dc.contributor.author | Machowska-Goc, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2024-05-08T10:57:24Z | |
dc.date.available | 2024-05-08T10:57:24Z | |
dc.date.issued | 2018-12-30 | |
dc.identifier.citation | Machowska-Goc J., Rośliny mówią — rozmowy kulturowe w literaturze i tekstach uczniów klas III w edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Motywy fauny i flory w literaturze i kulturze, Analecta Literackie i Językowe, t.IX, Kuran M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, s. 359-369, https://doi.org/10.18778/8142-192-8.25 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-192-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/52115 | |
dc.description.abstract | The paper investigates and compares and contrasts cultural, literary and textbook discourse is early school education. This type of comparative analysis allows a description of contemporary intermental and intercultural readers. The resulting non-linear representation of the world is one of the truth components in the process of language and culture acquisition. | en |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartof | Kuran M. (red.), Motywy fauny i flory w literaturze i kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018; | pl |
dc.relation.ispartofseries | Analecta Literackie i Językowe | pl |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.title | Rośliny mówią — rozmowy kulturowe w literaturze i tekstach uczniów klas III w edukacji wczesnoszkolnej | pl |
dc.title.alternative | Plants Speak. Cultural Discourse in Literature and Textbooks in Early School Education (Third Form) | en |
dc.type | Book chapter | |
dc.page.number | 359-369 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie | pl |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-193-5 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-192-8.25 | |
dc.relation.volume | IX | |