dc.contributor.author | Wójtowicz, Aleksander | |
dc.date.accessioned | 2024-06-24T17:03:30Z | |
dc.date.available | 2024-06-24T17:03:30Z | |
dc.date.issued | 2019-12-30 | |
dc.identifier.citation | Wójtowicz A., Dreptanie. Tadeusz Peiper i kino (po 1945 roku), [w:] (Dy)fuzje: Związki literatury i sztuki w Polsce po 1945 roku, Lachman M., Polit P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2019, s. 43-58, https://doi.org/10.18778/8142-680-0.03 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-680-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/52663 | |
dc.description.abstract | The article deals with Tadeusz Peiper’s film writings (1947–1963). His constructivist theory was mainly concerned with the formal aspects of the cinema (color, sound). However, a very important role was played by nostalgy for harmony and community (Ferdinand Tönnies). It was articulated in the spirit similar to Martin Buber’s philosophy. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartof | Lachman M., Polit P. (red.), (Dy)fuzje: Związki literatury i sztuki w Polsce po 1945 roku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2019; | pl |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.title | Dreptanie. Tadeusz Peiper i kino (po 1945 roku) | pl |
dc.title.alternative | Walking in Quick Steps. Tadeusz Peiper and the Cinema (after 1945) | en |
dc.type | Book chapter | |
dc.page.number | 43-58 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Aleksander Wójtowicz, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Literatury XX i XXI wieku | pl |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-681-7 | |
dc.contributor.authorEmail | aleksander.wojtowicz@poczta.umcs.lublin.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-680-0.03 | |