Wyświetlanie pozycji 141-146 z 146

    • Pozostałości kultury ludowej Kurpiów i ich wykorzystanie przez ruch turystyczny 

      Mokras, Justyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
      The article characterises the folk culture of the Kurpie, inhabitants of the Green Forest, its relics and use in tourism.The research was conducted in the northeastern Poland, northerly to the bend of the river Narew ...
    • Wpływ wydarzeń 11 września 2001 r. na turystykę światową 

      Baczwarow, Marin; Napierała, Tomasz (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
      A new situation after terroristic assaults in the United States on the 11th of September 2001, have been attended by significant, political consequences and by economic ones especially. Bearing it in mind, an influence of ...
    • Produkt turystyczny 

      Kaczmarek, Jacek; Stasiak, Andrzej; Włodarczyk, Bogdan (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
      The authors start their article with consideration of S. Medlik’s definition [Medlik 1995], who verified tour product to be in a strict sense (all what is bought separately or in a form of a certain package of services) ...
    • Turystyczne logo 

      Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
      A logo (the sign of a trade mark) is a simplified ,graphic picture, presenting the most characteristic features of a product and / or a company in order to identify and differentiate it / them from competitive ones. Logo ...
    • Imprezy kulturalno-rozrywkowe na ulicy Piotrkowskiej w opinii przechodniów i mieszkańców 

      Cudny, Waldemar (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
      The article presents results of research referring to cultural - entertaining and sporting activities conducted in the nineties in Piotrkowska street in Łódź, and the influence of these activities on the progress of tourism ...
    • Współczesne tendencje na rynku największych systemów hotelowych na świecie 

      Kowalczyk, Andrzej (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
      Majority of world’s hotels belong to several dozen hotel chains comprising nearly the whole globe. Their expansion is the result of a phase the hotel industry went through, in which further development is possible not only ...