dc.contributor.author | Leek, Joanna | |
dc.contributor.author | Dobińska, Gabriela | |
dc.contributor.author | Rojek, Marcin | |
dc.contributor.author | Kosiorek, Małgorzata | |
dc.contributor.author | Szulewicz, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Leek, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T12:02:42Z | |
dc.date.available | 2023-06-27T12:02:42Z | |
dc.date.issued | 2021-09-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47338 | |
dc.description | Z zestawem danych badawczych powiązany jest artykuł: Leek, J., Sliwerski, B. How international curricula effectively challenge and counteract the negative effects of authoritarian education policies: a case of Poland. Curric Perspect (2024). https://doi.org/10.1007/s41297-024-00225-2 | |
dc.description.abstract | Celem projektu jest rozpoznanie i opisanie funkcji międzynarodowych programów kształcenia, realizowanych w szkołach w Polsce. Projekt dąży do odpowiedzi na pytania o to, jakie są założenia programów międzynarodowych w Polsce (nazwaliśmy je funkcjami założonymi) oraz ustalić co zostało w szkołach osiągnięte w toku realizacji owych założeń, porównać założenia i osiągnięcia, a co za tym idzie rozpoznać i opisać, jakie są ich funkcje rzeczywiste programów międzynarodowych. Cel ten będziemy realizować stosując trzy perspektywy patrzenia na program kształcenia: perspektywa makro (polityka edukacyjna), perspektywa mezzo (to co dzieje się w szkołach międzynarodowych) oraz perspektywa mikro (doświadczenia uczniów i nauczycieli z programami). Zbieranie i analiza danych w tym projekcie obejmuje dokumenty z zakresu polityki edukacyjnej, dokumenty szkolne, kwestionariusze ankiet, a także wizyty terenowe w wybranych szkołach międzynarodowych w celu przeprowadzenia wywiadów grupowych z nauczycielami i uczniami oraz obserwacji lekcji. Zdeponowany dataset obejmuje dane badawcze:
I. narzędzie kwestionariusza, pliki:
1. Teachers; Survey ankieta dla nauczyciela;
2. Survey for students ankieta dla ucznia;
3. Uczenie się nauczycieli w programach międzynarodowych;
II. dane poddane analizie, pliki:
1. Prezentacja pokonferencyjna Wymiary profesjonalizacji nauczycieli szkół międzynarodowych, plik opracowany przez Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska;
2. Prezentacja pokonferencyjna Demands 2022, plik opracowany przez Małgorzata Kosiorek, Joanna Leek;
3. Prezentacja pokonferencyjna Założenia programu matury międzynarodowej versus rzeczywistość szkół międzynarodowych z programem International Baccalaureate Diplomma Programme w Polsce, plik opracowany przez Joanna Leek;
4. Prezentacja pokonferencyjna Program kształcenia edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej wg. międzynarodowego programu kształcenia International Baccalaureate Primary Years Programme w Polsce, plik opracowany przez Joanna Leek, Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg. 5. Prezentacja: An ethnographic perspective of the hidden time dimensions of the curriculum. A case study of schools with international curriculum in Poland; 6. Prezentacja: Założenia programu matury międzynarodowej versus rzeczywistość szkół międzynarodowych z programem International Baccalaureate Diplomma Programme w Polsce; 7. Prezentacja: How International Schools Challenge Authoritarian Education and Advocate for Inclusion and Diversity: A Case Study of LGBTQ+ Students in Poland; 8. Prezentacja: Profesjonalizacja działań zawodowych; 9. Prezentacja: Międzynarodowe programy kształcenia jako zadanie dla instytucji kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli; 10. Prezentacja: Dyskurs medialny dotyczący szkół realizujących program międzynarodowy w Polsce; 11. Prezentacja - Szkoły z programem International Baccalaureate; 12. Prezentacja: Funkcja kształcenia w dyskursie medialnym dotyczącym szkół realizujących program międzynarodowy w Polsce; 13. Prezentacja: Rozwój kompetencji nauczycieli w ramach polskiej edukacji. Analiza aktu prawnego w perspektywie realizacji programów międzynarodowych; 14. Prezentacja: Wymiary profesjonalizacji nauczycieli
szkół międzynarodowych. | |
dc.description.sponsorship | Narodowe Centrum Nauki nr grantu: 2020/38/E/HS6/00048
National Science Centre Poland grant no. 2020/38/E/HS6/00048 | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | CC0 1.0 uniwersalna | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | international schools | pl_PL |
dc.subject | International Baccalaurete | pl_PL |
dc.subject | international education | pl_PL |
dc.subject | international curriculum | pl_PL |
dc.title | Badania porównawcze funkcji międzynarodowych programów kształcenia w Polsce (NCN 2020/38/E/HS6/00048) - Dataset | pl_PL |
dc.type | Dataset | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | joanna.leek@now.uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |