dc.contributor.author | Leżańska, Wiesława | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T08:29:06Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T08:29:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Leżańska W., Działania polskich pedologów jako dobre tradycje badań nad dzieckiem, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.03 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46951 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | psychologia dziecka | pl_PL |
dc.subject | pedagogika wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.title | Działania polskich pedologów jako dobre tradycje badań nad dzieckiem | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 29-41 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.references | Ciembroniewicz J., Szycówna A. (1906), Kwiaty i dzieci. Przyczynek do psychologii dziecka, „Szkoła Polska”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Ciembroniewicz J., Szycówna A. (1910), Dzieci a ptaki, Wydawnictwo Polskiego Towarzystwa Badań nad Dzieckiem, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ciembroniewicz J. (1921), Aniela Szycówna, „Szkoła Polska”, nr 3–4. | pl_PL |
dc.references | Dawid J. W. (1887), Program postrzeżeń psychologiczno-wychowawczych nad dzieckiem od urodzenia do 20. roku życia, Wydawnictwo „Przeglądu Pedagogicznego”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dawid J. W. (1892), Nauka o rzeczach, Wydawnictwo Gebethner i S-ka, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dawid J. W. (1927), Inteligencja, wola i zdolność do pracy, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Joteyko J. (1921), O pedologii, Lwów. | pl_PL |
dc.references | Joteyko J. (1922), Poziom inteligencji uczniów gimnazjum niższego, Książnica Polska Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych, Lwów–Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Joteyko J. (1924), Metoda testów umysłowych i jej wartość naukowa, Książnica-Atlas, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Joteyko J. (1932), Znużenie, Książnica-Atlas, Warszawa (wyd. 1 – Paris 1920). | pl_PL |
dc.references | Szycówna A. (1899), Rozwój pojęciowy dziecka w okresie lat 6–12: badania nad dziećmi, Skład Główny w Księgarni Wendego i Spółki, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szycówna A. (1901), O zadaniach i metodach psychologii dziecka, nakładem Autorki, Związkowa Drukarnia we Lwowie, Lwów. | pl_PL |
dc.references | Bobrowska-Nowak W. (1971), Pionierzy psychologii naukowej w Polsce, Wydawnictwo UŚ, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Bobrowska-Nowak W. (1998), Psychologia polska. Historia polskiej psychologii do 1939 r., [w:] Encyklopedia psychologii, red. W. Szewczuk, Fundacja Innowacja, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (1980), Dawi J. Wł., Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Poznański K. (1994), Rozwój polskiej myśli pedagogicznej w zaborze rosyjskim, [w:] Nauki pedagogiczne w Polsce. Tradycje. Współczesność. Przyszłość, red. S. Michalski, R. Ossowski, Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Pieter J. (1976), Historia psychologii, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sedlaczek S. (1928), Józefa Joteyko, Dział Wydawnictw Naczelnictwa Związku Harcerstwa Polskiego. Skład Główny, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szewczuk W. (1966), Psychologia, t. I i II, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski T. (1963), Wstęp do psychologii, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Żebrowska M. (red.), (1966), Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1.03 | |