Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZimnica-Kuzioła, Emilia
dc.date.accessioned2023-10-03T09:30:40Z
dc.date.available2023-10-03T09:30:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationZimnica-Kuzioła E., Aktorzy polskich publicznych teatrów dramatycznych. Studium socjologiczne, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-932-0pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-932-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48026
dc.description.abstractKsiążka stanowi socjologiczne studium dotyczące aktorów polskich publicznych teatrów dramatycznych i zawiera analizę wielu aspektów profesji aktorskiej. Ramy czasowe publikacji obejmują okres ostatnich 30 lat (od transformacji ustrojowej w 1989 roku do chwili obecnej). Jednak dla pełnego obrazu autorka nawiązuje do dziejów polskiego teatru, by na ich tle ukazać zmianę społecznego statusu aktorstwa.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectteatry dramatycznepl_PL
dc.subjectaktorzy polskich teatrówpl_PL
dc.subjectzawód aktorapl_PL
dc.subjectszkoła teatralnapl_PL
dc.subjectkariera aktorskapl_PL
dc.titleAktorzy polskich publicznych teatrów dramatycznych. Studium socjologicznepl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number276pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Socjologii Sztuki i Edukacjipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-933-7
dc.referencesAlexander J.C. (red.), (2006), Social Performance, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesAlter J. (1990), A Socio-Semiotic Theory of Theatre, University of Pennsylvania Press, Philadelphia.pl_PL
dc.referencesAronson E., Wilson T.D., Akert R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesArystoteles (1983), Poetyka, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesAslan O. (1978), Aktor XX wieku. Ewolucja techniki. Zagadnienia etyki, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBachórz A., Stachura K. (2015), Trajektorie sukcesu artystycznego: Strategie adaptacji artystów w polu kultury, Wydawnictwo Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBaker M. (1978), The Rise of the Victorian Actor, Croom Helm, London.pl_PL
dc.referencesBarańska J. (2015), Jej noce, nasze dni, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 11–40.pl_PL
dc.referencesBarba E., Savarese N. (2005), Sekretna sztuka aktora. Słownik antropologii teatru, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBarciś A., Graff M. (2011), Rozmowy bez retuszu, Wydawnictwo M, Kraków.pl_PL
dc.referencesBecker G.S. (1994), Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis with Special Reference to Education, wyd. 3, The University of Chicago Press, London.pl_PL
dc.referencesBecker H. (1974), Art as Collective Action, „American Sociological Review”, t. 6, nr 39, s. 767–776.pl_PL
dc.referencesBecker H. (1982), Art Worlds, University of California Press, Berkeley.pl_PL
dc.referencesBennis W., Biederman P.W. (1997), Organizing Genius: The Secrets of Creative Collaboration, Addison-Wesley, Boston–Massachusetts.pl_PL
dc.referencesBerger P., Luckmann T. (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBieńkowska G., Dobrowolska A., Hernik K., Piechór E. (2002), Studiując aktorstwo, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBourdieu P. (2005a), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBourdieu P. (2005b), Struktury, habitus, praktyki, [w:] P. Sztompka, M. Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 546–558.pl_PL
dc.referencesBradbrook M.C. (1962), The Rise of the Common Player, Chatto & Windus, London.pl_PL
dc.referencesBraun K. (1979), Druga Reforma Teatru, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBraun K. (1982), Przestrzeń teatralna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBraun K. (1984), Wielka Reforma Teatru, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBraun K. (1993), Helena. Rzecz o Modrzejewskiej, High Park Press, Toronto.pl_PL
dc.referencesBraun K. (1994), Teatr Polski 1939–1989, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBraun K. (2003), Kieszonkowa historia teatru polskiego, Wydawnictwo Norbertinum, Lublin.pl_PL
dc.referencesBrecht B. (1995), Krótki opis nowej techniki sztuki aktorskiej mającej na celu wywołanie efektu obcości, [w:] M. Fik (red.), Przeciw konwencjom: antologia tekstów o teatrze polskim i obcym, Wydawnictwo „Krąg”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrett R. (2017), Kochaj, Wydawnictwo Insignis, Kraków.pl_PL
dc.referencesBrook P. (2004), Ruchomy punkt. Czterdzieści lat poszukiwań teatralnych 1946–1987, Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych, „Poznańskie Studia Polonistyczne”, Poznań–Wrocław.pl_PL
dc.referencesBrzezińska E. (1997), Komunikacja społeczna, Zakład Amerykanistyki i Mass Mediów. Instytut Studiów Międzynarodowych. Uniwersytet Łódzki, Łódź.pl_PL
dc.referencesBurns E. (1972), Theatricality. A Study of Convention in the Theatre and in Social Life, Harper & Row, New York–London.pl_PL
dc.referencesBurns E. (1976), O konwencjach w teatrze i w życiu społecznym, „Pamiętnik Literacki”, z. 3, s. 285–323.pl_PL
dc.referencesBurns E. (1987), Role, typy symboliczne i postaci, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 191–213.pl_PL
dc.referencesCaillois R. (1997), Gry i ludzie, Oficyna Wydawnicza Volumen, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCassirer E. (1971), Esej o człowieku – wstęp do filozofii kultury, Spółdzielnia Wydawnicza „Czytelnik”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCembrzyńska I. (2015), Żuczek frunie do nieba, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 43–74.pl_PL
dc.referencesCiechowicz J. (1984), Sam na scenie. Teatr jednoosobowy w Polsce, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesCieślak J., J.R.K. (2005), Aktorski etos przegrywa z rynkiem, „Rzeczpospolita”, nr 68, s. 7.pl_PL
dc.referencesCsató E. (1967), Polski teatr współczesny pierwszej połowy XX wieku, Wydawnictwo Polonia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCybal-Michalska A. (2012), Kariera jako „własność” jednostki – rozważania teoretyczne nad definicyjnym credo, „Kultura – Społeczeństwo– Edukacja”, nr 1, s. 193–203.pl_PL
dc.referencesCzanerle M. (1972), Gustaw Holoubek. Notatki o aktorze myślącym, Wydawnictwo WaiF, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzechow M. (2000), O technice aktora, Wydawnictwo Arche, Kraków.pl_PL
dc.referencesDalton G., Thompson P., Price P. (1977), The Four Stages of Professional Careers: A New Look at Performance by Professionals, „Organizational Dynamics”, t. 6, nr 23, s. 19–24.pl_PL
dc.referencesDemarcy R. (1973), Élements d’une Sociologie du Spectacle, Union Générale d’Édition, Paris.pl_PL
dc.referencesDembek W. (red), (2017), Oflag II C Woldenberg – to brzmi jak tajemnica, Stowarzyszenie Woldenberczyków, Urząd Miejski w Dobiegniewie, Dobiegniew.pl_PL
dc.referencesDenzin N.K. (1976), The Significant Others of a College Population, [w:] J.G. Manis, N. Meltzer (red.), Symbolic Interaction: Reader in Social Psychology, wyd. 2, Allyn & Bacon Inc., Boston, s. 298–310.pl_PL
dc.referencesDiderot D. (1958), Paradoks o aktorze, Spółdzielnia Wydawnicza „Czytelnik”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDietrich M. (1987), Aktor a publiczność, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 229–244.pl_PL
dc.referencesDomański H. (1999), Prestiż, Fundacja na rzecz Nauki Polskiej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDomański H. (2002), Polska klasa średnia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDomański H., Wesołowski W. (2000), Prestiż – formy historyczne, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 3, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 195–201.pl_PL
dc.referencesDuvignaud J. (1965), L’acteur. Esquisse d’une sociologie du comédien, Gallimard, Paris.pl_PL
dc.referencesDuvignaud J. (1987), Zarys socjologii aktora. Uwagi wstępne, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 59–71.pl_PL
dc.referencesDyczewski L. (2009), Wartości w kulturze, [w:] M. Filipiak (red.), Wprowadzenie do socjologii kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 185–205.pl_PL
dc.referencesDykiel B. (2015), Muszę jeszcze zrobić obiad, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 75–108.pl_PL
dc.referencesFalkowska M. (red.), (1997), O stylach życia Polaków, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFerenc T. (2012), Artysta jako obcy. Socjologiczne studium artystów polskich na emigracji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesFiller W. (1976), Tadeusz Łomnicki, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFilozofówna (Schiller) I. (1976), Polscy aktorzy o swoich przeżyciach podczas gry, [w:] J. Degler (red.), O tworzywie i twórcach dzieła teatralnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 367–391.pl_PL
dc.referencesFraszyńska J. (2015), Uspokoiłam drżące ciało, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 109–138.pl_PL
dc.referencesFromm E. (2012), Mieć czy być, Wydawnictwo Rebis, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGąsiorowska H. (2004), Wpływ czynników ekonomicznych na instytucje kulturalne i na zachowania twórców na rynku artystycznym, [w:] S. Flejterski, E. Roszkowska (red.), II Międzynarodowa Konferencja Teatry w Europie. Teatr – otoczenie społeczne, prawne i finansowe, Wydawnictwo Opera na Zamku, Szczecin, s. 172–179.pl_PL
dc.referencesGennep A. van (2006), Obrzędy przejścia, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2001), Nowe zasady metody socjologicznej, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2012), Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T. (1968), Audytorium a publiczność – analiza wzajemnych relacji, „Studia Socjologiczne”, nr 2, s. 165–182.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (1959), The Presentation of Self in Everyday Life, Garden City, New York– Doubleday.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołaszewska M. (1986a), Kim jest artysta, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołaszewska M. (1986b), Zarys estetyki. Problematyka. Metody. Teorie, wyd. 3, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoleman D. (1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesGolka M. (1996), Socjologiczny obraz sztuki, Wydawnictwo Ars Nova, Poznań.pl_PL
dc.referencesGolka M. (2007), Socjologia kultury, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoode W.J. (1973), The Theory of Role-Strain. Explorations in Social Theory, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesGorlach K., Wasilewski J. (2000), Pozycja społeczna, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 3, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 164–168.pl_PL
dc.referencesGot J. (1958), Antonina Hoffman i teatr krakowski jej czasów, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGot J. (1994), Gwiazdorstwo i aktoromania w teatrze polskim w XIX wieku, [w:] J. Got, Teatr i teatrologia, TAiWPN Universitas, Kraków, s. 253–269.pl_PL
dc.referencesGrotowski J. (1992), Przemówienie doktora honoris causa Jerzego Grotowskiego, „Notatnik Teatralny”, nr 4, s. 19–24.pl_PL
dc.referencesGrzymała-Siedlecki A. (1957), Świat aktorski moich czasów, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGuczalska B. (2014), Aktorstwo polskie. Generacje, Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesGuczalska B. (2015), Trela, Wydawnictwo Marginesy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGurvitch G. (1956), Sociologie du théâtre, „Les Lettres Nouvelles”, nr 35, s. 196–210.pl_PL
dc.referencesGurvitch G. (1987), Socjologia teatru, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 33–43.pl_PL
dc.referencesGut J., Haman W. (1993), Docenić konflikt – od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHaber L.H. (2000), Organizacja formalna i nieformalna, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 3, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 22–28.pl_PL
dc.referencesHalicki J. (2010), Obrazy starości rysowane przeżyciami seniorów, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl_PL
dc.referencesHausbrandt A. (1983), Teatr w społeczeństwie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHausbrandt A. (1990), Elementy wiedzy o teatrze, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHausbrandt A., Holoubek G. (1986), Teatr jest światem, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesHera J. (1993), Losy niespokojnych, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHernik K. (2007), Doświadczenie konwersji przez studentów Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 3, nr 3.pl_PL
dc.referencesHertz A. (1938), Zagadnienia socjologii teatru, Państwowe Wydawnictwo Książek Szkolnych we Lwowie, Lwów.pl_PL
dc.referencesHübner Z. (1958), Bogusławski, człowiek teatru, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHuizinga J. (1985), Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Spółdzielnia Wydawnicza „Czytelnik”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHys A., Nieznańska A. (2001), Osobowość a style radzenia sobie ze stresem u aktorów teatralnych, „Studia Psychologiczne”, nr 2, s. 51–64.pl_PL
dc.referencesIlczuk D. (1990), Aktor a rzeczywistość: szanse, zagrożenia, mechanizmy obronne, Instytut Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIngarden R. (1972), Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesInkeles A., Smith D.H. (1974), Becoming Modern, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesJałowiecki S. (1978), Struktura systemu wartości. Studium zróżnicowań międzygeneracyjnych, PWN, Warszawa–Wrocław.pl_PL
dc.referencesJanda K. (2004), Moja droga B, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanda K. (2015), Nie trzeba mnie zmieniać, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 139–177.pl_PL
dc.referencesJanda K., Janicka B. (2013), Gwiazdy mają czerwone pazury, Wydawnictwo AB, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJansson T. (2001), Lato Muminków, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJaracz S. (1962), O teatrze i aktorze, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJan Paweł II (2005), List apostolski Ojca Świętego Jana Pawła II do artystów. Do tych, którzy z pasją i poświęceniem poszukują nowych „epifanii” Piękna, aby podarować je światu w twórczości artystycznej, Wydawnictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJethon M. (2002), Pani Magdo, pani pierwszej to powiem, Wydawnictwo Do, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKacperczyk A. (2005), Zastosowanie koncepcji społecznych światów w badaniach empirycznych, [w:] E. Hałas, K. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, s. 167–189.pl_PL
dc.referencesKacperczyk A. (2016), Społeczne światy. Teoria – empiria – metody badań. Na przykładzie społecznego świata wspinaczki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKasprzyk E., Kędziak M. (2013), Miłość, Wydawnictwo Gruner+Jahr Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKasser T. (2002), The High Price of Materialism, MIT Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesKociuba J. (1996), Tożsamość aktora, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesKohansky M. (1984), The Disreputable Profession. The Actor in Society, Greenwood Press, Westport CT, London.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2014), Socjologia emocji według Thomasa Scheffa, [w:] K.T. Konecki, B. Pawłowska (red.), Emocje w życiu codziennym. Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 11–38.pl_PL
dc.referencesKorporowicz L. (1999), Kultura, organizacje i rynek. O uwodzeniu świadomości nowej klasy średniej, „Przegląd Socjologiczny”, t. 48, nr 2, s. 39–54.pl_PL
dc.referencesKosiński D. (1997), Sztuka aktorska Wandy Siemaszkowej, TAiWPN Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesKosiński D. (2003), Sztuka aktorska w polskim piśmiennictwie teatralnym XIX wieku – główne problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesKosiński D. (2010), Teatra polskie. Historie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKosiński D. (2013), Teatra polskie. Rok katastrofy, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesKosiński D., Wypych-Gawrońska A., Stafiej A. i in. (2005), Słownik wiedzy o teatrze, Wydawnictwo Park Sp. z o.o., Bielsko-Biała.pl_PL
dc.referencesKowalewicz K. (1993), Teatr i odbiorca. Przygotowanie do teorii odbioru przedstawienia teatralnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKozek W., Kubisa J. (2011), Polaktor. Aktorzy na rynku pracy, Związek Zawodowy Aktorów Polskich, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1997), Transgresja i kultura, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrakowska E. (2015), Tam, gdzie rosną poziomki, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 207–238.pl_PL
dc.referencesKrakowska J. (2011), Mikołajska. Teatr i PRL, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrakowska J. (2016), PRL. Przedstawienia, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Państwowy Instytut Wydawniczy, Instytut Sztuki PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrakowska J. (red.), (2018), Nie(świadomość) teatru, wypowiedzi i rozmowy, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrasiński E. (1976), Stefan Jaracz, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKreczmar J. (1976), Polska sztuka aktorska po wojnie. Próba analizy, [w:] J. Degler (red.), Wprowadzenie do nauki o teatrze, t. 2: O tworzywie i twórcach dzieła teatralnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 393–406.pl_PL
dc.referencesKrogulski W. (2015), Notatki starego aktora – przewodnik po teatrze warszawskim XIX wieku, TAiWPN Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesKubikowski T. (1994), Siedem bytów teatralnych. O fenomenologii sztuki scenicznej, Wydawnictwo „Krąg”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKudliński T. (1985), Vademecum Teatromana, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuligowska-Korzeniewska A. (1991), „Bogusławski i jego scena” Wincentego Rapackiego – manifest aktorstwa polskiego, [w:] D. Ratajczakowa (red.), Dramat i teatr pozytywistyczny, Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, Wrocław, s. 57–94.pl_PL
dc.referencesKuligowska-Korzeniewska A. (1995), Scena obiecana: teatr polski w Łodzi 1844–1918, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKunc W. (2003), Organizacja i zarządzanie teatrem w Polsce na przykładzie Opery na Zamku (wybrane problemy), [w:] S. Flejterski (red.), Międzynarodowa konferencja „Teatry w Europie. Organizacja, finansowanie i współpraca transgraniczna”, Wydawnictwo Opera na Zamku, Szczecin, s. 47–54.pl_PL
dc.referencesKuszewska M. (2015), Warto, „Pani”, wrzesień, s. 59–65.pl_PL
dc.referencesKuszewska M. (2016), Polak wszystkich przeskoczy, „Pani”, luty, s. 64.pl_PL
dc.referencesLee S.E. (1966), A Theory of Migration, „Demography”, nr 3, s. 47–57.pl_PL
dc.referencesLibelt K. (1854), Estetyka, czyli Umnictwo piękne, B.M. Wolff, Petersburg.pl_PL
dc.referencesLubczyński K. (2007), Rapsodia życia i teatru. Rozmowy z aktorami przeprowadził Krzysztof Lubczyński, Wydawnictwo „Książka i Wiedza”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁoś M. (1985), Role społeczne w nowej roli, [w:] E. Mokrzycki, M. Ofierska, J. Szacki (red.), O społeczeństwie i teorii społecznej. Księga pamiątkowa S. Ossowskiego, PWN, Warszawa, s. 123–145.pl_PL
dc.referencesŁoziński W. (1966), Pogadanki teatralne, Wydawnictwo „Dziennika Literackiego”, Lwów.pl_PL
dc.referencesMac A.B. (1984), Actors and American Culture 1880–1920, Temple University Press, Philadelphia.pl_PL
dc.referencesMachulski J. (2000), Zawód – aktor. Rozmyślania i projekty, Wydawnictwo Wojciech Grochowalski, Łódź–Warszawa.pl_PL
dc.referencesMaciejewski Ł. (2015), Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesMarczak-Oborski S. (1967), Teatr czasu wojny. Polskie życie teatralne w latach II wojny światowej. 1939–1945, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarczak-Oborski S. (1968), Życie teatralne w latach 1944–1964. Kierunki rozwojowe, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatuchniak-Krasuska A. (2014), Za drutami oflagów. Studium socjologiczne, Centralne Muzeum Jeńców Wojennych, Łambinowice–Opole.pl_PL
dc.referencesMead G.H. (1975), Umysł, osobowość i społeczeństwo, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMerton R. (1996), On Social Structure of Science, University of Chicago Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesMerton R. (2002), Teorie socjologiczne i struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMichalik G. (2018), Danuta Szaflarska. Jej czas, Wydawnictwo Agora SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMieszkowska A. (2019), Hanka Ordonówna. Miłość jej wszystko wybaczy, Prószyński Media, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMikołajska H. (2018), Nie podejmuję się sformułować definicji aktorstwa, [w:] J. Krakowska (red.), Nie (świadomość) teatru. Wypowiedzi i rozmowy, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa, s. 173–178.pl_PL
dc.referencesMinkina A. (2012), Studium socjologii artysty na przykładzie rozmów z aktorami Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi, Uniwersytet Łódzki, Łódź (niepublikowana praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr Eweliny Wejbert-Wąsiewicz).pl_PL
dc.referencesMorin E. (1965), Duch czasu, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesMorin E. (1975), Kino i wyobraźnia, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorin E. (1984), Les Stars, Galilée, Paris.pl_PL
dc.referencesMościcki P. (2007), Zaangażowanie i autonomia teatru, „Dialog”, nr 12, s. 5–16.pl_PL
dc.referencesMościcki P. (2008), Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMróz B. (2008), Osobowość wybitnych aktorów polskich. Studium różnic międzygeneracyjnych, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMróz B. (2015), 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMróz B., Kociuba J., Osterloff B. (2017), Sztuka aktorska w badaniach psychologicznych i refleksji estetycznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNatorska E. (red.), (1997), Holoubek (album jubileuszowy na 50-lecie pracy twórczej), Państwowy Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNiecikowska M. (1998), Aktor w teatrze socrealistycznym, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka”, t. 5, s. 85–98.pl_PL
dc.referencesOrzechowski K. (2017), Teatr świata – świat teatru. Felietony 2016–2017, TAiWPN Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesOsęka A. (1978), Mitologie artysty, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOsiński Z. (1972), Interakcja sceny i widowni w teatrze współczesnym, [w:] Z. Osiński (red.), Z teorii teatru. Materiały z sesji teatralnej, Poznań 1970, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa, s. 47–101.pl_PL
dc.referencesOssowska M. (2000), Normy moralne. Próba systematyzacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOssowski S. (1966), U podstaw estetyki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOssowski S. (1967), Konflikt niewspółmiernych skal wartości, [w:] S. Ossowski, Z zagadnień psychologii społecznej, PWN, Warszawa, s. 71–101.pl_PL
dc.referencesOsterloff B. (2017), Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską dawne i nowe, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPareto V. (1994), Uczucia i działania. Fragmenty socjologiczne, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPavis P. (1998), Słownik terminów teatralnych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesPawłowska J. (2003), Instytucje non-profit szansą dla teatrów. Przykład współpracy Teatru Ósmego Dnia i Fundacji Ósmego Dnia, [w:] S. Flejterski, E. Roszkowska (red.), II Międzynarodowa Konferencja Teatry w Europie. Teatr – otoczenie społeczne, prawne i finansowe, Wydawnictwo Opera na Zamku, Szczecin, s. 87–90.pl_PL
dc.referencesPismo Święte Starego i Nowego Testamentu (2012), Wydawnictwo Pallottinum, Poznań.pl_PL
dc.referencesPrzastek D. (2005), Środowisko teatru w okresie stanu wojennego, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRadwan A. (2015), Pierścionek z niebieskim oczkiem, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 239–268.pl_PL
dc.referencesRaszewski Z. (1972), Bogusławski, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRaszewski Z. (1990), Krótka historia teatru polskiego, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRitzer G. (2004), Klasyczna teoria socjologiczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesRokicka E. (1992), Pojęcie „kariery”. Perspektywa strukturalno-funkcjonalna i interakcjonistyczna, „Przegląd Socjologiczny”, t. 41, s. 115–125.pl_PL
dc.referencesRola społeczna (2008), (hasło), [w:] Socjologia. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 169.pl_PL
dc.referencesRoman A., Sabata M. (red.), (1989), Komedianci – rzecz o bojkocie, Zakłady Wydawnicze Versus, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRomanowski R. (1978), Motywy podjęcia studiów aktorskich, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 4, s. 179–190.pl_PL
dc.referencesRuman E. (2011), Główna rola w teatrze życia, Wydawnictwo Fronda, Warszawa. Sarapata A. (1965), Studia nad uwarstwieniem i ruchliwością społeczną w Polsce, Wydawnictwo „Książka i Wiedza”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesScheler M. (2004), Wolność, miłość, świętość, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesSegda D. (2015), Nie będę Julią, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 269–301.pl_PL
dc.referencesSiciński A. (2002), Styl życia, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 4, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 137–139.pl_PL
dc.referencesSieradzki P. (2007), Teoria „społeczeństwa doznań” („Erlebnisgesellschaft”) u Gerharda Schulze, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, t. 32, s. 105–116.pl_PL
dc.referencesSławińska I. (1988), Odczytywanie dramatu, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSławińska I. (1990), Teatr w myśli współczesnej. Ku antropologii teatru, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSłomczyński K. (2007), Kariera i sukces. Analizy socjologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.pl_PL
dc.referencesSłoczyński K., Kacprowicz G. (1979), Skale zawodów, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSouriau E. (1976), Czym jest sytuacja dramatyczna?, „Pamiętnik Literacki”, t. 62, z. 2, s. 259–282.pl_PL
dc.referencesStanisławski K. (1953), Praca aktora nad sobą, cz. 1, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStanisławski K. (1954), Praca aktora nad sobą, cz. 2. Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStanisz J. (2011a), Aktor, artysta, człowiek – przebieg edukacji studentów Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi – studium socjologiczne, Uniwersytet Łódzki, Łódź (niepublikowana rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Anny Matuchniak-Krasuskiej, prof. UŁ).pl_PL
dc.referencesStanisz J. (2011b), Uczelnie aktorskie a instytucje totalne – na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi, [w:] M. Stępnik (red.), Komunikowanie artystyczne, Wydawnictwo WSPA, Lublin, s. 53–62.pl_PL
dc.referencesStenka D. (2018), Danuta Stenka w rozmowie z Łukaszem Maciejewskim. Flirtując z życiem, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesSulima R. (2003), Życie codzienne Polaków na przełomie XX i XXI wieku, Wydawnictwo Stopka, Łomża.pl_PL
dc.referencesSułkowski B. (1993), Hamletyzowanie nasze. Socjologia sztuki, polityki i codzienności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesSułkowski B. (2010), Deregulacja kultury wielkomiejskiej na przykładzie Łodzi, [w:] A. Matuchniak-Krasuska, N. Bandier, A. Hammouche (red.), Lokalne pola produkcji kulturalnej w Polsce i we Francji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 82–98.pl_PL
dc.referencesŚwięcicka O. (2015), Mnie nie ma. Rozmowa z Maciejem Nowakiem, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec.pl_PL
dc.referencesŚwiontek S. (2003), Zapis wykładów wygłoszonych dla studentów I roku kulturoznawstwa: Sławomira Świontka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzacka B. (2003, 2008), Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzczublewski J. (1975), Żywot Modrzejewskiej, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzczygielska Z. (1978), Zbigniew Zapasiewicz, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzejnert M. (1988), Sława i infamia. Rozmowa z Bohdanem Korzeniewskim, Oficyna Wydawnicza „Pokolenie”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSztompka P. (2002, 2012), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Bogunia-Borowska M. (red.), (2008), Socjologia codzienności, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzulborska-Łukaszewicz J. (red.), (2015), Artysto Scen Polskich, powiedz nam z czego żyjesz…?, Związek Artystów Scen Polskich, Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚlęzak I. (2009), Stawanie się poetą. Analiza interakcjonistyczno-symboliczna, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 1, nr 1.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (1986), Pojęcie wartości, [w:] W. Tatarkiewicz, O filozofii i sztuce, PWN, Warszawa, s. 69–78.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (1990), Historia filozofii, t. 1, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTerelak J.F. (red.), (2007), Stres zawodowy: charakterystyka psychologiczna wybranych zawodów stresowych, Wydawnictwo UKSW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTerlecka-Reksnis M. (2008), Holoubek. Rozmowy, Prószyński i S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesThomas W., Znaniecki F. (1976), Chłop polski w Europie i Ameryce, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrybała M. (2015), Dziesięć centymetrów nad ziemią, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 337–366.pl_PL
dc.referencesTurner J.H. (2012), Struktura teorii socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurner J.H., Stets J.E. (2009), Socjologia emocji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Villiers A. (1942), La psychologie du comédien, Mercure de France, Paris.pl_PL
dc.referencesVilliers A. (1946), La prostitution de l’acteur, Du pavois, Paris.pl_PL
dc.referencesWachowski J. (1998), Performer a aktor, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka”, t. 5, s. 121–134.pl_PL
dc.referencesWagner I. (2015), Sprzężenie karier. Konstrukcja karier w środowiskach artystycznych i intelektualnych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 1, nr 1.pl_PL
dc.referencesWallis A. (1964), Artyści-plastycy, zawód i środowisko, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWejbert-Wąsiewicz E. (2009a), Kim jest artysta?, „Dwumiesięcznik Społeczno-Polityczny. Realia”, nr 3, s. 122–132.pl_PL
dc.referencesWejbert-Wąsiewicz E. (2009b), Rola artysty w społeczeństwie, „Dwumiesięcznik Społeczno-Polityczny. Realia”, nr 4, s. 109–120.pl_PL
dc.referencesWierzbicka-Michalska K. (1975), Aktorzy cudzoziemscy w Warszawie w XVIII wieku, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWierzbicka-Michalska K. (1988), Aktorzy cudzoziemscy w Warszawie w latach 1795–1830, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWilski Z. (1982), Wielka tragiczka, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesWilski Z. (1990), Aktor w społeczeństwie. Szkice o kondycji aktora w Polsce, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo ISP PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków– Gdańsk–Łódź.pl_PL
dc.referencesWilski Z. (2000), Aktorstwo, [w:] M. Fik (red.), Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, Teatr – Widowisko, Instytut Kultury, Warszawa, s. 495–514.pl_PL
dc.referencesWojciszke B. (2011, 2012), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZajączkowska M. (2015), Chcę się bawić, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 367–398.pl_PL
dc.referencesZapasiewicz Z. (1989), Czas wyboru, [w:] A. Roman, M. Sabata (red.), Komedianci – rzecz o bojkocie, Zakłady Wydawnicze Versus, Warszawa, s. 236–243.pl_PL
dc.referencesZawadzka M. (2011), Gustaw i Ja, Wydawnictwo Marginesy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZawadzka M. (2015), Mało mnie znacie, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 401–428.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (1996), Sytuacja instytucji kultury w okresie transformacji (teatr i widownia), [w:] J. Kulpińska, A. Pilichowski (red.), Strategie adaptacyjne społeczeństwa polskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 118–127.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2002), Teatr jako odpowiedź na ludyczne, edukacyjne i estetyczne potrzeby odbiorców, „Kultura i Społeczeństwo”, t. 46, nr 1, s. 143–156.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2003), Światła na widownię. Socjologiczne studium publiczności teatralnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2010), Aktualizujące tendencje widzów teatralnych – na podstawie badań własnych, „Szkice Humanistyczne”, t. 10, nr 2–3, s. 215–223.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2012a), Główne stanowiska w psychologii religii – wprowadzenie, „Kultura i Wartości”, nr 1, s. 57–70.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2012b), Spektakl jako wydarzenie (spotkanie) i święto w ujęciu H.G. Gadamera, „Szkice Humanistyczne”, t. 12, nr 4, s. 67–75.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2014), Polski współczesny teatr polityczny – refleksje na marginesie książek Zygmunta Hübnera i Pawła Mościckiego, [w:] M. Jeziński, Ł. Wojtkowski (red.), Sztuka i polityka. Sztuki wizualne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, s. 187–206.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2018a), Spektakl „Zakonnice odchodzą po cichu” jako przykład tendencji demaskatorskich w polskim teatrze dokumentalnym, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 18, s. 241–247.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E. (2018b), Społeczny świat teatru. Areny polskich publicznych teatrów dramatycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesZimnica-Kuzioła E., Wejbert-Wąsiewicz E. (2018), Nurt dokumentalny w polskiej sztuce współczesnej, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 18, s. 204–205.pl_PL
dc.referencesZiółkowski M. (2002), Wartości, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 4, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 289–297.pl_PL
dc.referencesZnaniecki F. (2001), Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻółkowska J. (2015), Nie trzeba się bać, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 429–456.pl_PL
dc.referencesŻuber F. (1992), Publiczność teatralna. Studium publiczności Teatru Polskiego w Warszawie, Instytut Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻurawski K. (1977), Maja Komorowska, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAugustynowicz A. (2000), Kij w mrowisko. Rozmowa z Ewą Podgajną, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/17595/kij-w-mrowisko (dostęp: 12.08.2016).pl_PL
dc.referencesAugustynowicz A. (2007), Istotą społeczności jest gra. Rozmowa z Mirosławem Baranem, https://e-teatr.pl/istota-spolecznosci-jest-gra-a41721 (dostęp: 15.09.2017).pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (2004), Flow, the Secret to Happiness, http://www.ted.com/talks/mihaly_csikszentmihalyi_on_flow?language=en#t-834977 (dostęp: 12.08.2016).pl_PL
dc.referencesDomański H. (2012), Gdzie jesteś, klaso średnia?, http://www.instytutobywatelski.pl/5038/lupa-instytutu/nowa-polska-klasa-srednia (dostęp: 09.11.2015).pl_PL
dc.referencesEnglert J., Zawód aktor, www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=347&Itemid=162 (dostęp: 15.09.2017).pl_PL
dc.referencesGlobisz K. (2015), Globisz odbiera telefon, http://wyborcza.pl/duzyformat/1,143522,17358380,Globisz_odbiera_telefon.html (dostęp: 23.07.2015).pl_PL
dc.referencesGolka M. (2012), Socjologia artysty nowożytnego, http://docplayer.pl/10558497-Marian-golka-socjologia-artysty-nowozytnego.html (dostęp: 13.01.2018).pl_PL
dc.referencesInstagram. Jacy aktorzy mają swoje konto?, http://www.mowimyjak.pl/newsy/internet- technologie/instagram-jacy-aktorzy-maja-swoje-konto,33_67218.html (dostęp: 20.07.2017).pl_PL
dc.referencesKuligowska-Korzeniewska A., Bywają przedstawienia, które mogą rozpocząć nową epokę w dziejach narodu. Rozmowa z Anną Kruszyńską, http://www.pap.pl/aktualnosci/news,1182776,mogą-a-kuligowska-korzeniewska-bywaja-przedstawienia-mogą-rozpoczac-nowa-epoke-w-dziejach-narodu.html (dostęp: 19.08.2018).pl_PL
dc.referencesKocur M., Czerwona księga polskiego teatru, http://teatralny.pl/recenzje/czerwona-ksiega-polskiego-teatru,2020.htmlrozek (dostęp: 12.12.2017).pl_PL
dc.referencesLeszek Mądzik. Biogram, http://www.teatrmaly.tychy.pl/galeria-obok/243-leszek-mdzik/ (dostęp: 19.09.2016).pl_PL
dc.referencesŁabonarska H. (2015), Chcę być świętą. Halina Łabonarska w rozmowie z Barbarą Gruszką-Zych, https://e-teatr.pl/halina-Labonarska-chce-byc-swieta-a205096 (dostęp: 28.07. 2019).pl_PL
dc.referencesMichno S., Aktor według Tadeusza Kantora, monodram, http://www.news.cricoteka.pl/aktor-wedlug-tadeusza-kantora (dostęp: 19.09.2016).pl_PL
dc.referencesMrozek W., Joanna Krakowska i „PRL. Przedstawienia”. Książka nie tylko o teatrze, nie tylko o Polsce Ludowej, http://wyborcza.pl/7,112395,21492124,joanna-krakowska-i-prl-przedstawienia-ksiazka-nie-tylko.html (dostęp: 12.12.2017).pl_PL
dc.referencesNagrody teatralne (hasło), [w:] Encyklopedia Teatru, http://www.encyklopediateatru.pl/hasla/224/nagrody-teatralne (dostęp: 20.08.2016).pl_PL
dc.referencesShevtsova M., Socjologia teatru: problemy i perspektywy, http://www.grotowski.net/performer/performer-5/socjologia-teatru-problemy-i-perspektywy (dostęp: 12.01.2019).pl_PL
dc.referencesSukces (hasło), [w:] Słownik języka polskiego PWN, https://sjp.pwn.pl/sjp/sukces(dostęp: 19.08.2018).pl_PL
dc.referencesSzczepkowska J., List Joanny Szczepkowskiej do kolegów z Teatru Dramatycznego, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/88987/warszawa-list-joanny-szczepkowskiej-do-kolegow-z-teatru/ (dostęp: 20.07.2016).pl_PL
dc.referencesSzulc A., Tomczuk J., O co walczy polska klasa średnia?, http://www.newsweek.pl/polska/klasa-srednia-zarobki-praca-klasy-sredniej-w-polsce-newsweek-pl,artykuly,281370,1.html (dostęp: 17.10.2016).pl_PL
dc.referencesTrela J., Jak grzechotnik. Rozmowa z Donatą Subbotko, http://wyborcza.pl/magazyn/1,124059,15627019,Jak_grzechotnik__Z_Jerzym_Trela_rozmawia_Donata_Subbotko.html?disableRedi (dostęp: 19.08.2018).pl_PL
dc.referencesZacisze gwiazd, https://www.tvp.pl/rozrywka/programy-rozrywkowe/zacisze-gwiazd (dostęp: 08.03.2016).pl_PL
dc.referencesZawód aktor/aktorka. Opis i zarobki, https://www.zawodowe.com/kategorie/pozostale/aktor_aktorka/opis_i_zarobki/ (dostęp: 13.08.2018).pl_PL
dc.referencesZawód: Aktor, https://studia.pl/zawod-aktor/ (dostęp: 13.08.2018).pl_PL
dc.referencesZnana aktorka pokazała w teatrze pupę, https://kultura.dziennik.pl/teatr/artykuly/111249,znana-aktorka-pokazala-w-teatrze-pupe.html (dostęp: 23.11.2017).pl_PL
dc.referencesŻukowski T., PRL, teatr, rewolucja, http://pismowidok.org/index.php/one/article/view/445/868 (dostęp: 23.01.2019).pl_PL
dc.referencesCzy Polacy chodzą do teatru?, www.tnsglobal.pl/wpcontent/blogs.dir/9/files/2015/02/K.008_Teatr_O01a-15. pdf (dostęp: 28.12.2016).pl_PL
dc.referencesKomunikat CBOS (2005), Wartości i normy w życiu Polaków, oprac. R. Boguszewski, BS/133/2005.pl_PL
dc.referencesKomunikat CBOS (2009), Prestiż zawodów, oprac. M. Feliksiak, BS/8/2009.pl_PL
dc.referencesKomunikat CBOS (2010), Co jest ważne, co można, a czego nie wolno – normy i wartości w życiu Polaków, oprac. R. Boguszewski, BS/99/2010.pl_PL
dc.referencesKomunikat CBOS (2013a), Prestiż zawodów, oprac. A. Cybulska, BS/164/2013.pl_PL
dc.referencesKomunikat CBOS (2013b), Wartości i normy, oprac. R. Boguszewski, BS/111/2013.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 roku w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz.U. 2014, poz. 1145).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. 1991 Nr 114, poz. 493).pl_PL
dc.referencesEncyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, Teatr – Widowisko (2000), Instytut Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia Socjologii (2000, 2002), t. 3–4, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSocjologia. Przewodnik encyklopedyczny (2008), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTeatr w Polsce 2016: dokumentacja sezonu 2014/2015 (2016), Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanusz Chabior, „Zwierciadło” lipiec 2015, s. 58–62, rozmowa z Anną Serdiukow, Niezidentyfikowane szczątki ludzkie.pl_PL
dc.referencesJanusz Chabior, „Pani” wrzesień 2015, s. 78–86, rozmowa z Małgorzatą Domagalik, Mistrz Janusz Chabior.pl_PL
dc.referencesViola Arlak, „Zwierciadło” lipiec 2015, s. 76–79, rozmowa z Anną Serdiukow, Gram w innych rejestrach.pl_PL
dc.referencesBartosz Porczyk, „Zwierciadło” lipiec 2015, s. 80–84, rozmowa z Martą Wróbel, Marzyciel.pl_PL
dc.referencesTomasz Kot, „Zwierciadło” październik 2014, s. 42–49, rozmowa z Hanną Halek, Przez szacunek do serca.pl_PL
dc.referencesOlga Bołądź, „Zwierciadło” październik 2014, s. 84–89, rozmowa z Anitą Zuchorą, Służba specjalna.pl_PL
dc.referencesKamilla Baar, „Zwierciadło” listopad 2014, s. 42–49, rozmowa z Anitą Zuchorą, Portret zwielokrotniony.pl_PL
dc.referencesPiotr Fronczewski, „Zwierciadło” styczeń 2015, s. 54–61, rozmowa z Kamilą Drecką, Czy jeszcze mam marzenia?pl_PL
dc.referencesGabriela Muskała, „Zwierciadło” wrzesień 2014, s. 74–79, rozmowa z Anną Serdiukow, Albo dobrze, albo wcale.pl_PL
dc.referencesAnna Dymna, „Twój Styl” listopad 2014, s. 22–28, rozmowa z Anną Jasińską, Chce się żyć.pl_PL
dc.referencesAnna Dymna, „Gazeta Wyborcza” grudzień 2014, rozmowa z Katarzyną Bielas, Nie nudźcie się, szalejcie, https://wyborcza.pl/duzyformat/1,127290,17105880,Anna_Dymna Nie_nudzcie_sie szalejcie CYKL WYBORCZEJ_.html (dostęp: 23.07.2015).pl_PL
dc.referencesMagdalena Stużyńska, „Twój Styl” listopad 2014, s. 38–44, rozmowa z Martą Bednarską, Mniej znaczy więcej.pl_PL
dc.referencesJoanna Moro, „Twój Styl” listopad 2014, s. 62–68, rozmowa z Beatą Biały, Nie uczę się na błędach.pl_PL
dc.referencesEdyta Olszówka, „Zwierciadło” lipiec 2014, s. 52–59, rozmowa z Katarzyną Montgomery, Bywam szorstka.pl_PL
dc.referencesEdyta Olszówka, „Uroda Życia” sierpień 2015, s. 16–22, rozmowa z Marzeną Rogalską, Zawsze prosto w oczy.pl_PL
dc.referencesArkadiusz Jakubik, „Uroda Życia” sierpień 2015, s. 39–42, rozmowa z Magdaleną Felis, Mam ci to zagrać?pl_PL
dc.referencesAndrzej Grabowski, „Zwierciadło” lipiec 2014, s. 66–70, rozmowa z Hanną Halek, Przekomarzać nam się zdarza.pl_PL
dc.referencesAndrzej Grabowski, „Newsweek” sierpień 2013, rozmowa z Tomaszem Kwaśniewskim, Już się nie wstydzę, https://www.newsweek.pl/polska/aktor-andrzej-grabowski-w-wywiadzie-dla-newsweekpl/0y1exh0 (dostęp: 12.08.2016).pl_PL
dc.referencesLeszek Lichota, „Zwierciadło” lipiec 2014, s. 86–90, rozmowa z Beatą Pawłowicz, Kiedy bohater idzie na wojnę.pl_PL
dc.referencesKatarzyna Zielińska, „Sens” październik 2014, s. 6–12, rozmowa z Magdaleną Mołek, Kryśka i jej grafik.pl_PL
dc.referencesUrszula Grabowska, „Sens” marzec 2011, s. 52–58, rozmowa z Aliną Gutek, Rośnie we mnie spokój.pl_PL
dc.referencesKrzysztof Globisz, „Sens” marzec 2011, s. 115, wysłuchała Małgorzata Wach, Anioł też człowiek.pl_PL
dc.referencesKrzysztof Globisz, „Gazeta Wyborcza” luty 2015, rozmowa z Renatą Radłowską, Globisz odbiera telefon, http://wyborcza.pl/duzyformat/1,143522,17358380,Globisz_odbiera_telefon.html (dostęp: 23.07.2015).pl_PL
dc.referencesJoanna Brodzik, „Sens” styczeń 2015, s. 6–12, rozmowa z Katarzyną Drogą, Moja Lady Di.pl_PL
dc.referencesArtur Żmijewski, „Sens” styczeń 2015, s. 86–89, rozmowa z Hanną Halek, Emocje muszą być.pl_PL
dc.referencesAntoni Pawlicki, „Sens”, grudzień 2013, s. 61–63, rozmowa z Hanną Halek, Mógłbym więcej.pl_PL
dc.referencesAntoni Pawlicki, „Pani” luty 2016, s. 37, rozmowa z Wiką Kwiatkowską, Nie biorę jeńców.pl_PL
dc.referencesMagdalena Cielecka, „Sens” kwiecień 2014, s. 6–11, rozmowa z Magdaleną Mołek, Nie udaję, że jest lepiej.pl_PL
dc.referencesAdam Ferency, „Sens” kwiecień 2014, s. 100–102, rozmowa z Mają Jaszewską, O czym tu rozmawiać z kimś, kto nie ma poczucia humoru?pl_PL
dc.referencesAnna Dereszowska, „Sens” lipiec 2014, s. 6–11, rozmowa z Magdaleną Mołek, Trochę mi się w życiu pozmieniało.pl_PL
dc.referencesMaciej Stuhr, „Sens” lipiec 2014, s. 96–98, rozmowa z Hanną Halek, Delikatnie rzecz ujmując.pl_PL
dc.referencesKatarzyna Dąbrowska, „Sens” marzec 2015, s. 6–10, rozmowa z Joanną Olekszyk, Ruda rządzi.pl_PL
dc.referencesKarolina Gorczyca, „Sens”. Wydanie specjalne nr 4/2014, s. 8–12, rozmowa z Joanną Olekszyk, Najlepszym lekarstwem jest drugi człowiek.pl_PL
dc.referencesDominika Kluźniak, „Zwierciadło” maj 2014, s. 75–80, rozmowa z Remigiuszem Grzelą, Sztuka znikania.pl_PL
dc.referencesKatarzyna Warnke, „Zwierciadło” maj 2014, s. 91–94, rozmowa z Zofią Fabjanowską-Micyk, Pożywki dla wyobraźni.pl_PL
dc.referencesJan Peszek, „Zwierciadło” maj 2014, s. 96–101, rozmowa z Hanną Halek, Całe życie po swojemu.pl_PL
dc.referencesJan Peszek, „Pani” luty 2016, s. 68–77, rozmowa z Małgorzatą Domagalik, Mistrz Jan Peszek.pl_PL
dc.referencesAgnieszka Grochowska, „Sens” marzec 2014, s. 8–12, rozmowa z Rafałem Masłowem, Jak już wejdziesz na wielką górę…pl_PL
dc.referencesKatarzyna Maciąg, „Sens” marzec 2014, s. 42–45, rozmowa z Hanną Halek, Teraz mogę być każdym.pl_PL
dc.referencesKinga Preis, „Zwierciadło” marzec 2014, s. 42–49, rozmowa z Hanną Halek, Chcę czegoś więcej.pl_PL
dc.referencesDorota Kolak, „Zwierciadło” marzec 2014, s. 73–76, rozmowa z Małgorzatą Wach, Jak przestałam być świętą Zuzanną.pl_PL
dc.referencesEwa Kasprzyk, „Zwierciadło” styczeń 2014, s. 38–45, rozmowa z Anną Bimer, Nawet ja mam kodeks.pl_PL
dc.referencesJerzy Trela, „Gazeta Wyborcza” luty 2014, rozmowa z Donatą Subbotko, Jak grzechotnik, http://wyborcza.pl/magazyn/1,136822,15627019,Jak_grzechotnik Z_Jerzym_Trela_rozmawia_Donata_Subbotko.html (dostęp: 17.10.2016).pl_PL
dc.referencesArtur Barciś, „Interia. Kobieta” luty 2014, rozmowa z Anną Chodacką, Zawsze reagują śmiechem, https://kobieta.interia.pl/gwiazdy/news-artur-barcis-zawsze-reaguje-usmiechem,nId,1105450 (dostęp: 10.08.2015).pl_PL
dc.referencesArtur Barciś, „Interia. Kobieta” sierpień 2015, rozmowa z Justyną Kasprzak, Już nie mam kompleksów, http://kobieta.interia.pl/gwiazdy/wywiady/news-artur-barcis-juz-nie-mam-kompleksow (dostęp: 10.08.2015).pl_PL
dc.referencesArtur Barciś, „Zwierciadło” wrzesień 2015, s. 70–75, rozmowa z Maciejem Gajewskim, Czekając na oklaski.pl_PL
dc.referencesStanisława Celińska, „Uroda Życia” wrzesień 2015, s. 16, Stan umysłu.pl_PL
dc.referencesStanisława Celińska, „Uroda Życia” wrzesień 2015, s. 46–50, rozmowa z Jakubem Janiszewskim, Lubię zaczynać od nowa.pl_PL
dc.referencesKrystyna Janda, „Skarb” wrzesień 2015, s. 31–35, rozmowa z Agatą Młynarską, Premiera roku.pl_PL
dc.referencesAnna Korcz, „Skarb” listopad 2015, s. 24–27, rozmowa z Agatą Młynarską, Spokojnie siedzę na brzegu.pl_PL
dc.referencesAgnieszka Grochowska, „Skarb” listopad 2015, s. 28–31, rozmowa z Agnieszką Święcicką, Nie lubię mówić: ja, ja, ja…pl_PL
dc.referencesMagdalena Walach, „Zwierciadło” kwiecień 2015, s. 46–52, rozmowa z Anną Serdiukow, Szczęściara.pl_PL
dc.referencesMirosław Baka, „Skarb” grudzień 2015, s. 122–125, rozmowa z Marią Jolantą Ostrowską, Nie muszę niczego udowadniać.pl_PL
dc.referencesTomasz Schuchardt, „Zwierciadło” listopad 2015, s. 96–100, rozmowa z Robertem Rientem, Mam szybki zapalnik.pl_PL
dc.referencesWojciech Mecwaldowski, „Zwierciadło” listopad 2015, s. 72–78, rozmowa z Anną Serdiukow, Dobrze jest, jak jest.pl_PL
dc.referencesIlona Ostrowska, „Zwierciadło” listopad 2011, s. 44–48, rozmowa z Beatą Pawłowicz, Jestem twardzielką.pl_PL
dc.referencesJulia Kijowska, „Zwierciadło” grudzień 2015, s. 56–63, rozmowa z Anną Serdiukow, Intuicja.pl_PL
dc.referencesMarek Kondrat, „Zwierciadło” grudzień 2015, s. 80–84, rozmowa z Hanną Halek, Zabawa w życie.pl_PL
dc.referencesHelena Norowicz, „Pani” luty 2016, s. 20, opracowała Iga Nyc, Pokochać albo rzucić.pl_PL
dc.referencesMarian Pysznik, „Pani” luty 2016, s. 22, opracowała Iga Nyc, Pokochać albo rzucić.pl_PL
dc.referencesKarolina Gruszka, „Pani” luty 2016, s. 24–33, rozmowa z Izą Komendołowicz, Karolina postanawia wrócić.pl_PL
dc.referencesMałgorzata Zajączkowska, „Pani” luty 2016, s. 36, rozmowa z Wiką Kwiatkowską, Teoria a życie.pl_PL
dc.referencesAgata Kulesza, „Pani” wrzesień 2015, s. 26–36, rozmowa z Izą Komendołowicz, Tamtej Agaty już nie ma.pl_PL
dc.referencesMaja Ostaszewska, „Zwierciadło” luty 2016, s. 32–38, rozmowa z Anną Serdiukow, Wolność kocham i rozumiem.pl_PL
dc.referencesAleksandra Popławska, „Zwierciadło” styczeń 2015, s. 62–66, rozmowa z Anną Serdiukow, Chciałoby się duszę zaprzedać.pl_PL
dc.referencesMaja Kleczewska, „Zwierciadło” wrzesień 2014, s. 56–61, rozmowa z Remigiuszem Grzelą, Mówić za innych.pl_PL
dc.referencesAgnieszka Glińska, „Sens” marzec 2014, s. 54–57, rozmowa z Maciejem Zienkiewiczem, Urządzanie siebie.pl_PL
dc.referencesMonika Strzępka, „Zwierciadło” styczeń 2014, s. 70–74, rozmowa z Izą Klementowską, Teatr ma moc.pl_PL
dc.referencesBodo Koks, „Uroda Życia” wrzesień 2015, s. 52–55, rozmowa z Magdaleną Żakowską, Moja walka.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-932-0


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe