Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGralińska-Toborek, Agnieszka
dc.date.accessioned2024-10-14T13:43:51Z
dc.date.available2024-10-14T13:43:51Z
dc.date.issued2020-12-30
dc.identifier.citationGralińska-Toborek A., Graffiti i street art – od „teorii rozbitych szyb” do aukcji w domu Sotheby’s, [w:] Granice tolerancji w sztuce i w wychowaniu, Zalewska-Pawlak M., Sieczych-Kukawska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 63-71, https://doi.org/10.18778/8220-314-1.05pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-314-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53325
dc.description.abstractStreet art jest dziś jednym z najbardziej atrakcyjnych zjawisk w sztuce współczesnej. Co ciekawe, w dużej mierze wywodzi się on z nielegalnej twórczości graffiti, która przez długi czas uważana za wandalizm, nie była tolerowana przez władze a także ogromną część społeczeństwa. Historia graffiti jest świetnym przykładem zjawiska przesuwania granic tolerancji wśród odbiorców sztuki jak i wewnątrz samego zjawiska, które początkowo miało być wyrazem niezależności i buntu. W niniejszym artykule chciałabym prześledzić ów proces na kilku równoczesnych płaszczyznach: społecznej, artystycznej, instytucjonalnej i edukacyjnej, za każdym razem pokazując zmianę idącą w kierunku od negacji ku akceptacji, a nawet afirmacji.pl
dc.description.abstractStreet art is one of the most attractive phenomena in contemporary art today. Interestingly, it is largely derived from the illegal graffiti work, which for a long time was considered vandalism and it was not tolerated by the authorities and a large part of society. The history of graffiti is a great example of shifting the limits of tolerance among the art recipients and inside the phenomenon itself, which initially was an expression of independence and rebellion. In this article I would like to follow this process on several simultaneous levels: social, artistic, institutional and educational, each time showing a change going from a negation to an acceptance and even an affirmation.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofZalewska-Pawlak M., Sieczych-Kukawska A. (red.), Granice tolerancji w sztuce i w wychowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleGraffiti i street art – od „teorii rozbitych szyb” do aukcji w domu Sotheby’spl
dc.title.alternativeGraffiti and street art – from „the broken windows theory” to auction at Sotheby’s houseen
dc.typeBook chapter
dc.page.number63-71
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Filozofiipl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-315-8
dc.identifier.doi10.18778/8220-314-1.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/