dc.contributor.author | Fronczak, Adrianna | |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T06:48:54Z | |
dc.date.available | 2024-01-25T06:48:54Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/49931 | |
dc.description.abstract | Przedmiotem niniejszej dysertacji są opinie badanych uczniów szkoły gimnazjalnej na temat ich funkcjonowania szkolnego i zasobów osobistych. Celem przeprowadzonych badań było rozpoznanie związku między wybranymi zasobami osobistymi, tj. poczuciem kompetencji osobistej, umiejętnością radzenia sobie w sytuacjach trudnych (stresowych), poziomem optymizmu oraz poczuciem koherencji (poczuciem zrozumiałości, zaradności i sensowności) wczesnych adolescentów a ich funkcjonowaniem w szkole.
Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów teoretycznych, metodologicznych założeń badań własnych (rozdział IV) oraz czterech rozdziałów, w których zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań oraz ich interpretację. Całość dopełniają podsumowanie i wnioski, spis tabel oraz rysunków, aneks, streszczenie oraz słowa kluczowe.
Na potrzeby niniejszej pracy skorzystano z literatury z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii, filozofii, medycyny, metodologii nauk i statystyki. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | adolescenci | pl_PL |
dc.subject | wczesna adolescencja | pl_PL |
dc.subject | uczniowie | pl_PL |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | zasoby osobiste | pl_PL |
dc.title | Wybrane zasoby osobiste a funkcjonowanie szkolne wczesnych adolescentów | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 201 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | adrianna.alicja.fronczak@poczta.onet.pl | pl_PL |
dc.dissertation.director | Mudrecka, Irena | |
dc.dissertation.reviewer | Lewicka-Zelent, Agnieszka | |
dc.dissertation.reviewer | Pasikowski, Sławomir | |
dc.date.defence | 2024-02-29 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |