Badania porównawcze funkcji międzynarodowych programów kształcenia w Polsce (NCN 2020/38/E/HS6/00048) - Dataset
Data
2021-09-01Autor
Leek, Joanna
Dobińska, Gabriela
Rojek, Marcin
Kosiorek, Małgorzata
Szulewicz, Elżbieta
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Celem projektu jest rozpoznanie i opisanie funkcji międzynarodowych programów kształcenia, realizowanych w szkołach w Polsce. Projekt dąży do odpowiedzi na pytania o to, jakie są założenia programów międzynarodowych w Polsce (nazwaliśmy je funkcjami założonymi) oraz ustalić co zostało w szkołach osiągnięte w toku realizacji owych założeń, porównać założenia i osiągnięcia, a co za tym idzie rozpoznać i opisać, jakie są ich funkcje rzeczywiste programów międzynarodowych. Cel ten będziemy realizować stosując trzy perspektywy patrzenia na program kształcenia: perspektywa makro (polityka edukacyjna), perspektywa mezzo (to co dzieje się w szkołach międzynarodowych) oraz perspektywa mikro (doświadczenia uczniów i nauczycieli z programami). Zbieranie i analiza danych w tym projekcie obejmuje dokumenty z zakresu polityki edukacyjnej, dokumenty szkolne, kwestionariusze ankiet, a także wizyty terenowe w wybranych szkołach międzynarodowych w celu przeprowadzenia wywiadów grupowych z nauczycielami i uczniami oraz obserwacji lekcji. Zdeponowany dataset obejmuje dane badawcze:
I. narzędzie kwestionariusza, pliki:
1. Teachers; Survey ankieta dla nauczyciela;
2. Survey for students ankieta dla ucznia;
3. Uczenie się nauczycieli w programach międzynarodowych;
II. dane poddane analizie, pliki:
1. Prezentacja pokonferencyjna Wymiary profesjonalizacji nauczycieli szkół międzynarodowych, plik opracowany przez Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska;
2. Prezentacja pokonferencyjna Demands 2022, plik opracowany przez Małgorzata Kosiorek, Joanna Leek;
3. Prezentacja pokonferencyjna Założenia programu matury międzynarodowej versus rzeczywistość szkół międzynarodowych z programem International Baccalaureate Diplomma Programme w Polsce, plik opracowany przez Joanna Leek;
4. Prezentacja pokonferencyjna Program kształcenia edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej wg. międzynarodowego programu kształcenia International Baccalaureate Primary Years Programme w Polsce, plik opracowany przez Joanna Leek, Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg. 5. Prezentacja: An ethnographic perspective of the hidden time dimensions of the curriculum. A case study of schools with international curriculum in Poland; 6. Prezentacja: Założenia programu matury międzynarodowej versus rzeczywistość szkół międzynarodowych z programem International Baccalaureate Diplomma Programme w Polsce; 7. Prezentacja: How International Schools Challenge Authoritarian Education and Advocate for Inclusion and Diversity: A Case Study of LGBTQ+ Students in Poland; 8. Prezentacja: Profesjonalizacja działań zawodowych; 9. Prezentacja: Międzynarodowe programy kształcenia jako zadanie dla instytucji kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli; 10. Prezentacja: Dyskurs medialny dotyczący szkół realizujących program międzynarodowy w Polsce; 11. Prezentacja - Szkoły z programem International Baccalaureate; 12. Prezentacja: Funkcja kształcenia w dyskursie medialnym dotyczącym szkół realizujących program międzynarodowy w Polsce; 13. Prezentacja: Rozwój kompetencji nauczycieli w ramach polskiej edukacji. Analiza aktu prawnego w perspektywie realizacji programów międzynarodowych; 14. Prezentacja: Wymiary profesjonalizacji nauczycieli
szkół międzynarodowych.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: