Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚwieszczak, Krzysztof
dc.date.accessioned2023-06-05T11:22:42Z
dc.date.available2023-06-05T11:22:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationŚwieszczak K., Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-887-3pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-887-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47198
dc.description.abstractW książce zidentyfikowano czynniki determinujące poszanowanie standardów etycznych, a następnie przeanalizowano różnice w sposobie postrzegania tych uwarunkowań przez obecnych i przyszłych doradców bankowych. Przeprowadzone badania pozwoliły wyodrębnić następujące zmienne: obawę przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy, obawę przed marginalizacją pozycji w zespole, przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych, skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem, a także skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe. Wnioski płynące z analiz mogą stać się podstawą do refleksji nad programami studiów uczelni wyższych oraz szkoleń dla pracowników instytucji bankowych, co powinno przyczynić się do wzmacniania poszanowania postaw etycznych w sektorze bankowym.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectetyka biznesupl_PL
dc.subjectgospodarka rynkowapl_PL
dc.subjectspołeczna odpowiedzialność biznesupl_PL
dc.subjectinteresariuszpl_PL
dc.subjectKodeksy etycznepl_PL
dc.subjectaudyt etycznypl_PL
dc.subjectsektor bankowypl_PL
dc.subjectKomisja Nadzoru Finansowegopl_PL
dc.titleStandardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowychpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number218pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Finansów, Katedra Bankowościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-888-0
dc.referencesAdamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesAdamik A., Nowicki M., Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu, [w:] A. Zakrzewska- Bielawska (red.), Podstawy zarządzania: Teoria i ćwiczenia, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesAdamus-Matuszyńska A., Hibner J., Gostomski E., Grobelny P. i in., Bankowość dla praktyków. Część I. Europejski Certyfikat Bankowca EFCB, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową – Gdańska Akademia Bankowa, Międzynarodowa Szkoła Bankowości i Finansów w Katowicach, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Gdańsk–Katowice–Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesAgalgatti B. H., Krishna S., Business Ethics (Concepts & Practices), Nirali Prakashan, Pune 2007.pl_PL
dc.referencesAhearne M., Bhattacharya C. B., Gruen T., Antecedents and Consequences of Customer- Company Identification: Expanding the Role of Relationship Marketing, „Journal of Applied Psychology” 2005, t. 90, nr 3.pl_PL
dc.referencesAktan B., Masood O., Yilmaz S., Financial Shenanigans and the Failure of Ethics in Banking: A Review and Synthesis of an Unprecedented Fraud, „Banks and Bank Systems” 2009, t. 4, nr 1.pl_PL
dc.referencesAl-Noorachi M., Współczesne wyzwania marketingowe – wybrane zagadnienia, „Studia i Monografie” 2014, nr 54.pl_PL
dc.referencesAntoszkiewicz J. D., Metody skutecznego zarządzania, Orgmasz, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesArjoon S., Striking a Balance between Rules and Principles-based Approaches for Effective Governance: A Risks-based Approach, „Journal of Business Ethics” 2006, nr 68.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesAvery G., Leadership for Sustainable Futures: Achieving Success in a Competitive World, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2005.pl_PL
dc.referencesAzmat F., Samaratunge R., Responsible Entrepreneurship in Developing Countries: Understanding the Realities and Complexities, „Journal of Business Ethics” 2009, nr 90.pl_PL
dc.referencesBabbie E., Badania społeczne w praktyce, wyd. pierwsze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesBaillie C., Catalano G., Engineering and Society. Working Towards Social Justice, Morgan & Claypool Publishers, Colorado 2009.pl_PL
dc.referencesBanaszak S., Edukacja menedżerska w społeczeństwie współczesnym. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesBara C., Corporate Social Responsibility & International Development, Diplom.de, Heilbronn 2010.pl_PL
dc.referencesBarbrich P., Minkina P., Koksztys M., Polska i Europa – kryzys i konsekwencje, Związek Banków Polskich, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesBelak J., Duh M., Mulej M., Štrukelj T., Requisitely Holistic Ethics Planning as pre- Condition for Enterprise Ethical Behavior, „Kybernetes” 2010, t. 39, nr 1.pl_PL
dc.referencesBelal A. R., Corporate Social Responsibility Reporting in Developing Countries: The Case of Bangladesh, Ashgate Publishing, Ltd., Aldershot 2012.pl_PL
dc.referencesBerger P. L., Zaproszenie do socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBerger P. L., Luckmann T., Społeczne tworzenie rzeczywistości, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesBielski I., Podstawy marketingu, Dom Organizatora, Toruń 1999.pl_PL
dc.referencesBielski M., Organizacje – istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.pl_PL
dc.referencesBogdanienka J., Kuzel M., Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw w XXI wieku, [w:] W. Karaszewski, M. Haffer (red.), Czynniki wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009.pl_PL
dc.referencesBoulding K. E., Etyka i biznes, [w:] J. Grossfeld (red.), Ponad ekonomią, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesBožović J., Business Ethics in Banking, „Facta Universitatis Economics and Organization” 2007, t. 4, nr 2.pl_PL
dc.referencesBranco M. C., Delgado C., Research on Corporate Social Responsibility and Disclosure in Portugal, „Social Responsibility Journal” 2011, t. 7, nr 2.pl_PL
dc.referencesBrown P. A., Stocks M. H., Wilder W. M., Ethical Exemplification and the AICPA Code of Professional Conduct: An Empirical Investigation of Auditor and Public Perceptions, „Journal of Business Ethics” 2007, t. 71, nr 1.pl_PL
dc.referencesBugdoł M., Gry i zachowania nieetyczne w organizacji, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBunge M., Treatise on Basic Philosophy: Ethics: The Good and The Right. Vol. 8, Reidel, Dordrecht 1988.pl_PL
dc.referencesBylok F., Swadźba U., Walczak-Duraj D., Praca i konsumpcja w perspektywie tworzenia ładu aksjonormatywnego, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2016.pl_PL
dc.referencesCardona P., Rey C., Zarządzanie poprzez misję, Wolters Kluwer, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesCarroll A. B., Business & Society: Ethics & Stakeholder Management, South-Western Publishing Company, Cincinnati 1989.pl_PL
dc.referencesCarroll A. B., Linking Business Ethics to Behavior in Organizations, „SAM Advanced Management Journal” 1978, t. 43, nr 3.pl_PL
dc.referencesCayreyre M., Demirayak F., Dickinson P., Global Compact International Yearbook 2009, United Nations Publications, New York 2009.pl_PL
dc.referencesChiu P., Looking Beyond Profit: Small Shareholders and the Values Imperative, Gower Publishing, Ltd., Farnham 2012.pl_PL
dc.referencesChrabonszczewska E., Waszkiewicz A., Ryzyko na międzynarodowych rynkach finansowych, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesChristensen L. J., Peirce E., Hatman L. P., Hofman W. M., Carrier J., Ethics, CSR and Sustainability in the Financial Times top 50 Global Business Schools: Baseline Data and Future Research Directions, „Journal of Business Ethics” 2007, nr 73.pl_PL
dc.referencesChudzicka-Czupała A., Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013.pl_PL
dc.referencesCichy Ł., Funkcja compliance w bankach, Komisja Nadzoru Finansowego, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesClarkson M. B. E., A Risk-Based Model of Stakeholder Theory, The Centre for Corporate Social Performance & Ethics, Toronto 1994.pl_PL
dc.referencesClarkson M. B. E., A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance, „Academy of Management Review” 1995, nr 20.pl_PL
dc.referencesCommunication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. A renewed EU Strategy 2011–14 for Corporate Social Responsibility, European Commission, Brussels 2011, online: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/ sustainable-business/files/csr/new-csr/act_en.pdf (dostęp: 26.07.2015).pl_PL
dc.referencesCoombs W. T., Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding, SAGE Publications, Thousand Oaks 2012.pl_PL
dc.referencesCornelissen J., Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice, SAGE, London 2011.pl_PL
dc.referencesCowton C., Integrity, Responsibility and Affinity: Three Aspects of Ethics in Banking, „Business Ethics: A European Review” 2002, t. 11, nr 4.pl_PL
dc.referencesCrane A., Matten D., Business Ethics: A European Perspective, Oxford University Press, Oxford 2004.pl_PL
dc.referencesCrowther D., Managing Finance, Elsevier Butterworth-Heinemann, Burlington 2007.pl_PL
dc.referencesCrowther D., Aras G., Corporate Social Responsibility: Part I. Principles, Stakeholders & Sustainability, Ventus, Copenhagen 2010.pl_PL
dc.referencesCrowther D., Capaldi N., The Ashgate Research Companion to Corporate Social Responsibility, Ashgate Publishing, Ltd., New York 2008.pl_PL
dc.referencesCwynar W., Patena W., Podręcznik do bankowości. Rynki, regulacje, usługi, wyd. drugie rozszerzone, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesDe George R., Business Ethics, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1995.pl_PL
dc.referencesDel Baldo M., Values-based Enterprises: the Good Practices of Italian SMEs, Passionately Committed to People, Environment and Community, [w:] L. Bruni, B. Sena (red.), The Charismatic Principle in Social Life, Routledge, Abingdon 2012.pl_PL
dc.referencesDentchev N. A., Heene A,. Toward Stakeholder Responsibility and Stakeholder Motivation: Systemic and Holistic Perspectives on Corporate Sustainability, [w:] S. Sharma, M. Starik (red.), Stakeholders, the Environment and Society, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2004.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Podstawy komunikacji społecznej, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2002.pl_PL
dc.referencesEdery Y., Ethical Developments in Finance: Implications for Charities and Social Enterprise, „Social Enterprise Journal” 2006, t. 2, nr 1.pl_PL
dc.referencesEdwards J., Individual and Corporate Compliance Competence: An Ethical Approach, „Journal of Financial Regulation and Compliance” 2003, t. 11, nr 3.pl_PL
dc.referencesEdwards J., Wolfe S., The Compliance Function in Banks, „Journal of Financial Regulation and Compliance” 2004, t. 12, nr 3.pl_PL
dc.referencesEllis A. D., The Impact of Corporate Social Responsibility on Employee Attitudes and Behaviors, „Academy of Management Proceedings” 2008, nr 8.pl_PL
dc.referencesEnderle G., A Comparison of Business Ethics in North America and Continental Europe, „Business Ethics: A European Review” 1996, nr 5.pl_PL
dc.referencesFaisal M. N., Sustainable Supply Chains: A Study of Interaction among the Enablers, „Business Process Management Journal” 2010, t. 16, nr 3.pl_PL
dc.referencesFedorowicz Z., Ryzyko bankowe, Wydawnictwo Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesFernando A. C., Business Environment, Dorling Kindersley, New Delhi 2011.pl_PL
dc.referencesFerrell O. C., Fraedrich J., Ferrell L., Business Ethics: Ethical Decision Making & Cases, Cengage Learning, Stamford 2014.pl_PL
dc.referencesFewings P., Ethics for the Built Environment, Taylor & Francis, Abingdon 2009.pl_PL
dc.referencesFilek J., Polski trójkąt korupcyjny, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” 2006, t. 9, nr 1.pl_PL
dc.referencesFilek J., Wprowadzenie do etyki biznesu, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesFilar D., Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2013.pl_PL
dc.referencesFill C., Marketing Communications: Engagements, Strategies and Practice, Pearson Education, Harlow 2005.pl_PL
dc.referencesFisher C. M., Lovell A., Business Ethics and Values: Individual, Corporate and International Perspectives, Pearson Education, Harlow 2006.pl_PL
dc.referencesFiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wydawnictwo Astrum, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesFlejterski S., Architektura współczesnego systemu bankowego, [w:] S. Flejterski (red.), Elementy finansów i bankowości, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesForsyth D. R., O’Boyle Jr. E. H., Rules, Standards, and Ethics: Relativism Predicts cross-National Differences in the Codification of Moral Standards, „International Business Review” 2011, nr 20.pl_PL
dc.referencesFox W., Project Management Life Cycle, [w:] W. Fox, G. van der Waldt, A Guide to Project Management, Juta and Company, Ltd., Cape Town 2008.pl_PL
dc.referencesFrancis R. D., Mishra M., Business Ethics. An Indian Perspective, Tata McGraw-Hill Education, New Delhi 2009.pl_PL
dc.referencesFreeman R. E., Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitnam, Boston 1984.pl_PL
dc.referencesFreeman R. E., Evan W. M., Corporate Governance: A Stakeholder Interpretation, „Journal of Behavioral Economics” 1990, nr 19.pl_PL
dc.referencesFrenkel S. J., Scott D., Compliance, Collaboration and Codes of Labor Practice: The Adidas Connection, „California Management Review” 2002, t. 45, nr 1.pl_PL
dc.referencesFriedman M., Społeczną powinnością biznesu jest pomnażanie zysków, [w:] L. V. Ryan, J. Sójka (red.), Etyka biznesu: Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, Wydawnictwo „W drodze”, Poznań 1997.pl_PL
dc.referencesFukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga dobrobytu, Wydawnictwo Ossolineum, Warszawa–Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesGandz J., Hayes N., Teaching Business Ethics, „Journal of Business Ethics” 1998, nr 7.pl_PL
dc.referencesGarcia-Marza D., Trust and Dialogue: Theoretical Approaches to Ethics Auditing, „Journal of Business Ethics” 2005, t. 57, nr 3.pl_PL
dc.referencesGasparski W., Etyka biznesu, [w:] W. Gasparski (red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesGasparski W., Europejskie standardy etyki biznesu, „Studia Europejskie” 1991, nr 1.pl_PL
dc.referencesGasparski W., Wykłady z etyki biznesu, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGasparski W., Wykłady z etyki biznesu, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa 2007. Gasparski W., Dietl J. (red.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGasparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Rola i znaczenie programów i kodeksów etycznych, [w:] W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok, G. Szulczewski (red.), Etyka biznesu w zastosowaniach praktycznych: inicjatywy, programy, kodeksy, Centrum Etyki Biznesu IFiS PAP & WSPiZ oraz Biuro Stałego Koordynatora ONZ w Polsce, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesGbadamosi G., Academic Ethics What Has Morality, Culture And Administration Got to Do With its Measurement?, „Management Decision” 2004, t. 42, nr 9.pl_PL
dc.referencesGennaioli N., Shleifer A., Vishny R., Money Doctors, „Journal of Finance” 2015, t. 70, nr 1.pl_PL
dc.referencesGildenhuys J. S. H., Ethics and Professionalism: The Battle Against Public Corruption, AFRICAN SUN MeDIA, Stellenbosch 2004.pl_PL
dc.referencesGlinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGlobal Consumer Banking Survey 2011, Ernst & Young 2011, online: http://www.fmv.or.at/uploads/ernstyoung_264_DE.pdf (dostęp: 14.08.2015).pl_PL
dc.referencesGlobal Consumer Banking Survey 2012, Ernst & Young 2012, online: http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-a-new-era-of-customer-expectation-global-consumer-banking-survey/$FILE/ey-a-new-era-of-customer-expectation-global-consumer-banking-survey.pdf (dostęp: 14.08.2015).pl_PL
dc.referencesGnazzo P. J., The Chief Ethics and Compliance Officer: A Test of Endurance, „Business and Society Review” 2011, nr 116.pl_PL
dc.referencesGoel M., Ramanathan P. E., Business Ethics and Corporate Social Responsibility – Is There a Dividing Line?, „Procedia Economics and Finance” 2014, nr 11.pl_PL
dc.referencesGóral L., Nadzór bankowy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesGreen Paper. Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, Brussels 2001, online: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/en/com/2001/com2001_0366en01.pdf (dostęp: 27.07.2015).pl_PL
dc.referencesGregory A., Involving Vulnerable Communities in Organisational Decisions: Communication Ethics in Action, [w:] R. Keeble (red.), Communication Ethics Now, Troubador Publishing, Ltd., Leicester 2008.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wantuchowicz M., Trust Management in Virtual Work Environments: A Human Factors Perspective, CRC Press, Boca Raton 2008.pl_PL
dc.referencesGuha D., Practical and Professional Ethics: Economic and Business Ethics, Concept Publishing Company, New Delhi 2008.pl_PL
dc.referencesHaase M., Theory, Practice and Education: On the Role of Business Ethics for Management Education at Business Schools or Universities, [w:] C. Cowton, M. Haase (red.), Trends in Business and Economic Ethics, Springer-Verlag, Heidelberg 2008.pl_PL
dc.referencesHage M., A Stakeholders Concern towards an Economic Theory on Stakeholder Governance, Uitgeverij Van Gorcum, Assen 2007.pl_PL
dc.referencesHarrison J., Bosse D., Phillips R., Managing for Stakeholders, Stakeholder Utility Functions, and Competitive Advantage, „Strategic Management Journal” 2010, t. 31, nr 1.pl_PL
dc.referencesHartman L. P., Rubin R. S., Dhanda K. K., The Communication of Corporate Social Responsibility: United States and European Union Multinational Corporations, „Journal of Business Ethics” 2007, nr 74.pl_PL
dc.referencesHausner J. (red.), Komunikacja i partycypacja społeczna. Poradnik, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesHoinkis E., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako czynnik poprawy wizerunku przedsiębiorstwa na rynku, [w:] S. Lachiewicz, M. Matejun, Problemy współczesnej praktyki zarządzania, t. 1, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesHuberman G., Familiarity Breeds Investment, „Review of Financial Studies” 2001, t. 14, nr 3.pl_PL
dc.referencesHumphrey J. F., Business Ethics, [w:] R. H. Corrigan, M. E. Farrell (red.), Ethics: A University Guide, Progressive Frontiers Pubs., Gloucester 2010.pl_PL
dc.referencesHurrelmann K., Struktura społeczna a rozwój osobowości, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 1994.pl_PL
dc.referencesIl Park B., Chidlow A., Choi J., Corporate Social Responsibility: Stakeholders Influence on MNEs’ Activities, „International Business Review” 2014, nr 23.pl_PL
dc.referencesInstitute of Directors, The Handbook of International Corporate Governance: A Definitive Guide, Kogan Page Publishers, London 2009.pl_PL
dc.referencesIuliu-Marin I., Mona-Maria I., The Culture of Ethics and Social Responsibility on the Romanian Market of Mobile Telecommunications, [w:] P. Lorca, C. Popescu (red.), Recent Researches in Applied Economics and Management, t. 2, WSEAS Press, Stevens Point 2013.pl_PL
dc.referencesJasińska-Kania A., Socjologiczna koncepcja osobowości, [w:] Z. Krawczyk, W. Morawski (red.), Socjologia ogólna. Wykłady dla studentów, COMSNP, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesJones C., Parker M., Bos Ten R., For Business Ethics, Routledge, Abingdon 2005.pl_PL
dc.referencesJuszczyk-Rygałło J., Kształtowanie podmiotowości ucznia w relacji do jego tożsamości, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2016, t. 40, nr 2.pl_PL
dc.referencesKaptein M., Ethics Management: Auditing and Developing the Ethical Content of Organization, Wolters Kluwer, Dordrecht 1998.pl_PL
dc.referencesKaptein M., Schwartz M., The Effectiveness of Business Codes: A Critical Examination of Existing Studies and the Development of an Integrated Research Model, „Journal of Business Ethics” 2008, nr 77.pl_PL
dc.referencesKaźmierczak M., Społeczna odpowiedzialność biznesu – wzmocnienie działań na rzecz zarządzania ciągłością biznesu, [w:] M. Kaźmierczak, S. Zapłata (red.), Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna: Nowoczesne koncepcje zarządzania, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKlimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesKlimczak B., Etyka gospodarcza, wyd. trzecie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2002.pl_PL
dc.referencesKłoskowska A., Społeczne ramy kultury, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesKodeks etyki zawodowych księgowych, Międzynarodowa Federacja Księgowych (IFAC), 2016, online: https://www.pibr.org.pl/assets/file/3128,Kodeks_etyki_ final_v3(1).pdf (dostęp: 18.09.2018).pl_PL
dc.referencesKośmicki E., Wartości we współczesnej gospodarce rynkowej, [w:] B. Pogonowska (red.), Teorie i aplikacje etyki gospodarczej, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesKot W., Status kodeksów etycznych zawodów ekonomicznych, [w:] B. Pogonowska (red.), Elementy etyki gospodarki rynkowej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing, Wydawnictwo Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesKowalski S., Socjologia wychowania w zarysie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesKramer T., Podstawy marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKronenberg J., Bergier T., Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesKurtz L., Socially Responsible Investment and Shareholder Activism, [w:] A. Crane, A. McWilliams, D. Matten, J. Moon, D. S. Siegel (red.), The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, Oxford University Press, Oxford 2008.pl_PL
dc.referencesLaasch O., Conaway R., Principles of Responsible Management: Global Sustainability, Responsibility, and Ethics, Cengage Learning, Stamford 2014.pl_PL
dc.referencesLamb R. B., Ethics in Financial Services, „Business and Society Review” 2000, t. 104, nr 1.pl_PL
dc.referencesLanglois C. C., Schlegelmilch B. B., Do Corporate Codes of Ethics Reflect National character? Evidence from Europe and the United States, „Journal of International Business Studies” 1990, nr 21.pl_PL
dc.referencesLejeune A., Bolduc F., Magnenat-Thalmann N., Business Graphics and the Stakeholder Approach An Exploratory Field Experiment, [w:] N. Magnenat-Thalmann, D. Thalmann (red.), Computer-Generated Images. The State of the Art, Springer-Verlag, Tokyo 1985.pl_PL
dc.referencesLepczyński B., Penczar M., Wpływ globalnego kryzysu zaufania na pozycję polskiego sektora bankowego w Unii Europejskiej, „Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance” 2012, t. 1, nr 4.pl_PL
dc.referencesLevy D., Egan D., A Neo-Gramscian Approach to Corporate Political Strategy: Conflict and Accommodation in Climate Change Negotiations, „Journal of Management Studies” 2003, t. 40, nr 4.pl_PL
dc.referencesLewicka-Strzałecka A., Etyczne standardy firm i pracowników, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesLewis P., Goodman S., Fandt P., Michlitsch J., Management: Challenges for Tomorrow’s Leaders, Thomson South-Western, Mason 2006.pl_PL
dc.referencesLisiecka K., Czyż-Gwiazda E., Etyczność jako wymiar oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, [w:] E. Skrzypek (red.), Etyka w biznesie, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin 2010.pl_PL
dc.referencesLock D., Flouris T. G., Managing Aviation Projects from Concept to Completion, Ashgate Publishing, Ltd., Farnham 2012.pl_PL
dc.referencesLouche C., Idowu S. O., Filho W. L., Innovative CSR: From Risk Management to Value Creation, Greenleaf Publishing, Sheffield 2010, s. 292.pl_PL
dc.referencesLupuleac Z.-L., Lupuleac S., Rusu C., Changing Ethical Behavior in Times of Economic Crisis in Organizations, „Procedia Economics and Finance” 2012, nr 3.pl_PL
dc.referencesŁudzińska K., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i jej wpływ na budowę wartości, [w:] A. T. Szablewski (red.), Migracja kapitału w globalnej gospodarce, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesMachan T. R., Chesher J., A Primer on Business Ethics, Rowman & Littlefield, Lanham 2002.pl_PL
dc.referencesMackiewicz H., Misja przedsiębiorstwa jako deklaracja sposobu konkurowania, „Przedsiębiorstwo i Region” 2009, nr 1.pl_PL
dc.referencesMadhavan K. S., Business & Ethics – An Oxymoron?, Shingo Institute of Japanese Management, Hyderabad 2008.pl_PL
dc.referencesMalewska H., Mechanizmy socjalizacji, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1973.pl_PL
dc.referencesMaon F., Lindgreen A., Swaen V., Designing and Implementing Corporate Social Responsibility: An Integrative Framework Grounded in Theory and Practice, „Journal of Business Ethics” 2009, nr 87.pl_PL
dc.referencesMarcia J., Identity in adolescence, [w:] J. Adelson (red.), Handbook of Adolescent Psychology, John Wiley & Sons, Inc., New York 1980.pl_PL
dc.referencesMarciniak J., Budowa specyficznych przewag w wizerunku pracodawcy, [w:] J. Marciniak (red.), Meritum HR, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., Kapitał relacyjny banku. Tom I. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., Tworzenie wartości przedsiębiorstwa dla interesariuszy, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse. Rynki Finansowe. Ubezpieczenia” 2011, nr 37.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., Wartość banku – kreowanie wartości i pomiar wyników działalności banku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., Wymogi stawiane bankom przez ich otoczenie, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2012, nr 105.pl_PL
dc.referencesMarcoux A. M., A Fiduciary Argument Against Stakeholder Theory, „Business Ethics Quarterly” 2003, t. 13, nr 1.pl_PL
dc.referencesMarrewijk M. van, Concepts and Definitions of CSR and Corporate Sustainability: between Agency and Communion, „Journal of Business Ethics” 2003, nr 44.pl_PL
dc.referencesMariański J., Socjologia moralności, Wydawnictwo KUL, Lublin 2006.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał E., Społeczeństwo i organizacje. Socjologia organizacji i zarządzania, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1996.pl_PL
dc.referencesMaxey M. N., Managing Environmental Risks: Ethical Plumb Lines, [w:] J. Cairns Jr., T. V. Crawford (red.), Integrated Environmental Management, Lewis Publishers, Chelsea 1991.pl_PL
dc.referencesMay S. K., Cheney G., Roper J., The Debate over Corporate Social Responsibility, Oxford University Press, New York 2007.pl_PL
dc.referencesMayle D., Managing Innovation and Change, SAGE, London 2006.pl_PL
dc.referencesMcDonald G., Nijhof A., Beyond Codes of Ethics: An Integrated Framework for Stimulating Morally Responsible Behavior in Organisations, „Leadership & Organisation Journal” 1999, t. 20, nr 3.pl_PL
dc.referencesMead G. H., The Self and the Organism, [w:] C. W. Morris (red.), Mind Self and Society from the Standpoint of a Social Behaviorist, University of Chicago Press, Chicago 1934.pl_PL
dc.referencesMelé D., Business Ethics: Europe Versus America, [w:] G. Flynn (red.), Leadership and Business Ethics, Springer Science & Business Media, New York 2008.pl_PL
dc.referencesMichniak J., Ewaluacja kodeksów etycznych jako narzędzie kształtowania zachowań etycznych laureatów VI Rankingu Firm Odpowiedzialnych Społecznie 2012, [w:] S. Flaszewska, S. Lachiewicz, M. Nowicki (red.), Społeczne i organizacyjne czynniki rozwoju przedsiębiorczości, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesMielicka H., Socjologia wychowania. Wybór tekstów, Wydawnictwo ,,Stachurski”, Kielce 2000.pl_PL
dc.referencesMishkin F. S., Anatomy of a Financial Crisis, „Journal of Evolutionary Economics” 1992, nr 2.pl_PL
dc.referencesMishkin F. S., How Big a Problem is Too Big To Fail?, A Review of Gary Stern and Ron Feldman’s Too Big to Fail: The hazards of Bank Bailouts, „Journal of Economic Literature” 2006, t. 44, nr 4.pl_PL
dc.referencesMishra S., Suar D., Does Corporate Social Responsibility Influence Firm Performance of Indian Companies?, „Journal of Business Ethics” 2010, nr 95.pl_PL
dc.referencesModrzewski J., Socjalizacja jako proces wyznaczający kształt społecznego uczestnictwa jednostki w jej cyklu życia, „Forum Oświatowe” 1994, nr 1.pl_PL
dc.referencesMorsing M., Schultz M., Corporate Social Responsibility Communication: Stakeholder Information, Response and Involvement Strategies, „Business Ethics: A European Review” 2006, t. 15, nr 4.pl_PL
dc.referencesMoszoro B., Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, „Management and Business Administration. Central Europe” 2012, nr 2.pl_PL
dc.referencesMorgan E., Navigating Cross-Cultural Ethics. What Global Managers Do Right to Keep from Going Wrong, Routledge, New York 2011.pl_PL
dc.referencesMorri L., Ethics and Economics: The Conceptual Backdrop to Separation and Unity, [w:] B. Bertagni, M. La Rosa, F. Salvetti (red.), Ethics & Business. Sustainability, Social Responsibility and Ethical Instruments, FrancoAngeli, Milano 2010.pl_PL
dc.referencesMullerat R., Brennan D., Corporate Social Responsibility: The Corporate Governance of the 21st Century, Kluwer Law International, The Hague 2010.pl_PL
dc.referencesMuthuri J., Matten D., Moon J., Employee Volunteering and Social Capital: Contributions to CSR, „British Journal of Management” 2009, t. 20, nr 1.pl_PL
dc.referencesMüller R., Project Governance, Gower Publishing, Ltd., Aldershot 2009.pl_PL
dc.referencesNaidoo R., Corporate Governance: An Essential Guide for South African Companies, Double Storey Books, Cape Town 2002.pl_PL
dc.referencesNikołajew J., Leśniewska G., Jak usprawnić komunikację w przestrzenie społecznej, „Master of Business Administration” 2011, nr 1.pl_PL
dc.referencesO’Riordan L., Fairbrass J., Corporate Social Responsibility (CSR): Models and Theories in Stakeholder Dialogue, „Journal of Business Ethics” 2008, nr 83.pl_PL
dc.referencesObłój K., Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesOleksyn T., Misja, wizja i cele organizacji – kontekst etyczny, [w:] K. Kietliński, M. V. Reyes, T. Oleksyn (red.), Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesOlszewska-Kondratowicz A., Techniki kształtowania pozytywnych postaw interpersonalnych a postrzeganie własnego „ja” i uświadamianie sobie własnych działań, [w:] S. Mika (red.), Studia nad postawami interpersonalnymi, Zakład Narodowy im. Ossolińskich–Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1976.pl_PL
dc.referencesOssowski S., O osobliwościach nauk społecznych, wyd. czwarte, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesOssowski S., Z zagadnień psychologii społecznej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1967.pl_PL
dc.referencesOstaszewski J., Zamiast wstępu, [w:] J. Ostaszewski, E. Kosycarz (red.), Rozwój nauki o finansach. Stan obecny i pożądane kierunki jej ewolucji, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesOur Approach, Unicredit Group, Unicredit Group 2012, online: https://www.unicreditgroup.eu/content/dam/unicreditgroup/documents/en/sustainability/reporting-and-metrics/reporting-and-metrics-ita/2011_Sustainability_Report/Buld%20a%20culture%20of%20sustainability.pdf (dostęp: 17.08.2015).pl_PL
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPanapanaan V., Linnanen L., Finland, [w:] S. O. Idowu, W. L. Filho (red.), Global Practices of Corporate Social Responsibility, Springer-Verlag, Heidelberg 2009.pl_PL
dc.referencesPenc-Pietrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPetrick J. A., Quinn J. F., Nature and Value of Management Ethics, [w:] A. R. Malachowski (red.), Business Ethics: Critical Perspectives on Business and Management, t. 1, Routledge, London 2001.pl_PL
dc.referencesPiacentini M. G., MacFadyen L., Eadie D. R., Corporate Social Responsibility in Food Retailing, „International Journal of Retail and Distribution Management” 2000, t. 28, nr 10.pl_PL
dc.referencesPietrzak B., Polański Z. (red.), System finansowy w Polsce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesPolychronidoua P., Ioannidoua E., Kipourosa A., Tsourgiannisb L., Simet G. F., Corporate Social Responsibility in Greek Banking Sector – An Empirical Research, „Procedia Economics and Finance” 2014, nr 9.pl_PL
dc.referencesPorada-Rochoń M., Rola interesariuszy w procesie zmian, [w:] M. Porada-Rochoń (red.), Restrukturyzacja przedsiębiorstw w procesie adaptacji do współczesnego otoczenia. Perspektywa międzynarodowa, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPost J. E., Preston L. E., Sach S., Managing the Extended Enterprise: The New Stakeholder View, „California Management Review” 2002, nr 45.pl_PL
dc.referencesPrabakaran S., Business Ethics and Corporate Governance, Excel Books India, New Delhi 2010.pl_PL
dc.referencesPrzecławski K., Instytucje wychowawcze w wielkim mieście, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesRadziszewski E., Bank jako instytucja zaufania publicznego. Gwarancje prawne i instytucjonalne, KNF, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesRendtorff J. D., Conclusion: Outline of an Epistemological Methodology for Integrating Ethics and Economics, [w:] J. D. Rendtorff (red.), Power and Principle in the Market Place: On Ethics and Economics, Ashgate Publishing, Ltd., Farnham 2013.pl_PL
dc.referencesReputacja polskiego sektora bankowego 2016, Związek Banków Polskich 2016, online: https://zbp.pl/public/repozytorium/wydarzenia/images/kwiecien_2016/konferencja/2016_04_27_slajdy_na_konferencje_v3_3.pdf (dostęp: 13.09.2018).pl_PL
dc.referencesRetolaza J. L., Ruiz M., San-Jose L., CSR in Business start-ups: an Application Method for Stakeholder Engagement, „Corporate Social Responsibility and Environmental Management” 2009, t. 16, nr 6.pl_PL
dc.referencesRistić Ž., Etika i novac/ Ethics and Money/ Essays, 2nd edition, Belgrade 2004.pl_PL
dc.referencesRobbins S. P., Organizational Behavior, Prentice Hall, New Jersey 2000.pl_PL
dc.referencesRodriguez M. A., Ricart J. E., Sanchez P., Ventoso L., Sustainable Development and the Sustainability of Competitive Advantage: A Dynamic and Sustainable View of the Firm, „Creativity & Innovation Management” 2002, t. 11, nr 3.pl_PL
dc.referencesRojek-Nowosielska M., Szczepaniak J., Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa a teorie agencji i interesariuszy, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu „Nauki Humanistyczne”, Wrocław 2003.pl_PL
dc.referencesRokita J., Zarządzanie strategiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesRosam I., Peddle R., Implementing Effective Corporate Social Responsibility and Corporate Governance: A Guide, BSI British Standards Institution, London 2004.pl_PL
dc.referencesRosińska-Bukowska M., Bukowski J., Etyka biznesu w ujęciu międzynarodowym. Implikacje dla polskiego biznesu, [w:] A. Letkiewicz (red.), Etyka w zarządzaniu Policją, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, Szczytno 2011.pl_PL
dc.referencesRossouw H. W., Opening Address, [w:] J. S. H. Gildenhuys (red.), Ethics and the public sector, Juta, Cape Town 1991.pl_PL
dc.referencesRudnicka A., CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRyan L. V., Introduction, [w:] W. Gasparski, L. W. Ryan, S. M. Kwiatkowski (red.), Entrepreneurship: Values and Responsibility, Transaction Publishers, New Jersey 2011.pl_PL
dc.referencesQuigley J. V., Vision: How Leaders Develop It, Share It, and Sustain it, McGraw-Hill, New York 1993.pl_PL
dc.referencesSachs S., Rühli E., Stakeholders Matter: A New Paradigm for Strategy in Society, Cambridge University Press, Cambridge 2011.pl_PL
dc.referencesSaleem S., Business Environment, Dorling Kindersley, New Delhi 2006.pl_PL
dc.referencesScheleberg P. F., An introductions to Social Psychology, Random House, New York 1974.pl_PL
dc.referencesSchermerhorn Jr J. R., Management, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken 2010.pl_PL
dc.referencesSchwartz M. S., How to Minimize Corruption in Business Organizations: Developing and Sustaining an Ethical Corporate Culture, [w:] R. J. Burke, E. C. Tomlinson, C. L. Cooper (red.), Crime and Corruption in Organizations: Why It Occurs and What To Do About It, Gower Publishing, Farnham 2012.pl_PL
dc.referencesSchwartz M. S., Universal Moral Values for Corporate Codes of Ethics, „Journal of Business Ethics” 2005, t. 59, nr 1.pl_PL
dc.referencesSchwepker C. H., Ethical Climate’s Relationship to Job Satisfaction, Organizational Commitment and Turnover Intention in the Salesforce, „Journal of Business Research” 2001, nr 54.pl_PL
dc.referencesScott S., Corporate Social Responsibility and the Fetter of Profitability, „Social Responsibility Journal” 2007, t. 3, nr 4.pl_PL
dc.referencesSecord P., Backmann C. W., Social Psychology, McGraw-Hill, New York 1973.pl_PL
dc.referencesSemredova I., Hubackova S., Observations on the Development of Ethical Culture, „Procedia – Social and Behavioral Sciences” 2015, nr 182.pl_PL
dc.referencesShafiul A. S. M., Safiul Hoque S. M., Zakir Hosen Sr M., Corporate Social Responsibility of Multinational Corporations in Bangladesh: A Case Study on Grameenphone, „Journal of Patuakhali Science and Technology University” 2010, t. 2, nr 1.pl_PL
dc.referencesShleifer A., Summers L. H., Breach of Trust in Hostile Takeovers, [w:] A. J. Auerbach (red.), Corporate Takeovers: Causes and Consequences, University of Chicago Press, Chicago 2013.pl_PL
dc.referencesSims R. R., Ethics and Corporate Social Responsibility: Why Giants Fall, Greenwood Publishing Group, Westport 2003.pl_PL
dc.referencesSirgy M. J., Measuring Corporate Performance by Building on the Stakeholders Model of Business Ethics, „Journal of Business Ethics” 2002, nr 35.pl_PL
dc.referencesSkurjat K., Etyka i psychologia biznesu. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Wrocław 2010.pl_PL
dc.referencesSmith J. D., Normative Theory and Business Ethics, Rowman & Littlefield Publishers, Plymouth 2009.pl_PL
dc.referencesSmith N. C., Corporate Social Responsibility: Whether or Now?, „California Management Review” 2003, t. 45, nr 4.pl_PL
dc.referencesSobol E. (red.), Nowy słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesSolomon R. C., Business Ethics, [w:] R. Chadwick, D. Schroeder (red.), Applied Ethics: Critical Concepts in Philosophy, t. 5, Routledge, London 2002.pl_PL
dc.referencesSolomon R. C., Business Ethics, [w:] P. Singer (red.), A Companion to Ethics, Blackwell Publishing, Oxford 1993.pl_PL
dc.referencesSolomon R. C., It’s Good Business: Ethics and Free Enterprise for the New Millenium, Rowman & Littlefield, Lanham 1997.pl_PL
dc.referencesSosenko K., Etyka ekonomii, [w:] W. Gasparski (red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesStabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesSternberg E., The Dangers of the Stakeholder Doctrine, „Prakseologia” 2001, nr 141.pl_PL
dc.referencesStocki R., Audyt etyczny organizacji, [w:] W. Gasparski (red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSundarajan V., Baliňo T. J. T. (red.), Banking Crises: Cases and Issues, International Monetary Fund, Washington 1998.pl_PL
dc.referencesSvendsen A., The Stakeholder Strategy: Profiting from Collaborative Business Relationships, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco 1998.pl_PL
dc.referencesSzczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1970.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesSzymański K., Konsekwencje kryzysu zadłużenia w strefie euro dla europejskiego i polskiego systemu bankowego, Fundacja Konrada Adenauera, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesSzymczak M. (red.), Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesTannenbaum R., Schmidt W. H., How to Choose a Leadership Pattern, „Harvard Business Review” 1958, nr 36.pl_PL
dc.referencesTeets R. L., Profitable Management for the Subcontractor, Tata McGraw-Hill Education, New Delhi 2007.pl_PL
dc.referencesTheodowson G. A., Theodowson A. G., Modern Dictionary of Sociology, Crowell, New York 1969.pl_PL
dc.referencesThlon M., Proces sekurytyzacji aktywów w kontekście kryzysu na rynku kredytów subprime, „Finansowy Kwartalnik Internetowy e-Finanse” 2009, nr 2.pl_PL
dc.referencesThomas W. J., Znaniecki F., Polish Peasant in Europe and America, Gorham Press, Boston 1918–1920.pl_PL
dc.referencesTorres-Baumgarten G., Yucetepe V., Multinational Firms’ Leadership Role in Corporate Social Responsibility in Latin America, „Journal of Business Ethics” 2008, nr 85.pl_PL
dc.referencesTota I., Shehu H., The Dilemma of Business Ethics, „Procedia Economics and Finance” 2012, nr 3.pl_PL
dc.referencesTran B., The Evolution of Business Ethics to Business Law, [w:] B. Christiansen, M. Basilgan (red.), Economic Behavior, Game Theory, and Technology in Emerging Markets, IGI Global, Hershey 2013.pl_PL
dc.referencesTran Y. T. H., CSR in Banking Sector. A Literature Review and New Research Directions, „International Journal of Economics, Commerce and Management” 2014, t. 2, nr 11.pl_PL
dc.referencesTreviño L. K., Weaver G. R., Reynolds S. J., Behavioral Ethics in Organizations: A Review, „Journal of Management” 2006, nr 32.pl_PL
dc.referencesTurowski J., Socjologia. Małe struktury społeczne, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 1993.pl_PL
dc.referencesTyszkowa M., Uspołecznienie dzieci jedynych i mających rodzeństwo, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, t. 2, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesUrbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Etyczne standardy w badaniach socjologicznych – perspektywa humanizacyjna, „Humanizacja Pracy” 2013, nr 2.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Instytucjonalizacja i instrumentalizacja odpowiedzialności moralnej w społeczeństwie netokratycznym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica” 2012, nr 40.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Instytucjonalizacja standardów etycznych w gospodarce rynkowej, [w:] D. Walczak-Duraj (red.), Etyka a moralność. Aksjonormatywny kontekst współczesnej pracy i wybranych zawodów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Socjologia dla ekonomistów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Społeczna odpowiedzialności banków jako instytucji zaufania społecznego, „Humanizacja Pracy” 2015, nr 4.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Uspołecznianie ryzyka i strat w sytuacji kryzysu gospodarczego, „Prakseologia” 2014, nr 155.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Wartości etyczne w kulturze zarządzania organizacją, „Humanizacja Pracy” 2017, nr 3.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Wartości etyczne w społeczeństwie rynkowym, „Przegląd Socjologiczny” 2005, t. 54, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Mariański J. (red.), Ład czy bezład moralny ‒ ku społeczeństwu bez moralności?, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Milke T. (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku, Płock 2015.pl_PL
dc.referencesWeiss J. W., Business Ethics: A Stakeholder and Issues Management Approach, Berrett- Koehler Publishers, San Francisco 2014.pl_PL
dc.referencesWelch L., The Global Capitalist Crisis and the 2008 Financial Meltdown in the United States, [w:] B. Berberoglu (red.), The Global Capitalist Crisis and Its Aftermath: The Causes and Consequences of the Great Recession of 2008–2009, Ashgate Publishing, Ltd., Dorchester 2014.pl_PL
dc.referencesWells Fargo Team Member Code of Ethics and Business Conduct, Wells Fargo 2012, online: https://www.wellsfargo.com/downloads/pdf/about/team_member_code_of_ethics.pdf (dostęp: 17.08.2015).pl_PL
dc.referencesWentges P., Gossy G., A Stakeholder Rationale for Risk Management: Implications for Corporate Finance Decisions, Springer Science & Business Media, Wiesbaden 2008.pl_PL
dc.referencesWetherly P., The Political Environment, [w:] P. Wetherly, D. Otter (red.), The Business Environment: Themes and Issues, Oxford University Press, New York 2011.pl_PL
dc.referencesWędzki D., Analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego, Wolters Kluwer, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesWęgrzecki A., Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu, [w:] W. Gasparski (red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo NaukowePWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesWheelen T. L., Hunger J. D., Concepts in Strategic Management and Business Policy, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2006.pl_PL
dc.referencesWheeler D., Sillanpää M., The Stakeholder Corporation. A blueprint for Maximizing Stakeholder Value, Pitman Publishing, London 1997.pl_PL
dc.referencesWiankowska-Ładyka Z., Rynki, instrumenty i instytucje finansowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesWierzba R., Gostomski E., Penczar M., Liszewska M. i in., Polski sektor bankowy wobec wyzwań związanych z kryzysem finansowym w strefie euro, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2014.pl_PL
dc.referencesWiśniewski R., Moralna przestrzeń pracy a etyka zawodowa, „Ekonomia i Prawo” 2010, t. 6.pl_PL
dc.referencesWolfe A. K., Kerchner N., Wilbanks T., Public Involvement on a Regional Scale, „Environmental Impact Assessment Review” 2001, nr 21.pl_PL
dc.referencesWulf K., Ethics and Compliance Programs in Multinational Organizations, Springer Science & Business Media, Berlin 2012.pl_PL
dc.referencesYang X., Rivers C., Antecedents of CSR Practices in MNCs’ Subsidiaries: A Stakeholder and Institutional Perspective, „Journal of Business Ethics” 2009, nr 86.pl_PL
dc.referencesZastrow C., Kirst-Ashman K., Understanding Human Behavior and the Social Environment, Cengage Learning, Belmont 2010.pl_PL
dc.referencesZaufanie do banków na początku kryzysu finansowego, Komunikat CBOS-u, Warszawa, maj 2009.pl_PL
dc.referencesZbierowski P., Orientacja pozytywna organizacji wysokiej efektywności, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesZduniak A., Socjalizacja w kontekście nowoczesnego społeczeństwa, „Zeszyty Naukowe KUL” 2013, nr 1.pl_PL
dc.referencesZieliński T., Współczesny bank wobec paradygmatu zaufania publicznego, „Annales UMCS Sectio H” 2013, t. XLVII, nr 3.pl_PL
dc.referencesZnaniecki F., Socjologia wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesZu L., Corporate Social Responsibility, Corporate Restructuring and Firm’s Performance: Empirical Evidence from Chinese Enterprises, Springer, Heidelberg 2009.pl_PL
dc.referencesŻurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesDyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/36/UE z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie warunków dopuszczenia instytucji kredytowych do działalności oraz nadzoru ostrożnościowego nad instytucjami kredytowymi i firmami inwestycyjnymi, zmieniająca dyrektywę 2002/87/WE i uchylająca dyrektywy 2006/48/WE oraz 2006/49/WE (Capital Requirements Directive IV, CRD IV).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, t.j. Dz.U. 1964.16.93 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 14 grudnia 1994 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, t.j. Dz.U. 1995.4.18 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o listach zastawnych i bankach hipotecznych, t.j. Dz.U. 1997.140.940 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim, t.j. Dz.U. 1997.140.938 z późn zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, t.j. Dz.U. 1997.140.939 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających, t.j. Dz.U. 2000.119.1252 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, t.j. Dz.U. 2004.173.1807 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 21 lipca 2006 r. o nadzorze nad rynkiem finansowym, t.j. Dz.U. 2006.157.1119 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 12 lutego 2010 r. o rekapitalizacji niektórych instytucji finansowych, t.j. Dz.U. 2010.40.226 z późn. zm.pl_PL
dc.referenceshttp://about.bankofamerica.com/en-us/global-impact/find-grants-sponsorships.html#fbid=Eova5VgFSOd (dostęp: 5.07.2015)pl_PL
dc.referenceshttp://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci (dostęp:18.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttp://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci/wyszukiwarka-opisow-zawodow//-/klasyfikacja_zawodow/zawod/524902?_jobclassificationportlet_WAR_nnkportlet_backUrl=http%3A%2F%2Fpsz.praca.gov.pl%2Frynek-pracy%2Fbazy-danych%2Fklasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci%2Fwyszukiwarka-opisow-zawodow%2F%2F-%2Fklasyfikacja_zawodow%2Flitera%2FD (dostęp: 18.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttp://www.ecgi.org/codes/documents/ica_coe_en.pdf (dostęp:17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://www.comarch.pl/o-firmie/zrownowazony-biznes/kodeks-etyczny/ (dostęp: 17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttp://ey.media.pl/pr/219108/raport-ey-polacy-wciaz-ufaja-bankom-bardziej-niz-inni-europejczycy (dostęp: 14.08.2015)pl_PL
dc.referenceshttps://ipddl.pl/wp-content/uploads/2017/01/KODEKS-ETYKI_www.pdf (dostęp:17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://kig.pl/wp-content/uploads/2016/09/Kodeks-etyki-dla-przedsi%C4%99biorc%C3%B3w.pdf (dostęp: 17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://pcbc.gov.pl/wp-content/uploads/DDC-01a_kodeks_menedzer_06_2016-2. pdf (dostęp: 17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://usosweb.uni.lodz.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&prz_kod=0600-BFPE3B (dostęp: 19.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://www.bfg.pl/kwota-objeta-gwarancja (dostęp: 19.08.2015)pl_PL
dc.referenceshttps://www.cvisd.org/site/handlers/filedownload.ashx?moduleinstanceid=1816&dataid=6109&FileName=CodeofEthics%20Bank%20of%20America.pdf (dostęp: 17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://www.ibe.org.uk/userassets/briefings/ibe_briefing_6_business_ethics_for_smes.pdf (dostęp:17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/SEKTOR_BANKOWY_DANE_2017_12_a.xlsx (dostęp: 12.06.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://www.pracuj.pl/ (dostęp: 24.08.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/about-deloitte/ce-code-of-conduct-2017.pdf (dostęp:17.09.2018)pl_PL
dc.referenceshttps://zbp.pl/public/repozytorium/dla_konsumentow/rekomendacje/KEB_final_WZ.pdf (dostęp: 17.09.2018)pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-887-3


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe