Wybrane zasoby osobiste a funkcjonowanie szkolne wczesnych adolescentów
Streszczenie
Przedmiotem niniejszej dysertacji są opinie badanych uczniów szkoły gimnazjalnej na temat ich funkcjonowania szkolnego i zasobów osobistych. Celem przeprowadzonych badań było rozpoznanie związku między wybranymi zasobami osobistymi, tj. poczuciem kompetencji osobistej, umiejętnością radzenia sobie w sytuacjach trudnych (stresowych), poziomem optymizmu oraz poczuciem koherencji (poczuciem zrozumiałości, zaradności i sensowności) wczesnych adolescentów a ich funkcjonowaniem w szkole.
Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów teoretycznych, metodologicznych założeń badań własnych (rozdział IV) oraz czterech rozdziałów, w których zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań oraz ich interpretację. Całość dopełniają podsumowanie i wnioski, spis tabel oraz rysunków, aneks, streszczenie oraz słowa kluczowe.
Na potrzeby niniejszej pracy skorzystano z literatury z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii, filozofii, medycyny, metodologii nauk i statystyki.