Show simple item record

dc.contributor.authorChmielecka, Monika
dc.date.accessioned2024-11-06T08:49:03Z
dc.date.available2024-11-06T08:49:03Z
dc.date.issued2020-02-05
dc.identifier.citationChmielecka M., Transformacja w coachingu: Doświadczenia uczenia się dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-713-5pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-713-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53611
dc.description.abstractAutorka traktuje coaching jako jedną z metod edukacji dorosłych i osadza swój wywód teoretyczny na andragogicznych koncepcjach uczenia się. Zaprezentowane badania sytuuje w kontekście teorii transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa. Czytelnik otrzymuje ponadto opis własnych badań empirycznych autorki, przeprowadzonych metodą studium przypadku. Na podstawie wywiadów z trzynastoma osobami poddanymi procesowi coachingu dowiaduje się: jak przebiegał proces uczenia się, jakie były jego konteksty, jakich zmian doświadczyli uczestnicy, a także jakie znaczenie miała osoba coacha. Autorka formułuje też praktyczne wskazówki dla coachów w zakresie warunków ułatwiających proces uczenia się w coachingu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectandragogikapl_PL
dc.subjectuczenie się dorosłychpl_PL
dc.subjectcoachingpl_PL
dc.subjectedukacja dorosłychpl_PL
dc.subjectteoria transformatywnego uczenia siępl_PL
dc.titleTransformacja w coachingu: Doświadczenia uczenia się dorosłychpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Monika Chmielecka, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number384pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Andragogiki i Gerontologii Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-714-2
dc.referencesAdams M. (2011), Myślenie pytaniami. Zmień swoje pytania a zmienisz siebie, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAittola T. (1998), Reflections on Learning in Everyday Life, [w:] A. Bron, J. Field, E. Kurantowicz (eds.), Adult Education and Democtratic Citizenship II, Impuls, Kraków, s. 103–119.pl_PL
dc.referencesAlheit P. (2002), „Podwójne oblicze” całożyciowego uczenia się: dwie analityczne perspektywy „cichej rewolucji”, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, t. 5, nr 2 (18), s. 55–78.pl_PL
dc.referencesAskew S., Carnell E. (2011), Transforming Coaching. A learning theory for practice, Institute of Education University of London Press, London.pl_PL
dc.referencesBaca-Lönn L. (2014), Coaching transformacyjny z zastosowaniem analizy grafologicznej, [w:] L.D. Czarkowska (red.), Coaching transformacyjny jako droga ku synergii, Poltext, Warszawa, s. 130–144.pl_PL
dc.referencesBaumgartner L.M. (2012), Mezirow’s Theory of Transformative Learning from 1975 to Present, [w:] E.W. Taylor, P. Cranton et al. (eds.), The Handbook of Transformative Learning. Theory, Research, and Practice, Jossey-Bass, San Francisco CA, s. 99–115.pl_PL
dc.referencesBerger P., Luckmann T. (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBiesta G.J.J., Field J., Hodkinson P., Macleod F.J., Goodson I.F. (2010), Improving Learning though the Lifecourse. Learning Lives, Improving Learning Series, Routledge, London–New York.pl_PL
dc.referencesBruner J. (1996), Kultura edukacji, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesCaelli K., Ray L., Mill J. (2003), ‘Clear as Mud’: Toward greater clarity in generic qualitative research, „International Journal of Qualitative Methods”, no. 2 (2), s. 1–11.pl_PL
dc.referencesChmielecka M. (2010), Coaching w kształceniu liderów, [w:] S.M. Kwiatkowski, J.M. Michalak (red.), Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce, FRSE, Warszawa, s. 96–115.pl_PL
dc.referencesChmielecka M. (2017a), Transgresja w dialogu – racjonalny dyskurs jako społeczny czynnik inicjujący przekraczanie indywidualnych granic, [w:] A. Ciążela, S. Jaronowska (red.), Transgresja jako zjawisko w kulturze. W kręgu szans i zagrożeń, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa, s. 121–133.pl_PL
dc.referencesChmielecka M. (2017b), Transformacja perspektyw znaczeń w coachingu, [w:] J. Nowosielska, P. Broża (red.), Coaching, mentoring i tutoring jako sposób kształtowania osobowości współczesnego człowieka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa, s. 176–194.pl_PL
dc.referencesChmielecka M., Boroch R. (2017), Przywództwo w świetle etyki stosowanej. Zastosowanie coachingu w procesie kształcenia liderów (resp. przywódców), „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, t. 20, nr 3 (79), s. 35–46.pl_PL
dc.referencesCranton P. (2002), Teaching for Transformation, „New Directions for Adult and Continuing Education”, no. 93, Wiley Online Library, s. 63–72.pl_PL
dc.referencesCreswell J.W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzarkowska L.D. (2014), Transformacja w coachingu, aby stawać się sobą – inspiracje z psychologii zorientowanej na proces oraz model Homo Creator, [w:] L.D. Czarkowska (red.), Coaching transformacyjny jako droga ku synergii, Poltext, Warszawa, s. 85–103.pl_PL
dc.referencesCzarkowska L.D. (ed.), (2010), Coaching as a Method of Developing Human Potential, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDemetrio D. (2006), Edukacja dorosłych, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Tom 3. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk, s. 113–234.pl_PL
dc.referencesDenzin N.K., Lincoln Y.S. (red.), (2010), Metody badań jakościowych, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDilts R. (2003), From Coach to Awakener, Meta Publications, California.pl_PL
dc.referencesDirx J.M., Mezirow J., Cranton P. (2006), Musings and Reflections on the Meaning, Context, and Process of Transformative Learning: A dialogue between John M. Dirkx and Jack Mezirow, „Journal of Transformative Education”, no. 4 (123), s. 123–139.pl_PL
dc.referencesDubas E. (2005), Dorosłość w edukacyjnym paradygmacie, czyli dorosłość jako edukacyjny okres życia człowieka, [w:] M. Podgórny (red.), Człowiek na edukacyjnej fali. Współczesne konteksty edukacji dorosłych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków, s. 25–38.pl_PL
dc.referencesDubas E. (2007), Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej, [w:] E. Marynowicz-Hetka (red.), Pedagogika społeczna, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 277–295.pl_PL
dc.referencesDubas E. (2010), Nauczyciel dorosłych jako mentor (w kontekście projektu Adults Mentoring), [w:] W. Horyń, J. Maciejewski (red.), Nauczyciel andragog we współczesnym społeczeństwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Wrocław, s. 63–73.pl_PL
dc.referencesDubas E. (2014), Zmiana i uczenie się w perspektywie edukacji dorosłych. Przykład projektu Lives in changing „Butterfly”, „Rocznik Andragogiczny”, t. 21, s. 459–479.pl_PL
dc.referencesElkins S.L. (2003), Transformational Learning in Leadership and Management Positions, „Human Resource Development Quarterly”, vol. 14, no. 3, s. 351–358.pl_PL
dc.referencesFleming T. (2009), Habermas o społeczeństwie obywatelskim, świecie życia i systemie. Odkrywanie społecznego wymiaru teorii transformatywnej, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, t. 12, nr 1 (45), s. 29–46.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2011), Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFreire P. (1970), Pedagogy of the Oppressed, Continuum, New York–London.pl_PL
dc.referencesFreire P. (2005), Education for Critical Consciousness, Continuum, New York–London.pl_PL
dc.referencesGalloway Ch. (1988), Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGallwey T.W. (1974), The Inner Game of Tennis, Random House, New York, NY.pl_PL
dc.referencesGallwey T.W. (2000), The Inner Game of Work, Random House, New York, NY.pl_PL
dc.referencesGlaser B., Strauss A. (1967), The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Aldine, Chicago.pl_PL
dc.referencesGlinka B., Hensel P. (2012), Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Tom 1. Podejścia i teorie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 41–55.pl_PL
dc.referencesGoriszowski W. (2008), Menedżeryzm oświatowy w teorii i praktyce: poradnik z zakresu organizacji i kierowania w podnoszeniu efektów pracy szkoły (dla studentów pedagogiki), Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesGray D.E. (2006), Executive Coaching – Towards a dynamic alliance of psychotherapy and transformative learning processes, „Management Learning”, no. 37 (4), s. 475–497.pl_PL
dc.referencesGriffiths K. (2006), Personal Coaching: A model for effective learning, „Journal of Learning Design”, vol. 1, no. 2, s. 55–65.pl_PL
dc.referencesGriffiths K. (2008), Discovering, Applying and Integrating Self-knowledge. A grounded theory study of learning in life coaching, Centre for Learning Innovation, Queensland University of Technology, Brisbane.pl_PL
dc.referencesGudkova S. (2012), Wywiad w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Tom 2. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 111–130.pl_PL
dc.referencesHall C.S., Lindzey G. (2001), Teorie osobowości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHargrove R. (2006), Mistrzowski coaching, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesHusserl E. (2001), Logical Investigations, vol. 1, International Library of Philosophy, Routledge Tylor & Francis Group, London–New York.pl_PL
dc.referencesIlleris K. (2006), Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesIlleris K. (2009), Competence, Learning and Education: How can competences be learned, and how can they be developed in formal education?, [w:] K. Illeris (ed.), International Perspectives on Competence Development. Developing skills and capabilities, Routledge, London–New York, s. 83–98.pl_PL
dc.referencesIlleris K. et al. (2004), Learning in Working Life, Roskilde University Press, Copenhagen.pl_PL
dc.referencesJung C.G. (1993), Archetypy i symbole. Pisma wybrane, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJurgiel-Aleksander A. (2013), Doświadczenie edukacyjne w perspektywie andragogicznej. Studium biograficzno-fenomenograficzne, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKamiński A. (1974), Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Ossolineum, Wrocław, s. 49–79.pl_PL
dc.referencesKitchenham A. (2008), The Evolution of John Mezirow’s Transformative Learning Theory, „Journal of Transformative Education”, no. 6 (104), s. 104–123.pl_PL
dc.referencesKnowles M.S., Holton III E.F., Swanson R.A. (2009), Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonarzewski K. (2000), Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuhn T.S. (2001), Struktura rewolucji naukowych, Fundacja Aletheia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKvale S. (2004), InterViews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, TransHumana, Białystok.pl_PL
dc.referencesKvale S. (2010), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska P. (2015), Sprecyzowanie celu i planu realizacji a efekt krótkiej formy coachingu kariery, „Coaching Review”, nr 1, s. 70–83.pl_PL
dc.referencesLocraft Cuddapah J. (2005), Exploring First-Year Teacher Learning Through the Lens of Mezirow’s Transformative Learning Theory, nieopublikowana praca doktorska, Teacher’s College Columbia University, New York.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (1998), Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMarczuk M. (1986), Uczenie się dorosłych, [w:] K. Wojciechowski (red.), Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 357.pl_PL
dc.referencesMatlakiewicz A. (2009), Uczenie się w dorosłości – trudności i ich kompensacja, „Rocznik Andragogiczny”, t. 16, s. 201–207.pl_PL
dc.referencesMatlakiewicz A. (2011), Ambiwalencja w uczeniu się dorosłych, „Rocznik Andragogiczny”, t. 18, s. 64–70.pl_PL
dc.referencesMazurek E. (2011), Biograficzne uczenie się kobiety doświadczającej choroby nowotworowej piersi w świetle teorii andragogicznych, [w:] E. Dubas, W. Świtalski (red.), Uczenie się z (własnej) biografii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 51–68.pl_PL
dc.referencesMazurek E. (2013), Biografie edukacyjne kobiet dotkniętych rakiem piersi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1978), Perspective Transformation, „Adult Education”, vol. 28 (2), s. 100–110.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1981), A Critical Theory of Adult Learning and Education, „Adult Education”, vol. 32 (1), s. 61–82.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1985), A Critical Theory of Self-directed Learning, [w:] S. Brookfield (ed.), Self-Directed Learning: From theory to practice, New Directions for Continuing Education, vol. 25, Jossey-Bass, San Francisco, s. 17–30.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1989), Transformation Theory and Social Action: A responce to Collard and Law, „Adult Education Quarterly”, vol. 39, s. 169–175.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1991a), Transformative Dimensions of Adult Learning, Jossey-Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1991b), Transformation Theory and Cultural Context: A reply to Clark and Wilson, „Adult Education Quarterly”, vol. 41, s. 188–192.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1994a), Response to Mark Tennant and Micheal Newman, „Adult Education Quarterly”, vol. 41, s. 243–244.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1994b), Understanding Transformation Theory, „Adult Education Quarterly”, vol. 44, s. 222–232.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1996), Beyond Freire and Habermas: Confusion. A response to Bruce Pietrykowski, „Adult Education Quarterly”, vol. 46, s. 237–239.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1997a), Transformative Learning: Theory to Practice, [w:] P. Cranton (ed.), New Directions for Adults and Continuing Education, Wiley Online Library, s. 5–12.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1997b), Transformation Theory Out of Context, „Adult Education Quarterly”, vol. 48, s. 60–62.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1998a), On Critical Reflection, „Adult Education Quarterly”, vol. 48, s. 185–198.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1998b), Postmodern Critique of Transformation Theory: A responce to Pietrykowski, „Adult Education Quarterly”, vol. 49, s. 65–66.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (1998c), Transformative Learning and Social Action: A responce to Inglis, „Adult Education Quarterly”, vol. 49, s. 66–67.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (2000a), Learning to Think Like an Adult. Core Concepts of Transformation Theory, [w:] J. Mezirow et al., Learning as Transformation. Critical Perspectives on a Theory in Progress, Jossey-Bass, San Francisco CA, s. 3–33.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (2000b), Learning as Transformation. Critical Perspectives on a Theory in Progress, Jossey-Bass, San Francisco CA.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (2003), Transformative Learning as Discourse, „Journal of Transformative Education”, no. 1, s. 58–63.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (2004), Forum Comment on Sharan Merriam’s „The Role of Cognitive Development in Mezirow’s Transformational Learning Theory”, „Adult Education Quarterly”, vol. 55, s. 69–70.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (2009a), An Overview on Transformative Learning, [w:] K. Illeris (ed.), Contemporary Theories of Learning. Learning theorists… in their own words, Routledge Taylor & Francis Group, London–New York, s. 90–105.pl_PL
dc.referencesMezirow J. (2009b), Transformative Learning Theory, [w:] J. Mezirow, E. Taylor et al., Transformative Learning in Practice: Insights from community, workplace, and higher education 5, Jossey Bass, San Francisco, s. 18–31.pl_PL
dc.referencesMezirow J., Marsick V. (1978), Education for Perspective Transformation: Women’s re-entry programs in community colleges, Centre for Adult Education, Teachers College, Columbia University, New York.pl_PL
dc.referencesMiles M.B., Huberman A.M. (2000), Analiza danych jakościowych, TransHumana, Białystok.pl_PL
dc.referencesMuszyński M. (2015), Strukturalizm genetyczny, „Edukacja Dorosłych”, nr 1 (72), s. 37–54.pl_PL
dc.referencesMuszyński M., Wrona M. (2014), Teoria uczenia się egzystencjalnego i transformatywnego. Możliwości wykorzystania wiedzy andragogicznej w praktyce coachingowej, „Coaching Review”, nr 1, s. 30–59.pl_PL
dc.referencesO’Connor J., Lages-O’Connor A. (2007), Internatonal Coaching Certification, wewnętrzne materiały szkoleniowe dla coachów certyfikujących się w ramach organizacji International Coaching Community.pl_PL
dc.referencesOlesen H.S. (2004), Podmiot uczący się i historia życia – jakościowe podejście do badań nad uczeniem się, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, t. 7, nr 2 (26), s. 29–53.pl_PL
dc.referencesPalmer S., Whybrow A. (eds.), (2007), Handbook of Coaching Psychology. A guide for practitioner, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesParsloe E. (1998), Coaching i mentoring, Wydawnictwo PETIT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesParzeniowska J., Serkowska W. (2005), Coaching – nowe słowo na określenie znanej metody, „Edukacja i Dialog”, nr 8 (171), s. 62–66.pl_PL
dc.referencesPeltier B. (2001), Psychologia coachingu kadry menedżerskiej. Teoria i zastosowanie, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.pl_PL
dc.referencesPilch T., Bauman T. (2001), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo ŻAK, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPilipczuk P. (2012), Współczesna mitologia coachingu, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesPlantener P. (2015), Coaching for Transformation, „Coaching Review”, nr 7, s 124–135.pl_PL
dc.referencesPleskot-Makulska K. (2008), Teoria uczenia się transformatywnego autorstwa Jacka Mezirowa, „Rocznik Andragogiczny”, t. 14, s. 81–96.pl_PL
dc.referencesRock D., Page L.J. (2014), Fundamenty coachingu. Neurobiologia a skuteczna praktyka, Co&Me Publishing, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRogers J. (2010), Coaching, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRokuszewska-Pawełek A. (1996), Miejsce biografii w socjologii interpretatywnej. Program socjologii biografistycznej Fritza Schutzego, „ASK: Społeczeństwo, Badania, Metody”, nr 1, s. 37–54.pl_PL
dc.referencesRubacha K. (2008), Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSammut K. (2014), Transformative Learning Theory and Coaching. Application in practice, „International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring”, wyd. specjalne, no. 8, s. 39–53.pl_PL
dc.referencesScoular A. (2014), Coaching biznesowy, GWP, Sopot.pl_PL
dc.referencesSiodor-Rządkowska M. (red.), (2009), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSławecki B. (2012), Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Tom 1. Podejścia i teorie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 57–87.pl_PL
dc.referencesSłowińska S. (2011), Uczenie się dorosłych w niemieckiej refleksji systemowo-konstruktywistycznej, „Rocznik Andragogiczny”, t. 18, s. 173–184.pl_PL
dc.referencesSmółka P. (red.), (2009), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSolarczyk-Szwec H. (2010a), Dorośli uczą się inaczej?: w poszukiwaniu kategorii pojęciowych opisujących proces uczenia się dorosłych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, t. 13, nr 1 (49), s. 51–60.pl_PL
dc.referencesSolarczyk-Szwec H. (2010b), W poszukiwaniu kategorii interpretacji uczenia się dorosłych, [w:] A. Fabiś, A. Stopińska-Pająk (red.), Uczący się dorosły w zmieniającym się świecie, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała, s. 35–45.pl_PL
dc.referencesStarr J. (2005), Coaching, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStasik A., Gendźwiłł A. (2012), Projektowanie badania jakościowego, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Tom 1. Podejścia i teorie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 1–22.pl_PL
dc.referencesStrumińska-Kutra M., Koładkiewicz I. (2012), Studium przypadku, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Tom 2. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 1–40.pl_PL
dc.referencesSurzykiewicz J., Kulesza M. (red.), (2013), Coaching społeczny. W poszukiwaniu efektywnych form wsparcia osób w trudnych sytuacjach życiowych, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzulc W. (2008), Coaching, Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o., Gliwice.pl_PL
dc.referencesŚwieży M. (2013), Poziomy zmiany: zakres pracy i kwalifikacje w coachingu dla menedżerów, [w:] L.D. Czarkowska (red.), Leadership Coaching jako odpowiedź na wyzwania współczesnego świata, Poltext, Warszawa, s. 91–107.pl_PL
dc.referencesTabor U. (2011), Zagadnienie „zmiany” a możliwości wykorzystania coachingu w edukacji dorosłych, „Rocznik Andragogiczny”, t. 18, s. 82–93.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (1968), Historia filozofii, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTaylor E.W. (1998), The Theory and Practice of Transformative Learning: A critical review, ERIC Clearinghouse on Adult, Career, and Vocational Education, Columbus, OH.pl_PL
dc.referencesTaylor E.W., Cranton P. et al., (2012), The Handbook of Transformative Learning. Theory, research and practice, John Wiley and Sons Inc, San Francisco.pl_PL
dc.referencesTaylor E.W., Cranton P. (2013), A Theory in Progress? Issues in transformative learning theory, „European Journal for Research on the Education and Learning of Adults”, vol. 4, no. 1, s. 33–47.pl_PL
dc.referencesThorpe S., Clifford J. (2004), Podręcznik coachingu. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.pl_PL
dc.referencesTolhurst J. (2006), Coaching for Schools: A practical guide to building leadership capacity, Pearson Education, Harlow.pl_PL
dc.referencesVickers A., Bavister S. (2005), Coaching. Zarabianie przez rozmawianie. Nowa ścieżka kariery dla ludzi, którzy lubią ludzi, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesWhitworth L., Kimsey-House K., Kimsey-House H., Sandahl P. (2010), Coaching koaktywny. Umiejętności wspierające sukces klienta, Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilson C. (2010), Coaching biznesowy. Praktyczny podręcznik dla coachów, menedżerów i specjalistów HR, MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWrona M. (2014), Coaching w edukacji zawodowej, [w:] J. Moos, M. Kułak (red.), Przemiany w edukacji zawodowej w kontekście relacji szkoła – rynek pracy, cz. 1, ŁCDNiKP, Łódź, s. 238–249.pl_PL
dc.referencesWrona M. (2016), Transformatywne uczenie się w coachingu, [w:] J. Nowosielska, D. Bartnicka (red.), Coaching, mentoring, tutoring – wyzwania dla edukacji XXI wieku, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Warszawa, s. 189–201.pl_PL
dc.referencesWujec B. (2012), Geneza i definicje coachingu, „Coaching Review”, nr 1, s. 4–28.pl_PL
dc.referencesYin R.K. (2015), Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesZeus P., Skiffington S. (2002), The Coaching at Work Toolkit. A complete guide to techniques and practices, The NcGraw-Hill Companies, Inc, Sydney–New York.pl_PL
dc.referencesŻukowska J. (2012), Naukowe ujęcie coachingu, [w:] P. Wachowiak (red.), Człowiek w organizacji. Teoria i praktyka, Wydawnictwo SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCreasy J., Paterson F. (2005), Leading Coaching in Schools, National College for School Leadership, http://www.lcll.org.uk/uploads/3/0/9/3/3093873/leading_coaching_in_schools.pdf (dostęp: 24.08.2014).pl_PL
dc.referencesEncyklopedia Coachingu, http://encyklopediacoachingu.pl/haslo97 (dostęp: 31.08.2016).pl_PL
dc.referencesEuropean Mentoring and Coaching Council, http://www.emccouncil.org/eu/en/find_mentorcoach?new (dostęp: 9.09.2016).pl_PL
dc.referencesFundacja Opoka, http://www.guadalupe.opoka.org.pl/prowadzmnie/cytaty_sw_Augustyna_z_Hippony.html (dostęp: 21.11.2016).pl_PL
dc.referencesInsight Discovery Polska, http://www.insights.pl/model-insights-discovery (dostęp: 20.07.2017).pl_PL
dc.referencesInternational Adult Continuing Education Hall of Fame, University of Oklahoma Outreach, http://www.halloffame.outreach.ou.edu/2003/Mezirow.html (dostęp: 1.04.2015).pl_PL
dc.referencesJastrzębska A., Przegląd organizacji coachingowych, http://swiatcoachingu.pl/2011-09-27-04-50-39/stowarzyszeniai-fundacje/313-przeglad-organizacji-coachingowych (dostęp: 1.04.2016).pl_PL
dc.referencesKennedy J. (2009), A Definition of Coaching, http://docslide.us/documents/a-definition-of-coaching.html (dostęp: 1.12.2013).pl_PL
dc.referencesThe Moreno Collegium, Australia, http://www.morenocollegium.com.au/files/Mezirow%20and%20Transformation%20Theory.pdf (dostęp: 11.10.2014).pl_PL
dc.referencesNational College for Teaching and Leadership, Anglia, http://ncsl.org.uk (dostęp: 14.05.2014).pl_PL
dc.referencesSłownik Języka Polskiego, https://sjp.pwn.pl/sjp/respondent;2574088.html (dostęp: 7.10.2017).pl_PL
dc.referencesTransformative Learning Network, http://transformativelearning.ning.com/page/proceedings-1 (dostęp: 20.04.2015).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-713-5


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/