Show simple item record

dc.contributor.authorSzmidt, Krzysztof J.
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.contributor.editorWiśniewska-Kin, Monika
dc.contributor.editorBuła, Anna
dc.date.accessioned2023-05-05T08:51:18Z
dc.date.available2023-05-05T08:51:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationSzmidt K. J., Twórczość dzieci jako przedmiot sporu romantyków z realistami w świetle najnowszych koncepcji kreatologii pedagogicznej, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-117-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46954
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofHoryzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkreatologia pedagogicznapl_PL
dc.subjectkreatywność dziecięcapl_PL
dc.subjecttwórczość dziecięcapl_PL
dc.titleTwórczość dzieci jako przedmiot sporu romantyków z realistami w świetle najnowszych koncepcji kreatologii pedagogicznejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number71-81pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Pedagogiki Twórczości, Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-118-8
dc.referencesBeetlestone F. (1988), Creative Children, Imaginative Teaching, Open University Press, Buckingham.pl_PL
dc.referencesBeghetto R. A., Kaufman J. C. (2010), Broadening conceptions of creativity in the classroom, [w:] Nurturing Creativity in the Classroom, red. R. A. Beghetto, J. C. Kaufman, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesCarlile O., Jordan A. (2012), Approaches to Creativity: A Guide for Teachers, Open University Press, Maidenhead.pl_PL
dc.referencesCarlson G. (2008), Child of Wonder. Nurturing Creativity & Naturally Curious Children, Common Ground Press, Eugene.pl_PL
dc.referencesCraft A. (2002), Creativity and Early Years Education: A Lifewide Foundation, Continuum, London–New York.pl_PL
dc.referencesCropley A. J. (2001), Creativity in Education and Learning: A Guide for Teachers and Educators, Kogan Page, London.pl_PL
dc.referencesCropley D. H., Cropley A. J. (2015), The Psychology of Innovation in Organizations, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesDesailly J. (2012), Creativity in the Primary Classroom, Sage Publications, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesDidkowska B. (2008), Media elektroniczne a rysunek dzieci i młodzieży, [w:] Edukacja artystyczna a metafora, red. W. Limont, B. Didkowska, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.pl_PL
dc.referencesDidkowska B. (2015), Rysunek dziecka w wieku od 3 do 12 lat a język wizualny nowych mediów, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.pl_PL
dc.referencesFlesch Connors A. (2010), Teaching Creativity: Supporting, Valuing and Inspiring Young Children’s Creative Thinking, Whitmore Publishing Co., Pittsburgh.pl_PL
dc.referencesGloton R., Clero C. (1988), Twórcza aktywność dziecka, tłum. I. Wojnar, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoertzel V., Goertzel M. G., Goertzel T. G., Hansen A. M. W. (2004), Cradles of Eminence, wyd. 2, Great Potential Press, Scottsdale.pl_PL
dc.referencesKubicka D., Kołodziejczyk A. (2007), Psychologia wpływu mediów. Wybrane teorie, metody, badania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesMagyari-Beck I. (1999), Creatology, [w:] Encyclopedia of Creativity, red. M. A. Runco, S. R. Pritzker, Academic Press, San Diego.pl_PL
dc.referencesMendecka G. (2015), Doświadczenia szkolne wybitnych twórców, „Psychologia Wychowawcza”, t. I (LXIV), nr 8.pl_PL
dc.referencesRunco M. A. (1996), Personal creativity: definition and developmental issues, [w:] Creativity from Childhood through Adulthood: The Developmental Issues, red. M. A. Runco, Jossey-Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesSawyer R. K. (2012), Explaining Creativity: The Science of Human Innovation, wyd. 2, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2005), Problem rywalizacji w procesie wspierania twórczości dzieci i młodzieży, [w:] Psychopedagogika działań twórczych, red. K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2009a), W kierunku „kreatologii”. Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer), [w:] Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, red. S. Popek, R. E. Bernacka, C. W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A. W. Zawadzka, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2009b), Mity na temat twórczości dzieci i próba ich dekonspiracji, [w:] Twórczość dzieci i młodzieży. Stymulowanie – badanie – wsparcie, red. K. J. Szmidt, W. Ligęza, OTE „Kangur”, PSK, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2011), Konkurs, czyli porażka. Szkolna praktyka stymulowania zdolności uczniów, [w:] Poznać – zrozumieć – doświadczyć. Teoretyczne podstawy praktycznego kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji, red. J. Bonar, A. Buła, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2013), Pedagogika twórczości, wyd. 2, GWP, Sopot.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2017), Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J. (2003), Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesWilson A. (red.), (2005), Creativity in Primary Education, Learning Matters, Exeter.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-117-1.06


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe