Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w czasie pandemii COVID-19 w szkole wiejskiej – w doświadczeniu pedagoga szkolnego
Streszczenie
W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z edukacją zdalną uczniów z niepełnosprawnościami
w czasie pandemii COVID-19. Dotyczy doboru odpowiednich form kształcenia w przypadku
dzieci w szkole podstawowej na wsi w powiecie białostockim (województwo podlaskie).
Opisane zostały dobrane metody i formy kształcenia na odległość na podstawie zmieniających się
przepisów prawa oświatowego w latach 2019–2022. Analiza indywidualnych przypadków dzieci
z niepełnosprawnościami uczęszczających do jednej szkoły w gminie wiejskiej pokazuje wielorakość
możliwości doboru metod i form pomimo pandemii. Wskazuje na potrzebę analiz możliwości
i trudności poszczególnych dzieci uczących się w placówce w przygotowaniu efektywnej formy
kształcenia dla tych dzieci. Opisano kształcenie dzieci z niepełnosprawnościami na podstawie
doświadczeń pedagoga szkolnego. The article describes issues related to remote education of students with disabilities during the
COVID-19 pandemic. It concerns the selection of appropriate forms of education in the case of
children in a primary school in the countryside in the Białystok district in the Podlaskie Voivodeship.
It describes selected methods and forms of distance learning on the basis of changing provisions
of the education law in the years 2019–2022. The analysis of individual cases of children
with disabilities attending one school in a rural commune shows the multiplicity of possibilities of
choosing methods and forms despite the pandemic. Points to the need to analyse the possibilities
and difficulties of individual children learning in an institution in preparing an effective form of
education for these children. The article describes the education of children with disabilities based
on the experience of a school pedagogue.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: