dc.contributor.author | Zimnica-Kuzioła, Emilia | |
dc.date.accessioned | 2023-10-03T09:30:40Z | |
dc.date.available | 2023-10-03T09:30:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Zimnica-Kuzioła E., Aktorzy polskich publicznych teatrów dramatycznych. Studium socjologiczne, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-932-0 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-932-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/48026 | |
dc.description.abstract | Książka stanowi socjologiczne studium dotyczące aktorów polskich publicznych teatrów dramatycznych i zawiera analizę wielu aspektów profesji aktorskiej. Ramy czasowe publikacji obejmują okres ostatnich 30 lat (od transformacji ustrojowej w 1989 roku do chwili obecnej). Jednak dla pełnego obrazu autorka nawiązuje do dziejów polskiego teatru, by na ich tle ukazać zmianę społecznego statusu aktorstwa. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | teatry dramatyczne | pl_PL |
dc.subject | aktorzy polskich teatrów | pl_PL |
dc.subject | zawód aktora | pl_PL |
dc.subject | szkoła teatralna | pl_PL |
dc.subject | kariera aktorska | pl_PL |
dc.title | Aktorzy polskich publicznych teatrów dramatycznych. Studium socjologiczne | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 276 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Socjologii Sztuki i Edukacji | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-933-7 | |
dc.references | Alexander J.C. (red.), (2006), Social Performance, Cambridge University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Alter J. (1990), A Socio-Semiotic Theory of Theatre, University of Pennsylvania Press, Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Arystoteles (1983), Poetyka, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Aslan O. (1978), Aktor XX wieku. Ewolucja techniki. Zagadnienia etyki, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bachórz A., Stachura K. (2015), Trajektorie sukcesu artystycznego: Strategie adaptacji artystów w polu kultury, Wydawnictwo Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Baker M. (1978), The Rise of the Victorian Actor, Croom Helm, London. | pl_PL |
dc.references | Barańska J. (2015), Jej noce, nasze dni, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 11–40. | pl_PL |
dc.references | Barba E., Savarese N. (2005), Sekretna sztuka aktora. Słownik antropologii teatru, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Barciś A., Graff M. (2011), Rozmowy bez retuszu, Wydawnictwo M, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Becker G.S. (1994), Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis with Special Reference to Education, wyd. 3, The University of Chicago Press, London. | pl_PL |
dc.references | Becker H. (1974), Art as Collective Action, „American Sociological Review”, t. 6, nr 39, s. 767–776. | pl_PL |
dc.references | Becker H. (1982), Art Worlds, University of California Press, Berkeley. | pl_PL |
dc.references | Bennis W., Biederman P.W. (1997), Organizing Genius: The Secrets of Creative Collaboration, Addison-Wesley, Boston–Massachusetts. | pl_PL |
dc.references | Berger P., Luckmann T. (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bieńkowska G., Dobrowolska A., Hernik K., Piechór E. (2002), Studiując aktorstwo, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bourdieu P. (2005a), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bourdieu P. (2005b), Struktury, habitus, praktyki, [w:] P. Sztompka, M. Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 546–558. | pl_PL |
dc.references | Bradbrook M.C. (1962), The Rise of the Common Player, Chatto & Windus, London. | pl_PL |
dc.references | Braun K. (1979), Druga Reforma Teatru, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Braun K. (1982), Przestrzeń teatralna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Braun K. (1984), Wielka Reforma Teatru, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Braun K. (1993), Helena. Rzecz o Modrzejewskiej, High Park Press, Toronto. | pl_PL |
dc.references | Braun K. (1994), Teatr Polski 1939–1989, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Braun K. (2003), Kieszonkowa historia teatru polskiego, Wydawnictwo Norbertinum, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Brecht B. (1995), Krótki opis nowej techniki sztuki aktorskiej mającej na celu wywołanie efektu obcości, [w:] M. Fik (red.), Przeciw konwencjom: antologia tekstów o teatrze polskim i obcym, Wydawnictwo „Krąg”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Brett R. (2017), Kochaj, Wydawnictwo Insignis, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Brook P. (2004), Ruchomy punkt. Czterdzieści lat poszukiwań teatralnych 1946–1987, Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych, „Poznańskie Studia Polonistyczne”, Poznań–Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Brzezińska E. (1997), Komunikacja społeczna, Zakład Amerykanistyki i Mass Mediów. Instytut Studiów Międzynarodowych. Uniwersytet Łódzki, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Burns E. (1972), Theatricality. A Study of Convention in the Theatre and in Social Life, Harper & Row, New York–London. | pl_PL |
dc.references | Burns E. (1976), O konwencjach w teatrze i w życiu społecznym, „Pamiętnik Literacki”, z. 3, s. 285–323. | pl_PL |
dc.references | Burns E. (1987), Role, typy symboliczne i postaci, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 191–213. | pl_PL |
dc.references | Caillois R. (1997), Gry i ludzie, Oficyna Wydawnicza Volumen, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Cassirer E. (1971), Esej o człowieku – wstęp do filozofii kultury, Spółdzielnia Wydawnicza „Czytelnik”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Cembrzyńska I. (2015), Żuczek frunie do nieba, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 43–74. | pl_PL |
dc.references | Ciechowicz J. (1984), Sam na scenie. Teatr jednoosobowy w Polsce, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Cieślak J., J.R.K. (2005), Aktorski etos przegrywa z rynkiem, „Rzeczpospolita”, nr 68, s. 7. | pl_PL |
dc.references | Csató E. (1967), Polski teatr współczesny pierwszej połowy XX wieku, Wydawnictwo Polonia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Cybal-Michalska A. (2012), Kariera jako „własność” jednostki – rozważania teoretyczne nad definicyjnym credo, „Kultura – Społeczeństwo– Edukacja”, nr 1, s. 193–203. | pl_PL |
dc.references | Czanerle M. (1972), Gustaw Holoubek. Notatki o aktorze myślącym, Wydawnictwo WaiF, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Czechow M. (2000), O technice aktora, Wydawnictwo Arche, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dalton G., Thompson P., Price P. (1977), The Four Stages of Professional Careers: A New Look at Performance by Professionals, „Organizational Dynamics”, t. 6, nr 23, s. 19–24. | pl_PL |
dc.references | Demarcy R. (1973), Élements d’une Sociologie du Spectacle, Union Générale d’Édition, Paris. | pl_PL |
dc.references | Dembek W. (red), (2017), Oflag II C Woldenberg – to brzmi jak tajemnica, Stowarzyszenie Woldenberczyków, Urząd Miejski w Dobiegniewie, Dobiegniew. | pl_PL |
dc.references | Denzin N.K. (1976), The Significant Others of a College Population, [w:] J.G. Manis, N. Meltzer (red.), Symbolic Interaction: Reader in Social Psychology, wyd. 2, Allyn & Bacon Inc., Boston, s. 298–310. | pl_PL |
dc.references | Diderot D. (1958), Paradoks o aktorze, Spółdzielnia Wydawnicza „Czytelnik”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dietrich M. (1987), Aktor a publiczność, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 229–244. | pl_PL |
dc.references | Domański H. (1999), Prestiż, Fundacja na rzecz Nauki Polskiej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Domański H. (2002), Polska klasa średnia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Domański H., Wesołowski W. (2000), Prestiż – formy historyczne, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 3, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 195–201. | pl_PL |
dc.references | Duvignaud J. (1965), L’acteur. Esquisse d’une sociologie du comédien, Gallimard, Paris. | pl_PL |
dc.references | Duvignaud J. (1987), Zarys socjologii aktora. Uwagi wstępne, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 59–71. | pl_PL |
dc.references | Dyczewski L. (2009), Wartości w kulturze, [w:] M. Filipiak (red.), Wprowadzenie do socjologii kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 185–205. | pl_PL |
dc.references | Dykiel B. (2015), Muszę jeszcze zrobić obiad, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 75–108. | pl_PL |
dc.references | Falkowska M. (red.), (1997), O stylach życia Polaków, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ferenc T. (2012), Artysta jako obcy. Socjologiczne studium artystów polskich na emigracji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Filler W. (1976), Tadeusz Łomnicki, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Filozofówna (Schiller) I. (1976), Polscy aktorzy o swoich przeżyciach podczas gry, [w:] J. Degler (red.), O tworzywie i twórcach dzieła teatralnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 367–391. | pl_PL |
dc.references | Fraszyńska J. (2015), Uspokoiłam drżące ciało, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 109–138. | pl_PL |
dc.references | Fromm E. (2012), Mieć czy być, Wydawnictwo Rebis, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gąsiorowska H. (2004), Wpływ czynników ekonomicznych na instytucje kulturalne i na zachowania twórców na rynku artystycznym, [w:] S. Flejterski, E. Roszkowska (red.), II Międzynarodowa Konferencja Teatry w Europie. Teatr – otoczenie społeczne, prawne i finansowe, Wydawnictwo Opera na Zamku, Szczecin, s. 172–179. | pl_PL |
dc.references | Gennep A. van (2006), Obrzędy przejścia, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Giddens A. (2001), Nowe zasady metody socjologicznej, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Giddens A. (2012), Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Goban-Klas T. (1968), Audytorium a publiczność – analiza wzajemnych relacji, „Studia Socjologiczne”, nr 2, s. 165–182. | pl_PL |
dc.references | Goffman E. (1959), The Presentation of Self in Everyday Life, Garden City, New York– Doubleday. | pl_PL |
dc.references | Goffman E. (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo KR, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gołaszewska M. (1986a), Kim jest artysta, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gołaszewska M. (1986b), Zarys estetyki. Problematyka. Metody. Teorie, wyd. 3, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Goleman D. (1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Golka M. (1996), Socjologiczny obraz sztuki, Wydawnictwo Ars Nova, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Golka M. (2007), Socjologia kultury, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Goode W.J. (1973), The Theory of Role-Strain. Explorations in Social Theory, Oxford University Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Gorlach K., Wasilewski J. (2000), Pozycja społeczna, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 3, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 164–168. | pl_PL |
dc.references | Got J. (1958), Antonina Hoffman i teatr krakowski jej czasów, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Got J. (1994), Gwiazdorstwo i aktoromania w teatrze polskim w XIX wieku, [w:] J. Got, Teatr i teatrologia, TAiWPN Universitas, Kraków, s. 253–269. | pl_PL |
dc.references | Grotowski J. (1992), Przemówienie doktora honoris causa Jerzego Grotowskiego, „Notatnik Teatralny”, nr 4, s. 19–24. | pl_PL |
dc.references | Grzymała-Siedlecki A. (1957), Świat aktorski moich czasów, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Guczalska B. (2014), Aktorstwo polskie. Generacje, Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Guczalska B. (2015), Trela, Wydawnictwo Marginesy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gurvitch G. (1956), Sociologie du théâtre, „Les Lettres Nouvelles”, nr 35, s. 196–210. | pl_PL |
dc.references | Gurvitch G. (1987), Socjologia teatru, [w:] T. Pyzik, E. Udalska (red.), W kręgu socjologii teatru na świecie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 33–43. | pl_PL |
dc.references | Gut J., Haman W. (1993), Docenić konflikt – od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Haber L.H. (2000), Organizacja formalna i nieformalna, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 3, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 22–28. | pl_PL |
dc.references | Halicki J. (2010), Obrazy starości rysowane przeżyciami seniorów, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok. | pl_PL |
dc.references | Hausbrandt A. (1983), Teatr w społeczeństwie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hausbrandt A. (1990), Elementy wiedzy o teatrze, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hausbrandt A., Holoubek G. (1986), Teatr jest światem, Wydawnictwo Literackie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Hera J. (1993), Losy niespokojnych, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hernik K. (2007), Doświadczenie konwersji przez studentów Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 3, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Hertz A. (1938), Zagadnienia socjologii teatru, Państwowe Wydawnictwo Książek Szkolnych we Lwowie, Lwów. | pl_PL |
dc.references | Hübner Z. (1958), Bogusławski, człowiek teatru, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Huizinga J. (1985), Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Spółdzielnia Wydawnicza „Czytelnik”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hys A., Nieznańska A. (2001), Osobowość a style radzenia sobie ze stresem u aktorów teatralnych, „Studia Psychologiczne”, nr 2, s. 51–64. | pl_PL |
dc.references | Ilczuk D. (1990), Aktor a rzeczywistość: szanse, zagrożenia, mechanizmy obronne, Instytut Kultury, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ingarden R. (1972), Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Inkeles A., Smith D.H. (1974), Becoming Modern, Harvard University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Jałowiecki S. (1978), Struktura systemu wartości. Studium zróżnicowań międzygeneracyjnych, PWN, Warszawa–Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Janda K. (2004), Moja droga B, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Janda K. (2015), Nie trzeba mnie zmieniać, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 139–177. | pl_PL |
dc.references | Janda K., Janicka B. (2013), Gwiazdy mają czerwone pazury, Wydawnictwo AB, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jansson T. (2001), Lato Muminków, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jaracz S. (1962), O teatrze i aktorze, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jan Paweł II (2005), List apostolski Ojca Świętego Jana Pawła II do artystów. Do tych, którzy z pasją i poświęceniem poszukują nowych „epifanii” Piękna, aby podarować je światu w twórczości artystycznej, Wydawnictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Jethon M. (2002), Pani Magdo, pani pierwszej to powiem, Wydawnictwo Do, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kacperczyk A. (2005), Zastosowanie koncepcji społecznych światów w badaniach empirycznych, [w:] E. Hałas, K. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, s. 167–189. | pl_PL |
dc.references | Kacperczyk A. (2016), Społeczne światy. Teoria – empiria – metody badań. Na przykładzie społecznego świata wspinaczki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kasprzyk E., Kędziak M. (2013), Miłość, Wydawnictwo Gruner+Jahr Polska, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kasser T. (2002), The High Price of Materialism, MIT Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Kociuba J. (1996), Tożsamość aktora, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Kohansky M. (1984), The Disreputable Profession. The Actor in Society, Greenwood Press, Westport CT, London. | pl_PL |
dc.references | Konecki K. (2014), Socjologia emocji według Thomasa Scheffa, [w:] K.T. Konecki, B. Pawłowska (red.), Emocje w życiu codziennym. Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 11–38. | pl_PL |
dc.references | Korporowicz L. (1999), Kultura, organizacje i rynek. O uwodzeniu świadomości nowej klasy średniej, „Przegląd Socjologiczny”, t. 48, nr 2, s. 39–54. | pl_PL |
dc.references | Kosiński D. (1997), Sztuka aktorska Wandy Siemaszkowej, TAiWPN Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kosiński D. (2003), Sztuka aktorska w polskim piśmiennictwie teatralnym XIX wieku – główne problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kosiński D. (2010), Teatra polskie. Historie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kosiński D. (2013), Teatra polskie. Rok katastrofy, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kosiński D., Wypych-Gawrońska A., Stafiej A. i in. (2005), Słownik wiedzy o teatrze, Wydawnictwo Park Sp. z o.o., Bielsko-Biała. | pl_PL |
dc.references | Kowalewicz K. (1993), Teatr i odbiorca. Przygotowanie do teorii odbioru przedstawienia teatralnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kozek W., Kubisa J. (2011), Polaktor. Aktorzy na rynku pracy, Związek Zawodowy Aktorów Polskich, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kozielecki J. (1997), Transgresja i kultura, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krakowska E. (2015), Tam, gdzie rosną poziomki, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 207–238. | pl_PL |
dc.references | Krakowska J. (2011), Mikołajska. Teatr i PRL, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krakowska J. (2016), PRL. Przedstawienia, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Państwowy Instytut Wydawniczy, Instytut Sztuki PAN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krakowska J. (red.), (2018), Nie(świadomość) teatru, wypowiedzi i rozmowy, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krasiński E. (1976), Stefan Jaracz, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kreczmar J. (1976), Polska sztuka aktorska po wojnie. Próba analizy, [w:] J. Degler (red.), Wprowadzenie do nauki o teatrze, t. 2: O tworzywie i twórcach dzieła teatralnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 393–406. | pl_PL |
dc.references | Krogulski W. (2015), Notatki starego aktora – przewodnik po teatrze warszawskim XIX wieku, TAiWPN Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kubikowski T. (1994), Siedem bytów teatralnych. O fenomenologii sztuki scenicznej, Wydawnictwo „Krąg”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kudliński T. (1985), Vademecum Teatromana, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kuligowska-Korzeniewska A. (1991), „Bogusławski i jego scena” Wincentego Rapackiego – manifest aktorstwa polskiego, [w:] D. Ratajczakowa (red.), Dramat i teatr pozytywistyczny, Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, Wrocław, s. 57–94. | pl_PL |
dc.references | Kuligowska-Korzeniewska A. (1995), Scena obiecana: teatr polski w Łodzi 1844–1918, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kunc W. (2003), Organizacja i zarządzanie teatrem w Polsce na przykładzie Opery na Zamku (wybrane problemy), [w:] S. Flejterski (red.), Międzynarodowa konferencja „Teatry w Europie. Organizacja, finansowanie i współpraca transgraniczna”, Wydawnictwo Opera na Zamku, Szczecin, s. 47–54. | pl_PL |
dc.references | Kuszewska M. (2015), Warto, „Pani”, wrzesień, s. 59–65. | pl_PL |
dc.references | Kuszewska M. (2016), Polak wszystkich przeskoczy, „Pani”, luty, s. 64. | pl_PL |
dc.references | Lee S.E. (1966), A Theory of Migration, „Demography”, nr 3, s. 47–57. | pl_PL |
dc.references | Libelt K. (1854), Estetyka, czyli Umnictwo piękne, B.M. Wolff, Petersburg. | pl_PL |
dc.references | Lubczyński K. (2007), Rapsodia życia i teatru. Rozmowy z aktorami przeprowadził Krzysztof Lubczyński, Wydawnictwo „Książka i Wiedza”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Łoś M. (1985), Role społeczne w nowej roli, [w:] E. Mokrzycki, M. Ofierska, J. Szacki (red.), O społeczeństwie i teorii społecznej. Księga pamiątkowa S. Ossowskiego, PWN, Warszawa, s. 123–145. | pl_PL |
dc.references | Łoziński W. (1966), Pogadanki teatralne, Wydawnictwo „Dziennika Literackiego”, Lwów. | pl_PL |
dc.references | Mac A.B. (1984), Actors and American Culture 1880–1920, Temple University Press, Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Machulski J. (2000), Zawód – aktor. Rozmyślania i projekty, Wydawnictwo Wojciech Grochowalski, Łódź–Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Maciejewski Ł. (2015), Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Marczak-Oborski S. (1967), Teatr czasu wojny. Polskie życie teatralne w latach II wojny światowej. 1939–1945, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Marczak-Oborski S. (1968), Życie teatralne w latach 1944–1964. Kierunki rozwojowe, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Matuchniak-Krasuska A. (2014), Za drutami oflagów. Studium socjologiczne, Centralne Muzeum Jeńców Wojennych, Łambinowice–Opole. | pl_PL |
dc.references | Mead G.H. (1975), Umysł, osobowość i społeczeństwo, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Merton R. (1996), On Social Structure of Science, University of Chicago Press, Chicago. | pl_PL |
dc.references | Merton R. (2002), Teorie socjologiczne i struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Michalik G. (2018), Danuta Szaflarska. Jej czas, Wydawnictwo Agora SA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mieszkowska A. (2019), Hanka Ordonówna. Miłość jej wszystko wybaczy, Prószyński Media, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mikołajska H. (2018), Nie podejmuję się sformułować definicji aktorstwa, [w:] J. Krakowska (red.), Nie (świadomość) teatru. Wypowiedzi i rozmowy, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa, s. 173–178. | pl_PL |
dc.references | Minkina A. (2012), Studium socjologii artysty na przykładzie rozmów z aktorami Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi, Uniwersytet Łódzki, Łódź (niepublikowana praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr Eweliny Wejbert-Wąsiewicz). | pl_PL |
dc.references | Morin E. (1965), Duch czasu, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Morin E. (1975), Kino i wyobraźnia, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Morin E. (1984), Les Stars, Galilée, Paris. | pl_PL |
dc.references | Mościcki P. (2007), Zaangażowanie i autonomia teatru, „Dialog”, nr 12, s. 5–16. | pl_PL |
dc.references | Mościcki P. (2008), Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mróz B. (2008), Osobowość wybitnych aktorów polskich. Studium różnic międzygeneracyjnych, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mróz B. (2015), 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mróz B., Kociuba J., Osterloff B. (2017), Sztuka aktorska w badaniach psychologicznych i refleksji estetycznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Natorska E. (red.), (1997), Holoubek (album jubileuszowy na 50-lecie pracy twórczej), Państwowy Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Niecikowska M. (1998), Aktor w teatrze socrealistycznym, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka”, t. 5, s. 85–98. | pl_PL |
dc.references | Orzechowski K. (2017), Teatr świata – świat teatru. Felietony 2016–2017, TAiWPN Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Osęka A. (1978), Mitologie artysty, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Osiński Z. (1972), Interakcja sceny i widowni w teatrze współczesnym, [w:] Z. Osiński (red.), Z teorii teatru. Materiały z sesji teatralnej, Poznań 1970, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa, s. 47–101. | pl_PL |
dc.references | Ossowska M. (2000), Normy moralne. Próba systematyzacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ossowski S. (1966), U podstaw estetyki, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ossowski S. (1967), Konflikt niewspółmiernych skal wartości, [w:] S. Ossowski, Z zagadnień psychologii społecznej, PWN, Warszawa, s. 71–101. | pl_PL |
dc.references | Osterloff B. (2017), Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską dawne i nowe, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pareto V. (1994), Uczucia i działania. Fragmenty socjologiczne, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pavis P. (1998), Słownik terminów teatralnych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław–Warszawa–Kraków. | pl_PL |
dc.references | Pawłowska J. (2003), Instytucje non-profit szansą dla teatrów. Przykład współpracy Teatru Ósmego Dnia i Fundacji Ósmego Dnia, [w:] S. Flejterski, E. Roszkowska (red.), II Międzynarodowa Konferencja Teatry w Europie. Teatr – otoczenie społeczne, prawne i finansowe, Wydawnictwo Opera na Zamku, Szczecin, s. 87–90. | pl_PL |
dc.references | Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu (2012), Wydawnictwo Pallottinum, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Przastek D. (2005), Środowisko teatru w okresie stanu wojennego, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Radwan A. (2015), Pierścionek z niebieskim oczkiem, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 239–268. | pl_PL |
dc.references | Raszewski Z. (1972), Bogusławski, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Raszewski Z. (1990), Krótka historia teatru polskiego, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ritzer G. (2004), Klasyczna teoria socjologiczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Rokicka E. (1992), Pojęcie „kariery”. Perspektywa strukturalno-funkcjonalna i interakcjonistyczna, „Przegląd Socjologiczny”, t. 41, s. 115–125. | pl_PL |
dc.references | Rola społeczna (2008), (hasło), [w:] Socjologia. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 169. | pl_PL |
dc.references | Roman A., Sabata M. (red.), (1989), Komedianci – rzecz o bojkocie, Zakłady Wydawnicze Versus, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Romanowski R. (1978), Motywy podjęcia studiów aktorskich, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 4, s. 179–190. | pl_PL |
dc.references | Ruman E. (2011), Główna rola w teatrze życia, Wydawnictwo Fronda, Warszawa. Sarapata A. (1965), Studia nad uwarstwieniem i ruchliwością społeczną w Polsce, Wydawnictwo „Książka i Wiedza”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Scheler M. (2004), Wolność, miłość, świętość, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Segda D. (2015), Nie będę Julią, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 269–301. | pl_PL |
dc.references | Siciński A. (2002), Styl życia, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 4, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 137–139. | pl_PL |
dc.references | Sieradzki P. (2007), Teoria „społeczeństwa doznań” („Erlebnisgesellschaft”) u Gerharda Schulze, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, t. 32, s. 105–116. | pl_PL |
dc.references | Sławińska I. (1988), Odczytywanie dramatu, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sławińska I. (1990), Teatr w myśli współczesnej. Ku antropologii teatru, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Słomczyński K. (2007), Kariera i sukces. Analizy socjologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra. | pl_PL |
dc.references | Słoczyński K., Kacprowicz G. (1979), Skale zawodów, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Souriau E. (1976), Czym jest sytuacja dramatyczna?, „Pamiętnik Literacki”, t. 62, z. 2, s. 259–282. | pl_PL |
dc.references | Stanisławski K. (1953), Praca aktora nad sobą, cz. 1, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stanisławski K. (1954), Praca aktora nad sobą, cz. 2. Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stanisz J. (2011a), Aktor, artysta, człowiek – przebieg edukacji studentów Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi – studium socjologiczne, Uniwersytet Łódzki, Łódź (niepublikowana rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Anny Matuchniak-Krasuskiej, prof. UŁ). | pl_PL |
dc.references | Stanisz J. (2011b), Uczelnie aktorskie a instytucje totalne – na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi, [w:] M. Stępnik (red.), Komunikowanie artystyczne, Wydawnictwo WSPA, Lublin, s. 53–62. | pl_PL |
dc.references | Stenka D. (2018), Danuta Stenka w rozmowie z Łukaszem Maciejewskim. Flirtując z życiem, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sulima R. (2003), Życie codzienne Polaków na przełomie XX i XXI wieku, Wydawnictwo Stopka, Łomża. | pl_PL |
dc.references | Sułkowski B. (1993), Hamletyzowanie nasze. Socjologia sztuki, polityki i codzienności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Sułkowski B. (2010), Deregulacja kultury wielkomiejskiej na przykładzie Łodzi, [w:] A. Matuchniak-Krasuska, N. Bandier, A. Hammouche (red.), Lokalne pola produkcji kulturalnej w Polsce i we Francji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 82–98. | pl_PL |
dc.references | Święcicka O. (2015), Mnie nie ma. Rozmowa z Maciejem Nowakiem, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec. | pl_PL |
dc.references | Świontek S. (2003), Zapis wykładów wygłoszonych dla studentów I roku kulturoznawstwa: Sławomira Świontka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Szacka B. (2003, 2008), Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szczublewski J. (1975), Żywot Modrzejewskiej, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szczygielska Z. (1978), Zbigniew Zapasiewicz, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szejnert M. (1988), Sława i infamia. Rozmowa z Bohdanem Korzeniewskim, Oficyna Wydawnicza „Pokolenie”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sztompka P. (2002, 2012), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sztompka P., Bogunia-Borowska M. (red.), (2008), Socjologia codzienności, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szulborska-Łukaszewicz J. (red.), (2015), Artysto Scen Polskich, powiedz nam z czego żyjesz…?, Związek Artystów Scen Polskich, Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Ślęzak I. (2009), Stawanie się poetą. Analiza interakcjonistyczno-symboliczna, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 1, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz W. (1986), Pojęcie wartości, [w:] W. Tatarkiewicz, O filozofii i sztuce, PWN, Warszawa, s. 69–78. | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz W. (1990), Historia filozofii, t. 1, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Terelak J.F. (red.), (2007), Stres zawodowy: charakterystyka psychologiczna wybranych zawodów stresowych, Wydawnictwo UKSW, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Terlecka-Reksnis M. (2008), Holoubek. Rozmowy, Prószyński i S-ka, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Thomas W., Znaniecki F. (1976), Chłop polski w Europie i Ameryce, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Trybała M. (2015), Dziesięć centymetrów nad ziemią, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 337–366. | pl_PL |
dc.references | Turner J.H. (2012), Struktura teorii socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Turner J.H., Stets J.E. (2009), Socjologia emocji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Villiers A. (1942), La psychologie du comédien, Mercure de France, Paris. | pl_PL |
dc.references | Villiers A. (1946), La prostitution de l’acteur, Du pavois, Paris. | pl_PL |
dc.references | Wachowski J. (1998), Performer a aktor, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka”, t. 5, s. 121–134. | pl_PL |
dc.references | Wagner I. (2015), Sprzężenie karier. Konstrukcja karier w środowiskach artystycznych i intelektualnych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 1, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Wallis A. (1964), Artyści-plastycy, zawód i środowisko, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wejbert-Wąsiewicz E. (2009a), Kim jest artysta?, „Dwumiesięcznik Społeczno-Polityczny. Realia”, nr 3, s. 122–132. | pl_PL |
dc.references | Wejbert-Wąsiewicz E. (2009b), Rola artysty w społeczeństwie, „Dwumiesięcznik Społeczno-Polityczny. Realia”, nr 4, s. 109–120. | pl_PL |
dc.references | Wierzbicka-Michalska K. (1975), Aktorzy cudzoziemscy w Warszawie w XVIII wieku, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Wierzbicka-Michalska K. (1988), Aktorzy cudzoziemscy w Warszawie w latach 1795–1830, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Wilski Z. (1982), Wielka tragiczka, Wydawnictwo Literackie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wilski Z. (1990), Aktor w społeczeństwie. Szkice o kondycji aktora w Polsce, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo ISP PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków– Gdańsk–Łódź. | pl_PL |
dc.references | Wilski Z. (2000), Aktorstwo, [w:] M. Fik (red.), Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, Teatr – Widowisko, Instytut Kultury, Warszawa, s. 495–514. | pl_PL |
dc.references | Wojciszke B. (2011, 2012), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zajączkowska M. (2015), Chcę się bawić, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 367–398. | pl_PL |
dc.references | Zapasiewicz Z. (1989), Czas wyboru, [w:] A. Roman, M. Sabata (red.), Komedianci – rzecz o bojkocie, Zakłady Wydawnicze Versus, Warszawa, s. 236–243. | pl_PL |
dc.references | Zawadzka M. (2011), Gustaw i Ja, Wydawnictwo Marginesy, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zawadzka M. (2015), Mało mnie znacie, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 401–428. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (1996), Sytuacja instytucji kultury w okresie transformacji (teatr i widownia), [w:] J. Kulpińska, A. Pilichowski (red.), Strategie adaptacyjne społeczeństwa polskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 118–127. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2002), Teatr jako odpowiedź na ludyczne, edukacyjne i estetyczne potrzeby odbiorców, „Kultura i Społeczeństwo”, t. 46, nr 1, s. 143–156. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2003), Światła na widownię. Socjologiczne studium publiczności teatralnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2010), Aktualizujące tendencje widzów teatralnych – na podstawie badań własnych, „Szkice Humanistyczne”, t. 10, nr 2–3, s. 215–223. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2012a), Główne stanowiska w psychologii religii – wprowadzenie, „Kultura i Wartości”, nr 1, s. 57–70. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2012b), Spektakl jako wydarzenie (spotkanie) i święto w ujęciu H.G. Gadamera, „Szkice Humanistyczne”, t. 12, nr 4, s. 67–75. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2014), Polski współczesny teatr polityczny – refleksje na marginesie książek Zygmunta Hübnera i Pawła Mościckiego, [w:] M. Jeziński, Ł. Wojtkowski (red.), Sztuka i polityka. Sztuki wizualne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, s. 187–206. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2018a), Spektakl „Zakonnice odchodzą po cichu” jako przykład tendencji demaskatorskich w polskim teatrze dokumentalnym, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 18, s. 241–247. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E. (2018b), Społeczny świat teatru. Areny polskich publicznych teatrów dramatycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Zimnica-Kuzioła E., Wejbert-Wąsiewicz E. (2018), Nurt dokumentalny w polskiej sztuce współczesnej, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 18, s. 204–205. | pl_PL |
dc.references | Ziółkowski M. (2002), Wartości, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 4, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 289–297. | pl_PL |
dc.references | Znaniecki F. (2001), Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Żółkowska J. (2015), Nie trzeba się bać, [w:] Ł. Maciejewski, Aktorki. Portrety, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków, s. 429–456. | pl_PL |
dc.references | Żuber F. (1992), Publiczność teatralna. Studium publiczności Teatru Polskiego w Warszawie, Instytut Kultury, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Żurawski K. (1977), Maja Komorowska, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Augustynowicz A. (2000), Kij w mrowisko. Rozmowa z Ewą Podgajną, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/17595/kij-w-mrowisko (dostęp: 12.08.2016). | pl_PL |
dc.references | Augustynowicz A. (2007), Istotą społeczności jest gra. Rozmowa z Mirosławem Baranem, https://e-teatr.pl/istota-spolecznosci-jest-gra-a41721 (dostęp: 15.09.2017). | pl_PL |
dc.references | Csikszentmihalyi M. (2004), Flow, the Secret to Happiness, http://www.ted.com/talks/mihaly_csikszentmihalyi_on_flow?language=en#t-834977 (dostęp: 12.08.2016). | pl_PL |
dc.references | Domański H. (2012), Gdzie jesteś, klaso średnia?, http://www.instytutobywatelski.pl/5038/lupa-instytutu/nowa-polska-klasa-srednia (dostęp: 09.11.2015). | pl_PL |
dc.references | Englert J., Zawód aktor, www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=347&Itemid=162 (dostęp: 15.09.2017). | pl_PL |
dc.references | Globisz K. (2015), Globisz odbiera telefon, http://wyborcza.pl/duzyformat/1,143522,17358380,Globisz_odbiera_telefon.html (dostęp: 23.07.2015). | pl_PL |
dc.references | Golka M. (2012), Socjologia artysty nowożytnego, http://docplayer.pl/10558497-Marian-golka-socjologia-artysty-nowozytnego.html (dostęp: 13.01.2018). | pl_PL |
dc.references | Instagram. Jacy aktorzy mają swoje konto?, http://www.mowimyjak.pl/newsy/internet- technologie/instagram-jacy-aktorzy-maja-swoje-konto,33_67218.html (dostęp: 20.07.2017). | pl_PL |
dc.references | Kuligowska-Korzeniewska A., Bywają przedstawienia, które mogą rozpocząć nową epokę w dziejach narodu. Rozmowa z Anną Kruszyńską, http://www.pap.pl/aktualnosci/news,1182776,mogą-a-kuligowska-korzeniewska-bywaja-przedstawienia-mogą-rozpoczac-nowa-epoke-w-dziejach-narodu.html (dostęp: 19.08.2018). | pl_PL |
dc.references | Kocur M., Czerwona księga polskiego teatru, http://teatralny.pl/recenzje/czerwona-ksiega-polskiego-teatru,2020.htmlrozek (dostęp: 12.12.2017). | pl_PL |
dc.references | Leszek Mądzik. Biogram, http://www.teatrmaly.tychy.pl/galeria-obok/243-leszek-mdzik/ (dostęp: 19.09.2016). | pl_PL |
dc.references | Łabonarska H. (2015), Chcę być świętą. Halina Łabonarska w rozmowie z Barbarą Gruszką-Zych, https://e-teatr.pl/halina-Labonarska-chce-byc-swieta-a205096 (dostęp: 28.07. 2019). | pl_PL |
dc.references | Michno S., Aktor według Tadeusza Kantora, monodram, http://www.news.cricoteka.pl/aktor-wedlug-tadeusza-kantora (dostęp: 19.09.2016). | pl_PL |
dc.references | Mrozek W., Joanna Krakowska i „PRL. Przedstawienia”. Książka nie tylko o teatrze, nie tylko o Polsce Ludowej, http://wyborcza.pl/7,112395,21492124,joanna-krakowska-i-prl-przedstawienia-ksiazka-nie-tylko.html (dostęp: 12.12.2017). | pl_PL |
dc.references | Nagrody teatralne (hasło), [w:] Encyklopedia Teatru, http://www.encyklopediateatru.pl/hasla/224/nagrody-teatralne (dostęp: 20.08.2016). | pl_PL |
dc.references | Shevtsova M., Socjologia teatru: problemy i perspektywy, http://www.grotowski.net/performer/performer-5/socjologia-teatru-problemy-i-perspektywy (dostęp: 12.01.2019). | pl_PL |
dc.references | Sukces (hasło), [w:] Słownik języka polskiego PWN, https://sjp.pwn.pl/sjp/sukces(dostęp: 19.08.2018). | pl_PL |
dc.references | Szczepkowska J., List Joanny Szczepkowskiej do kolegów z Teatru Dramatycznego, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/88987/warszawa-list-joanny-szczepkowskiej-do-kolegow-z-teatru/ (dostęp: 20.07.2016). | pl_PL |
dc.references | Szulc A., Tomczuk J., O co walczy polska klasa średnia?, http://www.newsweek.pl/polska/klasa-srednia-zarobki-praca-klasy-sredniej-w-polsce-newsweek-pl,artykuly,281370,1.html (dostęp: 17.10.2016). | pl_PL |
dc.references | Trela J., Jak grzechotnik. Rozmowa z Donatą Subbotko, http://wyborcza.pl/magazyn/1,124059,15627019,Jak_grzechotnik__Z_Jerzym_Trela_rozmawia_Donata_Subbotko.html?disableRedi (dostęp: 19.08.2018). | pl_PL |
dc.references | Zacisze gwiazd, https://www.tvp.pl/rozrywka/programy-rozrywkowe/zacisze-gwiazd (dostęp: 08.03.2016). | pl_PL |
dc.references | Zawód aktor/aktorka. Opis i zarobki, https://www.zawodowe.com/kategorie/pozostale/aktor_aktorka/opis_i_zarobki/ (dostęp: 13.08.2018). | pl_PL |
dc.references | Zawód: Aktor, https://studia.pl/zawod-aktor/ (dostęp: 13.08.2018). | pl_PL |
dc.references | Znana aktorka pokazała w teatrze pupę, https://kultura.dziennik.pl/teatr/artykuly/111249,znana-aktorka-pokazala-w-teatrze-pupe.html (dostęp: 23.11.2017). | pl_PL |
dc.references | Żukowski T., PRL, teatr, rewolucja, http://pismowidok.org/index.php/one/article/view/445/868 (dostęp: 23.01.2019). | pl_PL |
dc.references | Czy Polacy chodzą do teatru?, www.tnsglobal.pl/wpcontent/blogs.dir/9/files/2015/02/K.008_Teatr_O01a-15. pdf (dostęp: 28.12.2016). | pl_PL |
dc.references | Komunikat CBOS (2005), Wartości i normy w życiu Polaków, oprac. R. Boguszewski, BS/133/2005. | pl_PL |
dc.references | Komunikat CBOS (2009), Prestiż zawodów, oprac. M. Feliksiak, BS/8/2009. | pl_PL |
dc.references | Komunikat CBOS (2010), Co jest ważne, co można, a czego nie wolno – normy i wartości w życiu Polaków, oprac. R. Boguszewski, BS/99/2010. | pl_PL |
dc.references | Komunikat CBOS (2013a), Prestiż zawodów, oprac. A. Cybulska, BS/164/2013. | pl_PL |
dc.references | Komunikat CBOS (2013b), Wartości i normy, oprac. R. Boguszewski, BS/111/2013. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 roku w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz.U. 2014, poz. 1145). | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. 1991 Nr 114, poz. 493). | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, Teatr – Widowisko (2000), Instytut Kultury, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia Socjologii (2000, 2002), t. 3–4, Oficyna Naukowa, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Socjologia. Przewodnik encyklopedyczny (2008), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Teatr w Polsce 2016: dokumentacja sezonu 2014/2015 (2016), Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Janusz Chabior, „Zwierciadło” lipiec 2015, s. 58–62, rozmowa z Anną Serdiukow, Niezidentyfikowane szczątki ludzkie. | pl_PL |
dc.references | Janusz Chabior, „Pani” wrzesień 2015, s. 78–86, rozmowa z Małgorzatą Domagalik, Mistrz Janusz Chabior. | pl_PL |
dc.references | Viola Arlak, „Zwierciadło” lipiec 2015, s. 76–79, rozmowa z Anną Serdiukow, Gram w innych rejestrach. | pl_PL |
dc.references | Bartosz Porczyk, „Zwierciadło” lipiec 2015, s. 80–84, rozmowa z Martą Wróbel, Marzyciel. | pl_PL |
dc.references | Tomasz Kot, „Zwierciadło” październik 2014, s. 42–49, rozmowa z Hanną Halek, Przez szacunek do serca. | pl_PL |
dc.references | Olga Bołądź, „Zwierciadło” październik 2014, s. 84–89, rozmowa z Anitą Zuchorą, Służba specjalna. | pl_PL |
dc.references | Kamilla Baar, „Zwierciadło” listopad 2014, s. 42–49, rozmowa z Anitą Zuchorą, Portret zwielokrotniony. | pl_PL |
dc.references | Piotr Fronczewski, „Zwierciadło” styczeń 2015, s. 54–61, rozmowa z Kamilą Drecką, Czy jeszcze mam marzenia? | pl_PL |
dc.references | Gabriela Muskała, „Zwierciadło” wrzesień 2014, s. 74–79, rozmowa z Anną Serdiukow, Albo dobrze, albo wcale. | pl_PL |
dc.references | Anna Dymna, „Twój Styl” listopad 2014, s. 22–28, rozmowa z Anną Jasińską, Chce się żyć. | pl_PL |
dc.references | Anna Dymna, „Gazeta Wyborcza” grudzień 2014, rozmowa z Katarzyną Bielas, Nie nudźcie się, szalejcie, https://wyborcza.pl/duzyformat/1,127290,17105880,Anna_Dymna Nie_nudzcie_sie szalejcie CYKL WYBORCZEJ_.html (dostęp: 23.07.2015). | pl_PL |
dc.references | Magdalena Stużyńska, „Twój Styl” listopad 2014, s. 38–44, rozmowa z Martą Bednarską, Mniej znaczy więcej. | pl_PL |
dc.references | Joanna Moro, „Twój Styl” listopad 2014, s. 62–68, rozmowa z Beatą Biały, Nie uczę się na błędach. | pl_PL |
dc.references | Edyta Olszówka, „Zwierciadło” lipiec 2014, s. 52–59, rozmowa z Katarzyną Montgomery, Bywam szorstka. | pl_PL |
dc.references | Edyta Olszówka, „Uroda Życia” sierpień 2015, s. 16–22, rozmowa z Marzeną Rogalską, Zawsze prosto w oczy. | pl_PL |
dc.references | Arkadiusz Jakubik, „Uroda Życia” sierpień 2015, s. 39–42, rozmowa z Magdaleną Felis, Mam ci to zagrać? | pl_PL |
dc.references | Andrzej Grabowski, „Zwierciadło” lipiec 2014, s. 66–70, rozmowa z Hanną Halek, Przekomarzać nam się zdarza. | pl_PL |
dc.references | Andrzej Grabowski, „Newsweek” sierpień 2013, rozmowa z Tomaszem Kwaśniewskim, Już się nie wstydzę, https://www.newsweek.pl/polska/aktor-andrzej-grabowski-w-wywiadzie-dla-newsweekpl/0y1exh0 (dostęp: 12.08.2016). | pl_PL |
dc.references | Leszek Lichota, „Zwierciadło” lipiec 2014, s. 86–90, rozmowa z Beatą Pawłowicz, Kiedy bohater idzie na wojnę. | pl_PL |
dc.references | Katarzyna Zielińska, „Sens” październik 2014, s. 6–12, rozmowa z Magdaleną Mołek, Kryśka i jej grafik. | pl_PL |
dc.references | Urszula Grabowska, „Sens” marzec 2011, s. 52–58, rozmowa z Aliną Gutek, Rośnie we mnie spokój. | pl_PL |
dc.references | Krzysztof Globisz, „Sens” marzec 2011, s. 115, wysłuchała Małgorzata Wach, Anioł też człowiek. | pl_PL |
dc.references | Krzysztof Globisz, „Gazeta Wyborcza” luty 2015, rozmowa z Renatą Radłowską, Globisz odbiera telefon, http://wyborcza.pl/duzyformat/1,143522,17358380,Globisz_odbiera_telefon.html (dostęp: 23.07.2015). | pl_PL |
dc.references | Joanna Brodzik, „Sens” styczeń 2015, s. 6–12, rozmowa z Katarzyną Drogą, Moja Lady Di. | pl_PL |
dc.references | Artur Żmijewski, „Sens” styczeń 2015, s. 86–89, rozmowa z Hanną Halek, Emocje muszą być. | pl_PL |
dc.references | Antoni Pawlicki, „Sens”, grudzień 2013, s. 61–63, rozmowa z Hanną Halek, Mógłbym więcej. | pl_PL |
dc.references | Antoni Pawlicki, „Pani” luty 2016, s. 37, rozmowa z Wiką Kwiatkowską, Nie biorę jeńców. | pl_PL |
dc.references | Magdalena Cielecka, „Sens” kwiecień 2014, s. 6–11, rozmowa z Magdaleną Mołek, Nie udaję, że jest lepiej. | pl_PL |
dc.references | Adam Ferency, „Sens” kwiecień 2014, s. 100–102, rozmowa z Mają Jaszewską, O czym tu rozmawiać z kimś, kto nie ma poczucia humoru? | pl_PL |
dc.references | Anna Dereszowska, „Sens” lipiec 2014, s. 6–11, rozmowa z Magdaleną Mołek, Trochę mi się w życiu pozmieniało. | pl_PL |
dc.references | Maciej Stuhr, „Sens” lipiec 2014, s. 96–98, rozmowa z Hanną Halek, Delikatnie rzecz ujmując. | pl_PL |
dc.references | Katarzyna Dąbrowska, „Sens” marzec 2015, s. 6–10, rozmowa z Joanną Olekszyk, Ruda rządzi. | pl_PL |
dc.references | Karolina Gorczyca, „Sens”. Wydanie specjalne nr 4/2014, s. 8–12, rozmowa z Joanną Olekszyk, Najlepszym lekarstwem jest drugi człowiek. | pl_PL |
dc.references | Dominika Kluźniak, „Zwierciadło” maj 2014, s. 75–80, rozmowa z Remigiuszem Grzelą, Sztuka znikania. | pl_PL |
dc.references | Katarzyna Warnke, „Zwierciadło” maj 2014, s. 91–94, rozmowa z Zofią Fabjanowską-Micyk, Pożywki dla wyobraźni. | pl_PL |
dc.references | Jan Peszek, „Zwierciadło” maj 2014, s. 96–101, rozmowa z Hanną Halek, Całe życie po swojemu. | pl_PL |
dc.references | Jan Peszek, „Pani” luty 2016, s. 68–77, rozmowa z Małgorzatą Domagalik, Mistrz Jan Peszek. | pl_PL |
dc.references | Agnieszka Grochowska, „Sens” marzec 2014, s. 8–12, rozmowa z Rafałem Masłowem, Jak już wejdziesz na wielką górę… | pl_PL |
dc.references | Katarzyna Maciąg, „Sens” marzec 2014, s. 42–45, rozmowa z Hanną Halek, Teraz mogę być każdym. | pl_PL |
dc.references | Kinga Preis, „Zwierciadło” marzec 2014, s. 42–49, rozmowa z Hanną Halek, Chcę czegoś więcej. | pl_PL |
dc.references | Dorota Kolak, „Zwierciadło” marzec 2014, s. 73–76, rozmowa z Małgorzatą Wach, Jak przestałam być świętą Zuzanną. | pl_PL |
dc.references | Ewa Kasprzyk, „Zwierciadło” styczeń 2014, s. 38–45, rozmowa z Anną Bimer, Nawet ja mam kodeks. | pl_PL |
dc.references | Jerzy Trela, „Gazeta Wyborcza” luty 2014, rozmowa z Donatą Subbotko, Jak grzechotnik, http://wyborcza.pl/magazyn/1,136822,15627019,Jak_grzechotnik Z_Jerzym_Trela_rozmawia_Donata_Subbotko.html (dostęp: 17.10.2016). | pl_PL |
dc.references | Artur Barciś, „Interia. Kobieta” luty 2014, rozmowa z Anną Chodacką, Zawsze reagują śmiechem, https://kobieta.interia.pl/gwiazdy/news-artur-barcis-zawsze-reaguje-usmiechem,nId,1105450 (dostęp: 10.08.2015). | pl_PL |
dc.references | Artur Barciś, „Interia. Kobieta” sierpień 2015, rozmowa z Justyną Kasprzak, Już nie mam kompleksów, http://kobieta.interia.pl/gwiazdy/wywiady/news-artur-barcis-juz-nie-mam-kompleksow (dostęp: 10.08.2015). | pl_PL |
dc.references | Artur Barciś, „Zwierciadło” wrzesień 2015, s. 70–75, rozmowa z Maciejem Gajewskim, Czekając na oklaski. | pl_PL |
dc.references | Stanisława Celińska, „Uroda Życia” wrzesień 2015, s. 16, Stan umysłu. | pl_PL |
dc.references | Stanisława Celińska, „Uroda Życia” wrzesień 2015, s. 46–50, rozmowa z Jakubem Janiszewskim, Lubię zaczynać od nowa. | pl_PL |
dc.references | Krystyna Janda, „Skarb” wrzesień 2015, s. 31–35, rozmowa z Agatą Młynarską, Premiera roku. | pl_PL |
dc.references | Anna Korcz, „Skarb” listopad 2015, s. 24–27, rozmowa z Agatą Młynarską, Spokojnie siedzę na brzegu. | pl_PL |
dc.references | Agnieszka Grochowska, „Skarb” listopad 2015, s. 28–31, rozmowa z Agnieszką Święcicką, Nie lubię mówić: ja, ja, ja… | pl_PL |
dc.references | Magdalena Walach, „Zwierciadło” kwiecień 2015, s. 46–52, rozmowa z Anną Serdiukow, Szczęściara. | pl_PL |
dc.references | Mirosław Baka, „Skarb” grudzień 2015, s. 122–125, rozmowa z Marią Jolantą Ostrowską, Nie muszę niczego udowadniać. | pl_PL |
dc.references | Tomasz Schuchardt, „Zwierciadło” listopad 2015, s. 96–100, rozmowa z Robertem Rientem, Mam szybki zapalnik. | pl_PL |
dc.references | Wojciech Mecwaldowski, „Zwierciadło” listopad 2015, s. 72–78, rozmowa z Anną Serdiukow, Dobrze jest, jak jest. | pl_PL |
dc.references | Ilona Ostrowska, „Zwierciadło” listopad 2011, s. 44–48, rozmowa z Beatą Pawłowicz, Jestem twardzielką. | pl_PL |
dc.references | Julia Kijowska, „Zwierciadło” grudzień 2015, s. 56–63, rozmowa z Anną Serdiukow, Intuicja. | pl_PL |
dc.references | Marek Kondrat, „Zwierciadło” grudzień 2015, s. 80–84, rozmowa z Hanną Halek, Zabawa w życie. | pl_PL |
dc.references | Helena Norowicz, „Pani” luty 2016, s. 20, opracowała Iga Nyc, Pokochać albo rzucić. | pl_PL |
dc.references | Marian Pysznik, „Pani” luty 2016, s. 22, opracowała Iga Nyc, Pokochać albo rzucić. | pl_PL |
dc.references | Karolina Gruszka, „Pani” luty 2016, s. 24–33, rozmowa z Izą Komendołowicz, Karolina postanawia wrócić. | pl_PL |
dc.references | Małgorzata Zajączkowska, „Pani” luty 2016, s. 36, rozmowa z Wiką Kwiatkowską, Teoria a życie. | pl_PL |
dc.references | Agata Kulesza, „Pani” wrzesień 2015, s. 26–36, rozmowa z Izą Komendołowicz, Tamtej Agaty już nie ma. | pl_PL |
dc.references | Maja Ostaszewska, „Zwierciadło” luty 2016, s. 32–38, rozmowa z Anną Serdiukow, Wolność kocham i rozumiem. | pl_PL |
dc.references | Aleksandra Popławska, „Zwierciadło” styczeń 2015, s. 62–66, rozmowa z Anną Serdiukow, Chciałoby się duszę zaprzedać. | pl_PL |
dc.references | Maja Kleczewska, „Zwierciadło” wrzesień 2014, s. 56–61, rozmowa z Remigiuszem Grzelą, Mówić za innych. | pl_PL |
dc.references | Agnieszka Glińska, „Sens” marzec 2014, s. 54–57, rozmowa z Maciejem Zienkiewiczem, Urządzanie siebie. | pl_PL |
dc.references | Monika Strzępka, „Zwierciadło” styczeń 2014, s. 70–74, rozmowa z Izą Klementowską, Teatr ma moc. | pl_PL |
dc.references | Bodo Koks, „Uroda Życia” wrzesień 2015, s. 52–55, rozmowa z Magdaleną Żakowską, Moja walka. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-932-0 | |