Dialog dawniej i dziś – praca w grupach podczas zajęć stacjonarnych i zdalnych
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości adaptowania zajęć z wykorzystaniem pracy w grupach z formy stacjonarnej na zdalną. Analiza obejmuje prezentację najważniejszych funkcji wybranych aplikacji z uwzględnieniem ich dostępności w wersji bezpłatnej. Mechanika narzędzi online zakłada prowadzenie zajęć dla całej grupy, dzielenie uczestników na mniejsze zespoły oraz pracę w podgrupach zarówno ustną, jak i pisemną. Tworzenie zajęć opartych na formie dialogicznej nie różni się od lekcji stacjonarnych, wymaga jedynie znajomości ogólnej mechaniki aplikacji, które będą pomocne w celu adaptacji danej techniki bądź metody. The aim of the article is to present possibilities of adapting
classes with the use of group work from stationary to distance lessons.
The analysis includes a presentation of the most important functions of
selected applications, taking into account their availability in the free
version. The mechanics of online covers the whole group teaching, dividing
participants into smaller teams and working in subgroups both orally and
in writing. Creating classes on the basis of the dialogic form is not different
from stationary classes, if teacher has knowledge of the general mechanics
of the applications which will be helpful in adapting a technique or method.
Collections
The following license files are associated with this item: