Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOlejniczak, Aneta
dc.date.accessioned2025-01-28T11:58:22Z
dc.date.available2025-01-28T11:58:22Z
dc.date.issued2022-07-01
dc.identifier.citationOlejniczak A., Evidence of Effectiveness of Viral Marketing Based on Case Studies, [w:] The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Akademia Zarządzania i Finansów, Szymańska K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 51-65, https://doi.org/10.18778/8220-842-9.06en
dc.identifier.isbn978-83-8220-842-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54425
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to identify the determinants of viral marketing effectiveness, based on case studies of well-known global companies. Six key rules are discussed which, if followed, increase the likelihood that a message will spread virally. For each of the rules were selected examples from the world of business, politics, social media. The article also describes the advantages and disadvantages of campaigns using viral marketing e.g. for Coca-Cola.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest wskazanie determinantów skuteczności marketingu wirusowego, w oparciu o studia przypadków znanych firm globalnych. Omówiono sześć kluczowych zasad, które jeśli są zachowane zwiększają prawdopodobieństwo, że komunikat rozprzestrzeni się wirusowo. Do każdej z reguł dobrano przykłady ze świata biznesu, polityki, mediów społecznościowych. W artykule opisano również wady i zalety kampanii z wykorzystaniem marketingu wirusowego np. dla Coca-Coli.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofSzymańska K. (red.), The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.relation.ispartofseriesAkademia Zarządzania i Finansówpl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleEvidence of Effectiveness of Viral Marketing Based on Case Studiesen
dc.title.alternativeDowody skuteczności marketingu wirusowego na podstawie studiów przypadkówpl
dc.typeBook chapter
dc.page.number51-65
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Faculty of Management, Department of Marketingen
dc.identifier.eisbn978-83-8220-843-6
dc.identifier.doi10.18778/8220-842-9.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/