Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPyfel, Łukasz
dc.date.accessioned2023-08-10T12:22:31Z
dc.date.available2023-08-10T12:22:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPyfel Ł., Społeczne uwarunkowania działań inwestorów indywidualnych, WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-883-5pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-883-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47771
dc.description.abstractDlaczego inwestorzy chcą być kojarzeni z przedsiębiorcami, sportowcami czy buntownikami? Jakie strategie wykorzystują, żeby nie określono ich jako hazardzistów i leszczy? Czy amatorskie inwestowanie to dodatkowa praca zarobkowa, a może raczej hobby lub nawet pasja? Jak inwestorzy kategoryzują inwestowane przez siebie pieniądze? Autor książki odpowiada na te i podobne pytania na podstawie własnych badań jakościowych nad inwestorami indywidualnymi. Prezentuje koncepcję inwestora jako osoby silnie zakorzenionej w świecie społecznym, na której działania wywierają wpływ takie kategorie, jak tożsamość, budowane społecznie oczekiwania i relacje z innymi ludźmi. Publikacja jest skierowana nie tylko do badaczy zjawisk społecznych oraz ekonomicznych, lecz także do osób amatorsko czy zawodowo związanych z inwestowaniem.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectinwestorpl_PL
dc.subjectinwestorzy indywidualnipl_PL
dc.subjectzarządzanie budżetempl_PL
dc.titleSpołeczne uwarunkowania działań inwestorów indywidualnychpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number202pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-884-2
dc.referencesAalbers M. B. (2008), The Financialization of Home and the Mortgage Market Crisis, „Competition & Change”, nr 12(2), s. 148–166.pl_PL
dc.referencesAbolafia M. (1996), Making Markets: Opportunism and Restraint on Wall Street, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesAcs Z., Arenius P., Hay M., Minniti M. (2004), The Global Entrepreneurship Monitor. 2004 Executive Report, London School of Economics and Babson College.pl_PL
dc.referencesAilon G. (2015), Rethinking Calculation: The Popularization of Financial Trading Outside the Global Centres of Finance, „Economy and Society”, nr 44(4), s. 592–615.pl_PL
dc.referencesAkerlof G. A., Kranton R. E. (2000), Economics and Identity, „Quarterly Journal of Economics”, nr 115(3), s. 715–753.pl_PL
dc.referencesAkerlof G. A., Kranton R. E. (2010), Identity Economics How our identities Shape Our work, Wages, and Well-being, Princeton University Press, Princeton.pl_PL
dc.referencesAkerlof G. A., Shiller R. J. (2009), Animal spirits: How human psychology drives the economy, and why it matters for global capitalism, Princeton University Press, Princeton.pl_PL
dc.referencesAnagol S., Cole S., Sarkar S. (2017), Understanding the advice of commissionsmotivated agents: Evidence from the Indian life insurance market, „Review of Economics and Statistics”, nr 99(1), s. 1–15.pl_PL
dc.referencesArnoldi J. (2011), Ryzyko, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAspara J. (2009), Aesthetics of Stock Investments, „Consumption Markets & Culture”, nr 12(2), s. 99–131.pl_PL
dc.referencesAspara J. (2011), The Influence of Product Design Evaluations on Investors’ Willingness to Invest in Companies: Theory and Experiment with Finnish Individual Investors, „Design Management Journal”, nr 6(1), s. 79–93.pl_PL
dc.referencesAspers P. (2007), The Practice of Defining Markets a Comment on Charles W. Smith, „The Canadian Journal of Sociology / Cahiers canadiens de sociologie”, nr 32(4), s. 477.pl_PL
dc.referencesAspers P., Dodd N., Anderberg E. (2015), Introduction, [w:] P. Aspers, N. Dodd (red.), Re-imagining Economic Sociology, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesBaker W. (1984), The Social Structure of a National Securities Market, „American Journal of Sociology”, nr 89(4), s. 775–811.pl_PL
dc.referencesBanco Central de Chile (2013), Encuesta Financiera de Hogares: Metodología y Principales Resultados EFH 2011–12.pl_PL
dc.referencesBarber B. M., Odean T. (2001), Boys Will Be Boys: Gender, Overconfidence, and Common Stock Investment, „The Quarterly Journal of Economics”, nr 116(1), s. 261–292.pl_PL
dc.referencesBarber B. M., Odean T. (2013), The Behavior of Individual Investor, [w:] G. M. Constantinides, M. Harris, R. M. Stulz (red.), Handbook of the Economics of Finance, Elsevier, North Holand.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2000), Ponowoczesność jako źródło cierpień, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2001), The Individualized Society, Polity Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2006), Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBeamish T. (2007), Economic Sociology in the Next Decade and Beyond, „American Behavioral Scientist”, nr 50(8), s. 993–1014.pl_PL
dc.referencesBecker H., Strauss A. (1956), Careers, Personality and Adult Socialization, „The American Journal of Sociology”, nr 62(3), s. 254–263.pl_PL
dc.referencesBeckert J. (2013a), Capitalism as a System of Expectations: Toward a Sociological Microfoundation of Political Economy, „Politics & Society”.pl_PL
dc.referencesBeckert J. (2013b), Imagined Futures. Fictional Expectatons in the Economy, „Theory and Society”, nr 42, s. 219–240.pl_PL
dc.referencesBeckert J. (2015), Re-imagining Capitalist Dynamics: Fictional Expectations and the Openness of Economic Futures, [w:] P. Aspers, N. Dodd (red.), Re-imagining Economic Sociology, Oxford University Press, Oxford, s. 57–78.pl_PL
dc.referencesBeckert J. (2016), Imagined Futures. Fictional Expextations and Capitalist Dynamics, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesBeckert J., Lutter M. (2009), The Inequality of Fair Play: Lottery Gambling and Social Stratification in Germany, „European Sociological Review”, nr 25(4), s. 475–488.pl_PL
dc.referencesBeunza D., Stark D. (2012), From Dissonance to Resonance: Cognitive Interdependence in Quantitative Finance, „Economy and Society”, nr 41(3), s. 383–417.pl_PL
dc.referencesBlair-Loy M., Williams S. (2013), Male Model of Career, [w:] V. Smith (red.), Sociology of Work: An Encyclopedia, Sage Publications, Thousand Oaks, s. 549–551.pl_PL
dc.referencesBlumer H. (2007), Interakcjonizm symboliczny: Perspektywa i metoda, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesBohannan P. (1959), The Impact of Money on an African Subsistence Economy, „The Journal of Economic History”, nr 19(4), s. 491–503.pl_PL
dc.referencesBondt W. (2005), The Values and Beliefs of Euaropean Investor, [w:] K. Knorr-Cetina, A. Preda (red.), The Sociology of Financial Markets, Oxford University Press, Oxford–New York, s. 163–186.pl_PL
dc.referencesBourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBreuer W., Salzmann A. J. (2012), National Culture and Household Finance, „Global Economy and Finance Journal”, nr 5, s. 37–52.pl_PL
dc.referencesBSA (2017), Statement of Ethical Practice. https://www.britsoc.co.uk/media/24310/bsa_statement_of_ethical_practice.pdf (dostęp: 23.05.2018).pl_PL
dc.referencesCallon M. (1998a), Introduction: The Embeddedness of Economic Markets in Economics, [w:] M. Callon (red.), The Laws of the Markets, Blackwell, Oxford, s. 1–57.pl_PL
dc.referencesCallon M. (red.), (1998b), The Law of the Markets, Blackwell, Oxford.pl_PL
dc.referencesChang T., Westerfield M., Solomon D. (2016), Looking for Someone to Blame: Delegation, Cognitive Dissonance and the Disposition Effect, „Journal of Finance”, nr 71(1), s. 267–302.pl_PL
dc.referencesCharmaz K. (2009), Teoria ugruntowana: Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChristiansen Ch., Rangvid J., Joensen J. (2010), Fiction or Fact: Systematic Gender Differences in Financial Investments?, „Social Science Research Network” (SSRN), https://www.researchgate.net/publication/228255185_Fiction_or_Fact_Systematic_Gender_Differences_in_Financial_Investments (dostęp: 21.10.2019).pl_PL
dc.referencesCichocki P., Jędrkiewicz T., Zydel R. (2012), Etnografia wirtualna, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 203–220.pl_PL
dc.referencesClarke A. (2005), Situational Analysis: Grounded Theory after the Postmodern Turn, Sage Publications, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesCooley Ch. (1902), Human Nature and the Social Order, Scribner’s, New York.pl_PL
dc.referencesCootner P. (1964), The Random Character of Stock Market Prices, MIT Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesCzapiński J., Panek T. (2013), Diagnoza Społeczna 2013, diagnoza.com (dostęp: 21.04.2017).pl_PL
dc.referencesCzernek K. (2015), Koncepcja zakorzenienia społecznego i jej przydatność w badaniach ekonomicznych, „Ekonomista”, nr 6, s. 625–649.pl_PL
dc.referencesCzerwonka M. (2012), Etyczne przesłanki inwestowania polskich inwestorów indywidualnych, „Psychologia Ekonomiczna”, nr 2.pl_PL
dc.referencesCzerwonka M. (2013), Inwestowanie społecznie odpowiedzialne, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDawson Ch., Henley A. (2012), ‘Push’ versus ‘Pull’ Entrepreneurship: An Ambiguous Distinctions?, „International Journal of Entrepreurial Behaviour & Research”, nr 18(6).pl_PL
dc.referencesDenzin N. K. (1978), The Research Act: A Theoretical Introduction to Sociological Methods, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesDorn D., Sengmueller P. (2009), Trading as Entertainment?, „Management Science”, nr 55(4), s. 591–603.pl_PL
dc.referencesDoskeland T., Hvide H. (2011), Do Individual Investors Have Asymmetric Information Based on Work Experience?, „The Journal of Finance”, nr 66(3), s. 1011–1041.pl_PL
dc.referencesDymarczyk W. (2008), Temporalny wymiar karier menadżerskich, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice.pl_PL
dc.referencesDymarczyk W. (2011), Pasjonaci: dewianci, dziwacy, ‘normalsi’, czyli o roszczeniu uznania, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 7(1), s. 57–72.pl_PL
dc.referencesEinzig P. (1966), Primitive Money, Pergamon, Oxford.pl_PL
dc.referencesElliott W. B., Hodge F. D., Jackson K. E. (2008), The Association between Nonprofessional Investors’ Information Choices and Their Portfolio Returns: The Importance of Investing Experience, „Contemporary Accounting Research”, nr 25(2), s. 473–498.pl_PL
dc.referencesEpstein G. (2005), Introduction, [w:] G. Epstein (red.), Financialization and the World Economy, Edward Elgar Press, Northampton, s. 3–16.pl_PL
dc.referencesEricson R. V., Doyle A. (2006), The Institutionalization of Deceptive Sales in Life Insurance: Five Sources of Moral Risk, „British Journal of Criminology”, nr 46(6), s. 993–1010.pl_PL
dc.referencesFama E. (1991), Efficient Capital Markets II, „Journal of Finance”, nr 26(5), s. 1575–1615.pl_PL
dc.referencesFerraro F., Daniel B. (2014), Why Talk? A Process of Model of Dialogue in Shareholder Engagement, Working Paper Series, „Social Science Research Network” (SSRN), www.researchgate.net/publication/272247333_Why_Talk_A_Process_Model_of_Dialogue_in_Shareholder_Engagement (dostęp: 24.06.2016).pl_PL
dc.referencesFinch J. H. (2007), Economic Sociology as a Strange Other to Both Sociology and Economics, „History of the Human Sciences”, nr 20(2), s. 123–140.pl_PL
dc.referencesFoucault M. (2011), Narodziny biopolityki. Wykłady z Collège de France 1978/1979, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGao X., Lin T. C. (2015), Do Individual Investors Treat Trading as a Fun and Exciting Gambling Activity? Evidence from Repeated Natural Experiments, „Review of Financial Studies”, nr 28(7), s. 2128–2166.pl_PL
dc.referencesGardawski J., Gilejko L., Siewierski J., Towalski R. (2006), Wstęp, [w:] J. Gardawski, L. Gilejko, J. Siewierski, R. Towalski (red.), Socjologia gospodarki, Wydawnictwo Difin, Warszawa, s. 9–20.pl_PL
dc.referencesGawrychowski M. (2016), KNF dokłada trzy grosze do polis UFK, „Puls Biznesu”, 29.07.pl_PL
dc.referencesGershon I. (2011), Neoliberal Agency, „Current Anthropology”, nr 52(4), s. 537–555.pl_PL
dc.referencesGlaser B. G. (1978), Theoretical Sensitivity: Advances in the Methodology of Grounded Theory, Sociology Press, Mill Valley.pl_PL
dc.referencesGlaser B. G., Holton J. (2010), Remodelowanie teorii ugruntowanej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 6(2), s. 81–102.pl_PL
dc.referencesGlaser B. G., Strauss A. L. (2009), Odkrywanie teorii ugruntowanej: Strategie badania jakościowego, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesGodechot O. (2016), Back in the Bazaar: Taking Pierre Bourdieu to a Trading Room, „Journal of Cultural Economy”, s. 1–20.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (1956), The Nature of Deference and Demeanor, „American Anthropologist”, nr 58.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2005), Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesGonzález F. (2015), Micro-Foundations of Financialization. Status Anxiety and the Market for Consumer Credit in Chile, IMPRS-SPCE, Köln.pl_PL
dc.referencesGorzko M. (2008), Procedury i emergencja: o metodologii klasycznych odmian teorii ugruntowanej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesGranovetter M. (1983), The Strength of Weak Ties: A Network Theory Revisited, „Sociological Theory”, nr 1, s. 201–233.pl_PL
dc.referencesGranovetter M. (1985), Economic Action and Social Structure: The Problem of Embeddedness, „American Journal of Sociology”, nr 91(3), s. 481–510.pl_PL
dc.referencesGranovetter M. (1990), The Old and the New Economic Sociology: a History and an Agenda, [w:] R. Friedland, A. Robertson (red.), Beyond the Marketplace: Rethinking Economy and Society, Walter de Gruyter, New York.pl_PL
dc.referencesGranovetter M. (1995), Getting a Job. A Study of Contacts and Careers. Second Edition, The University of Chicago Press, Chicago and London.pl_PL
dc.referencesGranovetter M., Swedberg R. (2001), The Sociology of Economic Life, Westview Press.pl_PL
dc.referencesGrinblatt M., Keloharju M. (2009), Sensation Seeking, Overconfidence, and Trading Activity, „The Journal of Finance”, nr 64(2), s. 549–578.pl_PL
dc.referencesGuba E., Lincoln Y. S. (2000), Paradigmatic Controversies, Contradictions, and Emerging Conflueces, [w:] Handbook of Qualitative Research, Sage, London, s. 191–215.pl_PL
dc.referencesGudkova S. (2012), Wywiad w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 111–130.pl_PL
dc.referencesGuinness D. (2016), Just Price and Global Labour Markets: Aspiring to Be a Rugby Player in Fiji, prezentacja w sekcji Just Prices: moral Economic Legacies and New Struggles over Value na konferencji EASA2016: Anthropological legacies and human futures, Milano.pl_PL
dc.referencesGumuła W. (2015), Zjawisko finansjalizacji, „Znak” nr 751, s. 13–19.pl_PL
dc.referencesHałas E. (2006), Interakcjonizm symboliczny: Społeczny kontekst znaczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHałas E. (2013), W poszukiwaniu tożsamości. Wprowadzenie, [w:] Zwierciadła i maski. W poszukiwaniu tożsamości, Wydawnictwo Nomos, Kraków, s. 21–31.pl_PL
dc.referencesHammersley M., Atkinson P. (2005), Metody badań terenowych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHarrington B. (2008), Pop Finance: Investment Clubs and the New Investor Populism, Princeton University Press, Princeton.pl_PL
dc.referencesHarrington B. (2012a), Shame and Stock Market Losses: The Case of Amateur Investors in the US, [w:] J. Pixley (red.), New Perspectives on Emotions in Finance, Routledge, Abingdon, s. 81–98.pl_PL
dc.referencesHarrington B. (2012b), The Sociology of Financial Fraud, [w:] The Oxford Handbook of the Sociology of Finance, Oxford University Press, Oxford, s. 393–410.pl_PL
dc.referencesHenwood K., Pidgeon N. (2003), Grounded Theory in Psychological Research, [w:] P. Camic, J. Rhodes, L. Yardley (red.), Qualitative Research in Psychology: Expanding Perspectives in Methodology and Design, American Psychological Association, Washington.pl_PL
dc.referencesHira T., Loibl C. (2006), Gender Differences in Investement Behavior, [w:] J. J. Xiao (red.), Handbook of Consummer Finance Research, Springer, s. 253–270.pl_PL
dc.referencesHirsch P., Micheals S., Friedman. R. (1990), Clean Models vs. Dirty Hands: Why Economics is Diffrent from Sociology, [w:] S. Zukin, P. DiMaggio (red.), Structures of Capital. The Social Organization of the Economy, Cambridge University Press, Cambridge, s. 39–56.pl_PL
dc.referencesHo K. Z. (2009), Liquidated: An Ethnography of Wall Street, Duke University Press, Durkham.pl_PL
dc.referencesHuberman G., Iyengar S., Jiang W. (2004), How Much Choice Is Too Much?: Contributions to 401(k) Retirement Plan, [w:] O. Mitchell, S. Utkus (red.), Pension Design and Structure: New Lessons from Baehavioral Finance, Oxford University Press, Oxford, s. 83–96.pl_PL
dc.referencesIyengar S. S., Lepper M. R. (2000), When Choice is Demotivating: Can One Desire Too Much of a Good Thing?, „Journal of Personality and Social Psychology”, nr 79(6), s. 995–1006.pl_PL
dc.referencesJajuga K., Jajuga T. (2002), Inwestycje. Instrumenty finansowe, ryzyko finansowe, inżyniera finansowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJodkowski K. (1990), Wspólnoty uczonych, paradygmaty i rewolucje naukowe, seria Realizm. Racjonalność. Relatywizm, t. 22, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesKacperczyk A. (2005), Zastosowanie koncepcji społecznych światów w badaniach empirycznych, [w:] E. Hałas, K. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Scholar, Warszawa, s. 169–191.pl_PL
dc.referencesKacperczyk A. (2016), Społeczne światy. Teoria – empiria – metody badań. Na przykładzie społecznego świata wspinaczki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKahneman D., Amos T. (1982), The Psychology of Preferences, „Scientific American”, nr 246(1), s. 160–173.pl_PL
dc.referencesKania P. (2016), Instrumenty na rynku wspólnego inwestowania, [w:] P. Jamróz i in. (red.), Fundusze wspólnego inwestowania w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa, s. 93–137.pl_PL
dc.referencesKanter R. (2011), How Great Companies Think Differently, „Harvard Business Review” (November), s. 66–78.pl_PL
dc.referencesKiyosaki R., Lechter S. (2006), Bogaty ojciec, biedny ojciec, Instytu Edukacji Praktycznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKjolsrod L. (2009), How Innocent is our Scientific Vocabulary? Rethinking Recent Sociological Conceptualizations of Complex Leisure, „Sociology”, nr 43(2), s. 371–387.pl_PL
dc.referencesKNF (2013), Komunikat w sprawie wyników osiąganych przez inwestorów na rynku forex [Forex traders results], http://www.knf.gov.pl/Images/KNF_forex_2_07_2013_tcm75-35006.pdf (dostęp: 17.05.2017).pl_PL
dc.referencesKocoń P. (2016), Społeczne aspekty inwestowania na giełdzie papierów wartościowych – parkiet okiem socjologa, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 272, s. 78–86.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych: Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2006), Socjologia gospodarcza jako socjologia działań ekonomicznych. Perspektywa socjologii jakościowej, „Problemy Zarządania”, nr 1, s. 11–25.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2007), Działanie przedsiębiorcze. Auto-praca nad tożsamością a społeczny proces konstruowania motywacji do działania przedsiębiorczego, [w:] W kręgu socjologii interpretatywnej. Badania jakościowe nad tożsamością, Economicus, Szczecin.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2008a), Economic Sociology as Sociology of Economic Action, [w:] Management: Qualitative and Quantitative Research, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania, Warszawa, s. 72–115.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2008b), Roberta Prusa symboliczno-interakcjonistyczna etnografia rynku a budowanie uogólnień. Negocjowalność i konstruowanie symboli w działaniu ekonomicznym, [w:] S. Patrycki (red.), Kultura a rynek, t. 1, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 105–111.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2010), Procesy tożsamościowe a dialogiczność jaźni – problem anamnezis, [w:] K. Konecki, A. Kacperczyk (red.), Procesy tożsamościowe. Symboliczno- interakcyjny wymiar konstruowania ładu i nieładu społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 331–339.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2012), Wizualna teoria ugruntowana. Podstawowe zasady i procedury, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 8(1), s. 12–45.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2014), Socjologia emocji według Thomasa Scheffa, [w:] K. Konecki, B. Pawłowska (red.), Emocje w życiu codziennym. Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 11–38.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2016), O socjologii jakościowej, „Roczniki Nauk Społecznych”, nr 44(4).pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2018), Classic Grounded Theory – The Latest Version: Interpretation of Classic Grounded Theory as a Meta‐Theory for Research, „Symbolic Interaction”, nr 41(4), s. 547–564.pl_PL
dc.referencesKostera M. (2009), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrzemiński I. (1986), Symboliczny interakcjonizm i socjologia, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuhn T. (2001), Struktura rewolucji naukowych, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuhn T. (2003), Droga po strukturze, Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKvale S. (2010), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLevitt S., Dubner S. (2011), Freakonomia. Świat od podszewki, Wydawnictwo Znak literanova, Kraków.pl_PL
dc.referencesLewis M. (2011), The Big Short. Inside the Doomsday Machine, Large Print Press, Detroit.pl_PL
dc.referencesLewis M. (2014), Flash Boys. A Wall Street Revolt, W.W. Norton & Company, London–New York.pl_PL
dc.referencesLintner J. (1965), The Valuation of Risk Assets and the Selection of Risky Investments in Stock Portfolios and Capital Budgets, „The Review of Economics and Statistics”, nr 47(1), s. 13–37.pl_PL
dc.referencesLyng S. (1990), Edgework: A Social Psychological Analysis of Voluntary Risk Taking, „American Journal of Sociology”, nr 95(4), s. 851–886.pl_PL
dc.referencesMacKenzie D. A. (2006), An Engine, Not A Camera: How Financial Models Shape Markets, MIT Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesMacKenzie D. A. (2009), Material Markets: How Economic Agents Are Constructed, Oxford University Press, Oxford–New York.pl_PL
dc.referencesMacKenzie D. A. Millo Y. (2003), Constructing a Market, Performing Theory: The Historical Sociology of a Financial Derivatives Exchange, „American Journal of Sociology”, nr 109(1), s. 107–145.pl_PL
dc.referencesMacKenzie D. A., Muniesa F., Siu L. (2007), Do Economists Make Markets? On the Performativity of Economics, Princeton University Press, Princeton.pl_PL
dc.referencesMacKenzie D. A. Beunza D., Millo Y., Pardo-Guerra J. P. (2012), Drilling Through The Allegheny Mountains, „Journal of Cultural Economy”, nr 5(3), s. 279–296.pl_PL
dc.referencesMaison D. (2010), Jakościowe metody badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMaltby J., Rutterford J. (2012), Gender and Finance, [w:] K. Knorr-Cetina, A. Preda (red.), The Oxford Handbook of the Sociology of Finance, Oxford University Press, Oxford, s. 510–528.pl_PL
dc.referencesMandelbrot B., Hudson R. (2008), The (Mis)Behavior of Markets: A Fractal View of Risk, Ruin, and Reward, Profile Books, London.pl_PL
dc.referencesMarciniak Ł. (2013), Społeczna organizacja działań kupców. Studium interakcjonistyczne targowisk miejskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesMarkowitz H. (1952), Portfolio Selection, „The Journal of Finance”, nr 7(1), s. 77–91.pl_PL
dc.referencesMartin R. (2002), Financialization Of Daily Life, Temple University Press, Philadelphia.pl_PL
dc.referencesMasie D. (2012), Market Reactions to News Media, „SSRN Electronic Journal”, https://www.researchgate.net/publication/256036330_Market_Reactions_to_News_Media (dostęp: 13.07.2015).pl_PL
dc.referencesMaurer B. (2005), Finance, [w:] J. Carrier (red.), A Handbook of Economic Anthropology, Edward Elgar, Northampton, s. 176–193.pl_PL
dc.referencesMayall M. (2006), „Seeing the Market”: Technical Analysis in Trading Styles, „Journal for the Theory of Social Behaviour”, nr 36(2), s. 119–140.pl_PL
dc.referencesMiller P. (2012), Wprowadzenie do obserwacji online, „Przeglad Socjologii Jakościowej”, nr 8(1), s. 76–97.pl_PL
dc.referencesMiller P. (2015), „Wolni strzelcy” na rynku pracy. Doświadczenia kariery zawodowej poza organizacją formalną. Analiza symboliczno-interakcjonistyczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesMills C. W. (1940), Situated Actions and Vocabularies of Motive, „American Sociological Review”, nr 5(6), s. 904–913.pl_PL
dc.referencesMinisterstwo Rozwoju (2016), Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorawski W. (2001), Socjologia ekonomiczna: Problemy, teoria, empiria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorse J. M. i in. (2009), Developing Grounded Theory: The Second Generation, Left Coast Press Inc., Walnut Creek.pl_PL
dc.referencesMossin J. (1966), Equilibrium in a Capital Asset Market, „Econometrica”, nr 34(4), s. 768.pl_PL
dc.referencesNawojczyk M. (2009), Przedsiębiorczość. O trudnościach w aplikacji teorii, Wydawnictwo Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesNofsinger J. R. (2006), Psychologia inwestowania, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesO’Connor L. G. (2011), Duct Tape and WD-40: The Information Worlds of Female Investors, „Library & Information Science Research”, nr 33(3), s. 228–235.pl_PL
dc.referencesO’Connor L. G. (2013), The Information Seeking and Use Behaviors of Retired Investors, „Journal of Librarianship and Information Science”, nr 45(1), s. 3–22.pl_PL
dc.referencesO’Flynn G., Bendix Petersen E. (2007), The ‘Good Life’ and the ‘Rich Portfolio’: Young Women, Schooling and Neoliberal subjectification, „British Journal of Sociology of Education”, nr 28(4), s. 459–72.pl_PL
dc.referencesOlcoń-Kubicka M. (2016a), Financial Arrangement as a Reflection of Household Order, „Polish Sociological Review”, nr 4(196), s. 477–494.pl_PL
dc.referencesOlcoń-Kubicka M. (2016b), Oznaczanie i liczenie domowych pieniędzy, „Studia Socjologiczne”, nr 3(222), s. 51–77.pl_PL
dc.referencesOlcoń-Kubicka M. (2016c), Właściwe posługiwanie się pieniędzmi w bliskich relacjach, „Studia Socjologiczne”, nr 1(220), s. 179–198.pl_PL
dc.referencesOlcoń-Kubicka M. (2018), Zastosowanie technik jakościowych w eksplorowaniu praktyk budżetowania w gospodarstwach domowych, [w:] W. Dymarczyk, Ł. Pyfel (red.), Wykorzystanie metod jakościowych w badaniach zjawisk ekonomicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 33–54.pl_PL
dc.referencesOlcoń-Kubicka M., Halawa M. (2015), Making a Living. How Young Heterosexual Couples in Warsaw Start and Practice a Household, artykuł z sesji Domesticizing Financial Economies, Part 2, na konferencji SASE Annual Meeting w Londynie.pl_PL
dc.referencesPałka Ł. (2016), Akcjonariat Obywatelski. Na giełdowym projekcie poprzedniego rządu inwestorzy stracili miliardy, money.pl, https://www.money.pl/gielda/raporty/artykul/akcjonariat-obywatelski-na-gieldowym,54,0,1995574.html (dostęp:13.01.2017).pl_PL
dc.referencesPardo-Guerra J. P., Beunza D., Millo Y., MacKenzie D. A. (2010), Impersonal Efficiency and the Dangers of a Fully Automated Securities Exchange, [brak nazwy wydawnictwa], London.pl_PL
dc.referencesPartycki S. (2004), Zarys teorii socjologii gospodarki, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesPhilippon T. (2011), The Size of the U.S. Finance Industry: A Puzzle? http://www.newyorkfed.org/research/conference/2011/NYAMP/Fed_Philippon_v1.pdf (dostęp: 23.02.2015).pl_PL
dc.referencesPiketty T. (2014), Capital in the Twenty-First Century, Belknap Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesPinch T. J., Swedberg R. (2008), Living in a Material World: Economic Sociology Meets Science and Technology Studies, MIT Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesPiotrowski A. (1998), Ład interakcji. Studia z socjologii interpretatywnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPortes A. (2010), Economic Sociology. A Systematic Inquiry, Princeton University Press, Princeton.pl_PL
dc.referencesPreda A. (2005), The Investor as a Cultural Figure of Global Capitalism, [w:] K. Knorr-Cetins, A. Preda (red.), The Sociology of Financial Markets, Oxford University Press, Oxford–New York, s. 141–162.pl_PL
dc.referencesPreda A. (2006), Socio-Technical Agency in Financial Markets: The Case of the Stock Ticker, „Social Studies of Science”, nr 36(5), s. 753–782.pl_PL
dc.referencesPreda A. (2009a), Brief Encounters: Calculation and the Interaction Order of Anonymous Electronic Markets, „Accounting, Organizations and Society”, nr 34(5), s. 675–693.pl_PL
dc.referencesPreda A. (2009b), Framing Finance: The Boundaries of Markets and Modern Capitalism, University of Chicago Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesPreda A. (2010), The Trading Self. Individuals, Groups, and Commun ities on Electronic Trading Platforms, Nice: Quantitative Behavioral Finance, 8–10.12.2010.pl_PL
dc.referencesPrus R. (1989), Making Sales: Influence as Interpersonal Accomplishment, Sage, Newbury Park.pl_PL
dc.referencesPrus R. (1996), Symbolic Interaction and Ethnographic Research: Intersubjectivity and the Study of Human Lived Experience, SUNY Press, Albany.pl_PL
dc.referencesPrus R. (2007), Marketplaces as Realms of Activity: Arrangements, Ambiguities, and Adjustments a Comment on Charles W. Smith, „The Canadian Journal of Sociology / Cahiers canadiens de sociologie”, nr 32(4), s. 491.pl_PL
dc.referencesPTS (2016), Kodeks Etyki Socjologa, http://pts.org.pl/wp-content/uploads/2016/04/kodeks.pdf (dostęp: 12.09.2017).pl_PL
dc.referencesPyfel Ł. (2016), Odgrywanie roli, negocjowanie i zaprzyjaźnianie się. Analiza procesu przyjmowania pacjenta stomatologicznego, Wydawnictwo LangeL, Łódź.pl_PL
dc.referencesRatajczak M. (2016), Łowcy frajerów. W tej branży nikt nie podaje swojego prawdziwego nazwiska, money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/lowca-frajerow-kontrakty-cfd-forex-inwestycje,134,0,2161542.html (dostęp: 28.09.2017).pl_PL
dc.referencesRenneboog L., Spaenjers C. (2012), Religion and Finance, [w:] J. R. Nofsinger, H. K. Baker (red.), Socially Responsible Finance and Investing: Financial Institutions, Corporations, Investors, and Activists, John Wiley & Sons, Hoboken, s. 143–160.pl_PL
dc.referencesReszka P. (2016), Chciwość. Jak oszukują wielkie firmy, Czerwone i Czarne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesReurink A. (2016), Financial Fraud. A Literature Review, „MPIfG Discussion Paper”, nr 16(5), s. 3–98.pl_PL
dc.referencesRoberts H. V. (1959), Stock Market „Patterns” and Financial Analysis: Methodological Suggestions, „Journal of Finance”, nr 14, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesRosa P., Kodithuwakku S., Balunywa W. (2006), Entrepreurial Motivation in Developing Countries: What Does „Neccesity” and „Opportunity” Entreneurship Really Mean, „Frontiers of Entrepreneurship Research”, nr 26(20), s. 1–14.pl_PL
dc.referencesRoscoe P. (2015a), „Elephants Can’t Gallop”: Performativity, Knowledge and Power in the Market for Lay-investing, „Journal of Marketing Management”, nr 31(1–2), s. 193–218.pl_PL
dc.referencesRoscoe P. (2015b), A Richer Life: How Economics Can Change the Way We Think and Feel, Penguin Books, London.pl_PL
dc.referencesRoscoe P., Howorth C. (2009), Identification through Technical Analysis: A Study of Charting and UK Non-professional Investors, „Accounting, Organizations and Society”, nr 34(2), s. 206–221.pl_PL
dc.referencesRoszkowski M. J., Grable J. (2005), Gender Stereotypes in Advisors’ Clinical Judgments of Financial Risk Tolerance: Objects in the Mirror Are Closer than They Appear, „Journal of Behavioral Finance”, nr 6(4), s. 181–191.pl_PL
dc.referencesRychard A. (1997), Ludzie a instytucje: obszary atrakcyjności i wolności z perspektywy jednostek, [w:] H. Domański, A. Rychard (red.), Elementy nowego ładu, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa, s. 162–170.pl_PL
dc.referencesRychard A. (2004), Konsumenci, obywatele, populiści: czy rynek może pomóc demokracji?, [w:] H. Domański, A. Ostrowska, A. Rychard (red.), Niepokoje polskie, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa, s. 171–189.pl_PL
dc.referencesRychard A. (2014), Polacy początku drugiej dekady XXI wieku: w systemie i poza nim? Wstępne analizy wyników badań, [w:] W. Adamski (red.), Fenomen „Solidarności” i zmiana ustroju : Polacy 1980–2011, Wydawnitwo IFiS PAN, Warszawa, s. 379–392.pl_PL
dc.referencesRyley P., Virgo J. (1999), Mis-selling of Personal Pension Plans: A Legal Perspective, „Pensions: An International Journal”, nr 5(1), s. 18–36.pl_PL
dc.referencesSandel M. (2012), Czego nie można kupić za pieniądze. Moralne granice rynku, Kurhaus Publishing, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScharff C. (2016), The Psychic Life of Neoliberalism: Mapping the Contours of Entrepreneurial Subjectivity, „Theory, Culture & Society”, nr 33(6), s. 107–122.pl_PL
dc.referencesScheff T. J. (1990), Socialization of Emotions: Pride and Shame as Causal Agents, [w:] T. Kemper (red.), Research Agendas in the Sociology of Emotions, SUNY Press, Albany, s. 281–304.pl_PL
dc.referencesScheff T. J. (1984), Being Mentally Ill, Aldine Transaction, Piscataway.pl_PL
dc.referencesScheff T. J., Ratzinger S. (2001), Shame as the Master Emotion of Everyday Life, „Journal of Mundane Behavior”, nr 1, s. 34–59.pl_PL
dc.referencesSharpe W. F. (1964), Capital Asset Prices: A Theory of Market Equilibrium under Conditions of Risk, „Journal of Finance”, nr 19(3), s. 425–442.pl_PL
dc.referencesShefrin H., Statman M. (1985), The Disposition to Sell Winners Too Early and Ride Losers Too Long: Theory and Evidence, „The Journal of Finance”, nr 40(3), s. 777–790.pl_PL
dc.referencesShibutani T. (1955), Reference Groups as Perspectives, „American Journal of Sociology”, nr 60(6), s. 562–569.pl_PL
dc.referencesSilver N. (2012), The Signal and the Noise: Why So Many Predictions Fail but Some Don’t, Penguin Press, New York.pl_PL
dc.referencesSimon H. (1956), Rational Choice and the Structure of the Environment, „Psychological Review”, nr 63(2), s. 129–138.pl_PL
dc.referencesSimon H. (1957), Models of Man, Wiley & Sons, New York.pl_PL
dc.referencesSmelser N., Swedberg R. (2005), Introducing Economic Sociology, [w:] N. Smelser, R. Swedberg (red.), The Handbook of Economic Sociology, Princeton University Press, New York, s. 3–25.pl_PL
dc.referencesSmith C. W. (1999), Success and Survival on Wall Street: Understanding the Mind of the Market, Rowman & Littlefield, Lanham.pl_PL
dc.referencesSmith C. W. (2005), Financial Edgework: Trading in Market Currents, [w:] S. Lyng (red.), Edgework: the Sociology of Risk Taking, Taylor & Francis, New York, s. 187–200.pl_PL
dc.referencesSmith C. W. (2007a), Continuities in Markets as Definitional Practices a Response to Aspers, Knorr Cetina, and Prus, „The Canadian Journal of Sociology / Cahiers canadiens de sociologie”, nr 32(4), s. 503–510.pl_PL
dc.referencesSmith C. W. (2007b), Markets as Definitional Practices, „The Canadian Journal of Sociology / Cahiers canadiens de sociologie”, nr 32(1), s. 1–39.pl_PL
dc.referencesSparkes R. (2002), Socially Responsible Investment: A Global Revolution, J. Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesStanworth C., Stanworth J. (1997), Managing an Externalised Workforce: Freelance Labour-use in the UK Book Publishing Industry, „Industrial Relations Journal”, nr 28(1), s. 43–55.pl_PL
dc.referencesStebbins R. A. (1982), Serious Leisure: A Conceptual Statement, „The Pacific Sociological Review”, nr 25(2), s. 251–272.pl_PL
dc.referencesStebbins R. A. (1992), Amateurs, Professionals, and Serious Leisure, McGill-Queen’s University Press, London.pl_PL
dc.referencesStebbins R. A. (2007), Serious Leisure: A Perspective for Our Time, Transaction Publishers, London.pl_PL
dc.referencesStebbins R. A. (2009), Leisure and its Relationships to Library and Information Science: Bridging the Gap, „Library Trends”, nr 57, s. 618–31.pl_PL
dc.referencesStebbins R. A. (2014), Between Work and Leisure, Transaction Publishers, London.pl_PL
dc.referencesStevenson C. (2009), Sport and Identity, [w:] The Blackwell Encyclopedia of Sociology, Blackwell Publishing, Malden, s. 2220–2223.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L. (1978), A Social World Perspective, „Studies in Symbolic Interaction”, nr 1, s. 119–28.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L. (1993), Continual Permutations of Action, Aldine de Gruyter, New York.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L. (2013), Zwierciadła i maski, Wydawnictwo Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L., Corbin J. M. (1990), Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques, Sage Publications, London.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L., Fagerhaugh S., Suczek B. (1985), The Social Organization of Medical Work, Chicago University Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesStrübing J. (2007), Research as Pragmatic Problem-solving: The Pragmatist Roots of Empirically-grounded Theorizing, [w:] A. Bryant, K. Charmaz (red.), The Sage Handbook of Grounded Theory, Sage, Thousand Oaks, s. 580–602.pl_PL
dc.referencesSudak I. (2012), Forex tylko dla twardzieli, „Gazeta Wyborcza”, http://wyborcza.biz/Waluty/1,115547,9856597,Forex_tylko_dla_twardzieli.html?disableRedirects=true (dostęp: 4.03.2016).pl_PL
dc.referencesSwedberg R. (1997), New Economic Sociology: What Has Been Accomplished, What Is Ahead?, „Acta Sociologica”, nr 40(2), s. 161–182.pl_PL
dc.referencesSykes G., Matza D. (1957), Techniques of Neutralization: A Theory of Delinquency, „American Journal of Sociology”, nr 22(7), s. 664–670.pl_PL
dc.referencesŚwierk D. (2012), Conversations with Forex Market Masters, „Forex Institute”.pl_PL
dc.referencesTaleb N. (2006), Ślepy traf. Rola przypadku w sukcesie finansowym, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTaleb N. (2012), Antifragile: Things That Gain from Disorder, Random House, New York.pl_PL
dc.referencesTaleb N., Chandler D. (2007), The Black Swan, Random House, New York.pl_PL
dc.referencesTaleb N., Haug E. G. (2011), Option Traders Use (Very) Sophisticated Heuristics, Never the Black – Scholes – Merton Formula, „Journal of Economic Behavior & Organization”, nr 77(2), s. 97–106.pl_PL
dc.referencesTarim E. (2012), A Narrative Approach to Sense-making in Financial Markets: The Case of the Istanbul Stock Exchange, „SSRN Electronic Journal” (dostęp: 12.05.2015).pl_PL
dc.referencesTarim E. (2013a), Situated Cognition and Narrative Heuristic: Evidence from Retail Investors and Their Brokers, „The European Journal of Finance”, s. 1–24.pl_PL
dc.referencesTarim E. (2013b), Taking Michel Callon to the Istanbul Stock Exchange: Frames, Overflow and Storytelling, [w:] B. Czerniawska, O. Löfgren (red.), Coping with Excess: How Organizations, Communities and Individuals Manage Overflows, Edward Elgar, Cheltenham.pl_PL
dc.referencesTaylor C. (1991), The Ethics of Authenticity, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesThaler R. H. (1999), Mental Accounting Matters, „Journal of Behavioral Decision Making”, nr 12(3), s. 183–206.pl_PL
dc.referencesTittenbrun J. (2010), Socjologia gospodarki a socjologia ekonomiczna, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, nr 72(2), s. 237–255.pl_PL
dc.referencesTurner J. (2004), Struktura teorii socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesVaillant G. E. (1992), Ego Mechanisms of Defense: A Guide for Clinicians and Researchers, American Psychiatric Press Inc., Washingtonpl_PL
dc.referencesVarga S., Guignon C. (2016), Authenticity, [w:] E. Zalta (red.), Stanford Encyclopedia of Philosophy, https://plato.stanford.edu/entries/authenticity (dostęp: 23.07.2016).pl_PL
dc.referencesWeber M. (1896), Die Börse, Vandenhoeck u. Ruprecht, Göttingen.pl_PL
dc.referencesWeber M. (2002), Gospodarka i społeczeństwo. Zarys socjologii rozumiejącej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWeber M. (2011), Etyka protestancka a duch kapitalizmu, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWesołowski M. (2012), Forex maszynka do pieniędzy, „Duży Format. Gazeta Wyborcza”, http://wyborcza.pl/duzyformat/1,127290,12934576,Forex_maszynka_do_pieniedzy.html?disableRedirects=true (dostęp: 13.05.2016).pl_PL
dc.referencesWhite H. (1981), Where do Markets Come From, „American Journal of Sociology”, nr 87(3), s. 517–547.pl_PL
dc.referencesWilson T. (1973), Normative and Interpretive Paradigms in Sociology, [w:] Understanding Everyday Life, Routledge & Kegan Paul, London, s. 57–70.pl_PL
dc.referencesWoroniecka G. (2007), Interakcja a świat społeczny. O programie metodologicznym Herberta Blumera (wprowadzenie do wydania polskiego), [w:] Interakcjonizm symboliczny: Perspektywa i metoda, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków, s. 21–28.pl_PL
dc.referencesYu-Hsiang Ch., Roscoe P. (2017), Practices and Meanings of Non-professional Stock-trading in Taiwan: A Case of Relational Work, „Economy and Society”, nr 46(3–4), s. 576–600.pl_PL
dc.referencesZaloom C. (2006), Out of the Pits: Traders and Technology from Chicago to London, University of Chicago Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesZelizer V. (1989), The Social Meaning of Money: „Special Monies”, „American Journal of Sociology”, nr 95(2), s. 342–377.pl_PL
dc.referencesZelizer V. (1996), Payments and Social Ties, „Sociological Forum”, nr 11(3), s. 481–495.pl_PL
dc.referencesZelizer V. (2006), Do Markets Poison Intimacy?, „Contexts”, nr 5(2), s. 33–38.pl_PL
dc.referencesZelizer V. (2007), Pasts and Futures of Economic Sociology, „American Behavioral Scientist”, nr 50(8), s. 1056–1069.pl_PL
dc.referencesZelizer V. (2011), Economic Lives. How Culture Shapes the Economy, Princeton University Press, Princeton.pl_PL
dc.referencesZelizer V. (2012), How I Became a Relational Economic Sociologist and What Does That Mean?, „Politics & Society”, nr 40(2), s. 145–174.pl_PL
dc.referencesZgierska A. (2015), Aktywność ekonomiczna ludności Polski. I kwartał 2015, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZielonka P. (2003), Czym są finanse behawioralne, czyli krótkie wprowadzenie do psychologii rynków finansowych, „Materiały i Studia”, nr 158.pl_PL
dc.referencesZielonka P. (2014), Giełda i psychologia. Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych, wydanie trzecie rozszerzone, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZiółkowski M. (1981), Znaczenie, interakcja, rozumienie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZnaniecki F., Williams T. (1976), Chłop polski w Europie i Ameryce, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZukin S., Di Maggio P. (1990), Structures of Capital. The Social Organization of Economy, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesZwick D. (2005), Where the Action is: Internet Stock Trading as Edgework, „Journal of Investment Technology”, nr 11(1), s. 22–43.pl_PL
dc.referencesZwick D. (2006), Bringing the Market to Life: Screen Aesthetics and the Epistemic Consumption Object, „Marketing Theory”, nr 6(1), s. 41–62.pl_PL
dc.referencesZwick D., Dholakia N. (2004), Online Investing: Derealization and the Experience of Risk, „Advances in Consumer Research”, nr 31, s. 58-68.pl_PL
dc.referencesZwick D., Schroeder J. E. (2013), Stock Trading in the Digital Age: Speed, Agency, and the Entrepreneurial Consumer, [w:] R. Belk, R. Llamas (red.), The Routledge Companion to Digital Consumption, Routledge, New York, s. 208–222.pl_PL
dc.referencesZwick D., Denegri-Knott J., Schroeder J. E. (2007), The Social Pedagogy of Wall Street: Stock Trading as Political Activism?, „Journal of Consumer Policy”, nr 30(3), s. 177–199.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-883-5


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe