Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKalinowski, Marcin
dc.contributor.authorSzymczak, Damian
dc.date.accessioned2023-12-19T12:39:59Z
dc.date.available2023-12-19T12:39:59Z
dc.date.issued2022-11-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48846
dc.description.abstractThe main research objective of this publication is to present the scale of the political outsourcing phenomenon in Poland. An additional objective is to answer the question whether political outsourcing is transparent social phenomenon? In the theoretical part was used method of critical analysis of the literature. In the empirical part was analyzed available data on the website of the State Electoral Commission.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest próba oszacowania skali zjawiska outsourcingu politycznego w Polsce. Dodatkowe zadanie badawcze dotyczy poszukiwania odpowiedzi na pytanie, czy świadczenie płatnego doradztwa politycznego na rzecz partii politycznych jest zjawiskiem społecznie przejrzystym. Artykuł powstał w oparciu o analizę raportów dostępnych na stronie internetowej Państwowej Komisji Wyborczej oraz krytyczną analizę literatury przedmiotu.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesWładza Sądzenia;23pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectoutsourcing politycznypl
dc.subjectrynek politycznypl
dc.subjectwydatki partii politycznychpl
dc.subjectpolitical outsourcingen
dc.subjectpolitical marketen
dc.subjectpolitical party expensesen
dc.titleOutsourcing w strukturze polskiego rynku politycznegopl
dc.title.alternativeOutsourcing in the structure of the Polish political marketen
dc.typeArticle
dc.page.number94-110
dc.contributor.authorAffiliationKalinowski, Marcin - Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Gospodarki Przestrzennej, Katedra Inwestycji i Nieruchomościpl
dc.contributor.authorAffiliationSzymczak, Damian - Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Ekonomii, Katedra Makroekonomiipl
dc.identifier.eissn2300-1690
dc.referencesBanerjee, S. (2020). Party brand hate in political market: antecedents and consequences, Asian Journal of Political Science, 28/2020, 97–121, https://doi.org/10.1080/02185377.2020.1768417.pl
dc.referencesBentley, A. (1995). The Process of Government: A Study of Social Press. Transactions Publishers, New Brunswick.pl
dc.referencesBourdieu P., (2009). O telewizji. Panowanie dziennikarstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesCassese S., (2022). Po co dziś światu intelektualiści?, Wszystko co Najważniejsze, 37/2022.pl
dc.referencesDeAngelo, G., McCannon, B. (2012). Psychological game theory in public choice, Public Choice, 182/2020, 159–180.pl
dc.referencesDowns, A. (1957). An Economic Theory of Democracy. New York: Harper&Row.pl
dc.referencesEco, U. (2007). Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Warszawa: WA.B.pl
dc.referencesEco, U. (1999). Semiologia życia codziennego, Warszawa: Czytelnik.pl
dc.referencesGarlicki J., (2010), Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczej do kampanii permanentnej, Studia Politologiczne, 16/2010.pl
dc.referencesGoffman E., (2020), Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo ALETHEIA.pl
dc.referencesHeiss, R., Schmuck, D., Matthes, J. (2019). What drives interaction in political actors’ Facebook posts? Profile and content predictors of user engagement and political actors’ reactions, Information, Communication & Society, 22(10), 1497–1513 https://pkw.gov.pl/ [Państwowa Komisja Wyborcza]pl
dc.referencesKalinowski, M., Szymczak, D., (2022). Przyczynek do analizy przejrzystości i skali outsourcingu politycznego w Polsce, Horyzonty Polityki, 13(42)/2022, 31–54, https://doi.org/10.35765/hp.2147pl
dc.referencesMcNair, B. (2011). An introduction to political communication. New York: Taylor & Francis.pl
dc.referencesMetz, T. (2016). Caring democracy: Markets, equality and justice, Contemporary Political Theory, 15/2016, 22–25.pl
dc.referencesMichalczyk S., (2005). Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Katowice: Wydawnictwo ŚLĄSK.pl
dc.referencesMoe T. M., (1980). The Organization of Interest. Incentives and the Internal Dynamics of Political Interest Groups. Chicago and London: The University of Chicago Press.pl
dc.referencesPodobas, I. (2008). Marketing polityczny a wzrost wydatków na kampanie polityczne. W: M. Chmaj (red.), Finansowanie polityki w Polsce na tle europejskim (s.10–29). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.pl
dc.referencesSchumpeter, J.A., (1995). Kapitalizm. Socjalizm. Demokracja. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesSelf, P. (2021). Government by the Market? The Politics of Public Choice. New York: Routledge.pl
dc.referencesSennett R., (2006). Kultura Nowego Kapitalizmu. Warszawa: Wydawnictwo Muza.pl
dc.referencesTruman D. B., (1993). The Governmental Process: Political Interest and Public Opinion. Berkeley: University of California.pl
dc.referencesVitasek. K., Ledyard. M., Manrodt. K., (2013). Vested Outsourcing. Five rules that will transform outsourcing. New York: Palgrave Macmillan.pl
dc.referencesWeerakkody, V., Irani, Z. (2010). A value and risk analysis of offshore outsourcing business models: an explanatory study, International Journal of Production Research, 48(2), 613–634.pl
dc.referencesWalczak-Duraj, D., (2012). Wiodące problemy polityki w społeczeństwach liberalnych demokracji. Kontekst etyczny, Władza sądzenia 13/2012, 8–22, https://doi.org/10.35765/hp.2147pl
dc.contributor.authorEmailKalinowski, Marcin - marcin.kalinowski@uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailSzymczak, Damian - damian.szymczak@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2300-1690.23.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0