Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKos, Ewa Arleta
dc.date.accessioned2024-04-23T08:18:39Z
dc.date.available2024-04-23T08:18:39Z
dc.date.issued2019-04-05
dc.identifier.citationKos E., Doświadczenia biograficzne kobiet odnoszących sukcesy zawodowe: Warunki uczestnictwa społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, https://doi.org/10.18778/8142-219-2pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-219-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/51949
dc.description.abstractW późnonowoczesnym społeczeństwie, w warunkach wciąż zmieniającej się rzeczywistości, przebieg życia wymaga kontroli. Jednostka musi czuwać, by nie przegapić szansy lub zagrożenia. Jest to istotne zarówno w wymiarze zewnętrznym – przy wyborze spośród różnych rodzajów ofert społecznych, jak i wewnętrznym - podczas wyboru celów działania, wartości, priorytetów życiowych, stylów życia, wzorów osobowych. Podejmowane decyzje kształtują doświadczenia badanych kobiet, różnicują przebieg ich życia, modelują sytuację zawodową. Narratorki, dokonując wyborów, nie tylko korzystają z istniejących możliwości, ale często je kreują.pl_PL
dc.description.abstractThe study presents pedagogically oriented qualitative research, the subject of which are biographical experiences of women who have achieved professional success ("documented success", determined by social recognition expressed in giving a managerial (influential) position). I suppose that coming to occupied positions, these women had to be more active than average people. It is worth emphasizing that the research group was included women who have achieved professional success. However, from the perspective of the issue covered research is not an important career process understood as a high achievement professional position, or getting better and better jobs, but an active attitude women's life. An active attitude of life is at the same time an effect of shaping and influencing the conditions environmental.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectkariera zawodowa kobietpl_PL
dc.subjectzawodowa sytuacja kobietpl_PL
dc.subjectsukces zawodowypl_PL
dc.subjectawans zawodowypl_PL
dc.subjectbiografie zawodowe kobietpl_PL
dc.subjectsocial participationpl_PL
dc.subjectprofessional successpl_PL
dc.subjectprofessional career of womenpl_PL
dc.subjectnarrative interviewpl_PL
dc.titleDoświadczenia biograficzne kobiet odnoszących sukcesy zawodowe: Warunki uczestnictwa społecznegopl_PL
dc.title.alternativeBiographical experience of women who have achieved professional success: Conditions of social participationpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Ewa Arleta Kos, Łódź 2018; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018pl_PL
dc.page.number294pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-220-8
dc.referencesA Memorandum on Lifelong Learning (Lizbona 2000).pl_PL
dc.referencesAdekola B. (2011), Career Planning and Career Management as Correlates for Career Development and Job Satisfaction. A case Study of Nigerian bank Employees, “Australian Journal of Business and Management Research”, no 2.pl_PL
dc.referencesAhponen P. (2005), Precariousness of everyday heroism. A biographical approach to life politics, “Qualitative Sociology Review”, December, vol. i, issue 2.pl_PL
dc.referencesAittola T. (1998), Reflections on Learning in Everyday Life, [w:] Adult education and Democratic Citizenship II, A. Bon, J. Field, E. Kurantowicz (red.), Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesAlheit P. (2002), Wywiad narracyjny, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesAlheit P. (2002a), Podwójne oblicze całożyciowego uczenia się: dwie analityczne perspektywypl_PL
dc.references„cichej rewolucji”, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesAlheit P. (2004), Ponowoczesne wyzwania „społeczeństwa uczącego się”. Podejście krytyczne, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4.pl_PL
dc.referencesAndrzejczuk A. (1998), Człowiek i decyzja, Navo, Warszawa.pl_PL
dc.referencesArcimowicz K. (2006), Trzecia płeć w perspektywie międzykulturowej, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 4.pl_PL
dc.referencesBabbie E. (2003), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBańka D. (1983), Psychologiczne uwarunkowania perspektyw zawodowych młodzieży. Studium roli rodziny, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesBataille G. (1998), Doświadczenie wewnętrzne, Wydawnictwo KR, Warszawa. Bauman Z. (1960), Kariera, Iskry, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (1995), Wieloznaczność nowoczesna, nowoczesność wieloznaczna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (1998), Prawodawcy i tłumacze, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2000), Ponowoczesność jako źródło cierpień, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2004), Życie na przemiał, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2006), W fortelach nowoczesności, „Gazeta Wyborcza”, 5–6 sierpnia.pl_PL
dc.referencesBauman T. (red.) (2005), Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBecker-Schmidt R. (1980), Widerspruchliche Realitat und Ambivalenz. Arbeitserfahrungen von Frauen in Fabrik und Familie, „Kolner Zeitschrift fur Sociologie und Socialpsychologie“, Nr 4.pl_PL
dc.referencesBem S. L. (1976), Sex typing and androgyny: Further explorations of the expressive domain, “Journal of Personality and Social Psychology”, no 34.pl_PL
dc.referencesBem S. L. (1981), Gender schema theory: A cognitive account of sex typing source, “Psychological Review”, no 88.pl_PL
dc.referencesBenton T., Craib I. (2003), Filozofia nauk społecznych. Od pozytywizmu do postmodernizmu, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBerger P. L., Luckmann T. (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBernhard A., Rothermel L. (1997), Handbuch. Kritische pädagogik, Weinheim.pl_PL
dc.referencesBettelheim B. (1984), Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBiałopiotrowicz G. (2005), Kobieta – Mężczyzna, Poltex, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBirch A. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBlumer H. (2007), Interakcjonizm symboliczny. Perspektywa i metoda, tłum. G. Woroniecka, Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesBłajet P. (2005), Sukces w cyklu życiu. Próba adaptacji koncepcji Erika H. Eriksona, [w:] Rozwój i edukacja dziecka. Szanse i zagrożenia, S. Guz (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesBogunia-Borowska M. (2006), Ekstremalne metamorfozy – projekt idealnego człowieka i perfekcyjnego życia w ponowoczesnym świecie, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 4.pl_PL
dc.referencesBokszański Z. (1989), Tożsamość, interakcja, grupa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBokszański Z. (1990), Działanie, motywacja, język w teorii F. Znanieckiego, [w:] Społeczeństwo, kultura, osobowość, J. Gniazdowska (red.), PWN, Warszawa–Łódź.pl_PL
dc.referencesBolewski J. (2001), Kobieta w nowym wieku, WAM, Kraków. Brannon L (2002), Psychologia rodzaju, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBronk A. (2001), Metoda naukowa, „Nauka”, nr 1.pl_PL
dc.referencesBrooks R. (2006), Young Graduates and Lifelong Learning: The Impact of Institutional Stratification, “Sociology”, no 40.pl_PL
dc.referencesBromberek B. (1973), Role społeczne nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesBron A. (2006), Rozumienie uczenia się w teoriach andragogicznych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4.pl_PL
dc.referencesBrzeziński J. (1978), Elementy metodologii badań psychologicznych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudrowska B. (2003), Znikoma reprezentacja kobiet w elitach – próby wyjaśnień, [w:] Szklany sufit: bariery i ograniczenia karier kobiet. Monografia zjawiska, A Titkow (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudrowska B. (2004), „Szklany sufit”, czyli co blokuje kariery kobiet, „Kultura i Historia”, nr 6.pl_PL
dc.referencesBudrowska B., Duch D., Titkow A. (2003), Szklany sufit: bariery i ograniczenia karier polskich kobiet. Raport z badań jakościowych, ISP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBukowski J. (1974), Biographical Method in Polish Sociology, „Zeitschrift fur Soziologie“, Februar, Jg. 3, Heft 1.pl_PL
dc.referencesBűhler Ch. (1999), Bieg życia ludzkiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesByczkowska D. (2006), Solidarność zawodowa jako efekt socjalizacji wtórnej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, tom II, nr 1.pl_PL
dc.referencesBzymek A. (2008), Wymiary niedojrzałości i życie rodzinne, na podstawi wybranych studiów syndromu Piotrusia Pana, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4.pl_PL
dc.referencesCelińska S., Nieckarz Z. (2012), Bariery dla kariery zawodowej oraz sposoby ich przezwyciężania w opinii kobiet i mężczyzn, [w:] Podróże między kobiecością a męskością, A. Chybicka, N. Kosakowska-Berezecka, P. Pawlicka (red.), Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesCicha M. (2006), Kobieta i kobiecość w opiniach młodych dorosłych mężczyzn, [w:] J. Ostrouch, Przywiązanie i przekraczanie – płeć w studiach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesCichorzewska M. (2016), Równość szans w zawodowej praktyce zdywersyfikowanych grup pracowników – wyniki badań, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 97.pl_PL
dc.referencesCichorzewska M., Jabłczyńska G. (2011), The analysis of selected unethical behaviours against women in enterprises in the lubelskie region – pilot study, [w:] Social aspects of market economy, P. Ucieklak-Jeż (ed.), Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesChomczyńska-Rubacha M. (2009), Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 7.pl_PL
dc.referencesChybicka A. (2009), Kobieta zagraża istniejącemu porządkowi, „Gazeta Wyborcza”, 13 lipca.pl_PL
dc.referencesCybal-Michalska A. (2012), Kariera jako „własność” jednostki – rozważania teoretyczne nad denicyjnym credo, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja”, nr 1.pl_PL
dc.referencesCzerny J. (2002), Paradygmaty współczesnej filozofii nauki, „Śląsk”, Katowice.pl_PL
dc.referencesCzyżewski M., Piotrowski P. (1996), Biografia a tożsamość narodowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDarley S. A. (1979), Big-time careers for the little women, [w:] J. H. Williams, Psychology of women, W.W. Norton and Company, New York.pl_PL
dc.referencesDenzin N. (1990), Reinterpretacja metody biograficznej w socjologii: Znaczenie a metoda w analizie biograficznej, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski, Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDenzin N. (2001), The reflexive interview and a performative social science, „Qualitative Research”, no 1.pl_PL
dc.referencesDenzinger A. (1991), Individualisierunggsprozesse in den Biographien junger Frauen: Exemplarische Fallanalysen zum Verhaltnis von Anforderungen, Anspruchen und Ressourcen, [w:] Hermeneutische Jugendforschung, A. Combe, W. Helsper (Red.), Westdentschrer Verlag, Opladen.pl_PL
dc.referencesDemetrio D. (2000), Autobiografia – terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesDobrowolska D. (1992), Przebieg życia – fazy – wydarzenia, „Kultura i społeczeństwo”, nr 2/ 1992.pl_PL
dc.referencesDomański H. (1991), Klasy społeczne, grupy zawodowe, organizacje gospodarcze. Struktura społeczne w krajach rozwiniętego kapitalizmu, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDomański H. (1997), Elementy nowego ładu, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDomański H., Sawiński Z. (1991), Wzory prestiżu a struktura społeczna, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDomecka M., Mrozowiecki A. (2008), Robotnicy i ludzie biznesu. Wzory karier zawodowych a zmiana społeczna w Polsce, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 1.pl_PL
dc.referencesDruczak K. (2005), Zdarzenia krytyczne jako obszar analizy biografii edukacyjnej człowieka, [w:] Narracje – (Auto)biografia – Etyka, L. Koczanowicz (red.), Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDubas E. (1993), Linie edukacyjnego rozwoju człowieka, [w:] A. Trzuskowski, Edukacja dorosłych w sytuacji przemian na tle porównawczym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDubas E. (2007), Wokół paradygmatu uniwersalności w edukacji dorosłych, [w:] Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii, E. Dubas (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDuda W., Kukla D. (2010), Kariera zawodowa wobec postępujących przemian pracy, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesDudzik-Garstka I., Dobrowolska M. (2012), Warunki aktywności kobiet na rynku pracy, „Praca Socjalna”, nr 2.pl_PL
dc.referencesDyjakon D. (2005), Wywiad autobiograficzny jako źródło poznawania zmian w tożsamości, [w:] L. Koczanowicz, Narracje – (Auto)biografia – Etyka, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji, Wrocław.pl_PL
dc.referencesElder-Vass D. (2007), Luhmann and Emergentism: Competing Paradigms for Social Systems Theory?, “Philosophy of the Social Sciences”, vol. 37, no 4.pl_PL
dc.referencesEucarius (2003), [w:] Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych, D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesFatyga B., Zieliński P. (2006), Tempus fugit. Analiza metafor czasu – propozycja metodologiczna, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 1.pl_PL
dc.referencesFirkowska-Mankiewicz A. (1999), Zdolnym być... – Kariery i sukces życiowy warszawskich trzydziestolatków, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFischer W., Goblirsch M. (2007), Biographical structuring: Narrating and reconstructing the self in research and professional practice, [w:] Narration – State of Art., M. Bamberg (ed.), John Benjamins Publishing Company, UK.pl_PL
dc.referencesFrankfort-Nachmias Ch. (2001), Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesFrąckowiak T. (1998), Pedagogika społeczna jako teoria środowiska życia i wychowania człowieka. Próba postawienia problemu, [w:] E. Marynowicz-Hetka, Pedagogika jako dyscyplina akademicka. Stan i perspektywy, Łódź–Warszawa.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2001), Nowe zasady metody socjologicznej, Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2007), Nowoczesność i tożsamość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGilligan C. (1982), In a different voice: Psychological theory and woman’s development, University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesGłuszek J. (2006), Wykształcenie jako medium vs złudzenie awansu społecznego. Przypadek studentów o robotniczym pochodzeniu, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (1981), Człowiek w teatrze życia codziennego, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGraff A. (2001), Płeć w polskim życiu publicznym, W.A.B., Warszawa.pl_PL
dc.referencesGreenhaus J. H., Beutell N. J. (1985), Sources of conflict between work and family roles, “Academy of Management Review”, no 10.pl_PL
dc.referencesGrochalska M. (2006), Życie rodzinne pracujących zawodowo kobiet i ich relacje z bezrobotnymi mężczyznami, [w:] J. Ostrouch, Przywiązanie i przekraczanie – płeć w studiach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesGroleau D., Young A., Kirmayer L. (2006), The McGill Illness Narrative Interview (MINI): An Interview Schedule to Elicit Meanings and Modes of Reasoning Related to Illness Experience, “Transcult Psychiatry”, no 43.pl_PL
dc.referencesGromkowska-Melosik A. (2011), Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet. Studium dynamiki dostępu, Kraków.pl_PL
dc.referencesGromkowska-Melosik A. (2014), Edukacja i nierówność: trajektorie sukcesu i marginalizacji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań.pl_PL
dc.referencesGrzeszczyk E. (2003), Młodzi ludzie kariery jako środowisko wzorcotwórcze, [w:] ] A. Jawłowska, Kultura w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesGuz S., (2005), Rozwój i edukacja dziecka. Szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesHajduk Z. (2000), Ogólna metodologia nauk, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesHildebrandt-Wypych D., Kabacińska K. (2010), Młodzież a sukces życiowy, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesHill N., Sukces? Trzeba tylko chcieć, rzecz o pozytywnym myśleniu, Emka, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesHołówka T. (1982), Nikt nie rodzi się kobietą, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHorner M. (1972), Toward on Understanding of Achievement Related Conflicts in Women, “Journal of Social Issues”, no 28.pl_PL
dc.referencesHorsdal M. (2004), Ciało, umysł i opowieści – o ontologicznych i epistemologicznych perspektywach narracji na temat doświadczeń osobistych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesIlleris K. (2006), Trzy wymiary uczenia się, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJacyno M. (2007), Kultura indywidualizmu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJakob G. (2003), Wywiad narracyjny w badaniach biograficznych, [w:] Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych, D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesJanicki J. (1965), Drogi zawodowe pracowników administracyjno-biurowych, „Studia Socjologiczne”, nr 1.pl_PL
dc.referencesJankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J. (1996), Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesJarosz M. (1986), Bariery życiowe młodzieży, Książka i Wiedza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJarvis P. (2004), Adult Education and Lifelong Learning. Theory and Practice, Routledge-Falmer, London–New York.pl_PL
dc.referencesJawłowska A. (2003), Kultura w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesJedynak B. (1990), Kobieta w kulturze i społeczeństwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesJurgiel A. (2006), Od nauczania do uczenia się, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4.pl_PL
dc.referencesKarłowski M. (1996), Epizody i tożsamość, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 4.pl_PL
dc.referencesKargul J. (2001), Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKaschack E. (1996), Nowa psychologia kobiety, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKaźmierska K. (1996), Wywiad narracyjny – technika i pojęcia analityczne, [w:] Biografia a tożsamość narodowa, M. Czyżewski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKeesing R. (1985), How women speak: the micropolitics of authobiography in a Solomon Island society, “American Anthropologist”, vol. 87, no 1.pl_PL
dc.referencesKędzierska H. (2012), Kariery zawodowe nauczycieli Konteksty – Wzory – Pola dyskusji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesKępiński A. (1983), Rytm życia, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesKępiński A. (1989), Poznanie chorego, Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKępiński A. (1996), Melancholia, Muza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKicowska A., Kwieciński Z. (2005), Dzielność i troska, W.A.B., Olsztyn.pl_PL
dc.referencesKip J. A. (2006), Biographic Researcher in Pursuit of an Aesthetic: The use of arts-based (re) presentations in performative dissemination of life stories, “Qualitative Sociology Review”, April, vol. ii, issue 1.pl_PL
dc.referencesKohn M. L., Schooler C. (1978), Intellectual Flexibility: A Longitudinal Assessment, “American Journal of Sociology”, no 84.pl_PL
dc.referencesKochanowicz M. (2007), Awans nie dla kobiet, „Gazeta Wyborcza”, 2 kwietnia.pl_PL
dc.referencesKonarzewski K. (2000), Jak uprawiać badania oświatowe, WSIP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKopciewicz L. (2007), W stronę dziewcząt – pytanie o pedagogikę feministyczną, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesKopciewicz L., Rzepecka K. (2009), Uniwersytet, kobiety i władza – o obecności kobiet w okolicach szczytu akademickich hierarchii, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3.pl_PL
dc.referencesKos E. (2009), Specyfika polskich badań autobiograficznych. Geneza i rozwój do lat 70. XX w., „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3.pl_PL
dc.referencesKos E. (2012), Kobieta na drodze do sukcesu zawodowego – przegląd badań empirycznych, Ciągłość i zmiana w teorii pedagogiki społecznej – wybrane zagadnienia, Łódzkie Studia Pedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKostera M., (1996), Opowieści o ludziach, zwyczajach i organizacjach, czyli „wykładki”, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotlarska-Michalska A. (2010), Rodzinne role kobiet w nowej roli, [w:] Kobiety w polskiej transformacji 1989–2009. Podsumowania, interpretacje, prognozy, M. Frąckowiak-Sochańska, S. Królikowska (red.), Toruń.pl_PL
dc.referencesKotlarska-Michalska A. (2011), Społeczne role kobiet, „Edukacja Humanistyczna”, nr 1.pl_PL
dc.referencesKrawczyk-Bocian A. (2008), Mity o narracji. Od subiektywizmu do problemu interpretacji, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesKryńska E. (2006), Ideały wychowania i wzory osobowe narodu polskiego w XIX i XX w., Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesKrzychała K. (2004), Społeczne przestrzenie doświadczenia. Metoda interpretacji dokumentarnej, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKrzywda B. (2005), Przemiany ról życiowych kobiet i mężczyzn w kontekście problematyki płci, „Małżeństwo i Rodzina”, nr 3.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowska N. (2009), Kongres Kobiet Polskich jako przyczynek do debaty o miejscu i roli kobiet w sferze publicznej, „Kultura i Edukacja”, nr 3 (72).pl_PL
dc.referencesKrzyżewski K. (red.) (2003), Doświadczenie indywidualne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesKmita J. (1973), Wykłady z logiki i metodologii nauki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKubiak W. (2004), Status środowiska w rozwoju człowieka – różnice paradygmatyczne, [w:] Aleksander Kamiński i jego twórczość pedagogiczna. Dyskusja o przeszłości wobec teraźniejszości i przyszłości, E. Marynowicz-Hetka, H. Kubicka, M. Granosik (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKuczyńska A. (1992), Inwentarz do oceny płci psychologicznej, PTP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. (2000), Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego, [w:] Z. Kwieciński, Tropy – ślady – próby. Studia i szkice z pedagogiki pogranicza, Wydawnictwo „Edytor”, Poznań–Olsztyn.pl_PL
dc.referencesLalak D. (2007), Środowisko, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI w., T. Pilch (red.), Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLebuda I., Karwowski M. (2006), Sukces. Czym jest? Od czego zależy? Nauczycielskie poglądy na źródła sukcesu, „Ruch Pedagogiczny”, nr 5–6, s. 45–63.pl_PL
dc.referencesLeszkowicz-Baczyński J. (2007), Koncepcja i przejawy sukcesu w środowiskach klasy średniej, [w:] Kariera i sukces, K. Słomczyński (red.), Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.pl_PL
dc.referencesLutyński J. (2000), Metody badań społecznych, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.pl_PL
dc.referencesŁukaszewicz R. (1979), Wyznaczniki kształtowania sukcesów zawodowych, Zakład im. Ossolińskich, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesMaciejewska-Mroczek E. (2007), Role płciowe zapisane w zabawkach, o przydatności badań nad produktami przeznaczonymi dla dzieci dla nauk zajmujących się tożsamością płci, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1.pl_PL
dc.referencesMaćkiewicz M., Drop E. (2012), Młoda psychologia, t. 1, Liberi Libri, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMalec M. (2008), Biograficzne uczenie się osób z nabytym stygmatem, Atut, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (1983), Przystosowanie pracownika w sytuacji pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (1997), Metody ilościowe i jakościowe w badaniach nad edukacją – spór o metodologiczną komplementarność, „Kultura i Edukacja”, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (1998), Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (2001), Edukacja dorosłych w pojęciowym zgiełku. Próba rekonstrukcji zmieniającej się racjonalności andragogiki, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (2006), W poszukiwaniu teorii uczenia się ludzi dorosłych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMandal E. (2004), Podmiotowe i interpersonalne konsekwencje stereotypów związanych z płcią, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesMarciniak Ł. (2008), Stawanie się nauczycielem akademickim. Analiza symboliczno-interakcjonistyczna, Przegląd Socjologii Jakościowej... monografie...., nr 2.pl_PL
dc.referencesMarotzki W. (2000), Kierunki rozwoju i koncepcja badań biograficznych w naukach o wychowaniu, [w:] J. Piekarski, B. Śliwerski, Edukacja alternatywna. Nowe teorie, modele badań i reformy, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (2007), Pedagogika społeczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMead G. H. (1975), Umysł, osobowość i społeczeństwo, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMegargee E. I. (1969), Influence of sex roles in the manifestation of leadership, “Journal of Applied Psychology”, vol. 53.pl_PL
dc.referencesMendel M. (2006), Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMerton R. K. (1982), Teoria socjologiczna i struktura społeczna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMichalak J. M. (2007), Uwarunkowania sukcesów zawodowych nauczycieli. Studium przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesMiles M., Huberman A. (2000), Analiza danych jakościowych, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesMiluska J. (1996), Tożsamość kobiet i mężczyzn w cyklu życia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesMiś A. (2006), Kształtowanie karier w organizacji, [w:] H. Król, A. Ludwiczyński, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMizińska J. (1997), Organizująca siła miłości. Szkic z antropologii filozoficznej M. Bachtina, [w:] T. Szkołut, Antropologia filozoficzna i aksjologiczne problemy współczesności, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2008), Terapeutyczny wymiar narracji, Remedium, nr 10.pl_PL
dc.referencesModrzewski J. (2004), Socjalizacja i uczestnictwo społeczne. Studium socjopedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesMorgan D. (2007), Paradigms Lost and Pragmatism Regained hosted at Methodological Implications of Combining Qualitative and Quantitative Methods, “Journal of Mixed Methods Research”, vol. 1, no 1.pl_PL
dc.referencesMorgan G. (1986/1997), Obrazy organizacji (Images of Organization), PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNeff W. S. (1977), Work and human behavior, Aldine Publication Company, Chicago.pl_PL
dc.referencesNehring D. (2011), Negotiated familism: Intimate life and individualization among young female professionals, “Canadian Journat of Latín Amerícan and Caribbean Studies”, vol. 36, no 71.pl_PL
dc.referencesNightingale E. (2007), The essence of success, Simon & Schuster, New York. Nikitin E. (1975), Wyjaśnianie jako funkcja nauki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowak S. (1969), Dylematy metodologiczne, „Studia Socjologiczne”, nr 3.pl_PL
dc.referencesNowak S. (1970), Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowak S. (1985), Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowak S. (1986), Style teoretyzowania w socjologii współczesnej, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 4.pl_PL
dc.referencesNowak S. (red.) (1989), Ciągłość i zmiana tradycji kulturowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowak-Dziemianowicz M. (2006a), Czy świat człowieka ma postać narracji? O możliwościach badania, rozumienia i zmiany, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4.pl_PL
dc.referencesNowak-Dziemianowicz M. (2006), Doświadczenie rodzinne w narracjach. Interpretacje sensów i znaczeń, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesNowak-Dziemianowicz M. (2011), Narracja – Tożsamość – Wychowanie. Perspektywa przejścia i zmiany, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3.pl_PL
dc.referencesNowak-Dziemianowicz M., Kurantowicz E. (2003), Codzienność jako miejsce i źródło uczenia się, Wydawnictwo DSWE, Wrocław.pl_PL
dc.referencesOkoń W. (1981), Słownik Pedagogiczny, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOlesen H. (2004), Podmiot uczący się i „historia życia” – jakościowe podejście do badań nad uczeniem się, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesOstałowska L. (2007), Porzucone przez mężów i polityków, „Gazeta Wyborcza”, 6 lipca. Ostrouch J. (2004), Nieuchwytne. Relacje matek i córek w codzienności, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesOstrouch J. (2005), Kilka refleksji na temat uczenia się mężczyzn i kobiet oraz sukcesu, [w:] Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, T. Bauman (red.), Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesOstrouch J. (2005), (Nie) zharmonizowane światy, [w:] A. Kicowska, Dzielność i troska, W.A.B., Olsztyn.pl_PL
dc.referencesOstrouch J. (red.) (2006), Przywiązanie i przekraczanie – płeć w badaniach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesOstrouch J., Chmura-Rutkowska I. (2007), Mężczyźni na przełęczy życia: studium socjopedagogiczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesOstrowicka-Miszewska H. (2008), Projekt życia czy kalejdoskop epizodów? Kategorie temporalne w świadomości młodych liderów organizacji politycznych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 1.pl_PL
dc.referencesPakszys E., Sobczyńska D. (1997), Kobiety w poznaniu naukowym wczoraj i dziś, Wydawnictwo Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Poznań.pl_PL
dc.referencesPalka S. (2006), Metodologia Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPankowska D. (2002), Dualizm ról i stereotypów płciowych – konsekwencje edukacyjne, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesPankowska D. (2003), Społeczne role płciowe i ich przemiany, „Socjologia Wychowania”, zeszyt 360.pl_PL
dc.referencesPassini B., Pilch T. (red.) (1979), Środowisko i wychowanie, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPaulok D. (2002), Role kobiety i uwarunkowania ich przemian, „Pedagogika Społeczna”, nr 4.pl_PL
dc.referencesPiekarska A. (2009), Współczesne przeobrażenia wzorów karier kobiet i mężczyzn, „Acta Univeristatis Lodziensis”. Folia Sociologica 34.pl_PL
dc.referencesPiekarski J. (2007), U podstaw pedagogiki społecznej. Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPiekarski J., Śliwerski B. (2000), Edukacja alternatywna. Nowe teorie, modele badań i reformy, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesPiekarski J., Pilch T., Urbaniak-Zając D. (red.) (2010), Edukacja społeczna wobec problemów współczesnego człowieka i społeczeństwa, Łódź.pl_PL
dc.referencesPiekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K. J. (2010), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesPieter J. (1946), Biografia ogólna. Wstęp do nauki o życiu, WZK, Kraków. Pieter J. (1961), Psychologia uczenia się, PZWS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPieter J. (1962), Co to jest wiedza?, Zarząd Okręgu Nauczycielstwa Polskiego, Katowice. Pilch T., Bauman T. (2001), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiotrowski J. (1990), Stanowiska wobec pracy kobiet, [w:] B. Jedynak, Kobieta w kulturze i społeczeństwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesPokorska-Dyjas A. (2004), Geneza i rozwój badań jakościowych w marketingu, [w:] Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, P. Sztabiński (red.), IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPospieszyl K. (1990), Kopciuszek jako egzemplifikacja kobiecego lęku przed sukcesem czy też kobiecej drogi do sukcesu, [w:] B. Jedynak, Kobieta w kulturze i społeczeństwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesPotocka-Hoser A. (1963), Uznanie ze strony innych i lęk przed niepowodzeniem a sprawność intelektualna, „Studia Socjologiczne”, nr 2.pl_PL
dc.referencesPrawda M. (1987), Doświadczenie pracy w historii życia, „Studia Socjologiczne”, nr 1.pl_PL
dc.referencesPrawda M. (1989), Biograficzne odtwarzanie rzeczywistości (o koncepcji badań biograficznych. Fritza Schütze), „Studia Socjologiczne”, nr 4.pl_PL
dc.referencesRakowska A. (2014), Różnorodność w zarządzaniu zasobami ludzkimi – podejścia i koncepcje, „Marketing i Rynek”, nr 5.pl_PL
dc.referencesReszke I. (1976), Pozycja społeczna kobiet – przegląd problematyki, „Studia Socjologiczne”, nr 1.pl_PL
dc.referencesReszke I. (1991), Nierówności płci w teoriach, PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRenzetli C. (2005), Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicouer P. (2000), O sobie samym jako innym, Warszawa. Ricouer P. (2004), Drogi rozpoznania, Kraków.pl_PL
dc.referencesRiesman D. (1971), Samotny tłum, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRogers A. (2003), What is the Difference? A New Critique of Adult Learning and Teaching, Niace, Leicester.pl_PL
dc.referencesRogers C. R. (1961), On Becoming a Person, Bosto, Houghton – Mifflin. Wydanie polskie: Rogers C.R. (2002), O stawaniu się osobą. Poglądy terapeuty na psychoterapię, Dom Wydawniczy „Rebis”, Poznań.pl_PL
dc.referencesRokicka E. (1995), Wzory karier kierowniczych w gospodarce państwowej. Z badań nad ludnością dużego miasta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRokuszewszka-Pawełek A. (2002), Chaos i przymus – trajektorie wojenne Polaków – analiza biograficzna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRosenthal G. (1990), Rekonstrukcja historii życia. Wybrane zasady generowania opowieści w wywiadach biograficzno-narracyjnych, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski, Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRoszak J., Pałucka R., Rykaczewska K. (2012), O zadowolonej kobiecie sukcesu i jej niezbyt szczęśliwym partnerze, czyli jak (nie)zależność finansowa w związku wpływa na postrzeganą satysfakcję życiową kobiet i mężczyzn, [w:] Podróże między kobiecością a męskością, A. Chybicka, N. Kosakowska-Berezecka, P. Pawlicka (red.), Kraków.pl_PL
dc.referencesRzepa T., Frydrychowicz S. (1988), Relacje między doświadczeniem językowym a doświadczeniem indywidualnym, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSchank R., Berman T. (2007), Living stories: Designing story – based educational experiences, [w:] Narration – State of Art., M. Bamberg (ed.), John Benjamins Publishing Company, UK.pl_PL
dc.referencesSchegloff E. A. (1988), Goffman and the Analysis of Conversation, [w:] Erving Goffman: Exploring the Interaction Order, P. Drew, T. Wootton (eds.), Polity Press, Cambridge, s. 94.pl_PL
dc.referencesSchutz A. (1984), Potoczna i naukowa interpretacja ludzkiego działania, [w:] E. Mokrzycki, Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w psychologii współczesnej, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchwandt T. A. (2000), Three epistemological stances for qualitative inquiry: interpretivism, hermeneutics, and social constructionism, [w:] Handbook of Qualitative Research, N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (eds.), Sage Publications, Thousand Oaks, CA.pl_PL
dc.referencesSiemieńska R. (1996), Oswajanie rzeczywistości. Między realnym socjalizmem a realną demokracją, Instytut Studiów Społecznych UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSiudem A. (2005), Poczucie szczęścia małżeńskiego a samoocena u kobiet, „Małżeństwo i Rodzina”, nr 2.pl_PL
dc.referencesSeligman M. (1993), Optymizmu można się nauczyć, „Media i Rodzina”, Poznań.pl_PL
dc.referencesSlany K. (2002), Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego w ponowoczesnym świecie, Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesSłomczyński K. (red.) (2007), Kariera i sukces, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego (1989), t. 3, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSokolik M. (1993), Psychoanaliza i Ja: kliniczna problematyka poczucia tożsamości, Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSołoma L. (1999), Metody i techniki badań socjologicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesSpychalska-Stasiak J. (2008), O stereotypie kobiecości z perspektywy płci kulturowej, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2.pl_PL
dc.referencesSroczyński W. (2007), Kategoria środowiska w pedagogice społecznej. Szkice z pedagogiki społecznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStachnik-Czajkowska S. (1990), Praca zawodowa jako wartość w życiu kobiet, [w:] B. Jedynak, Kobieta w kulturze i społeczeństwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesSteil J. M. (2007), Merital Equality. Its Relationship to the Well – Being of Husbands and Wives, California 1997, [w:] A. Titkow, Tożsamość polskich kobiet. Ciągłość, zmiana, konteksty, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStęplewska-Żakowicz K. (1996), Osobiste doświadczenie a przekaz społeczny : O dwóch czynnikach rozwoju poznawczego, Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L. (1969), Mirrors and Masks. The Search for Identity, The Sociology Press, San Francisco.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L., Glaser B. (1975), Chronic Ilness and Quality of Life, The C. V. Mosby Co., Saint Louis.pl_PL
dc.referencesStrykowska M. (1992), Psychologiczne mechanizmy zawodowego funkcjonowania kobiet, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesSuárez-Ortega M. (2013), Performance, Reflexivity, and Learning Through Biographical-Narrative Research, “Qualitative Inquiry”, no 19 (3).pl_PL
dc.referencesSujak E. (1982), Życie jako zadanie, Pax, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSujak E. (1987), Rozważania o ludzkim rozwoju, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesSulik M. (2010), Kobiety w nauce. Podmiotowe i społeczno-kulturowe uwarunkowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesSuper D. E. (1972), Psychologia zainteresowań, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSztumski J. (1984), Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzymańska I. (2006), Indywidualizacja jako wzór kulturowy, proces i ideologia, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesSzymański M. (2010), Ścieżki kariery studentów socjologii, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚlęzak E. (2003), Przemiany w rolach społecznych kobiet i mężczyzn, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie”, nr 10.pl_PL
dc.referencesTabor U. (2008), Biograficzne uwarunkowania rozwoju nauczycieli. Analiza jakościowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesTaylor S. (2007), Narratives as construction and discurcive resource, [w:] Narration – State of Art., M. Bamberg (ed.), John Benjamins Publishing Company, UK.pl_PL
dc.referencesTennant M. (1997), Psychology and Adult Learning, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesTeusz G. (2002), Logika konstruowania biografii w wywiadzie narracyjnym, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4.pl_PL
dc.referencesThomas J. B., Clark S., Giola D. (1993), Strategic sensemaking and organizational performance: Linkages among scanning, interpretation and outcomes, “Academy of Management Journal”, vol. 36, no 2.pl_PL
dc.referencesThorndike E. (1990), Uczenie się ludzi, PWN, Warszawa. Titkow A. (1993), Stres życia społecznego, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTitkow A. (1995), Co to znaczy być kobietą w Polsce, IFiS PAN, Warszawa. Titkow A. (2003), Szklany sufit, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTitkow A. (2007), Tożsamość polskich kobiet. Ciągłość, zmiana, konteksty, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTokarska U. (2002), Narracja autobiograficzna w terapii i promocji zdrowia, [w:] J. Trzebiński, Narracja jako sposób rozumienia świata, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTokarski J. (1980), Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrzebiński J. (2002), Narracja jako sposób rozumienia świata, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTurner H. J. (2006), Sociological Theory Today, [w:] J. H. Turner, Handbook of Sociological Theory, Springer, New York.pl_PL
dc.referencesUhman G. (2000), Uczenie się przez doświadczenie, KOWEZ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2000), Kilka uwag o pedagogice empirycznej, [w:] J. Piekarski, B. Śliwerski, Edukacja alternatywna. Nowe teorie, modele badań i reformy, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2005), Pedagogiczna perspektywa w badaniach narracyjno-biograficznych, [w:] L. Koczanowicz, Narracje – (auto)biografie – etyka, DSWE, Wrocław.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2007), Biograficzna perspektywa badawcza, niepublikowany referat wygłoszony na seminarium poświęconym badaniom biograficznym zorganizowanym przez Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2009), O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 1 (45).pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2009a), O problemach towarzyszących badaniom jakościowym, „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 2 (10).pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2010), „Środowisko” – historyczne czy teoretyczne pojęcie pedagogiki społecznej, [w:] Edukacja społeczna wobec problemów współczesnego człowieka i społeczeństwa, J. Piekarski, T. Pilch, D. Urbaniak-Zając (red.), Łódź.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D., Kos E. (2013), Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D., Piekarski J. (2003), Badania jakościowe – uwagi wprowadzające, [w:] Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych, D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWagner I., Wodak R. (2006), Performing success: identifying strategies of self-presentation in women’s biographical narratives, „Discourse & Society”, no 17.pl_PL
dc.referencesWaluk J. (1963), Postawy kobiet wobec własnej pracy zawodowej, „Studia Socjologiczne”, nr 3.pl_PL
dc.referencesWenger E. (1998), Communities of Practice, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesWilliams J. H. (1979), Psychology of women, W.W. Norton and Company, New York.pl_PL
dc.referencesWillis P. (1978), Profane Culture, Routledge and Kegan, London.pl_PL
dc.referencesWłodarski Z. (1975), Rozwój i kształtowanie doświadczenia indywidulanego, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWnuk-Lipińska E. (1987), Nierówności i upośledzenia w świadomości społecznej, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojciszke B. (2002), Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, t. 8, Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWyka A. (1990), Ku nowym wzorcom badań społecznych w Polsce. Cechy badań jakościowych w ostatnich latach, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1.pl_PL
dc.referencesVinnicombe S. (1999), Kobieta w zarządzaniu, Astrum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesZachariasz A. (1996), Antropotelizm – Człowiek a sens istnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesZbiegań-Maciąg L. (1999), Kultura w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZnaniecki F. (1970), Znaczenie dokumentów autobiograficznych dla badań socjologicznych, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 3.pl_PL
dc.referencesZyra A. (2006), Kobieta sukcesu, żona, matka. Dylematy funkcjonowania kobiet, [w:] J. Ostrouch, Przywiązanie i przekraczanie – płeć w studiach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesŻarnowska A. (1997), Kobieta i kultura życia codziennego, DIG, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻechowska B. (1987), Sukces zawodowy nauczyciela i jego uwarunkowania, WSP, Słupsk.pl_PL
dc.referencesAnaliza UOKiK. Analiza ograniczeń konkurencji w sektorze wolnych zawodów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Departament Analiz Rynku, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesRaport z badania mechanizmów budowania pozycji w organizacji oraz sposobów wywierania wpływu przez osoby zajmujące wyższe stanowiska menedżerskie w Polsce pt. „Kobiety i władza w biznesie. Czy płeć ma znaczenie dla budowania pozycji i wpływu w organizacji?”, październik 2012.pl_PL
dc.referenceswww.monitoring.rownystatus.gov.pl Badanie Pentora dla KSMRTKiM 2005 (data dostępu: 10.11.2008 r.).pl_PL
dc.referenceswww.monitoring.rownystatus.gov.pl (data dostępu: 13.08.2009 r.).pl_PL
dc.referenceswww.edukacjaprawnicza.pl (data dostępu: 28.04.2010 r.).pl_PL
dc.referenceswww.stat.gov.pl/gus/5840_677_PLK_HTML.html – (data dostępu: 05.05.2010 r.).pl_PL
dc.referenceswww.cbos.pl (data dostępu: 19.05.2010 r.).pl_PL
dc.referenceswww.infed.org/biblio/comunities_of_practice.htm (data dostępu: 27.02.2012 r.).pl_PL
dc.referenceswww.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/page/poslowie_poczatek_kad (data dostępu: 07.03.2013 r.).pl_PL
dc.referenceswww.bip.kprm.gov.pl/portal/kpr/2/1635/Sklad_Rady_Ministrow.html (data dostępu: 07.03.2013 r.).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-219-2


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/