Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzkurłat, Elżbieta
dc.contributor.authorAdamczewska, Maria
dc.contributor.editorSzkurłat, Elżbieta
dc.contributor.editorAdamczewska, Maria
dc.date.accessioned2024-01-29T12:37:07Z
dc.date.available2024-01-29T12:37:07Z
dc.date.issued2024-01-18
dc.identifier.citationSzkurłat E., Adamczewska M., Co stało się z łódzkimi rzekami? „Odwracanie się człowieka od rzeki” – studium przypadku rzek Łódki i Jasienia, [w:] Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej: Relacje przyroda – człowiek , Szkurłat E., Adamczewska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023, s. 139-145, https://doi.org/10.18778/8331-352-8.10pl
dc.identifier.isbn978-83-8331-352-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/50192
dc.description.abstractGłównym założeniem proponowanej koncepcji zajęć jest identyfikacja zmian relacji człowiek-rzeka na obszarze Łodzi w przeciągi ostatnich 200 lat, obserwacja  w terenie skutków nieracjonalnej działalności człowieka, rozpoznanie przyczyn obecnego stanu wód powierzchniowych Łodzi. Celem  projektowanych zajęć terenowych jest kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji, prowadzenia wywiadów z mieszkańcami terenów położonych w dolinie rzeki Łódki, umiejętności sporządzania dokumentacji wyników obserwacji i wywiadów, umiejętności korzystania z materiałów źródłowych w tym również map zawartych w łódzkim geoportalu. Ważnym przesłaniem planowanych zajęć jest budzenie sumienia ekologicznego młodzieży, kształtowanie postawy odpowiedzialności za stan środowiska, umiejętności dokonywania właściwej oceny skutków nieracjonalnej działalności człowieka w środowisku, podjęcie próby zaproponowania działań sprzyjających przywrócenia obecności łódzkich rzek w krajobrazie miasta. Jako główne miejsca obserwacji terenowych zaplanowana została dolina Łódki w okolicach ulicy Oświatowej i Ulicy Marmurowej.pl
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki „Nauka dla Społeczeństwa”. Umowa nr NdS/542984/2021/2022 z dnia 02.05.2022 r.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofSzkurłat E., Adamczewska M. (red.), Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej: Relacje przyroda – człowiek , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleCo stało się z łódzkimi rzekami? „Odwracanie się człowieka od rzeki” – studium przypadku rzek Łódki i Jasieniapl
dc.typeBook chapter
dc.page.number139-145
dc.contributor.authorAffiliationSzkurłat, Elżbieta - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografiipl
dc.contributor.authorAffiliationAdamczewska, Maria - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografiipl
dc.contributor.authorAffiliationSzkurłat, Elżbieta - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografiipl
dc.contributor.authorAffiliationAdamczewska, Maria - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Pracownia Dydaktyki i Promocji Geografiipl
dc.identifier.eisbn978-83-8331-353-5
dc.contributor.authorEmailSzkurłat, Elżbieta - elzbieta.szkurlat@geo.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailAdamczewska, Maria - maria.adamczewska@geo.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailSzkurłat, Elżbieta - elzbieta.szkurlat@geo.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailAdamczewska, Maria - maria.adamczewska@geo.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/8331-352-8.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/