Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDominik, Piotr
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-24T07:10:03Z
dc.date.available2023-04-24T07:10:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationDominik, P. (2010). Wykorzystanie metod oddziaływania na jakość usług w hotelarstwie jako narzędzia do walki z konkurencją. Turystyka i Hotelarstwo, 15, 27-48.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46799
dc.description.abstractThe aim of this publication is to analyse the influence methods on the quality in hotel industry as a tool for fighting the competition. In this work, a thesis was made that the focus on quality of services in hotel industry results in client satisfaction and thus, brings client’s loyalty. The influence methods on quality are a very important part of global, hotel management. Nowadays, the quality management norms of ISO 9001 are becoming very common. The article describes the determinants of quality in hotel industry. It also depicts influence methods on the quality of services. The implementation and consistent com-pliance with standards and service procedures in hotels are a significant factor in shaping quality of services in a hotel.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleWykorzystanie metod oddziaływania na jakość usług w hotelarstwie jako narzędzia do walki z konkurencjąpl_PL
dc.title.alternativeThe use of influence methods on the quality of services in hotel industry as a tool for fighting the competitionpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number27-48pl_PL
dc.referencesAdamowicz J., Wolak G., 2004, Jak być hotelarzem?, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków.pl_PL
dc.referencesBłądek Z., 2001, Hotele. Programowanie, projektowanie, wyposażenie, Palladium, Poznań.pl_PL
dc.referencesBorkowski S., Wszendybył E., 2007, Jakość i efektywność usług hotelarskich, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzarniecka-Skubina E., Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., 2004, Poradnik wdrażania Systemu HACCP w gastronomii hotelowej, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDominik P., 2008, Gastronomia we współczesnym hotelu, Almamer Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGaworecki W., 2003, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHamrol A., Mantura W., 1998, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJaremen D.E., 2005, Standaryzacja jako element systemu zarządzania jakością usług hotelarskich, Studia Turystyczne, 1.pl_PL
dc.referencesKachniewska M., 2001, Normy ISO w hotelarstwie, Wiadomości Turystyczne, 9/12.pl_PL
dc.referencesKachniewska M., 2004, ISO 9001 w przedsiębiorstwie turystycznym, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKachniewska M., 2006, Tourism Quality Management, WSHiFM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKnowles T., 2001, Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMerski J., Witkowski Cz., 2004, Hotelarstwo w Polsce. Stan i kierunki rozwoju w przededniu wejścia do Unii Europejskiej, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOparka S., Nowicka T., 2006, Organizacja i technika pracy w hotelarstwie, Wyd. Maria, Nowa Ruda.pl_PL
dc.referencesPanasiuk A., Szostak D, 2008, Hotelarstwo – usługi, eksploatacja, zarządzanie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRogers H.A., Slinn J.A., 1996, Zarządzanie obiektami turystycznymi, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie ministra gospodarki z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, DzU z 2004 r., nr 188, poz. 194.pl_PL
dc.referencesTulibacki T., 1992, Organizacja i zarządzanie hotelem, First Business College, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurkowski M., 1997, Marketing usług hotelarskich, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurkowski M., 2007, Niektóre problemy polskiego hotelarstwa w gospodarce planowanej centralnie, Turystyka i Hotelarstwo, 11.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych, DzU z 2004 r., nr 223, poz. 2268.pl_PL
dc.referencesWitkowski Cz., 2002, Hotelarstwo, cz. 1: Podstawy hotelarstwa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWitkowski Cz., 2003, Hotelarstwo, cz. 2: Międzynarodowe systemy hotelowe w Polsce, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWitkowski Cz., Kachniewska M., 2005, Hotelarstwo, cz. 3: Hotelarstwo w gospodarce turystycznej, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume15pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe