Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSibińska, Anna
dc.date.accessioned2025-01-28T11:59:14Z
dc.date.available2025-01-28T11:59:14Z
dc.date.issued2022-07-01
dc.identifier.citationSibińska A., Exploring Business Model Innovation Process: Evidences from a Czech Virtual Reality Start-up, [w:] The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Akademia Zarządzania i Finansów, Szymańska K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 67-78, https://doi.org/10.18778/8220-842-9.07en
dc.identifier.isbn978-83-8220-842-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54426
dc.description.abstractThe presented paper addresses the problem of business model innovation process. The article examines how a start-up can bring about changes in business model operations in the area of using virtual reality in healthcare education. It also presents a novel approach to the use of virtual reality (VR) in the educational process. The study aimed to show the mechanisms of business model innovation.  The study was based on the case study method and was conducted on the example of a Czech startup, which conducts its activities based on virtual reality technology and its application in such industries as healthcare, education, social services and government sector.  The study identified the main mechanisms shaping the elements of the business model and showed the wide application of virtual reality technology. Business model development is required in today's market, typical of the fourth industrial revolution, which leads to automation and digitalization of business processes.en
dc.description.abstractPrezentowany artykuł odnosi się do problemu procesu innowacji modelu biznesowego. W artykule zbadano, w jaki sposób start-up może wprowadzić zmiany w działaniu w zakresie modelu biznesowego w obszarze wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w edukacji służby zdrowia. Przedstawiono również nowatorskie podejście do wykorzystania wirtualnej rzeczywistości (VR) w procesie edukacyjnym. Badanie miało na celu pokazanie mechanizmów innowacji modelu biznesowego. Badanie oparto o metodę studium przypadku i przeprowadzono na przykładzie czeskiego startupu, który prowadzi swoje działania w oparciu o technologię wirtualnej rzeczywistości i zastosowania jej w takich branżach jak opieka zdrowotna, edukacja, usługi społeczne i sektor rządowy. Badanie pozwoliło na identyfikację głównych mechanizmów kształtujących elementy modelu biznesowego oraz pokazało szerokie zastosowanie technologii wirtualnej rzeczywistości. Rozwój modelu biznesowego jest wymagany na współczesnym rynku, typowym dla czwartej rewolucji przemysłowej, która prowadzi do automatyzacji i digitalizacji procesów biznesowych.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofSzymańska K. (red.), The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.relation.ispartofseriesAkademia Zarządzania i Finansówpl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleExploring Business Model Innovation Process: Evidences from a Czech Virtual Reality Start-upen
dc.title.alternativeProces innowacji modelu biznesowego: studium przypadku czeskiego startupu działającego w sektorze wirtualnej rzeczywistościpl
dc.typeBook chapter
dc.page.number67-78
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Faculty of Management, Department of Marketingen
dc.identifier.eisbn978-83-8220-843-6
dc.identifier.doi10.18778/8220-842-9.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/