Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWójtowicz, Aleksander
dc.date.accessioned2024-06-24T17:03:30Z
dc.date.available2024-06-24T17:03:30Z
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.citationWójtowicz A., Dreptanie. Tadeusz Peiper i kino (po 1945 roku), [w:] (Dy)fuzje: Związki literatury i sztuki w Polsce po 1945 roku, Lachman M., Polit P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2019, s. 43-58, https://doi.org/10.18778/8142-680-0.03pl
dc.identifier.isbn978-83-8142-680-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/52663
dc.description.abstractThe article deals with Tadeusz Peiper’s film writings (1947–1963). His constructivist theory was mainly concerned with the formal aspects of the cinema (color, sound). However, a very important role was played by nostalgy for harmony and community (Ferdinand Tönnies). It was articulated in the spirit similar to Martin Buber’s philosophy.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofLachman M., Polit P. (red.), (Dy)fuzje: Związki literatury i sztuki w Polsce po 1945 roku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2019;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleDreptanie. Tadeusz Peiper i kino (po 1945 roku)pl
dc.title.alternativeWalking in Quick Steps. Tadeusz Peiper and the Cinema (after 1945)en
dc.typeBook chapter
dc.page.number43-58
dc.contributor.authorAffiliationAleksander Wójtowicz, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Literatury XX i XXI wiekupl
dc.identifier.eisbn978-83-8142-681-7
dc.contributor.authorEmailaleksander.wojtowicz@poczta.umcs.lublin.pl
dc.identifier.doi10.18778/8142-680-0.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/