dc.contributor.author | Płóciennik, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T09:37:49Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T09:37:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Płóciennik E., Twórczość jako predyktor mądrości dziecka w starszym wieku przedszkolnym statusem, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.08 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46956 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | predyktor mądrości dziecka | pl_PL |
dc.subject | twórczość dziecięca | pl_PL |
dc.subject | wychowanie przedszkolne | pl_PL |
dc.title | Twórczość jako predyktor mądrości dziecka w starszym wieku przedszkolnym | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 97-107 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.references | Białecka-Pikul M. (2012), Narodziny i rozwój refleksji nad myśleniem, Wydawnictwo UJ, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Csikszentmihalyi M. (2005), Przepływ, Biblioteka Moderatora, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Creswell J. W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody ilościowe, jakościowe i mieszane, tłum. J. Gilewicz, Wydawnictwo UJ, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Gardner H. (2002), Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, tłum. A. Jankowski, Media Rodzina, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Gurba E. (2014), Wczesna dorosłość, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 202–229. | pl_PL |
dc.references | Juszczyk S. (2013), Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wydawnictwo UŚ, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Karwowski M. (red.), (2006), Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria – metodologia – diagnostyka, Wydawnictwo Psychopedagogiczne Transgresje, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kulesza M. (2004), Rozwój poznawczy dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego – diagnoza i wspomaganie. Studia empiryczne, Wydawnictwo APS, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kwaśnica R. (2009), Ku dialogowi w pedagogice, [w:] Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej, red. B. Śliwerski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 158–162. | pl_PL |
dc.references | Maciuszek J. (2009), Znaczenie zdania a znaczenie implikowane. Komunikacyjno-semantyczne aspekty odbioru wypowiedzi z negacji zdaniowej i performatywnej, „Psychologia Społeczna”, t. 44 (12), s. 255–270. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. (2006), Psychologia poznawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pietrasiński Z. (2001), Mądrość, czyli świetne wyposażenie umysłu, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Płóciennik E. (2010), Stymulowanie zdolności twórczych dziecka. Weryfikacja techniki obrazków dynamicznych, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Płóciennik E. (2016), Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Płóciennik E. (2018), Mądrość dziecka. Predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Płóciennik E., Just M., Dobrakowska A., Woźniak J. (2009), Zabawy z wyobraźnią. Podręcznik nauczyciela. Lekcje twórczości w klasie I, Dyfin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Schaffer H. R. (2012), Psychologia dziecka, tłum. A. Wojciechowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sękowski A. (2004), Inteligencja, twórczość, mądrość a zdolności, [w:] Psychologia zdolności, red. A. Sękowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 173–191. | pl_PL |
dc.references | Silverman D. (2010), Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sternberg R. J. (1997), Successful Intelligence, Plume, New York. | pl_PL |
dc.references | Sternberg R. J. (2003), Wisdom, Intelligence, and Creativity Synthesized, Cambridge University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2002), Mądrość jako cel kształcenia. Stary problem w świetle nowych teorii, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3 (19), s. 47–64. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2013), Pedagogika twórczości, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Wilowski W. (2012), Utracona mądrość, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Wood D. (2006), Jak dzieci uczą się i myślą, tłum. A. Kowalcze-Pawlik, R. Pawlik, Wydawnictwo UJ, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wygotski L. S. (2005), Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, tłum. B. Grell, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wysocka E. (2007), Człowiek a środowisko życia. Podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wysocka E. (2013), Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Zwiernik J. (2015), Podejście badawcze w poznawaniu wiedzy dziecka, [w:] Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania, red. J. Uszyńska-Jarmoc, M. Bilewicz, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 71–96. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1.08 | |