dc.contributor.author | Matykowski, Roman | |
dc.contributor.author | Zmudzińska, Kamila | |
dc.contributor.editor | Rykała, Andrzej | |
dc.date.accessioned | 2023-03-24T10:11:37Z | |
dc.date.available | 2023-03-24T10:11:37Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Matykowski R., Zmudzińska K., Refleksje nad rozwojem problematyki badawczej geografii muzyki i dźwięku, [w:] W kręgu geografii politycznej i dyscyplin „okolicznych”. Studia dedykowane Profesorowi Markowi Sobczyńskiemu, A. Rykała (red.), WUŁ, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-035-0.03 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-035-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46384 | |
dc.description.abstract | W anglosaskiej literaturze geograficznej za twórcę problematyki dotyczącej geografii muzyki uważa się na ogół Petera H. Nasha, autora pracy poświęconej regionom muzycznym i muzyce regionalnej. Po niej w następnych dekadach pojawiło się wiele opracowań z tego zakresu, które z reguły nawiązywały do wzorców badań kulturowo-geograficznych szkoły Berkeleyowskiej i współczesnego dorobku poddyscypliny uważanej za nadrzędną, czyli geografii kultury. Należy zwrócić uwagę, że autorzy podręcznika z zakresu geografii kultury – Terry J. Jordan i Lester Rowntree – zdefiniowali ją jako prowadzącą „badanie przestrzennych zróżnicowań między grupami kulturowymi i przestrzennego [mechanizmu – przyp. aut.] funkcjonowania społeczeństwa”, potwierdzając w ten sposób znaczenie paradygmatu chorologicznego dla tego zakresu badań. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | W kręgu geografii politycznej i dyscyplin „okolicznych”. Studia dedykowane Profesorowi Markowi Sobczyńskiemu; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | geografia muzyki i dźwięku | pl_PL |
dc.title | Refleksje nad rozwojem problematyki badawczej geografii muzyki i dźwięku | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 35-98 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-036-7 | |
dc.references | Abreu-Novais M., Arcodia C., Music festival motivators for attendance: developing an agenda for research, „International Journal of Event Management Research” 2013, vol. 8(1), s. 34–45. | pl_PL |
dc.references | Anderton C., Commercializing the carnavalesque. The V Festival and image/risk management, „Event Management” 2008, vol. 12(1), s. 39–51. | pl_PL |
dc.references | Antas A., Miasto w przestrzeni językowo-kulturowej polskiej muzyki metalowej z lat osiemdziesiątych XX wieku, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica II” 2014, s. 169–182. | pl_PL |
dc.references | Bailly A.S., Scariati R., L’humanisme en géographie, [w:] A.S. Bailly (red.), Les concepts de géographie humaine, Paris 1998, s. 213–222. | pl_PL |
dc.references | Baker C., Gender and geopolitics in the Eurovision song contest, „Contemporary Southeastern Europe” 2015, vol. 2(1), s. 74–93. | pl_PL |
dc.references | Barceló Pons B., Aproximacion a una geografia del ruido, „Trabajos de Geografia” 1975, no. 26, s. 57–74. | pl_PL |
dc.references | Beauguitte L., Pécout H., Diffusion globale et fonctionnements locaux: géographies des scènes metal, „Mappemonde” 2019, no. 127, https://doi.org/10.4000/mappemonde. 2017 (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Bernat S., Dźwięk w krajobrazie. Podejście geograficzne, Lublin 2015. | pl_PL |
dc.references | Bernat S., Kierunki kształtowania krajobrazów dźwiękowych, [w:] S. Bernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 220–228. | pl_PL |
dc.references | Bernat S., Odkrywanie krajobrazów dźwiękowych wyzwaniem dla kultury współczesnej, „Kultura Współczesna” 2012, nr 1(972), s. 102–112. | pl_PL |
dc.references | Berque A., Acoustique n’est pas musique (et géometrie n’est pas géographie), „L’Espace géographique” 2000, vol. 29, no. 3, issue 2, s. 279–280. | pl_PL |
dc.references | Bolderman L., Rijnders S., Have you found what you’re looking for? Analysing tourist experiences of Wagner’s Bayreuth, ABBA’s Stockholm and U2’s Dublin, „Tourist Studies” 2017, vol. 17(2), s. 164–181. | pl_PL |
dc.references | Brown A.E., Is It Just the Music? Towards an Understanding of Festival-goers and their Experience at UK Music Festivals, Preston 2019, http://clok.uclan. ac.uk/29146/1/29146%20Brown%20Alyssa%20Final%20e-Thesis%20%28Master%20Copy%29.pdf (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Canova N., Limites et countours de géographicité de objects «sociaux». Comment des géographes peuvent-ils s’accorder? Géopoint, 20e Biennale de géographie d’Avignon, 2014, http://www.groupe-dupont.org/ColloqueGeopoint/Geopoint14/ Documents/GP14_PropositionsDebat_Web/GP14-A3-2-Canova.pdf (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Carney G.O., Bluegrass grows all around: the spatial dimensions of a country music style, „Journal of Geography” 1974, vol. 73(4), s. 34–55. | pl_PL |
dc.references | Carney G.O., Geography of music: inventory and prospect, „Journal of Cultural Geography” 1990, no. 10, s. 35–48. | pl_PL |
dc.references | Carney G.O., Music and place, [w:] G.O. Carney (red.), The Sounds of People and Places. A Geography of American Music from Country to Classical and Blues to Bop, Lanham 2003, s. 203–216. | pl_PL |
dc.references | Carney G.O., Music geography, „Journal of Cultural Geography” 1998, no. 18, s. 1–10. | pl_PL |
dc.references | Chojnicki Z., Czyż T., Analiza zmienności zróżnicowania przestrzeni społeczno-ekonomicznej Polski, [w:] Z. Chojnicki, T. Czyż, J. Parysek, W. Ratajczak (red.), Badania przestrzennej struktury społeczno-ekonomicznej Polski metodami czynnikowymi, Poznań 1978, s. 21–49. | pl_PL |
dc.references | Crompton J.L.O., Motivations for pleasure vacation, „Annals of Tourism Research” 1979, no. 6, s. 408–424. | pl_PL |
dc.references | Crompton J.L.O., McKay S.L., Motives of visitors attending festival events, „Annals of Tourism Research” 1997, vol. 24(2), s. 425–439. | pl_PL |
dc.references | Cudny W., Festivalisation of Urban Spaces: Factors, Processes and Effects, Łódź 2016. | pl_PL |
dc.references | Dalbom Ch.J., Music and sound geography, [w:] B. Warf (red.), Encyclopedia of Human Geography, London 2006, s. 313–314. | pl_PL |
dc.references | Dann G.M.S., Anomie, ego-enhancement and tourism, „Annals of Tourism Research” 1977, no. 4, s. 184–194. | pl_PL |
dc.references | Dann G.M.S., Tourist motivation: An appraisal, „Annals of Tourism Research” 1981, no. 8, s. 187–219. | pl_PL |
dc.references | Drum S.L., Country and western music as educational media, „Journal of Geography” 1971, vol. 70(8), s. 314. | pl_PL |
dc.references | Falassi A., Festival: Definitions and morphology, [w:] A. Falassi (red.), Time Out of Time: Essays on the Festival, Albuquerque 1987, s. 1–10. | pl_PL |
dc.references | Figisiak E., Matykowski R., Społeczne i przestrzenne aspekty oddziaływania Festiwalu Muzyki Rockowej w Jarocinie, Poznań 1989 (maszynopis). | pl_PL |
dc.references | Florida R., Jackson S., Sonic city: the evolving economic geography of the music industry, „Journal of Planning Education and Research” 2010, vol. 29(3), s. 310–321. | pl_PL |
dc.references | Florida R., Mellander Ch., Stolarick K., Music scenes to music clusters: the economic geography of music in the US, 1970–2000, „Environment and Planning A” 2012, no. 42, s. 785–804. | pl_PL |
dc.references | Fonseca J.R.S., Ramos R.M.P., Segmenting and profiling the Portuguese festival-goers through the most ancient form of music retailing: the music festivals, „Journal of Convention & Event Tourism” 2014, vol. 15(4), s. 271–297. | pl_PL |
dc.references | Ford L., Geographic factors in the origin, evolution and diffusion of rock and roll music, „Journal of Geography” 1971, vol. 70(8), s. 455–464. | pl_PL |
dc.references | Francaviglia R.V., Diffusion and popular culture: comments of the spatial aspects of rock music, [w:] D.A. Lanegran, R. Palm (red.), An Invitation to Geography, New York 1978, s. 117–126. | pl_PL |
dc.references | French K., Geography of American rap: rap diffusion and rap centers, „GeoJournal” 2017, no. 82, s. 259–272. | pl_PL |
dc.references | Gałuszka P., Nowe nurty badawcze w studiach nad muzyką popularną – przegląd wybranych koncepcji, „Przegląd Socjologiczny” 2015, t. 64, nr 3, s. 113–129. | pl_PL |
dc.references | Garcia L., Le phénomène «Lambada»: globalisation et identité, „Nuevo Mundo Mundos Nuevos” 2006, https://journals.openedition.org/nuevomundo/2181 (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Geise P., Spontaniczność a instytucjonalizacja ruchów młodzieżowych na podstawie Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie w latach 1980–1988, Poznań 1988 (maszynopis). | pl_PL |
dc.references | Gelder G., Robinson P., A critical comparative study of visitor motivations for attending music festivals: a case study of Glastonbury and V Festival, „Event Management” 2009, vol. 13(3), s. 181–196. | pl_PL |
dc.references | Getz D., The nature and scope of festival studies, „International Journal of Event Management Research” 2010, vol. 5(1), s. 1–47. | pl_PL |
dc.references | Gironcourt G. de, La géographie musicale, „La Géographie” 1927, no. XLVII, s. 292–302. | pl_PL |
dc.references | Gironcourt G. de, Une science nouvelle: la géographie musicale, Nancy 1932. | pl_PL |
dc.references | Granö J.G., Reine Geographie. Eine Methodologische Studie beleuchtet mit Beispielen aus Finnland und Estland, „Acta Geographica” 1929, Bd. 2. | pl_PL |
dc.references | Harasimiuk K., Dźwięk w opisach krajoznawczych Wincentego Pola, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 29–35. | pl_PL |
dc.references | Häußermann H., Siebel W., Die Politik der Festivalisierung und die Festivalisierung der Politik, [w:] H. Häußermann, W. Siebel (red.), Festivalisierung der Stadtpolitik. Stadtentwicklung durch große Projekte, Opladen 1993, s. 7–31. | pl_PL |
dc.references | Herzberg F., Work and the Nature of Man, Cleveland 1966. | pl_PL |
dc.references | Hitters E., Winter C., The festivalization of live music: introduction, „International Journal of Music Business Research” 2020, vol. 9, no. 2, s. 4–12. | pl_PL |
dc.references | Hodson S., Why do we dance during times of pain and stress?, ICDF Newsletter, 2021, February, https://icdf.com/sites/default/files/documents/icdf_newsletter_feb_2021_-_extended_article_-_sue_hodson.pdf (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Idowu D.L., Oqunnubi O., Music and dance diplomacy in the COVID-19 era: Jerusalema and the promotion of South Africa’s soft power, „The Commonwealth Journal of International Affairs” 2021, vol. 110(4), s. 461–476. | pl_PL |
dc.references | Iso-Ahola S.E., The Social Psychology of Leisure and Recreation, Dubuque 1980. | pl_PL |
dc.references | Iso-Ahola S.E., Towards a social psychology. Theory of tourism motivation, „A Rejoinder. Annals of Tourism Research” 1982, no. 9, s. 256–262. | pl_PL |
dc.references | Italiano F., Defining geopoetics, „Trans – Revue de littérature generale et comparée” 2008, no. 6, https://journals.openedition.org/trans/299 (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Jabłońska B., Socjologia muzyki i podejście socjologiczno-audialne (Uwagi teoretyczno-metodologiczne), „Studia Socjologiczne” 2016, nr 2(221), s. 99–121. | pl_PL |
dc.references | Jackson C., The lived experience of the popular music festival-goer, Bournemouth 2014, https://eprints.bournemouth.ac.uk/22419/1/JACKSON%2CCaroline_Ph.D._2014Thesis.pdf (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Jagielski A., Geografia ludności, Warszawa 1974. | pl_PL |
dc.references | Jeziński M., Obrazy miasta w utworach polskich grup alternatywnych lat 80. XX wieku, „Kultura Popularna” 2017, nr 3(53), s. 78–84. | pl_PL |
dc.references | Jeziński M., W pogoni za nostalgicznym mitem rockowego boomu. Festiwal Muzyków Rockowych w Jarocinie jako miejsce pamięci, „Atheneum” 2018, nr 57, s. 124–140. | pl_PL |
dc.references | Jordan T.J., Rowntree L., The Human Mosaic: A Thematic Introduction to Cultural Geography, New York 1990. | pl_PL |
dc.references | Keinard M., Using music to enrich geography, „Journal of Geography” 1953, vol. 52(5), s. 189–191. | pl_PL |
dc.references | Kent R.B., Spatial and temporal variations of sound in an Andean city: Cajamarca, „Peru. GeoJournal” 1994, vol. 33(4), s. 453–458. | pl_PL |
dc.references | Kong L., Music and moral geographies: Constructions of „nation” and identity in Singapore, „GeoJournal” 2006, vol. 65(1–2), s. 103–111. | pl_PL |
dc.references | Kong L., Popular music in geographical analyses, „Progress in Human Geography” 1995, vol. 19(2), s. 183–198. | pl_PL |
dc.references | Krasowska J., Działalność polskich artystów tworzących kulturę hip-hop jako narzędzie promowania miast i metropolii polskich, „Przestrzeń Społeczna/Social Space” 2012, t. 2, nr 2(4), s. 112–131. | pl_PL |
dc.references | Krawczyk P., Matykowski R., Społeczne i przestrzenne aspekty oddziaływania festiwalu muzycznego w Brodnicy, „Sprawozdania Komisji Geograficzno-Geologicznej PTPN za lata 1989–1990” 1991, s. 49–51. | pl_PL |
dc.references | Kronenburg R, Live Architecture: Popular Music Venues, Stages, and Arenas, London 2013. | pl_PL |
dc.references | Kubiś W., Rozprzestrzenianie się hałasu w wybranych geokompleksach WPN, seria „Geografia”, nr 34, Poznań 1986. | pl_PL |
dc.references | Kuligowski W., Festiwalizacja w Polsce. Ludzie, sztuka, pieniądze, „Czas Kultury” 2013, nr 4, s. 4–15. | pl_PL |
dc.references | Kuligowski W., Nowa geografia muzyczna: centrum – opór – peryferia, „Kultura Współczesna” 2017, t. 3(96), s. 46–57. | pl_PL |
dc.references | Kuligowski W., Sentymentalizacja, topofilia i pokoleniowość. Jarocin re-study 2015, „Czas Kultury” 2015, nr 4, s. 42–53. | pl_PL |
dc.references | Kurzawski J., Migracje okolicznościowe do Jarocina. Studium przestrzennego zasięgu oddziaływania miasta-ośrodka festiwalu muzyki młodzieżowej, Poznań 1989 (maszynopis pracy magisterskiej). | pl_PL |
dc.references | Labasse J., L’aéroport et la géographie volontaire des villes, „Annales de géographie” 1972, no. 445, s. 57–74. | pl_PL |
dc.references | Lee E., A theory of migration, „Demography” 1966, vol. 3(1), s. 47–57. | pl_PL |
dc.references | Levy B., Géographie et littérature. Une synthèse historique, „Le Globe” 2006, no. 146, s. 25–52. | pl_PL |
dc.references | Levy B., Géographie humaniste, géographie culturelle et littérature. Position épistémologique et méthodologique, „ Géographie et cultures” 1997, no. 21, s. 27–44. | pl_PL |
dc.references | Ma L., Lew A.A., Historical and geographical context in festival tourism development, „Journal of Heritage Tourism” 2012, vol. 7(1), s. 13–31. | pl_PL |
dc.references | Macała J., China in the geopolitical imaginations the Polish pop music after 1989, „Polish Political Science Yearbook” 2020, vol. 49(4), s. 37–47. | pl_PL |
dc.references | Machowska M., Festiwale muzyczne – próba ujęcia autoetnograficznego, „Czas Kultury” 2015, nr 4, s. 62–71. | pl_PL |
dc.references | Małanicz-Przybylska M., Muzyczne rytuały w czasach zarazy, „Lud” 2020, nr 104, s. 299–319. | pl_PL |
dc.references | Marchlewski W., Rykowski Z., Próba systematyzacji środowisk młodzieżowych w oparciu o różnice stroju i zachowania, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 67–75 (materiał powielany). | pl_PL |
dc.references | Maszewska E., Jędryczka M., Jarocin w świetle badań studentów UAM, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 77–81 (materiał powielany). | pl_PL |
dc.references | Matykowski R., Kulczyńska K., Muzyka jako przedmiot badań geografii kultury: wybrane problemy, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 265–274. | pl_PL |
dc.references | Mayer A., Timberlake J.M., „The fist in the face of god”: heavy metal music and decentralized cultural diffusion, „Sociological Perspectives” 2014, vol. 57(1), s. 27–51. | pl_PL |
dc.references | McLeay C.L., Musical words, musical worlds. Geographic imagery in the music U2, „New Zealand Geographer” 1995, vol. 51(2), s. 1–6. | pl_PL |
dc.references | Meltwater, How „Jerusalema” has got the world dancing, 2020, https://www.bizcommunity.com/Article/196/669/208267.html (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Moss P., Where is the „promised Land”?: class and gender in Bruce Springsteen’s rock lyrics, „Geografiska Annaler” 1992, vol. 74B(3), s. 167–187. | pl_PL |
dc.references | Mulder M., Hitters E., Rutten P., The impact of festivalization on the Dutch live music action field: a thematic analysis, „Creative Industries Journal” 2020, s. 1–24, https://doi.org/10.1080/17510694.2020.1815396 | pl_PL |
dc.references | Nash P.H., Music regions and regional music, „Deccan Geographer” 1968, no. 6, s. 1–24. | pl_PL |
dc.references | Nash P.H., Carney G.O., The seven themes of music geography, „The Canadian Geographer” 1996, vol. 40(1), s. 69–74. | pl_PL |
dc.references | Newbold C., Maughan C., Jordan J., Bianchini F., Focus on Festivals: Contemporary European Case Studies and Perspectives, London 2015. | pl_PL |
dc.references | Nowacki M., Przystanek Woodstock jako produkt turystyczny: jakość festiwalu a zadowolenie i lojalność uczestników, [w:] B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – w kręgu wydarzeń, Łódź 2014, s. 115–131. | pl_PL |
dc.references | Orosa Paleo I., Wijnberg N., Popular music festivals and classification: a typology of festivals and an inquiry into their role in the formation of musical genres, „International Journal of Arts Management” 2006, vol. 8(2), s. 50–61. | pl_PL |
dc.references | Paiva D., Dissonance: scientific paradigms underpinning the study of sound in geography, „Fennia” 2018, vol. 196(1), s. 77–87. | pl_PL |
dc.references | Panitz L.M., Geografia e música: uma introdução ao tema, „Revista Bibliográfica de Geografía y Ciencas Sociales” 2012, vol. XVII(978), https://www.ub.edu/geocrit/b3w-978.htm (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Panitz L.M., Por uma geografia da música: um panorama mundial evinte annos de pesquisas no Brasil, „Para Ondel?” 2012, vol. 6(2), s. 1–10. | pl_PL |
dc.references | Pattison W.D., Four traditions in geography, „Journal of Geography” 1964, no. 63, s. 211–216. | pl_PL |
dc.references | Perrin L.-A., French music festivals: understanding visitors’ intrinsic motivations, Paris 2020, https://www.academia.edu/44425714/French_music_festivals_understanding_visitors_intrinsic_motivations_FULL_REPORT (dostęp: 21.05.2022). | pl_PL |
dc.references | Perron-Brault A., Les festivals de musiques populaires au Québec: Des liens entre la programmation musicale d’un festival et ses publics, Québec 2016. | pl_PL |
dc.references | Pęczak M., Tekst piosenki rockowej – stopnie zależności od kultury dominującej, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 131–136 (materiał powielany). | pl_PL |
dc.references | Pęczak M., Wertenstein-Żuławski J., Tekst piosenki rockowej. Stopnie zależności od kultury dominującej i treści przekazu, [w:] M. Pęczak, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Spontaniczna kultura młodzieżowa. Wybrane zjawiska, Wrocław 1991, s. 252–267. | pl_PL |
dc.references | Pocock D.C.D., Sound and the geographer, „Geography” 1989, s. 193–200. | pl_PL |
dc.references | Pocock D.C.D., The music of geography, [w:] D.C.D. Pocock (red.), Humanistic Approaches in Geography, Durham 1988, s. 62–71. | pl_PL |
dc.references | Pocock D.C.D., The senses in focus, „Area” 1993, no. 25, s. 11–16. | pl_PL |
dc.references | Porteous D.J., Mastin J.F., Soundscape, „Journal of Architectural Planning Research” 1985, no. 2, s. 169–186. | pl_PL |
dc.references | Pospiszil K., Swojskość i utrata. Obrazy Górnego Śląska w literaturze polskiej i czeskiej po 1989 roku, Katowice 2016. | pl_PL |
dc.references | Purdy B.A., Here and nowhere: a critical analysis of geomusicology, „Journal of Mason Graduate Research” 2015, no. 2, s. 56–66. | pl_PL |
dc.references | Relph E., Place and Placelessness, London 1976. | pl_PL |
dc.references | Rerek M., Dłużewska A., Czy muzyka ma znaczenie? Powody uczestnictwa w koncertach jednodniowych i festiwalach muzycznych, „Geography and Tourism” 2016, nr 4(1), s. 43–56. | pl_PL |
dc.references | Rodaway P., Sensuous Geographies. Body, Sense and Place, London–New York 1994. | pl_PL |
dc.references | Rodzik J., Genetyczna klasyfikacja dźwięków i struktura warstwy dźwiękowej w subpolarnym krajobrazie Spitsbergenu, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 74–85. | pl_PL |
dc.references | Rogers E., The Diffusion of Innovations, New York 1983. | pl_PL |
dc.references | Ronström O., Four facets of festivalisation, „Puls, Journal for Ethnomusicology and Ethnochoreology” 2014, no. 1, s. 67–83. | pl_PL |
dc.references | Rybicka E., Geopoetyka. Przestrzeń i miejsce we współczesnych teoriach i praktykach literackich, Kraków 2014. | pl_PL |
dc.references | Saldanha A., Soundscapes, [w:] R. Kitchen, N. Thrift (red.), Encyclopedia of Human Geography, vol. 10, Amsterdam 2009, s. 236–240. | pl_PL |
dc.references | Sandoz-Gendre R., Villes imaginaires, „Cahiers de l’Institute de Géographie, Université de Neuchâtel, Geo-Regards” 1986, no. 11. | pl_PL |
dc.references | Sandt J. van der, Coppi A., MUSICOVID-19: when the world paused but singing continued, „International Journal of Community Music” 2021, vol. 14(2–3), s. 151–167. | pl_PL |
dc.references | San José Plana A., Martí-Henneberg J., Losada Gómez J., Music and the perception of the mountains through the symphonic poems of Liszt, Franck and Strauss, „Journal of Alpine Research/Revue de géographie alpine” 2020, vol. 108(4), s. 1–14. | pl_PL |
dc.references | Schafer R.M., The Tunning of the World, Toronto 1976. | pl_PL |
dc.references | Smith S., Geography of music, [w:] R.J. Johnston, D. Gregory, G. Pratt, M. Watts (red.), The Dictionary of Human Geography, Oxford 2000, s. 530–531. | pl_PL |
dc.references | Smith S.J., Soundscape, „Area” 1994, vol. 26(3), s. 232–240. | pl_PL |
dc.references | Sobczyński M., Wprowadzenie – rozwój geografii politycznej, jej ranga pośród dyscyplin geograficznych i współczesne nurty badawcze, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica” 2014, t. 17, s. 3–12. | pl_PL |
dc.references | Socha Z., Kondycja socjologii muzyki w Polsce. Przeszłość, teraźniejszość i perspektywy, „Przegląd Socjologiczny” 2015, t. 64, nr 3, s. 85–111. | pl_PL |
dc.references | Southworth M.F., The Sonic Environment of Cities, Boston 1967, https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/102214 (dostęp: 15.03.2022). | pl_PL |
dc.references | Sternberg R., Fantasy, geography, Wagner, and opera, „Geographical Review” 1998, vol. 88(3), s. 327–348. | pl_PL |
dc.references | Stone Ch., The British pop music festival phenomenon, [w:] J. Ali-Knight, M. Robertson, A. Fyali, A. Ladkin (red.), International Perspectives of Festivals and Events, San Diego 2008, s. 205–224. | pl_PL |
dc.references | Tanca M., Geografie mozartiane: appunti sul ruolo della geografia nella vita e nella musica di Mozart, [w:] R. Cafiero, G. Lucarno, R.G. Rizzo, G. Onorato, P.M. Rigobello (red.), Turismo musicale: storia, geografia, didattica, Bologna 2020, s. 193–201. | pl_PL |
dc.references | Watson A., Global music city: knowledge and geographical proximity in London’s recorded music industry, „Area” 2008, vol. 40(1), s. 12–23. | pl_PL |
dc.references | Wechterowicz Ż., Jarocin pamięci społecznej, „Czas Kultury” 2015, nr 4, s. 54–61. | pl_PL |
dc.references | Wertenstein-Żuławski J., Karnawał szarych ludzi: Jarocin ’80–86, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 83–91 (materiał powielany). | pl_PL |
dc.references | Wertenstein-Żuławski J., Wołanie o pomoc: niektóre treści przekazu rockowego, 1986, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 137–143 (materiał powielany). | pl_PL |
dc.references | Wojciechowski K.H., Doświadczenie krajobrazu jako koncepcja naukowa J.G. Granö, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 22–28. | pl_PL |
dc.references | Wood N., Playing with „Scottishness”: musical performance, non-representational thinking and the „doings” of national identity, „Cultural Geographies” 2012, vol. 19(2), s. 195–215. | pl_PL |
dc.references | Zarycki T., Geograficzne zmagania z przestrzenią. Przykład geografii wyborczej, [w:] S. Symotiuk, G. Nowak (red.), Przestrzeń w nauce współczesnej, Lublin 1998, s. 169–182. | pl_PL |
dc.references | Zelinsky W., Reviewed work: The pace of music by Andrew Leyshon, David Matless, George Revill, „Economic Geography” 1999, vol. 75(4), s. 420–422. | pl_PL |
dc.references | Zemtsovsky I.I., Neither East nor West, in between but not a bridge: a riddle for a new discipline, the ethnogeomusicology, „Muzikologiya/Musicology” 2005, no. 5, s. 195–203. | pl_PL |
dc.references | Zgółkowa H., Zgółka T., Szymoniak K., Słownictwo polskich tekstów rockowych. Listy frekwencyjne, Poznań 1991. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-035-0.03 | |