dc.contributor.author | Popiel-Popiołek, Ewa Maria | |
dc.date.accessioned | 2025-02-24T17:22:20Z | |
dc.date.available | 2025-02-24T17:22:20Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.other | RPS3446 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/54755 | |
dc.description | Z uwagi na obwiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | Autorka rozprawy, w oparciu o kwerendy i badania empiryczne oraz własne doświadczenie pedagogiczne przedstawia problemy teorii i praktyki szkolnej dotyczące integracji wiedzy o literaturze i mass mediach w kształceniu kulturalnym. Historyczna i teoretyczna eksplikacja tematu obejmuje w pracy cztery pierwsze rozdziały. Autorka omawia w nich kolejne aspekty interesującego ją, rozpoczynając od przedstawienia tych pojęć i zjawisk, które łączą się z procesem audiowizualizacji współczesnej kultury. Dojście do prezentacji przemyśleń i doświadczeń własnych poprzedza opis światowych i polskich koncepcji edukacji massmedialnej dzieci i młodzieży. Analizie zostaje poddany materiał będący zapisem doświadczeń polskiej pedagogiki — zawarty w oficjalnych programach szkolnych i w programach postulatywnych oraz w istniejącym w tym zakresie piśmiennictwie. Piąty rozdział rozprawy — oparty, poza jedną częścią, o badania własne — przynosi prezentację empirii pedagogicznej. Rozdział ten uzupełnia Aneks, zawierający przykładowe konspekty własnych lekcji. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | kształcenie kulturalne w szkole | pl_PL |
dc.subject | audiowizualizacja kultury | pl_PL |
dc.subject | edukacja massmedialna | pl_PL |
dc.subject | edukacja filmowa | pl_PL |
dc.subject | teoria pedagogiki | pl_PL |
dc.title | Integracja wiedzy o literaturze i mass mediach w kształceniu kulturalnym. Problemy teorii i praktyki szkolnej | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 333 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny | pl_PL |
dc.dissertation.director | Nurczyńska-Fidelska, Ewelina | |