Show simple item record

dc.contributor.authorKruczek, Zygmunt
dc.contributor.authorNowak, Karolina
dc.contributor.editorMakowska-Iskierka, Marzena
dc.contributor.editorWojciechowska, Jolanta
dc.date.accessioned2023-08-30T06:31:45Z
dc.date.available2023-08-30T06:31:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationKruczek Z., Nowak K., Wpływ pandemii COVID-19 na funkcjonowanie atrakcji turystycznych w Polsce, [w:] Warsztaty z Geografii Turyzmu. Tom 13. Turystyka w badaniach podstawowych, Makowska-Iskierka M., Wojciechowska J. (red.), WUŁ, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-251-4.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-251-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47822
dc.description.abstractW artykule, na podstawie prowadzonego przez autorów monitoringu frekwencji w wybranych atrakcjach turystycznych, zaprezentowano dane dotyczące funkcjonowania atrakcji w czasie pandemii COVID-19 i w okresie wychodzenia z kryzysu pandemicznego. Wskazano na zmiany wielkości i struktury ruchu turystycznego oraz tworzenie internetowych substytutów zwiedzania, a także stymulowanie frekwencji w atrakcjach poprzez bony turystyczne.pl_PL
dc.description.abstractThe article, based on the monitoring of attendance at selected tourist attractions conducted by the authors, presents data on the functioning of attractions during the COVID-19 pandemic and in the period of recovery from the pandemic crisis. Changes in the scale and type of tourist and the creation of online substitutes for sightseeing, as well as stimulating attendance at attractions through tourist vouchers, were pointed out.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWarsztaty z Geografii Turyzmu. Tom 13. Turystyka w badaniach podstawowych;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectatrakcje turystycznepl_PL
dc.subjectCOVID-19pl_PL
dc.subjectpandemicpl_PL
dc.titleWpływ pandemii COVID-19 na funkcjonowanie atrakcji turystycznych w Polscepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number37-50pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Krakowiepl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Krakowiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-252-1
dc.referencesCohen, E. (1972). Towards a sociology of international tourism. Social Research, 39, 164–182.pl_PL
dc.referencesDavidson, R. (1996). Turystyka. Warszawa: Polska Agencja Promocji Turystyki.pl_PL
dc.referencesEdelheim, J.R. (2015). Tourist attractions: From object to narrative. Bristol: Channel View Publications.pl_PL
dc.referencesGoodall, B. (1990). The dynamics of tourism place marketing. W: G. Ashworth, B. Goodall (red.), Marketing tourism places (s. 259–280). London: Routledge.pl_PL
dc.referencesGoodger, D., Ferran, K. (2020). City tourism outlook and ranking: Coronavirus impacts and recovery. Pobrane z: https://resources.oxfordeconomics.com/hubfs/City-Tourism-Outlook-and-Ranking.pdf (2.06.2020).pl_PL
dc.referencesGUS (2020). Ochrona Środowiska 2020 / Environment 2020. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny / Statistics Poland.pl_PL
dc.referencesGUS (2021). Ochrona Środowiska 2021 / Environment 2021. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny / Statistics Poland.pl_PL
dc.referencesGUS (2022a). Kultura i dziedzictwo narodowe w 2021 r. / Culture and national heritage in 2021. Warszawa–Kraków: Główny Urząd Statystyczny / Statistics Poland; Urząd Statystyczny w Krakowie / Statistical Office in Kraków.pl_PL
dc.referencesGUS (2022b). Ochrona Środowiska 2022 / Environment 2022. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny / Statistics Poland.pl_PL
dc.referencesGUS (2022c). Turystyka w 2021 r. / Tourism in 2021. Warszawa–Rzeszów: Główny Urząd Statystyczny / Statistics Poland; Urząd Statystyczny w Rzeszowie / Statistical Office in Rzeszów.pl_PL
dc.referencesHall, M., Scott, D., Gössling, S. (2020). Pandemics, transformations and tourism: Be careful what you wish for. Tourism Geographies: An International Journal of Tourism Space, Place and Environment, 22(3), 577–598. https://doi.org/10.1080/14616688.2020.1759131pl_PL
dc.referencesHaywood, K.M. (2020). A post COVID-19 future – tourism re-imagined and re-enabled. Tourism Geographies: An International Journal of Tourism Space, Place and Environment, 22(3), 599–609. https://doi.org/10.1080/14616688.2020.1762120pl_PL
dc.referencesKruczek, Z. (2011). Atrakcje turystyczne. Fenomen. Typologia. Metody badań. Kraków: Proksenia.pl_PL
dc.referencesKruczek, Z. (2017). Frekwencja w atrakcjach turystycznych. Dynamika, trendy, studia przypadku. Kraków: Proksenia.pl_PL
dc.referencesKruczek, Z. (oprac.) (2021). Frekwencja w atrakcjach turystycznych w roku 2020. Pobrane z: https://zarabiajnaturystyce.pl/fileadmin/user_upload/obserwatorium_turystyki/ Frekwencja_w_atrakcjach_turystycznych_w_roku_2020.pdf (6.02.2023).pl_PL
dc.referencesKruczek, Z., Nowak, K. (oprac.) (2022). Frekwencja w atrakcjach turystycznych w roku 2021. Opracowanie. Pobrane z: https://www.pot.gov.pl/attachments/article/1804/Publikacja% 20Frekwencja%20atrakcjach%20turystycznych%20w%202021.pdf (6.02.2023).pl_PL
dc.referencesLundberg, D. (1985). The tourist business. New York: Van Nostrand Reinhold.pl_PL
dc.referencesMagliacani, M., Sorrentino, D. (2021). Reinterpreting museums’ intended experience during the COVID-19 pandemic: Insights from Italian University Museums. Museum Management and Curatorship, 37(4), 353–367. https://doi.org/10.1080/09647775.2021.1954984pl_PL
dc.referencesMcCannell, D. (2002). Turysta. Nowa teoria klasy próżniaczej. Warszawa: Wydawnictwo Literackie Muza S.A.pl_PL
dc.referencesNiewiadomski, P. (2020). COVID-19: From temporary de-globalisation to a re-discovery of tourism? Tourism Geographies: An International Journal of Tourism Space, Place and Environment, 22(3), 651–656. https://doi.org/10.1080/14616688.2020.1757749pl_PL
dc.referencesNiezgoda, A., Markiewicz, E. (2021). The effects of the COVID-19 pandemic in national parks – diagnosis and forecast of sustainable tourism. Studia Periegetica, 1(33), 9–24. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.8727pl_PL
dc.referencesNiezgoda, A., Markiewicz, E. (2022). Produkt turystyczny w parkach narodowych – skutki pandemii COVID-19. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 36(2), 177–189. https://doi.org/10.24917/20801653.362.11pl_PL
dc.referencesNowacki, M. (2012). Atrakcje turystyczne: koncepcje, stan, determinanty zadowolenia osób zwiedzających. Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego.pl_PL
dc.referencesParkmania.pl (2022). Pobrane z: https://www.parkmania.pl/parki-rozrywki-w-polsce (20.03.2023).pl_PL
dc.referencesTEA/AECOM (2021). The global attractions attendance report. Theme Index and Museum Index. Themed Entertainment Association (TEA). Pobrane z: https://aecom.com/wp-content/uploads/documents/reports/AECOM-Theme-Index-2021.pdf (27.12.2021).pl_PL
dc.referencesUrry, J. (2007). Spojrzenie turysty. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 15 lipca 2020 r. o Polskim Bonie Turystycznym. DzU 2020, poz. 1262.pl_PL
dc.referencesWalas, B., Kruczek, Z. (2020). The impact of COVID-19 on tourism in Kraków in the eyes of tourism entrepreneurs. Studia Periegetica, 2(30), 79–95. https://doi. org/10.5604/01.3001.0014.3664pl_PL
dc.contributor.authorEmailzygmunt.kruczek@awf.krakow.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailkarolina.nowak@doctoral.awf.krakow.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-251-4.02
dc.relation.volume13pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe