Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMatykowski, Roman
dc.contributor.authorZmudzińska, Kamila
dc.contributor.editorRykała, Andrzej
dc.date.accessioned2023-03-24T10:11:37Z
dc.date.available2023-03-24T10:11:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationMatykowski R., Zmudzińska K., Refleksje nad rozwojem problematyki badawczej geografii muzyki i dźwięku, [w:] W kręgu geografii politycznej i dyscyplin „okolicznych”. Studia dedykowane Profesorowi Markowi Sobczyńskiemu, A. Rykała (red.), WUŁ, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-035-0.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-035-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46384
dc.description.abstractW anglosaskiej literaturze geograficznej za twórcę problematyki dotyczącej geografii muzyki uważa się na ogół Petera H. Nasha, autora pracy poświęconej regionom muzycznym i muzyce regionalnej. Po niej w następnych dekadach pojawiło się wiele opracowań z tego zakresu, które z reguły nawiązywały do wzorców badań kulturowo-geograficznych szkoły Berkeleyowskiej i współczesnego dorobku poddyscypliny uważanej za nadrzędną, czyli geografii kultury. Należy zwrócić uwagę, że autorzy podręcznika z zakresu geografii kultury – Terry J. Jordan i Lester Rowntree – zdefiniowali ją jako prowadzącą „badanie przestrzennych zróżnicowań między grupami kulturowymi i przestrzennego [mechanizmu – przyp. aut.] funkcjonowania społeczeństwa”, potwierdzając w ten sposób znaczenie paradygmatu chorologicznego dla tego zakresu badań.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofW kręgu geografii politycznej i dyscyplin „okolicznych”. Studia dedykowane Profesorowi Markowi Sobczyńskiemu;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectgeografia muzyki i dźwiękupl_PL
dc.titleRefleksje nad rozwojem problematyki badawczej geografii muzyki i dźwiękupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number35-98pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-036-7
dc.referencesAbreu-Novais M., Arcodia C., Music festival motivators for attendance: developing an agenda for research, „International Journal of Event Management Research” 2013, vol. 8(1), s. 34–45.pl_PL
dc.referencesAnderton C., Commercializing the carnavalesque. The V Festival and image/risk management, „Event Management” 2008, vol. 12(1), s. 39–51.pl_PL
dc.referencesAntas A., Miasto w przestrzeni językowo-kulturowej polskiej muzyki metalowej z lat osiemdziesiątych XX wieku, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica II” 2014, s. 169–182.pl_PL
dc.referencesBailly A.S., Scariati R., L’humanisme en géographie, [w:] A.S. Bailly (red.), Les concepts de géographie humaine, Paris 1998, s. 213–222.pl_PL
dc.referencesBaker C., Gender and geopolitics in the Eurovision song contest, „Contemporary Southeastern Europe” 2015, vol. 2(1), s. 74–93.pl_PL
dc.referencesBarceló Pons B., Aproximacion a una geografia del ruido, „Trabajos de Geografia” 1975, no. 26, s. 57–74.pl_PL
dc.referencesBeauguitte L., Pécout H., Diffusion globale et fonctionnements locaux: géographies des scènes metal, „Mappemonde” 2019, no. 127, https://doi.org/10.4000/mappemonde. 2017 (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesBernat S., Dźwięk w krajobrazie. Podejście geograficzne, Lublin 2015.pl_PL
dc.referencesBernat S., Kierunki kształtowania krajobrazów dźwiękowych, [w:] S. Bernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 220–228.pl_PL
dc.referencesBernat S., Odkrywanie krajobrazów dźwiękowych wyzwaniem dla kultury współczesnej, „Kultura Współczesna” 2012, nr 1(972), s. 102–112.pl_PL
dc.referencesBerque A., Acoustique n’est pas musique (et géometrie n’est pas géographie), „L’Espace géographique” 2000, vol. 29, no. 3, issue 2, s. 279–280.pl_PL
dc.referencesBolderman L., Rijnders S., Have you found what you’re looking for? Analysing tourist experiences of Wagner’s Bayreuth, ABBA’s Stockholm and U2’s Dublin, „Tourist Studies” 2017, vol. 17(2), s. 164–181.pl_PL
dc.referencesBrown A.E., Is It Just the Music? Towards an Understanding of Festival-goers and their Experience at UK Music Festivals, Preston 2019, http://clok.uclan. ac.uk/29146/1/29146%20Brown%20Alyssa%20Final%20e-Thesis%20%28Master%20Copy%29.pdf (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesCanova N., Limites et countours de géographicité de objects «sociaux». Comment des géographes peuvent-ils s’accorder? Géopoint, 20e Biennale de géographie d’Avignon, 2014, http://www.groupe-dupont.org/ColloqueGeopoint/Geopoint14/ Documents/GP14_PropositionsDebat_Web/GP14-A3-2-Canova.pdf (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesCarney G.O., Bluegrass grows all around: the spatial dimensions of a country music style, „Journal of Geography” 1974, vol. 73(4), s. 34–55.pl_PL
dc.referencesCarney G.O., Geography of music: inventory and prospect, „Journal of Cultural Geography” 1990, no. 10, s. 35–48.pl_PL
dc.referencesCarney G.O., Music and place, [w:] G.O. Carney (red.), The Sounds of People and Places. A Geography of American Music from Country to Classical and Blues to Bop, Lanham 2003, s. 203–216.pl_PL
dc.referencesCarney G.O., Music geography, „Journal of Cultural Geography” 1998, no. 18, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesChojnicki Z., Czyż T., Analiza zmienności zróżnicowania przestrzeni społeczno-ekonomicznej Polski, [w:] Z. Chojnicki, T. Czyż, J. Parysek, W. Ratajczak (red.), Badania przestrzennej struktury społeczno-ekonomicznej Polski metodami czynnikowymi, Poznań 1978, s. 21–49.pl_PL
dc.referencesCrompton J.L.O., Motivations for pleasure vacation, „Annals of Tourism Research” 1979, no. 6, s. 408–424.pl_PL
dc.referencesCrompton J.L.O., McKay S.L., Motives of visitors attending festival events, „Annals of Tourism Research” 1997, vol. 24(2), s. 425–439.pl_PL
dc.referencesCudny W., Festivalisation of Urban Spaces: Factors, Processes and Effects, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesDalbom Ch.J., Music and sound geography, [w:] B. Warf (red.), Encyclopedia of Human Geography, London 2006, s. 313–314.pl_PL
dc.referencesDann G.M.S., Anomie, ego-enhancement and tourism, „Annals of Tourism Research” 1977, no. 4, s. 184–194.pl_PL
dc.referencesDann G.M.S., Tourist motivation: An appraisal, „Annals of Tourism Research” 1981, no. 8, s. 187–219.pl_PL
dc.referencesDrum S.L., Country and western music as educational media, „Journal of Geography” 1971, vol. 70(8), s. 314.pl_PL
dc.referencesFalassi A., Festival: Definitions and morphology, [w:] A. Falassi (red.), Time Out of Time: Essays on the Festival, Albuquerque 1987, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesFigisiak E., Matykowski R., Społeczne i przestrzenne aspekty oddziaływania Festiwalu Muzyki Rockowej w Jarocinie, Poznań 1989 (maszynopis).pl_PL
dc.referencesFlorida R., Jackson S., Sonic city: the evolving economic geography of the music industry, „Journal of Planning Education and Research” 2010, vol. 29(3), s. 310–321.pl_PL
dc.referencesFlorida R., Mellander Ch., Stolarick K., Music scenes to music clusters: the economic geography of music in the US, 1970–2000, „Environment and Planning A” 2012, no. 42, s. 785–804.pl_PL
dc.referencesFonseca J.R.S., Ramos R.M.P., Segmenting and profiling the Portuguese festival-goers through the most ancient form of music retailing: the music festivals, „Journal of Convention & Event Tourism” 2014, vol. 15(4), s. 271–297.pl_PL
dc.referencesFord L., Geographic factors in the origin, evolution and diffusion of rock and roll music, „Journal of Geography” 1971, vol. 70(8), s. 455–464.pl_PL
dc.referencesFrancaviglia R.V., Diffusion and popular culture: comments of the spatial aspects of rock music, [w:] D.A. Lanegran, R. Palm (red.), An Invitation to Geography, New York 1978, s. 117–126.pl_PL
dc.referencesFrench K., Geography of American rap: rap diffusion and rap centers, „GeoJournal” 2017, no. 82, s. 259–272.pl_PL
dc.referencesGałuszka P., Nowe nurty badawcze w studiach nad muzyką popularną – przegląd wybranych koncepcji, „Przegląd Socjologiczny” 2015, t. 64, nr 3, s. 113–129.pl_PL
dc.referencesGarcia L., Le phénomène «Lambada»: globalisation et identité, „Nuevo Mundo Mundos Nuevos” 2006, https://journals.openedition.org/nuevomundo/2181 (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesGeise P., Spontaniczność a instytucjonalizacja ruchów młodzieżowych na podstawie Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie w latach 1980–1988, Poznań 1988 (maszynopis).pl_PL
dc.referencesGelder G., Robinson P., A critical comparative study of visitor motivations for attending music festivals: a case study of Glastonbury and V Festival, „Event Management” 2009, vol. 13(3), s. 181–196.pl_PL
dc.referencesGetz D., The nature and scope of festival studies, „International Journal of Event Management Research” 2010, vol. 5(1), s. 1–47.pl_PL
dc.referencesGironcourt G. de, La géographie musicale, „La Géographie” 1927, no. XLVII, s. 292–302.pl_PL
dc.referencesGironcourt G. de, Une science nouvelle: la géographie musicale, Nancy 1932.pl_PL
dc.referencesGranö J.G., Reine Geographie. Eine Methodologische Studie beleuchtet mit Beispielen aus Finnland und Estland, „Acta Geographica” 1929, Bd. 2.pl_PL
dc.referencesHarasimiuk K., Dźwięk w opisach krajoznawczych Wincentego Pola, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 29–35.pl_PL
dc.referencesHäußermann H., Siebel W., Die Politik der Festivalisierung und die Festivalisierung der Politik, [w:] H. Häußermann, W. Siebel (red.), Festivalisierung der Stadtpolitik. Stadtentwicklung durch große Projekte, Opladen 1993, s. 7–31.pl_PL
dc.referencesHerzberg F., Work and the Nature of Man, Cleveland 1966.pl_PL
dc.referencesHitters E., Winter C., The festivalization of live music: introduction, „International Journal of Music Business Research” 2020, vol. 9, no. 2, s. 4–12.pl_PL
dc.referencesHodson S., Why do we dance during times of pain and stress?, ICDF Newsletter, 2021, February, https://icdf.com/sites/default/files/documents/icdf_newsletter_feb_2021_-_extended_article_-_sue_hodson.pdf (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesIdowu D.L., Oqunnubi O., Music and dance diplomacy in the COVID-19 era: Jerusalema and the promotion of South Africa’s soft power, „The Commonwealth Journal of International Affairs” 2021, vol. 110(4), s. 461–476.pl_PL
dc.referencesIso-Ahola S.E., The Social Psychology of Leisure and Recreation, Dubuque 1980.pl_PL
dc.referencesIso-Ahola S.E., Towards a social psychology. Theory of tourism motivation, „A Rejoinder. Annals of Tourism Research” 1982, no. 9, s. 256–262.pl_PL
dc.referencesItaliano F., Defining geopoetics, „Trans – Revue de littérature generale et comparée” 2008, no. 6, https://journals.openedition.org/trans/299 (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesJabłońska B., Socjologia muzyki i podejście socjologiczno-audialne (Uwagi teoretyczno-metodologiczne), „Studia Socjologiczne” 2016, nr 2(221), s. 99–121.pl_PL
dc.referencesJackson C., The lived experience of the popular music festival-goer, Bournemouth 2014, https://eprints.bournemouth.ac.uk/22419/1/JACKSON%2CCaroline_Ph.D._2014Thesis.pdf (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesJagielski A., Geografia ludności, Warszawa 1974.pl_PL
dc.referencesJeziński M., Obrazy miasta w utworach polskich grup alternatywnych lat 80. XX wieku, „Kultura Popularna” 2017, nr 3(53), s. 78–84.pl_PL
dc.referencesJeziński M., W pogoni za nostalgicznym mitem rockowego boomu. Festiwal Muzyków Rockowych w Jarocinie jako miejsce pamięci, „Atheneum” 2018, nr 57, s. 124–140.pl_PL
dc.referencesJordan T.J., Rowntree L., The Human Mosaic: A Thematic Introduction to Cultural Geography, New York 1990.pl_PL
dc.referencesKeinard M., Using music to enrich geography, „Journal of Geography” 1953, vol. 52(5), s. 189–191.pl_PL
dc.referencesKent R.B., Spatial and temporal variations of sound in an Andean city: Cajamarca, „Peru. GeoJournal” 1994, vol. 33(4), s. 453–458.pl_PL
dc.referencesKong L., Music and moral geographies: Constructions of „nation” and identity in Singapore, „GeoJournal” 2006, vol. 65(1–2), s. 103–111.pl_PL
dc.referencesKong L., Popular music in geographical analyses, „Progress in Human Geography” 1995, vol. 19(2), s. 183–198.pl_PL
dc.referencesKrasowska J., Działalność polskich artystów tworzących kulturę hip-hop jako narzędzie promowania miast i metropolii polskich, „Przestrzeń Społeczna/Social Space” 2012, t. 2, nr 2(4), s. 112–131.pl_PL
dc.referencesKrawczyk P., Matykowski R., Społeczne i przestrzenne aspekty oddziaływania festiwalu muzycznego w Brodnicy, „Sprawozdania Komisji Geograficzno-Geologicznej PTPN za lata 1989–1990” 1991, s. 49–51.pl_PL
dc.referencesKronenburg R, Live Architecture: Popular Music Venues, Stages, and Arenas, London 2013.pl_PL
dc.referencesKubiś W., Rozprzestrzenianie się hałasu w wybranych geokompleksach WPN, seria „Geografia”, nr 34, Poznań 1986.pl_PL
dc.referencesKuligowski W., Festiwalizacja w Polsce. Ludzie, sztuka, pieniądze, „Czas Kultury” 2013, nr 4, s. 4–15.pl_PL
dc.referencesKuligowski W., Nowa geografia muzyczna: centrum – opór – peryferia, „Kultura Współczesna” 2017, t. 3(96), s. 46–57.pl_PL
dc.referencesKuligowski W., Sentymentalizacja, topofilia i pokoleniowość. Jarocin re-study 2015, „Czas Kultury” 2015, nr 4, s. 42–53.pl_PL
dc.referencesKurzawski J., Migracje okolicznościowe do Jarocina. Studium przestrzennego zasięgu oddziaływania miasta-ośrodka festiwalu muzyki młodzieżowej, Poznań 1989 (maszynopis pracy magisterskiej).pl_PL
dc.referencesLabasse J., L’aéroport et la géographie volontaire des villes, „Annales de géographie” 1972, no. 445, s. 57–74.pl_PL
dc.referencesLee E., A theory of migration, „Demography” 1966, vol. 3(1), s. 47–57.pl_PL
dc.referencesLevy B., Géographie et littérature. Une synthèse historique, „Le Globe” 2006, no. 146, s. 25–52.pl_PL
dc.referencesLevy B., Géographie humaniste, géographie culturelle et littérature. Position épistémologique et méthodologique, „ Géographie et cultures” 1997, no. 21, s. 27–44.pl_PL
dc.referencesMa L., Lew A.A., Historical and geographical context in festival tourism development, „Journal of Heritage Tourism” 2012, vol. 7(1), s. 13–31.pl_PL
dc.referencesMacała J., China in the geopolitical imaginations the Polish pop music after 1989, „Polish Political Science Yearbook” 2020, vol. 49(4), s. 37–47.pl_PL
dc.referencesMachowska M., Festiwale muzyczne – próba ujęcia autoetnograficznego, „Czas Kultury” 2015, nr 4, s. 62–71.pl_PL
dc.referencesMałanicz-Przybylska M., Muzyczne rytuały w czasach zarazy, „Lud” 2020, nr 104, s. 299–319.pl_PL
dc.referencesMarchlewski W., Rykowski Z., Próba systematyzacji środowisk młodzieżowych w oparciu o różnice stroju i zachowania, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 67–75 (materiał powielany).pl_PL
dc.referencesMaszewska E., Jędryczka M., Jarocin w świetle badań studentów UAM, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 77–81 (materiał powielany).pl_PL
dc.referencesMatykowski R., Kulczyńska K., Muzyka jako przedmiot badań geografii kultury: wybrane problemy, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 265–274.pl_PL
dc.referencesMayer A., Timberlake J.M., „The fist in the face of god”: heavy metal music and decentralized cultural diffusion, „Sociological Perspectives” 2014, vol. 57(1), s. 27–51.pl_PL
dc.referencesMcLeay C.L., Musical words, musical worlds. Geographic imagery in the music U2, „New Zealand Geographer” 1995, vol. 51(2), s. 1–6.pl_PL
dc.referencesMeltwater, How „Jerusalema” has got the world dancing, 2020, https://www.bizcommunity.com/Article/196/669/208267.html (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesMoss P., Where is the „promised Land”?: class and gender in Bruce Springsteen’s rock lyrics, „Geografiska Annaler” 1992, vol. 74B(3), s. 167–187.pl_PL
dc.referencesMulder M., Hitters E., Rutten P., The impact of festivalization on the Dutch live music action field: a thematic analysis, „Creative Industries Journal” 2020, s. 1–24, https://doi.org/10.1080/17510694.2020.1815396pl_PL
dc.referencesNash P.H., Music regions and regional music, „Deccan Geographer” 1968, no. 6, s. 1–24.pl_PL
dc.referencesNash P.H., Carney G.O., The seven themes of music geography, „The Canadian Geographer” 1996, vol. 40(1), s. 69–74.pl_PL
dc.referencesNewbold C., Maughan C., Jordan J., Bianchini F., Focus on Festivals: Contemporary European Case Studies and Perspectives, London 2015.pl_PL
dc.referencesNowacki M., Przystanek Woodstock jako produkt turystyczny: jakość festiwalu a zadowolenie i lojalność uczestników, [w:] B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – w kręgu wydarzeń, Łódź 2014, s. 115–131.pl_PL
dc.referencesOrosa Paleo I., Wijnberg N., Popular music festivals and classification: a typology of festivals and an inquiry into their role in the formation of musical genres, „International Journal of Arts Management” 2006, vol. 8(2), s. 50–61.pl_PL
dc.referencesPaiva D., Dissonance: scientific paradigms underpinning the study of sound in geography, „Fennia” 2018, vol. 196(1), s. 77–87.pl_PL
dc.referencesPanitz L.M., Geografia e música: uma introdução ao tema, „Revista Bibliográfica de Geografía y Ciencas Sociales” 2012, vol. XVII(978), https://www.ub.edu/geocrit/b3w-978.htm (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesPanitz L.M., Por uma geografia da música: um panorama mundial evinte annos de pesquisas no Brasil, „Para Ondel?” 2012, vol. 6(2), s. 1–10.pl_PL
dc.referencesPattison W.D., Four traditions in geography, „Journal of Geography” 1964, no. 63, s. 211–216.pl_PL
dc.referencesPerrin L.-A., French music festivals: understanding visitors’ intrinsic motivations, Paris 2020, https://www.academia.edu/44425714/French_music_festivals_understanding_visitors_intrinsic_motivations_FULL_REPORT (dostęp: 21.05.2022).pl_PL
dc.referencesPerron-Brault A., Les festivals de musiques populaires au Québec: Des liens entre la programmation musicale d’un festival et ses publics, Québec 2016.pl_PL
dc.referencesPęczak M., Tekst piosenki rockowej – stopnie zależności od kultury dominującej, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 131–136 (materiał powielany).pl_PL
dc.referencesPęczak M., Wertenstein-Żuławski J., Tekst piosenki rockowej. Stopnie zależności od kultury dominującej i treści przekazu, [w:] M. Pęczak, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Spontaniczna kultura młodzieżowa. Wybrane zjawiska, Wrocław 1991, s. 252–267.pl_PL
dc.referencesPocock D.C.D., Sound and the geographer, „Geography” 1989, s. 193–200.pl_PL
dc.referencesPocock D.C.D., The music of geography, [w:] D.C.D. Pocock (red.), Humanistic Approaches in Geography, Durham 1988, s. 62–71.pl_PL
dc.referencesPocock D.C.D., The senses in focus, „Area” 1993, no. 25, s. 11–16.pl_PL
dc.referencesPorteous D.J., Mastin J.F., Soundscape, „Journal of Architectural Planning Research” 1985, no. 2, s. 169–186.pl_PL
dc.referencesPospiszil K., Swojskość i utrata. Obrazy Górnego Śląska w literaturze polskiej i czeskiej po 1989 roku, Katowice 2016.pl_PL
dc.referencesPurdy B.A., Here and nowhere: a critical analysis of geomusicology, „Journal of Mason Graduate Research” 2015, no. 2, s. 56–66.pl_PL
dc.referencesRelph E., Place and Placelessness, London 1976.pl_PL
dc.referencesRerek M., Dłużewska A., Czy muzyka ma znaczenie? Powody uczestnictwa w koncertach jednodniowych i festiwalach muzycznych, „Geography and Tourism” 2016, nr 4(1), s. 43–56.pl_PL
dc.referencesRodaway P., Sensuous Geographies. Body, Sense and Place, London–New York 1994.pl_PL
dc.referencesRodzik J., Genetyczna klasyfikacja dźwięków i struktura warstwy dźwiękowej w subpolarnym krajobrazie Spitsbergenu, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 74–85.pl_PL
dc.referencesRogers E., The Diffusion of Innovations, New York 1983.pl_PL
dc.referencesRonström O., Four facets of festivalisation, „Puls, Journal for Ethnomusicology and Ethnochoreology” 2014, no. 1, s. 67–83.pl_PL
dc.referencesRybicka E., Geopoetyka. Przestrzeń i miejsce we współczesnych teoriach i praktykach literackich, Kraków 2014.pl_PL
dc.referencesSaldanha A., Soundscapes, [w:] R. Kitchen, N. Thrift (red.), Encyclopedia of Human Geography, vol. 10, Amsterdam 2009, s. 236–240.pl_PL
dc.referencesSandoz-Gendre R., Villes imaginaires, „Cahiers de l’Institute de Géographie, Université de Neuchâtel, Geo-Regards” 1986, no. 11.pl_PL
dc.referencesSandt J. van der, Coppi A., MUSICOVID-19: when the world paused but singing continued, „International Journal of Community Music” 2021, vol. 14(2–3), s. 151–167.pl_PL
dc.referencesSan José Plana A., Martí-Henneberg J., Losada Gómez J., Music and the perception of the mountains through the symphonic poems of Liszt, Franck and Strauss, „Journal of Alpine Research/Revue de géographie alpine” 2020, vol. 108(4), s. 1–14.pl_PL
dc.referencesSchafer R.M., The Tunning of the World, Toronto 1976.pl_PL
dc.referencesSmith S., Geography of music, [w:] R.J. Johnston, D. Gregory, G. Pratt, M. Watts (red.), The Dictionary of Human Geography, Oxford 2000, s. 530–531.pl_PL
dc.referencesSmith S.J., Soundscape, „Area” 1994, vol. 26(3), s. 232–240.pl_PL
dc.referencesSobczyński M., Wprowadzenie – rozwój geografii politycznej, jej ranga pośród dyscyplin geograficznych i współczesne nurty badawcze, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica” 2014, t. 17, s. 3–12.pl_PL
dc.referencesSocha Z., Kondycja socjologii muzyki w Polsce. Przeszłość, teraźniejszość i perspektywy, „Przegląd Socjologiczny” 2015, t. 64, nr 3, s. 85–111.pl_PL
dc.referencesSouthworth M.F., The Sonic Environment of Cities, Boston 1967, https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/102214 (dostęp: 15.03.2022).pl_PL
dc.referencesSternberg R., Fantasy, geography, Wagner, and opera, „Geographical Review” 1998, vol. 88(3), s. 327–348.pl_PL
dc.referencesStone Ch., The British pop music festival phenomenon, [w:] J. Ali-Knight, M. Robertson, A. Fyali, A. Ladkin (red.), International Perspectives of Festivals and Events, San Diego 2008, s. 205–224.pl_PL
dc.referencesTanca M., Geografie mozartiane: appunti sul ruolo della geografia nella vita e nella musica di Mozart, [w:] R. Cafiero, G. Lucarno, R.G. Rizzo, G. Onorato, P.M. Rigobello (red.), Turismo musicale: storia, geografia, didattica, Bologna 2020, s. 193–201.pl_PL
dc.referencesWatson A., Global music city: knowledge and geographical proximity in London’s recorded music industry, „Area” 2008, vol. 40(1), s. 12–23.pl_PL
dc.referencesWechterowicz Ż., Jarocin pamięci społecznej, „Czas Kultury” 2015, nr 4, s. 54–61.pl_PL
dc.referencesWertenstein-Żuławski J., Karnawał szarych ludzi: Jarocin ’80–86, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 83–91 (materiał powielany).pl_PL
dc.referencesWertenstein-Żuławski J., Wołanie o pomoc: niektóre treści przekazu rockowego, 1986, [w:] Z. Rykowski, J. Wertenstein-Żuławski (red.), Wybrane zagadnienia spontanicznej kultury młodzieżowej w Polsce, Warszawa 1986, s. 137–143 (materiał powielany).pl_PL
dc.referencesWojciechowski K.H., Doświadczenie krajobrazu jako koncepcja naukowa J.G. Granö, [w:] S. Biernat (red.), Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG” 2008, t. XI, s. 22–28.pl_PL
dc.referencesWood N., Playing with „Scottishness”: musical performance, non-representational thinking and the „doings” of national identity, „Cultural Geographies” 2012, vol. 19(2), s. 195–215.pl_PL
dc.referencesZarycki T., Geograficzne zmagania z przestrzenią. Przykład geografii wyborczej, [w:] S. Symotiuk, G. Nowak (red.), Przestrzeń w nauce współczesnej, Lublin 1998, s. 169–182.pl_PL
dc.referencesZelinsky W., Reviewed work: The pace of music by Andrew Leyshon, David Matless, George Revill, „Economic Geography” 1999, vol. 75(4), s. 420–422.pl_PL
dc.referencesZemtsovsky I.I., Neither East nor West, in between but not a bridge: a riddle for a new discipline, the ethnogeomusicology, „Muzikologiya/Musicology” 2005, no. 5, s. 195–203.pl_PL
dc.referencesZgółkowa H., Zgółka T., Szymoniak K., Słownictwo polskich tekstów rockowych. Listy frekwencyjne, Poznań 1991.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-035-0.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe