dc.contributor.author | Szmidt, Krzysztof J. | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T08:51:18Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T08:51:18Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Szmidt K. J., Twórczość dzieci jako przedmiot sporu romantyków z realistami w świetle najnowszych koncepcji kreatologii pedagogicznej, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46954 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kreatologia pedagogiczna | pl_PL |
dc.subject | kreatywność dziecięca | pl_PL |
dc.subject | twórczość dziecięca | pl_PL |
dc.title | Twórczość dzieci jako przedmiot sporu romantyków z realistami w świetle najnowszych koncepcji kreatologii pedagogicznej | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 71-81 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Pedagogiki Twórczości, Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.references | Beetlestone F. (1988), Creative Children, Imaginative Teaching, Open University Press, Buckingham. | pl_PL |
dc.references | Beghetto R. A., Kaufman J. C. (2010), Broadening conceptions of creativity in the classroom, [w:] Nurturing Creativity in the Classroom, red. R. A. Beghetto, J. C. Kaufman, Cambridge University Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Carlile O., Jordan A. (2012), Approaches to Creativity: A Guide for Teachers, Open University Press, Maidenhead. | pl_PL |
dc.references | Carlson G. (2008), Child of Wonder. Nurturing Creativity & Naturally Curious Children, Common Ground Press, Eugene. | pl_PL |
dc.references | Craft A. (2002), Creativity and Early Years Education: A Lifewide Foundation, Continuum, London–New York. | pl_PL |
dc.references | Cropley A. J. (2001), Creativity in Education and Learning: A Guide for Teachers and Educators, Kogan Page, London. | pl_PL |
dc.references | Cropley D. H., Cropley A. J. (2015), The Psychology of Innovation in Organizations, Cambridge University Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Desailly J. (2012), Creativity in the Primary Classroom, Sage Publications, Thousand Oaks. | pl_PL |
dc.references | Didkowska B. (2008), Media elektroniczne a rysunek dzieci i młodzieży, [w:] Edukacja artystyczna a metafora, red. W. Limont, B. Didkowska, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Didkowska B. (2015), Rysunek dziecka w wieku od 3 do 12 lat a język wizualny nowych mediów, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Flesch Connors A. (2010), Teaching Creativity: Supporting, Valuing and Inspiring Young Children’s Creative Thinking, Whitmore Publishing Co., Pittsburgh. | pl_PL |
dc.references | Gloton R., Clero C. (1988), Twórcza aktywność dziecka, tłum. I. Wojnar, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Goertzel V., Goertzel M. G., Goertzel T. G., Hansen A. M. W. (2004), Cradles of Eminence, wyd. 2, Great Potential Press, Scottsdale. | pl_PL |
dc.references | Kubicka D., Kołodziejczyk A. (2007), Psychologia wpływu mediów. Wybrane teorie, metody, badania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Magyari-Beck I. (1999), Creatology, [w:] Encyclopedia of Creativity, red. M. A. Runco, S. R. Pritzker, Academic Press, San Diego. | pl_PL |
dc.references | Mendecka G. (2015), Doświadczenia szkolne wybitnych twórców, „Psychologia Wychowawcza”, t. I (LXIV), nr 8. | pl_PL |
dc.references | Runco M. A. (1996), Personal creativity: definition and developmental issues, [w:] Creativity from Childhood through Adulthood: The Developmental Issues, red. M. A. Runco, Jossey-Bass, San Francisco. | pl_PL |
dc.references | Sawyer R. K. (2012), Explaining Creativity: The Science of Human Innovation, wyd. 2, Oxford University Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2005), Problem rywalizacji w procesie wspierania twórczości dzieci i młodzieży, [w:] Psychopedagogika działań twórczych, red. K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2009a), W kierunku „kreatologii”. Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer), [w:] Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, red. S. Popek, R. E. Bernacka, C. W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A. W. Zawadzka, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2009b), Mity na temat twórczości dzieci i próba ich dekonspiracji, [w:] Twórczość dzieci i młodzieży. Stymulowanie – badanie – wsparcie, red. K. J. Szmidt, W. Ligęza, OTE „Kangur”, PSK, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2011), Konkurs, czyli porażka. Szkolna praktyka stymulowania zdolności uczniów, [w:] Poznać – zrozumieć – doświadczyć. Teoretyczne podstawy praktycznego kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji, red. J. Bonar, A. Buła, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2013), Pedagogika twórczości, wyd. 2, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2017), Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Uszyńska-Jarmoc J. (2003), Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju, Trans Humana, Białystok. | pl_PL |
dc.references | Wilson A. (red.), (2005), Creativity in Primary Education, Learning Matters, Exeter. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1.06 | |