Integracja wiedzy o literaturze i mass mediach w kształceniu kulturalnym. Problemy teorii i praktyki szkolnej
Streszczenie
Autorka rozprawy, w oparciu o kwerendy i badania empiryczne oraz własne doświadczenie pedagogiczne przedstawia problemy teorii i praktyki szkolnej dotyczące integracji wiedzy o literaturze i mass mediach w kształceniu kulturalnym. Historyczna i teoretyczna eksplikacja tematu obejmuje w pracy cztery pierwsze rozdziały. Autorka omawia w nich kolejne aspekty interesującego ją, rozpoczynając od przedstawienia tych pojęć i zjawisk, które łączą się z procesem audiowizualizacji współczesnej kultury. Dojście do prezentacji przemyśleń i doświadczeń własnych poprzedza opis światowych i polskich koncepcji edukacji massmedialnej dzieci i młodzieży. Analizie zostaje poddany materiał będący zapisem doświadczeń polskiej pedagogiki — zawarty w oficjalnych programach szkolnych i w programach postulatywnych oraz w istniejącym w tym zakresie piśmiennictwie. Piąty rozdział rozprawy — oparty, poza jedną częścią, o badania własne — przynosi prezentację empirii pedagogicznej. Rozdział ten uzupełnia Aneks, zawierający przykładowe konspekty własnych lekcji.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: