Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPłóciennik, Elżbieta
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.contributor.editorWiśniewska-Kin, Monika
dc.contributor.editorBuła, Anna
dc.date.accessioned2023-05-05T09:37:49Z
dc.date.available2023-05-05T09:37:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPłóciennik E., Twórczość jako predyktor mądrości dziecka w starszym wieku przedszkolnym statusem, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-117-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46956
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofHoryzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpredyktor mądrości dzieckapl_PL
dc.subjecttwórczość dziecięcapl_PL
dc.subjectwychowanie przedszkolnepl_PL
dc.titleTwórczość jako predyktor mądrości dziecka w starszym wieku przedszkolnympl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number97-107pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-118-8
dc.referencesBiałecka-Pikul M. (2012), Narodziny i rozwój refleksji nad myśleniem, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (2005), Przepływ, Biblioteka Moderatora, Wrocław.pl_PL
dc.referencesCreswell J. W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody ilościowe, jakościowe i mieszane, tłum. J. Gilewicz, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesGardner H. (2002), Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, tłum. A. Jankowski, Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesGurba E. (2014), Wczesna dorosłość, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 202–229.pl_PL
dc.referencesJuszczyk S. (2013), Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wydawnictwo UŚ, Katowice.pl_PL
dc.referencesKarwowski M. (red.), (2006), Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria – metodologia – diagnostyka, Wydawnictwo Psychopedagogiczne Transgresje, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKulesza M. (2004), Rozwój poznawczy dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego – diagnoza i wspomaganie. Studia empiryczne, Wydawnictwo APS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwaśnica R. (2009), Ku dialogowi w pedagogice, [w:] Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej, red. B. Śliwerski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 158–162.pl_PL
dc.referencesMaciuszek J. (2009), Znaczenie zdania a znaczenie implikowane. Komunikacyjno-semantyczne aspekty odbioru wypowiedzi z negacji zdaniowej i performatywnej, „Psychologia Społeczna”, t. 44 (12), s. 255–270.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Orzechowski J., Szymura B. (2006), Psychologia poznawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPietrasiński Z. (2001), Mądrość, czyli świetne wyposażenie umysłu, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2010), Stymulowanie zdolności twórczych dziecka. Weryfikacja techniki obrazków dynamicznych, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2016), Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2018), Mądrość dziecka. Predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E., Just M., Dobrakowska A., Woźniak J. (2009), Zabawy z wyobraźnią. Podręcznik nauczyciela. Lekcje twórczości w klasie I, Dyfin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchaffer H. R. (2012), Psychologia dziecka, tłum. A. Wojciechowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSękowski A. (2004), Inteligencja, twórczość, mądrość a zdolności, [w:] Psychologia zdolności, red. A. Sękowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 173–191.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2010), Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSternberg R. J. (1997), Successful Intelligence, Plume, New York.pl_PL
dc.referencesSternberg R. J. (2003), Wisdom, Intelligence, and Creativity Synthesized, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2002), Mądrość jako cel kształcenia. Stary problem w świetle nowych teorii, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3 (19), s. 47–64.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2013), Pedagogika twórczości, GWP, Sopot.pl_PL
dc.referencesWilowski W. (2012), Utracona mądrość, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesWood D. (2006), Jak dzieci uczą się i myślą, tłum. A. Kowalcze-Pawlik, R. Pawlik, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesWygotski L. S. (2005), Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, tłum. B. Grell, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWysocka E. (2007), Człowiek a środowisko życia. Podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWysocka E. (2013), Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesZwiernik J. (2015), Podejście badawcze w poznawaniu wiedzy dziecka, [w:] Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania, red. J. Uszyńska-Jarmoc, M. Bilewicz, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 71–96.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-117-1.08


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe