Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeek, Joanna
dc.contributor.authorDobińska, Gabriela
dc.contributor.authorRojek, Marcin
dc.contributor.authorKosiorek, Małgorzata
dc.contributor.authorSzulewicz, Elżbieta
dc.contributor.editorLeek, Joanna
dc.date.accessioned2023-06-27T12:02:42Z
dc.date.available2023-06-27T12:02:42Z
dc.date.issued2021-09-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47338
dc.descriptionZ zestawem danych badawczych powiązany jest artykuł: Leek, J., Sliwerski, B. How international curricula effectively challenge and counteract the negative effects of authoritarian education policies: a case of Poland. Curric Perspect (2024). https://doi.org/10.1007/s41297-024-00225-2
dc.description.abstractCelem projektu jest rozpoznanie i opisanie funkcji międzynarodowych programów kształcenia, realizowanych w szkołach w Polsce. Projekt dąży do odpowiedzi na pytania o to, jakie są założenia programów międzynarodowych w Polsce (nazwaliśmy je funkcjami założonymi) oraz ustalić co zostało w szkołach osiągnięte w toku realizacji owych założeń, porównać założenia i osiągnięcia, a co za tym idzie rozpoznać i opisać, jakie są ich funkcje rzeczywiste programów międzynarodowych. Cel ten będziemy realizować stosując trzy perspektywy patrzenia na program kształcenia: perspektywa makro (polityka edukacyjna), perspektywa mezzo (to co dzieje się w szkołach międzynarodowych) oraz perspektywa mikro (doświadczenia uczniów i nauczycieli z programami). Zbieranie i analiza danych w tym projekcie obejmuje dokumenty z zakresu polityki edukacyjnej, dokumenty szkolne, kwestionariusze ankiet, a także wizyty terenowe w wybranych szkołach międzynarodowych w celu przeprowadzenia wywiadów grupowych z nauczycielami i uczniami oraz obserwacji lekcji. Zdeponowany dataset obejmuje dane badawcze: I. narzędzie kwestionariusza, pliki: 1. Teachers; Survey ankieta dla nauczyciela; 2. Survey for students ankieta dla ucznia; 3. Uczenie się nauczycieli w programach międzynarodowych; II. dane poddane analizie, pliki: 1. Prezentacja pokonferencyjna Wymiary profesjonalizacji nauczycieli szkół międzynarodowych, plik opracowany przez Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska; 2. Prezentacja pokonferencyjna Demands 2022, plik opracowany przez Małgorzata Kosiorek, Joanna Leek; 3. Prezentacja pokonferencyjna Założenia programu matury międzynarodowej versus rzeczywistość szkół międzynarodowych z programem International Baccalaureate Diplomma Programme w Polsce, plik opracowany przez Joanna Leek; 4. Prezentacja pokonferencyjna Program kształcenia edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej wg. międzynarodowego programu kształcenia International Baccalaureate Primary Years Programme w Polsce, plik opracowany przez Joanna Leek, Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg. 5. Prezentacja: An ethnographic perspective of the hidden time dimensions of the curriculum. A case study of schools with international curriculum in Poland; 6. Prezentacja: Założenia programu matury międzynarodowej versus rzeczywistość szkół międzynarodowych z programem International Baccalaureate Diplomma Programme w Polsce; 7. Prezentacja: How International Schools Challenge Authoritarian Education and Advocate for Inclusion and Diversity: A Case Study of LGBTQ+ Students in Poland; 8. Prezentacja: Profesjonalizacja działań zawodowych; 9. Prezentacja: Międzynarodowe programy kształcenia jako zadanie dla instytucji kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli; 10. Prezentacja: Dyskurs medialny dotyczący szkół realizujących program międzynarodowy w Polsce; 11. Prezentacja - Szkoły z programem International Baccalaureate; 12. Prezentacja: Funkcja kształcenia w dyskursie medialnym dotyczącym szkół realizujących program międzynarodowy w Polsce; 13. Prezentacja: Rozwój kompetencji nauczycieli w ramach polskiej edukacji. Analiza aktu prawnego w perspektywie realizacji programów międzynarodowych; 14. Prezentacja: Wymiary profesjonalizacji nauczycieli szkół międzynarodowych.
dc.description.sponsorshipNarodowe Centrum Nauki nr grantu: 2020/38/E/HS6/00048 National Science Centre Poland grant no. 2020/38/E/HS6/00048pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsCC0 1.0 uniwersalna*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectinternational schoolspl_PL
dc.subjectInternational Baccalauretepl_PL
dc.subjectinternational educationpl_PL
dc.subjectinternational curriculumpl_PL
dc.titleBadania porównawcze funkcji międzynarodowych programów kształcenia w Polsce (NCN 2020/38/E/HS6/00048) - Datasetpl_PL
dc.typeDatasetpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.contributor.authorEmailjoanna.leek@now.uni.lodz.plpl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

  • Dane badawcze | Research Data [3]
    Dane badawcze zebrane w ramach projektów realizowanych na Wydziale Nauk o Wychowaniu | Research data collected as part of projects carried out at the Faculty of Educational Sciences

Pokaż uproszczony rekord

CC0 1.0 uniwersalna
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako CC0 1.0 uniwersalna