668250903093125 | pl_PL |
dc.references | Stecyk A. (2006), Charakterystyka funkcjonowania systemu LAMS (Learning Activity Management System), „E-mentor”, 2, 77–79. | pl_PL |
dc.references | Szołtysek J. (2009), Transport komodalny w realizacji celów zrównoważonej logistyki, „Logistyka”, 2, 48–52. | pl_PL |
dc.references | Sidor-Rządkowska M. (2013), Mentoring – wiele pytań, „Personel Plus”, 9, 81. | pl_PL |
dc.references | Abt C.C. (1987), Serious Games, University Press of America, Lanham. | pl_PL |
dc.references | Blanchard K. (2010), Leading at a Higher Level. Blanchard on Leadership and Creating High Performing Organizations, FT Press, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Drucker P. (2017), Praktyka zarządzania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gajewski J., Paprocki W., Pieriegud J., (red.) (2016), Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa – szanse i wyzwania dla sektorów infrastrukturalnych, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową – Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Gołembska E. (2007), Podstawowe problemy logistyki globalnej, międzynarodowej, eurologistyki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowska-Ciotucha D., Załuska U., Grześkowiak A., Jakubiak M. (2021), Kompetencje w logistyce w świetle aktualnych wyzwań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Machalska M. (2022), Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Scott A.J., Gratton L. (2021), The New Long Life, Bloomsbury Publishing, Great Britain. | pl_PL |
dc.references | Sidor-Rządkowska M. (2020), Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sitarska-Piwko A. (2007), Kiedy w grę wchodzą godziny – e-learning „szyty” na potrzeby bankowości, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), Materiały z III ogólnopolskiej konferencji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Fundacja Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa, 131–135. | pl_PL |
dc.references | Toffler A. (1985), Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wojciszke B. (2019), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | DHL, https://www.dhl.com/global-en/delivered/insights/the-70-20-10-learn-and-grow-formula.html [dostęp: 29.06.2022]. | pl_PL |
dc.references | Dobre Kadry, http://dobrekadry.pl/wp-content/uploads/2020/09/ulotka_G4FS.pdf [dostęp: 29.06.2022]. | pl_PL |
dc.references | Eurostat, https://ec.europa.eu/eurostat [dostęp: 29.06.2022]. | pl_PL |
dc.references | Hays, https://www.hays.pl/documents/63327/2210536/hays_2074149.pdf/23262b00-095c-c9d4-d9e4-ce2dc2e6bc00?t=1566540847654 [dostęp: 29.06.2022]. | pl_PL |
dc.references | Randstad, https://content.randstadsourceright.com/hubfs/2022_TTR/Randstad-Sourceright-2022-global-talent-trends-report.pdf [dostęp: 29.06.2022]. | pl_PL |
dc.references | Visual Capitalist, https://www.visualcapitalist.com/every-minute-internet-2020/ [dostęp: 29.06.2022]. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | anna.rogozinska@uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-039-8.04 | |