dc.contributor.author | Czajkowska, Agata | |
dc.date.accessioned | 2023-09-07T08:59:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-07T08:59:09Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47862 | |
dc.description.abstract | Podjęta w rozprawie problematyka badawcza została zbudowana wokół trzech
kluczowych zagadnień: Holokaustu, pamięci i edukacji. Przedmiotem przeprowadzonych
w orientacji jakościowej badań jest pamięć o Holokauście jako tworzywo doświadczenia
biograficznego nauczycieli kształtujące praktykę edukacyjną.
Punktem wyjścia dla przeprowadzonych badań był namysł nad sposobami
kształtowania się wyobrażeń o Holokauście w grupie nauczycieli, którzy w ramach
prowadzonych przedmiotów szkolnych uczą o Holokauście w zakresie wykraczającym poza
wskazania podstawy programowej i których motywacje nie wynikają wyłącznie z zawodowego
obowiązku kształcenia ustawicznego, lecz także z przesłanek osobistych. W tym znaczeniu,
osoby te jako eksperci (posiadający specjalistyczną teoretyczną i praktyczną znajomość
konkretnego tematu), wnosili do przestrzeni swojej aktywności – czyli praktyki edukacyjnej –
różne typy doświadczeń biograficznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | pamięć | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | Holokaust | pl_PL |
dc.title | Pamięć o Holokauście w doświadczeniach i praktyce edukacyjnej nauczycieli podejmujących tematykę Zagłady | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 195 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | agata.czajkowska@now.uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.dissertation.director | Piekarski, Jacek | |
dc.dissertation.reviewer | Bołdyrew, Aneta | |
dc.dissertation.reviewer | Ostrowicka, Helena | |
dc.date.defence | 2023-09-25 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |